אצבעות ירוקות: חידושים וטיפים לגינון

וואזת קסקט של המעצב וויט ליטל | צילום: יח"צ
וואזת קסקט של המעצב וויט ליטל | צילום: יח"צ

הספר המושלם לגננים מתחילים חסרי סבלנות, הוואזות המעוצבות של וויט ליטל וטיפ חשוב לימי החורף. חידושים וטיפים לגינון במדור אצבעות ירוקות

88 שיתופים | 132 צפיות

טיפ

ניקוז מים

בחורף אנחנו לא מבלים הרבה בחוץ, וכדאי לנצל את הרגעים הבהירים כדי לבצע כמה עבודות תחזוקה בגינה ולתקן את פגעי הגשם. אחת מהן היא טיפול בניקוז המים באדמה, המונעים משורשי הצמחים את האוורור הנחוץ להם. במשתלות יגור מציעים לייצב את הקרקע במקומות שבהם האדמה בגינה נסחפה, באמצעות אבנים ולהוסיף לחריצים מילוי כדי למנוע סחף נוסף. צמוד לקירות הבית ובצדי מדרכות נמוכות מומלץ לחפות בחצץ, בחלוקים או בטוף דקורטיבי, כדי למנוע את שטיפת הקרקע והתזת בוץ. בערוגות ובמקומות בלתי מנוקזים בגינה כדאי לחפור תעלה קטנה אל מדרון או לנקב את הקרקע בעזרת יתד ברזל כדי ליצור ניקוז נקודתי.

 

עיצוב מוצר

ואזות בתחפושת

עיצוביו של וויט ליטל Wyatt Little הטקסני ניחנים בקסם שנון וקל דעת. ליטל לוקח אובייקטים מוכרים, מפסל אותם מחומר אחר ומנתק אותם מסביבתם הטבעית. לאחרונה השיק סדרת ואזות מאובייקטים שונים כמו נעל, כובע וחלקי צינור. הוואזות עשויות קרמיקה בעיצובים שונים ובשלל צבעים: שחור, לבן, טרקוטה, כסף. משקל הוואזות כחצי קילו וניתן לתלות אותן על קירות. מידות ואזת הכובע, למשל, הן 18X10X25 ס"מ. המחיר: 110 דולר. המדור הצטער לשמוע שכרגע אין אפשרות משלוח לישראל.
לאתר המעצב

וואזת קסקט של המעצב וויט ליטל | צילום: יח"צ
וואזת קסקט של המעצב וויט ליטל | צילום: יח"צ

ספר

לגנן העצלן

הספר "Indoor Gardening" מאת דייוויד רייט (David Wright) הוא ספר מושלם לגננים מתחילים וחסרי סבלנות. הספר מדריך גננים מתחילים בגידול פירות, ירקות, צמחים ועשבים בבית, ומציע טכניקות וטיפים שיגרמו לצמחים להניב פירות תוך כמה שבועות. תמצאו בו שיטות להקמת גינה ביתית וטיפים חשובים למיקום הצמחים. תוכלו לראות מהו היבול המתאים לגידול ביתי ותלמדו כיצד לשמור על זרעים לשתילה חוזרת. מחיר ספר קינדל: 2.99 דולר.
להשיג באמאזון

הספר Indoor Gardening מאת דיוויד רייט | צילום: יח"צ
הספר Indoor Gardening מאת דיוויד רייט | צילום: יח"צ