“אני לא מתכוונת לוותר, אני מנצחת עם הקלפים שקיבלתי”

מוצרי הקוסמטיקה של מיקה. צילום: יח"צ
מוצרי הקוסמטיקה של מיקה. צילום: יח"צ

עמית אילוז רק בת 20, היא בלוגרית אופנה, בבעלותה שני עסקי טיפוח ויופי וכל המוצרים שלה נקיים לחלוטין מניסויים בבעלי חיים, היא גם סובלת מניוון שרירים, וממש לא מתכוונת לתת לזה לעצור אותה

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | מיקה

כבכל חודש, תגיע אליכן קופסת ה-VIP החדשה של 'את'. הסיפור מאחורי הקופסה הזו מסתתר דווקא בשפתון המט העמיד בפני מים של חברת "מיקה". השפתון ישראלי, עשוי מחומרים טבעיים, נקי לחלוטין מניסויים בבעלי חיים, מגיע ב-15 גוונים ומאחוריו נמצאת אישה צעירה עם סיפור גדול. עמית אילוז רק בת 20, וכבר מנהלת חנות אופנה אונליין ומתפקדת כשותפה, יחד עם אימה, בחברת הקוסמטיקה "מיקה". החברה הוקמה לפני כמעט שנה, בסוף אפריל האחרון. "לאחר הקמת הפרויקט האישי שלי, חנות המוצרים הוירטואלית, החלטנו לייצר ליין איפור מקצועי כדי להעניק לאישה הישראלית מוצרי איפור מקצועיים ברמה הכי גבוהה שקיימת בארץ. מוצרים שתואמים לטרנדים העכשוויים ופותחו במיוחד לאישה הישראלית ולקהל הישראלי במחירים נוחים". ומה הדבר המדהים באמת? היא עושה את כל זה וחיה עם ניוון שרירים.

שפתון המט בקופסת ה-VIP. צילום: יח"צ
שפתון המט בקופסת ה-VIP. צילום: יח"צ

"כשאת חיה עם ניוון שרירים את יודעת שאת צריכה להוכיח את עצמך בכל פעם, להסתער לעבר המטרה, להילחם בשיניים על כל הזדמנות. אין הנחות, אין רחמים, וככה את צריכה לכבוש את העולם – עם הכוח והמוח שלך", היא אומרת. עולם הקוסמטיקה, האיפור והטיפוח תמיד היה בסביבתה: בבעלות אימה נמצא מרכז שיווק לקוסמטיקאיות למעלה מ-20 שנה, בגיל 17 פתחה בלוג אופנה וניהלה אותו במשך 3 שנים, היא בלוגרית אופנה ביוטיוב והיום מנהלת שני עסקים סביב עולם התוכן הזה – חנות וירטואלית למוצרי טיפוח ואיפור בשם "ביוטי פוינט" ומותג האיפור "מיקה מייקאפ". "אמא שלי עוסקת בעולם הזה מאז שאני זוכרת את עצמי, וכשגדלתי מצאתי את עצמי לוקחת יותר ויותר השראה ממנו, עולם האיפור והאופנה עזר לי להראות ולהקרין כלפי חוץ את האופי שלי מבפנים. גרם לי לייחד את עצמי ולהבליט את עצמי".

עמית אילוז. צילום: יובל ציון
עמית אילוז. צילום: יובל ציון

אילוז מספרת שהרצון להגשים את עצמה ולמצוא מסגרת עבודה שתתאים לה ולגופה, לצד אהבתה הגדולה לעולם הביוטי, היו הדברים שגרמו לה לחפש מקום בו תוכל לבטא את עצמה, לא משנה איך. "את כל החוויות הלא נעימות בחיי אני מתעלת למקום חיובי. היה לי חשוב להקים את העסקים האלה כדי להגיע לעצמאות טוטאלית. אני נמצאת במערכת יחסים מטלטלת עם הגוף והנפש שלי, ומאחר ויש לא מעט ימים בהם אני מבלה את רוב זמני במיטה – החלטתי להקים עסק עצמאי, להעניק לעצמי את היכולת להתבטא, לעבוד ולהצליח, גם כשפיזית אני נמצאת במיטה. אם בעבר הייתי מעבירה את הזמן עם סרטים וסדרות, היום אני כל כך מרוכזת בעבודה עד שאני שוכחת לגמרי שכואב לי. בזמן הזה אני תורמת לחברה ובעיקר לעצמי".

[tmwdfpad]"ניוון השרירים קיים אצלי מלידה. אני לא יכולה לחייך או לבטא מילים כמו שצריך ולעצום את עיניי, אין לי יכולת להרים את הידיים ואני הולכת בעזרת שני מכשירי הליכה. אבל אני לא רוצה לוותר. לא רוצה להיכנע. לא רוצה שיחשבו שאני מסכנה, כי אני לא. מגיל קטן אני אומרת לעצמי ולסובבים אותי 'לא אני בחרתי את המחלה, אבל זה בא. זה חלק ממני וזו אני, ואני לא מתכוונת לוותר. אני מנצחת עם הקלפים שקיבלתי". אילוז חלמה להגשים את עצמה, והחליטה ששום דבר לא הולך לעצור אותה מלעשות זאת – גם לא ניוון השרירים. היום היא נמצאת בזוגיות מאושרת ועתידה להינשא. "אני לא רוצה לחיות מקצבת נכות, לא רוצה שיתנו לי הזדמנויות, אני רוצה לקחת אותן בעזרת הנחישות שלי. היום אני יכולה לומר שהגעתי למקום שאני מאוד מעריכה. כיף לי. טוב לי. אני מאושרת".

עמית אילוז. צילום: הדר מנשרי
עמית אילוז. צילום: הדר מנשרי

"בתור צרכנית, אני מרגישה בעליית המחירים בארץ – לא פעם יצא לי למצוא מוצר שנמכר בחצי מחיר בחו"ל", מספרת אילוז, "החלטנו להרים את הכפפה ולהעניק לצרכנית הישראלית מה שאני לא מצאתי". מוצרי הקוסמטיקה של חברת מיקה מיוצרים במעבדות בארץ מחומרי גלם המיובאים בעיקר מארצות הברית ואיטליה, ומיוצרים בנוסחאות חדשניות המותאמות לאקלים וללחות הישראלים, ולחידושים הבינלאומיים בעולם האיפור. "היה לנו חשוב להתאים את המוצרים שלנו לביקוש הגדול בארץ – מוצרים איכותיים במחירים נוחים. בשנים האחרונות יש מודעות גדלה והולכת לאיפור, היום כל אישה מחזיקה בביתה מבחר, אם לא אוסף, של מוצרי איפור". ליין המוצרים שמייצרת החברה הוא שלם ומכיל מגוון רחב מאוד של מוצרים, ומתחדש ומתעדכן כל הזמן.

מוצרי האיפור של חברת מיקה. צילום: יח"צ
מוצרי האיפור של חברת מיקה. צילום: יח"צ

לחנות אונליין של עמית – Beauty Point