אצבעות ירוקות – ספטמבר

חידושים וטיפים בנושא גינון

88 שיתופים | 132 צפיות

אקטיביזם אקולוגי

המעצבת הגרמנייה Debbie Wijskamp עיצבה סדרת אגרטלים עשויים מפסולת ממוחזרת, כהצהרה נגד החברה הצרכנית, שמכלה במהירות את המשאבים הטבעיים של כדור הארץ. היא המציאה תערובת מיוחדת חזקה ועמידה בפני מים, המורכבת בעיקר מנייר ממוחזר. עיסת הנייר מעניקה לאגרטלים מראה טבעי, שונה ורענן. המחיר: 225־285 שקלים.

להשיג ברשת חנויות הביטאט

אגרטלים מחומר מיחזור של המעצבת Debbie Wijskamp. להשיג ברשת חנויות הביטאט. צילום: serax
אגרטלים מחומר מיחזור של המעצבת Debbie Wijskamp. להשיג ברשת חנויות הביטאט. צילום: serax

עציץ לעצל

אם גם אתם שוכחים להשקות את הצמח שלכם ואז מגלים שמאוחר מדי כי הוא נבל, העציץ שלפניכם יכול להתאים לכם במיוחד. מדובר בעציץ הדורש השקיה כפעם בשבוע בלבד, הודות לאופן שבו הוא בנוי. העציץ מורכב משני עציצים שיושבים זה בתוך זה, כאשר ההשקיה מתבצעת לתוך העציץ החיצוני המספק מים באופן מווסת לשורשי הצמח מהבסיס דרך מחצלת הסופגת את המים. המחיר: 106 שקלים.

להשיג בשושנ'ס, נחמה 6 יפו, 7048448־074, ובאתר

עציץ עם וסת השקייה. להשיג בשושנ'ס
עציץ עם וסת השקייה. להשיג בשושנ'ס

סודותיה של גננית

אליזבת לורנס (1904־1985) היא גננית ואחת מסופרות הגינון המפורסמות ביותר בארצות הברית. ב־1957 החלה לורנס לכתוב טור שבועי לעיתון שרלוט אובזרבר על מיזוג בין מסורת חקלאית וטיפים שאספה במהלך הקריירה שלה. הספר:

Beautiful at All Seasons: Southern Gardening and Beyond with ElizabethLawrence

מאגד קומץ מהטורים האהובים שלה. הטורים עוסקים בגידול צמחים ספציפיים כגון אפונה מתוקה, אדמוניים והבמבוק הגדל מחוץ לחלון בסלון ביתה של לורנס, כמו גם נושאים רחבים יותר כגון התועלת של גפנים, החשיבות שבגיזום יומי וגינון אורגני. כתיבתה של לורנס מתובלת בציטוטים משיחות עם שכנים ומשירה. כתיבתה חושפת ידע חיים שנצבר מניסויים בגנים שלה, מביקוריה בגנים אחרים, ומקריאתה הנרחבת. המחיר: 17 דולר.

להשיג באתר אמזון