אפרת גוש: "אני מקבלת המון אהבה מהקהל. פעם לא חשבתי שזה מגיע לי"

אפרת גוש | צילום עידו איז'ק
אפרת גוש | צילום עידו איז'ק

איך הפרידה מאלכוהול שינתה לה את ההתייחסות להרגלים מגונים והאם אוסף חצאיות הטוטו שלה הוא בעצם קריאה לעזרה? אפרת גוש יוצאת במופע חדש ועונה על השאלון שלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

תעודת זהות בבקשה.
"אישה, מוזיקאית, יוצרת, אימא ובת זוג".

איפה אנחנו תופסות אותך עכשיו?
"אמצע הלילה. יושבת לראשונה בחדר העבודה החדש שלי, בבית החדש שעברנו אליו לפני מספר ימים. כל היום פרקתי ארגזים ושיטחתי קרטונים. הם עדיין פזורים מאחורי ומצדדי ואני מכריחה את עצמי לא להתעסק בהם כרגע".

מאיפה את במקור?
"נולדתי בשכונת בבלי בתל אביב. בגיל חמש עברתי להרצליה וחזרתי חזרה לעיר ברגע שזה רק התאפשר. בדיוק עברנו ליפו ואני מתחילה להתאהב בה, בתקווה שזה יבשיל לכדי אהבת אמת".

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"בורכתי לעבוד במקצוע שאני מקבלת בו אהבה ומילים יפות כמעט על בסיס יום יומי, בין אם ברחוב או ברשתות החברתיות. פעם לא ידעתי להכיל את זה ויותר מזה, לא חשבתי שזה מגיע לי. היום אני מזכירה לעצמי לנשום ולקבל, זה לא מובן מאליו".

"אני מעריכה שעליתי על הבמה כ-2,000 פעמים בחיי. זה אומר שחיכיתי מאחורי הקלעים לעלות לבמה כ-10,000 שעות"

 

מה הדבר שהכי מטריד אותך ברגע זה?
"ההתחממות הגלובלית, יוקר המחיה, ותוך כדי שפרקתי ארגזים בימים האחרונים, הייתי מוטרדת בלמה יש לי כל כך הרבה מזלגות, ספרים וחצאיות טוטו. יכול להיות שזאת קריאה לעזרה". 

מה הדבר האחרון שחיפשת בגוגל?
"מהי המדוזה הגדולה בעולם? שאלה שנשאלתי על ידי הבן שלי, אתמול כשהלכנו לים. התשובה אגב, היא מדוזה יפנית בשם נומורה שיכולה להגיע למשקל של 250 קילוגרם. בהחלט נותן פרופורציה לגל המדוזות ששוטף את ארצנו".

אפרת גוש | צילום עידו איז'ק
אפרת גוש | צילום עידו איז'ק

דברי אלינו במספרים.
"אני מעריכה שעליתי על הבמה כ-2,000 פעמים בחיי. זה אומר שחיכיתי מאחורי הקלעים לעלות לבמה כ-10,000 שעות".

למי ומה את מאזינה?
"אני משתדלת להאזין לכמה שיותר סגנונות מוזיקליים ומאמינה שאמן חייב לשמור תמיד על ראש פתוח. ההשפעות המוזיקליות שלי נעות בין מוזיקה קלאסית לג׳אז, רוק, היפ הופ, אינדי ופאנק. הדבר האחרון שהאזנתי לו ואני ממליצה בחום רב הוא האלבום 'הפתעות בתעופה' של עידו מימון, שהוא גם המפיק המוזיקלי שאני עובדת איתו בימים אלו על האלבום החדש שלי".   

מה הספר האחרון שקראת?
"אני כל כך אוהבת לקרוא, להרגיש את הנייר, את כובד המשקל. אני קוראת מהר והרבה. המקום האהוב עלי לקריאה הוא באמבטיה. פיתחתי טכניקה מצוינת לעשות את זה מבלי שהספר ייגע במים. האחרון שקראתי הוא 'החדר הכחול' מאת ז׳ורז׳ סימנון, בתרגומו המצוין של ערן צור". 

מי היא הסול מייט התרבותית שלך?
"הסופרות לורה אינגלס, שכתבה את סדרת הספרים 'בית קטן בערבה' ואליס מונרו, אמנית הסיפור הקצר. הצורה שבה הן מתבטאות ודרך המחשבה שלהן, מוכרת ומנחמת כמו מחיים אחרים". 

"מהרגע שהצלחתי להימנע מההרגל המגונה מכולם: השימוש באלכוהול וההתמכרות אליו, אני מתייחסת לשאר ההרגלים המגונים בסלחנות גדולה"

 

מי או מה מצחיק אותך?
"בימים אלו אני צוחקת בעיקר מתוכנית האירוח 'קומיקאים במכוניות שותים קפה', שנוצרה, בוימה והונחתה על ידי ג׳רי סיינפלד. בכל פרק הוא מארח קומיקאי אחר והשיחות נעות בין שיחות טיפשיות וסתמיות להעלאת זיכרונות ופריסת מניפסטים על הומור. אין לי שום עניין במכוניות ואני בכלל לא שותה קפה אבל דרך הסדרה נחשפתי להרבה קומיקאים שלא הכרתי לפני וזכיתי בשעות אין ספור של כיף והנאה". 

מה הקללה האהובה עליך?
"'וה-פאן-קולו' שלקחתי מהשפה האיטלקית, כולל תנועת היד האופיינית. אני משתמשת בה באירועים חגיגיים במיוחד, כמו נהג קורקינט שכמעט דורס אותי למשל, מה שקורה ברחובות העיר כמעט על בסיס יום יומי".

מתי בכית בפעם האחרונה?
"אני לא בוכה מספיק ומסתכלת בכמיהה על אלו שכן. לצערי אני מחזיקה תמיד עד לנקודה שאני לא יכולה יותר ורק אז מרשה לעצמי. הפעם האחרונה שבכיתי הייתה מתוך תסכול, עכשיו כשאני חושבת על זה אני בוכה בעיקר כשאני מאוד מאוד כועסת". 

למי או למה את מתגעגעת?
"לשמיכי שהייתה לי. זאת הייתה שמיכה בשם טיטה שסחבתי איתי לכל מקום עד גיל 18. יצאתי מהבית לחיי החדשים והבוגרים בגיל 17 עם מזוודה ביד אחת וטיטה ביד השנייה. נאלצתי לזרוק אותה בסופו של דבר, כשהיא כבר התפוררה לי בין האצבעות. וישנם האנשים שכבר לא בין החיים או כבר לא בחיי שגם בהם הלב שלי מלא אבל אני משתדלת להתרכז בתודה על התפקיד והמשמעות שהייתה להם גם אם רק לזמן קצר".

מה השריטה שלך?
"אני אוהבת לשתות את המים של החמוצים, זה נחשב"?

מה ההרגל המגונה שלך?
"מהרגע שהצלחתי להימנע מההרגל המגונה מכולם, השימוש באלכוהול וההתמכרות אליו. אני מתייחסת לשאר ההרגלים המגונים בסלחנות גדולה. פתאום לאכול גלידה כמעט כל ערב לפני השינה, לא מרגיש כל כך נורא". 

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"לא לפחד מהפחד. לא הבנתי אפילו כמה נתתי לפחד לנהל את חיי ברגע שלא השארתי לו מקום. רק כשהודיתי בעומק הפחד התחלתי להיות באמת אמיצה". 

מה העצה הכי גרועה?
"אם לומר את האמת, רוב העצות שאנשים ממהרים לתת גרועות. זה מתחיל מהילדות עם כתמים חומים על בננות והמשפט 'זה לא רקוב זה דבש' שנזרק לאוויר העולם. אני יכולה להעיד שבזמן שהייתי בהיריון קיבלתי את מספר העצות הגרועות הגבוה ביותר, לשמחתי אני כבר לא זוכרת אף אחת מהן יותר". 

מה הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"אני מאמינה שהכל משפיע ומוביל להכל, אבל אין ספק שרגע משמעותי במיוחד קרה ב-2004, כשעליתי לבמה לצידו של יוני בלוך. בסופה של אותה הופעה הוחתמתי בחברת תקליטים והתחלתי במסלול בו  אני צועדת עד היום".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"אני נהנית להוציא כסף על דבר שקשור לתרבות. כרטיסים להופעות מוזיקה, לקולנוע או לתערוכות ועל ספרים. התמורה גורמת לי להרגיש עשירה יותר משהייתי, לפני שהוצאתי את הארנק". 

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"להופעות הקרובות שלי. באמפי עין הוד אני מארחת את מאור כהן, איש יקר, מוכשר ומצחיק. כבר יצא לנו להופיע יחד בעבר וזה היה תענוג אמיתי. מאור הוא בדיוק האדם להעביר איתו את השעה ה-10,001 שאת מחכה לפני שההופעה תתחיל והאדם שאת רוצה שיחלוק איתך את הבמה מול כל כך הרבה אנשים".

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"הייתי רוצה ללמוד לשחרר, להתעסק בעיקר ופחות בתפל. להפסיק לחשוב יותר מדי לפני שאני פותחת את הפה. ומאוד הייתי רוצה ללמוד לרקוד, אני מסתובבת שנים בתחושה שבתוכי קיימת פרימה בלרינה שרק מחכה לרגע שלה לצאת".

מה חסר לך בחיים?
"בימים אלו, בעיקר זמן לעצמי. מחכה שיהיו לי כמה שעות לסיים שיר שמתנגן לי בראש ללא הפסקה". 

על מה יש לך רגשות אשם?
"אני לא יודעת אם זה באמת נכון או רק מרגיש ככה, אבל אני מאמינה שעד שהפכתי לאימא בכלל לא היו לי כאלו. כמיטב כל הקלישאות, מאותו הרגע אני מרגישה רגשות אשם על הכל וכל הזמן".

אפרת גוש חוזרת לבמה עם מופע חדש: אפרת גוש בבארבי, אורחים: יוני בלוך ואלון עדר, 30.11.22 יום ד', מועדון הבארבי, דרך קיבוץ גלויות 52, תחילת מופע בשעה 22:00, מחיר: 105 ש"ח