אצבעות ירוקות

עציץ עם תאורת לד, ספר שיעזור לכם להתמודד עם מזיקים ומחלות והצמחים המומלצים לגידול העונה - כל מה שחדש וירוק

88 שיתופים | 132 צפיות

הכל בתבלון

הכנת חליטות תה מצמחי תבלין היא אחת ההנאות הגדולות בחורף. הצרה היא שצמחי התבלין זקוקים לשמש ישירה על מנת לגדול ולהתפתח. במיוחד למטרה זו פיתחו ב־Fiskars עציץ שבו מושלבות תאורת לד, המדמה את אור השמש, והשקיה באמצעות פתיל שדואג שהשורשים יקבלו אספקה שוטפת של מים. אין צורך בהשקיה יומיומית אלא רק בהוספת מים לתחתית העציץ פעם בשבוע. ממקמים את עשבי התיבול בתושבת הכתומה מעל ראש הפתיל, מוסיפים מים לבסיס הכלי ומדליקים את האור. את כיפת הפלסטיק ותושבת העציצים ניתן לרחוץ במדיח הכלים.

המחיר: 1,200 שקלים

להשיג בשושנ'ס, נחמה 6 יפו, 7048448־074

 shushans.co.il

חידושים וטיפים לגינון

להציל את הגינה

הספר GARDEN RESCUE הוא מדריך עזרה ראשונה לגינה, המסביר כיצד למנוע מבעיות שגרתיות בגינה להידרדר ולהפוך לקטסטרופה. המדריך יעזור לכם לזהות, להבין ולהתמודד עם בעיות נפוצות בעולם הגינון כגון יבולים גרועים, צמחים בעייתיים, מזיקים ומחלות. תוכלו למצוא בספר תרשימי זרימה של סימפטומים שילמדו אתכם לזהות סימני מצוקה בשלבים המוקדמים ופתרונות שיעזרו לכם לטפל בצמחים הנגועים ביעילות. תוכלו לגלות בספר גם אמצעי מניעה השומרים על הצמחים, ומאות טיפים לשמירה על הגינה ולטיפוחה.

המחיר: 79 שקלים.

להשיג ברשת חנויות צומת ספרים

חידושים וטיפים לגינון 

פרחי חורף

עונת הגשמים הגיעה ואיתה גם הזמן להחליף את קולקציית הצמחים בגינה. שוני ענדה, ממשתלת הסוכה – בית ירוק, ממליצה לגוון בצמחים עונתיים מיוחדים שיקנו לגינה צבעים ססגוניים השוברים את האפרוריות של החורף. למשל: האשולציה (זן של פרג בעל פריחה כתומה), קליפורניה פופיס, בת חן (בליס) וגודטיה. צמחים אילו אינם פורחים כשהם שתולים בעציץ ולכן קל לפספס אותם במשתלות. מי שרוצה להיצמד לזנים המוכרים יכול לשתול אמנון ותמר, לוע הארי, לובליה, סלסלי כסף, ציפורן חתול ומנטור. מכיוון שבסתיו טמפ' הקרקע יורדת משמעותית (אך עדיין חמימה יחסית), כדאי לשתול שיחים וצמחים רב שנתיים, אך חשוב להפוך את האדמה בגן לקראת הצמחים החדשים. גם אם בחרתם לשתול באדנית, רעננו את מצע השתילה והוסיפו לו קומפוסט.

להשיג במשתלת הסוכה – בית ירוק, צה"ל 1 כפר אז"ר, 5347239־03

Hasuka.co.il 

 חידושים וטיפים לגינון