הסוף לסוויפ: האם האפליקציה הישראלית הזאת תחסל את טינדר?

מתוך הסדרה "איך פגשתי את אימא" | צילום מסך
מתוך הסדרה "איך פגשתי את אימא" | צילום מסך

אפליקציית "היוש" באה לשים קץ לדפדוף המבאס בין פרופילים באפליקציות היכרויות, ומאפשרת לחזור לזמנים שבהם הכרנו אנשים בקפה, בבר וברחוב. האם אפשר להכריז על מותו של הטינדר?

88 שיתופים | 132 צפיות

ישבתי בבית קפה עם הכלב שלי וחיכיתי לחברה. הוא הפציע בין ההמון, עם חיוך מהסרטים. גבוה מעל כולם, ויפה מעל כולם. מבטינו הצטלבו, וכמו במתכון הידוע – מבט הצדה, חזרה אליו, חיוך מבויש והנה יש כאן מומנט. רק שאז,30 סנטימטר מתחתיו, הופיעה רעמת תלתלים יפים, שעבורי התפרשו כבת זוג. שניהם ניגשו ללטף את הכלב שלי, ובאותה שנייה החברה שלה חיכיתי הגיעה עם בתה בת העשר.והופ,כך התפוגג הרגע שבו העולם עצר מלכת. שלושה שבועות אחרי כן, קיבלתי הודעה מפתיעה: "לא ידעתי איך קוראים לך, רק איך רואים לכלב שלך. מתי קפה?", ושוב לרגע העולם עצר, הפרפרים חזרו והעולם חזר להיות רק שלנו.

כל הסיטואציה הזאת הייתה יכולה להיגמר שם בבית הקפה, לולא אפליקציית ההיכרויות החדשה "היוש". המוח היהודי המציא פטנט חדש, והפעם בתקווה לעזור לכל הרווקות והרווקים שמאסו באפליקציות שיוצרות ניכור, ריחוק וחוסר מיקוד.

האפליקציה (Heyoosh, באנדרואיד וב־iOS) היא סטארטאפ מקומי שנוצר בשיתוף פעולה עם חברת Keepod הבריטית, ומושק קודם בישראל, לפני שהוא יוצא לאחד לבבות ברחבי העולם. בין היזמים בארץ נמנים ניסן בכר, מאור גיל והשף רן שמואלי, שהצטרף לעזרה במציאת אהבה מתוך אמונה בתקשורת בינאישית. הקונספט: אם באפליקציות אחרות אנחנו מדפדפות ומכלות את זמננו בין אלפי פרופילים, בתקווה שאולי נידלק על איזה חיוך בין ההמון, ב"היוש" את קודם רואה פיזית את החיוך ורק אז נכנסת לחפש אותו ספציפית ונקודתית. לדברי היזמים, הטכנולוגיה שפיתחו משפרת ב־80 אחוז את הסיכוי להתאמה מוצלחת, כשההתאמה מבוססת על קשר עין וכימיה ראשוניים, ושומרת על היכרות ספציפית ולא מנוכרת והמונית.

איך זה עובד?

היה לך קליק עם מישהו, אבל לא היה נעים לגשת או לא הייתה אפשרות, בדיוק כמו שקרה לי? פתחי את "היוש" והזיני את נתוני המיקום והשעה שבהם ראית את הקראש שלך. המערכת תחפש עבורך התאמה ותעדכן בזמן אמת. אם גם האדם עם החיוך היפה בעולם עשה לך היוש, האפליקציה תציג לך תמונה שלו ותשאל אם זהו האדם המבוקש. אם שני הצדדים משיבים בחיוב, תיפתח תיבת שיח בטוחה ומוצפנת ל־24 שעות בלבד. האגדה התבררה כסיפור אימה, או שסתם את כבר לא בקטע? אין בעיה, כמו בחיים המודרניים, גם ב"היוש" יש אפשרות למחוק את הצ'אט ולהתפייד חזרה לעולם שלך. כאמור, אין פרופיל ואין חיפוש בלתי נגמר ומייגע, להפך, את נכנסת לאפליקציה ממוקדת מטרה, עבור אדם ספציפי. אין כאן פרופיל עם פרטים מסגירים או סימני היכר כלשהם, אלא תמונה בלבד.

במילים אחרות,"היוש" קוראת לנו לחזור בדיוק לרגע המתוק הזה שמתפספס באפליקציות, להפעיל את החושים שלנו כמו פעם, לראות בזמן אמת, להריח ולהרגיש פיזית את הנוכחות של אותו אדם. אם משום מה משהו עוצר בעדנו מלגשת פיזית אל אותו אדם, ע"ע ביישנות או ילדה של חברה, האפליקציה תנסה לחסוך לנו את ההלקאה העצמית ואת התהייה האינסופית מה היה קורה אילו. העוקץ הוא, שכדי שכל העסק הזה יעבוד, גם את וגם מושא ההידלקות שלך צריכים להוריד את האפליקציה (הגיוני), אבל בעיקר – כולנו צריכים להרים את הראש ולחזור לחייך זה לזו. נכון, צריך להיזכר מחדש איך עושים את זה, אבל תודו שרק זה כשלעצמו כבר יעשה לנו עולם הרבה יותר נחמד.