מעצבת הנעליים הישראלית שעומדת לכבוש את הוליווד

אנאבל ציצין | צילום רותם לבל
אנאבל ציצין | צילום רותם לבל

אחרי שהציגה את הנעליים בשבוע האופנה במילאנו ואחרי שכריסי טיגן, רותם סלע, מורן אטיאס וקנדל ג'נר נעלו נעליים שלה, אנאבל ציצין מסמנת את היעד הבא: כיבוש העולם

88 שיתופים | 132 צפיות

"יש משהו בנעל שהוא גדול מהחיים. הנעל עושה את ההופעה. היא יכולה לשדרג אותה, ולחילופין להפיל אותה. כל ההתנהגות הנשית מושפעת מהנעל שהאישה נועלת, החל בצורת ההליכה שלה והיציבה שלה, דרך הדיבור ועד מצב הרוח". הדוברת היא אנאבל ציצין (27), מעצבת נעליים ישראלית המתראיינת אחרי שחזרה משבוע האופנה במילאנו (זה קרה כשבוע לפני שהוחלט על בידוד לחוזרים מאיטליה), שם הציגה את קולקציית הנעליים החדשה שלה בתערוכה הכי גדולה בעולם לתיקים ונעליים. היא נבחרה להציג שם עם עוד 11 מעצבים תחת ההגדרה "המעצבים המבטיחים בעולם".

"כשאת לובשת טי שירט", היא מוסיפה, "היא לא תגרום לך ללכת בצורה שונה להבדיל מנעל. באמצעות הנעל שאישה נועלת אפשר ללמוד מהאופי שלה, אם היא רומנטית או אקסטרווגנטית, מינימליסטית, פלייפול או שמרנית. כשאישה לובשת בגדים מונוכרומטיים, הנעל תיתן את הפאנץ', ואם לבגד יש נוכחות גדולה, אין כמו נעל להשלים את ההופעה".

"המוצר שלי מאד ממותג ומבחינת איכות אני מייצרת ברמה הגבוהה ביותר בקנה מידה עולמי. המפעל שבו אני מייצרת מייצר גם להרמס, דיור וויקטוריה בקהאם"

שלוש שנים בלבד מאז הקימה את מותג נעלי היוקרה שלה A BY ANABELLE, מעצבת הנעליים הישראלית אנאבל ציצין היא שם לוהט בתעשיית האופנה העולמית. כשרואים אותה אפשר להבין את הקרבה שלה לתחום. היא מרשימה ועדינה, הז'קט השחור המחויט שלה הוא של סלין ("חיכיתי לסוף עונה וקניתי ב-70 אחוז הנחה") חולצת הטי של בלנסיאגה, מכנסי הג'ינס באורך שבע שמיניות מתרחב של Mother, הכובע השחור של מזו מישל, התיק של בוטגה ונטה והנעליים, כמובן שבעיצובה, נעלי עקב עם צמיד חוליות גדולות בקדמת הנעל עם 60 אבני סברובסקי.

דגם גולדי של אנאבל ציצין, 2,690 ש"ח | צילום יח"צ
דגם גולדי של אנאבל ציצין, 2,690 ש"ח | צילום יח"צ

"להופיע בשבוע האופנה עולה 50 אלף יורו ואני הופעתי בחינם וקיבלתי חשיפה ענקית. הלך לי בצורה מהממת וקיבלתי הזמנות רבות. מלבד אירופה וארצות הברית הגיעו גם אנשים מדובאי וקטאר, האליטות שם מאוד אוהבות את הנעליים שלי וכמובן שהם יודעים שאני ישראלית ואין להם שום בעיה עם זה", היא מספרת. גם כוכבות הוליווד כבר גילו אותה, בזכות המשרד שהיא מתחזקת בלוס אנג'לס. השחקנית האלי ברי כבר נעלה באירוע טלוויזיוני נעליים בעיצובה, קנדל ג'נר ביקשה את המגפיים הכחולים שלה עם לב משובץ אבני סוורובסקי בחזית.  גם הדוגמנית ואושיית הקולינריה כריסטי טיגן, שי מיטשל הביעו עניין והשחקנית והזמרת לוסי הייל הגיעה עם נעליים שלה להתראיין אצל אלן דג'נרס.

כריסי טיגן נועלת A BY ANABELLE | צילום טל עבודי
כריסי טיגן נועלת A BY ANABELLE | צילום טל עבודי

איך החלטת איך להלביש את הדוגמניות בתצוגה שלך? זה צריך להיות יפה אבל להשאיר את הבמה לנעליים.
"החלטתי להלביש את הדוגמניות בצורה קלאסית ומינימליסטית על מנת שתהיה במה לנעליים ולתיקים ובו זמנית כדי שזה יתכתב עם הדנ"א של המותג: קלאסי, נשי ואקסטרווגנטי. כשהדוגמניות יצאו למסלול התרגשתי מאוד! משהו באווירה היה מחשמל, המוזיקה בשילוב האורות וההליכה היו סוראליסטיים עבורי. זו פעם ראשונה שיוצא לי להציג בצורה כזו את הקולקציה שלי, שכן עד עכשיו בעיקר הצגתי את הנעליים בפרזנטציה על מעמדים ולא על נשים במסלול. כל מעצב מ-12 המעצבים שנבחרו הציגו שלושה לוקים. אני פתחתי את התצוגה, מה שהוסיף עוד ריגוש וגאווה רבה. התכוננתי לתצוגה הזו בערך חצי שנה, מאז שהודיעו לי שהתקבלתי להציג שם. הייתי צריכה לבקש מהמפעל להכין שלושה סאמפלים במידה 39 ובמקביל היה לי מאוד חשוב להשיק שם בפעם הראשונה את קולקציית התיקים שלי. החלטתי ללכת על דגמים על-זמניים בצבעוניות כהה עם נגיעות מטאליות".

ופנו אלייך בעקבות התצוגה? חנויות שרצו למכור נעליים שלך או לקוחות?
"קיבלתי המון פניות מאז התצוגה, ואני עדיין עובדת על הזמנות קיימות ועושה פולו אפ. בנוסף, כבר המון לקוחות עשו הזמנה מוקדמת של התיקים, אז זה בכלל מרגש וכיף לראות איך הלקוחות מחבקות לא רק את הנעליים שלי אלא עכשיו גם את התיקים. אני מחכה להציג שוב את קולקציית הקיץ בספטמבר 2020 במילאנו".

A BY ANABLLE בשבוע האופנה במילאנו | צילום יח"צ
A BY ANABLLE בשבוע האופנה במילאנו | צילום יח"צ

במגזינים "ווג", "ואניטי פייר" ו"קוסמופוליטן" כבר כתבו עליה. בארץ נעלו את הנעליים שלה מורן אטיאס, אנה ארונוב, לאה שנירר, לוסי איוב (בהנחיית טקס האירוויזיון), קורין גדעון, ניבר מדר ורותם סלע בחצי הגמר של הכוכב הבא. "מעולם לא שילמתי לידוען, בעולם או בארץ, כדי שינעל נעליים שלי", היא מציינת. הנעלים שלה נמכרות באתרים נחשבים בעולם, וברשת אפרופוס בגרמניה.

היא נולדה בתל אביב להורים ממוצא גרוזיני. אביה הוא איש עסקים שחי מנערותו בשוודיה, ואימה היתה עקרת בית. שם הולדתה הוא ענבל אבל לאימה היה קשה עם השם והוא שונה לאנאבלה, אבל מאז שהיא זוכרת את עצמה היא אנאבל. בגיל 4 כבר ציירה בכישרון, והציור ליווה אותה עוד שנים אחר כך כשהייתה מצלמת חברות ומציירת אותן בסגנון היפר ריאליסטי. חצי שנה לפני השחרור מצה"ל עברה ניתוח בעמוד השדרה בגלל עקמת בגב, מה שאילץ אותה לקבל שחרור מוקדם. "העקמת הפכה אותי למי שאני, אולי בגללה ראיתי דברים באופן קצת שונה. אחרי הניתוח הייתי חצי שנה בשיקום, והיום אני ישרה עם ברזל לאורך חוט השדרה ואחת לשנה אני טסה לרופא בחו"ל שמעצב לי מחדש את המחוך, שהוא חלק בלתי נפרד ממני. אחרי שהתאוששה החלה ללמוד מנהל עסקים בבינתחומי. בשנה השלישית ללימודים נרשמה בחופשה לקורס קצר במרנגוני, בית ספר ידוע לעיצוב אופנה במילאנו. "למדנו שם איורים והמורה שהתרשמה ממה שיצא תחת ידי אמרה שמתאים לי לעסוק באבזור כי אני נותנת דגש לפרטים ואז חשבתי לעצמי: אולי נעליים".

איך התחלת?
"הנעל הראשונה שציירתי הייתה עם עקב מהאות A, כששני העקבים יחד יוצרים אותה וזו גם האות הראשונה של שמי. מאז זו החתימה שלי. כל מי שמבין בתחום מזהה מיד את הנעליים שלי בזכות זה. את הנעל השטוחה הראשונה שלי עיצבתי בהשראת השוק במרקש שבמרוקו. ראיתי שם נעל ירוקה עם עיטורים שעלתה שבעה שקלים ועיצבתי נעל יוקרתית בירוק קטיפה, והיא הפכה מיד לבסט סלר גם ב"מרי נעליים" בישראל וגם באירופה. את הקולקציה הראשונה שלי בחרתי להשיק בפריז. הלכתי מיד בגדול. לא ציפיתי להצלחה  גדולה כל כך מיד אבל זה קרה, הייתי בהלם כשראיתי עד כמה נשים מחבקות את המותג וזה אומר גם משפיעניות ברשתות עם 20 מיליון עוקבים. אחרי הנעליים עיצבתי שלושה דגמי תיקים: שני תיקי ערב ותיק ענק בזהב בצורת פפיון שלא נראה כמו תיק".

 מה מחירי הנעליים שלך?
"בין 2,000 ל-4,000 ש"ח. עד סוף מרץ יש לי חנות פופ אפ בקניון TLV והדגמים נמכרים ב-30 אחוז הנחה".

לא שווה לכל נפש.
"לא. אבל מדובר בנעליים אלמותיות. אני לא מעצבת נעלים טרנדיות. בעולם המהיר של היום טרנדים מתחלפים מהר, היום הולך ניאון ומחר לא. כשאישה רוכשת נעל שלי אני רוצה שהיא תגיד שהיא עשתה את הרכישה הכי טובה שלה. אני לא בוגרת שנקר שרוצה לעשות גימיקים בסוף הלימודים, אני מעצבת נעליים לנשים שאמורות לאהוב את הנעל, להעריץ אותה ובמובן הפרקטי, לנעול אותה ולהרגיש נפלא".

אני מוכרת להן חלום אבל חלום איכותי ויפה עם אימום מושלם, מאפשרת להן לגעת בפנטזיה כי הן נועלות מה שנועלות כוכבות הוליווד

למה את לא מייצרת בארץ אלא באיטליה?
"אי אפשר לייצר את הנעליים שלי בארץ. הלוואי ואפשר היה. המוצר שלי מאוד ממותג ומבחינת איכות אני מייצרת ברמה הגבוהה ביותר בקנה מידה עולמי. המפעל שבו אני מייצרת מייצר גם להרמס, דיור וויקטוריה בקאהם. מדובר במוצר מאוד בוטיקי ומורכב, ולפתח דגם אחד לוקח כמו לפתח עשרה דגמים רגילים מבחינת האימום, האיכות והנוחות. מבחינתי הנוחות חשובה ביותר. כשאישה מודדת נעל שלי היא אומרת שזו הנעל הכי נוחה שהיא מדדה".

אנאבל ציצין | צילום רותם לבל
אנאבל ציצין | צילום רותם לבל

מי קהל היעד שלך?
"חובבות יוקרה ומוקירות איכות. אני מוכרת להן חלום אבל חלום איכותי ויפה עם אימום מושלם, מאפשרת להן לגעת בפנטזיה כי הן נועלות מה שנועלות כוכבות הוליווד באירועים וזה עושה גם להן אבק כוכבים. מדובר בנשים שמאמצות את הגישה שלי אותה למדתי מהוריי. לעולם להעדיף פריט אחד יקר מאשר כמה זולים. הרצון הכי גדול שלי הוא לגרום לנשים לחייך, לשמוח כי הן מרגישות טוב עם עצמן".

 את לא חוששת שיעתיקו אותך?
"זה כבר קורה. בסין העתיקו אותי. מוכרים נעלים מזויפות שהן כאילו שלי, עם השם שלי אבל כמובן לא באיכות שלי, במחיר של 140 אירו במקום 850 אירו. אי אפשר לתבוע. אבי שמתמצא בתחום אמר לי שלא אתחיל עם זה. מצד שני את מי מחקים בעולם? את שאנל, לואי ויטון, גוצ'י, אז זה אומר שאני כבר בליגה של הגדולים".

מתוך התצוגה של אנאבל בשבוע האופנה במילאנו | צילום יח"צ
מתוך התצוגה של אנאבל בשבוע האופנה במילאנו | צילום יח"צ

היא מתגוררת בהרצליה עם בעלה מזה שלוש שנים, איש ההייטק יובל ברנדויין. "אנחנו יחד כמעט 11 שנה, הוא החבר הרציני הראשון שלי וכשראיתי אותו, ידעתי שהוא האחד. שנינו יזמים וזה עובד טוב. אין לו בעיה שאני טסה ואין לי בעיה כשהוא טס או עובד עד שעה מאוחרת. אנחנו עוד לא חושבים על ילדים משלנו. אני מרגישה צעירה מדי למשפחה ולא רואה סיבה למהר, מה גם שיש לי בייבי משלי שאני מטפחת ומגדלת והוא דורש השקעה של כל כולי".

מי בית האופנה האהוב עלייך?
"ז'יוונשי ודה רואו וליין הרד של ולנטינו. עולם האופנה של היום חווה שינויים ולא כולם לטובה. קשה לי לראות מותגי על כמו דיור שעושים דברים מסחריים ודוחפים את השמות של המותגים על חולצות טי למשל. אני חושבת שמי שיצרו את המותגים האלה, מתהפכים בקברם".

היכן נראה אותך בעוד חמש שנים מהיום?
"אני מאמינה שכל מי שבתחום בתעשייה העולמית, ידע מיהי אנאבל. שיהיו לי חנויות בארץ, בלונדון ובארצות הברית, ואני רוצה להתרחב בתחום האקססוריז גם למשקפי שמש, צעיפים ועוד".

A BY ANABLLE | צילום יח"צ
A BY ANABLLE | צילום יח"צ

 יש לך ארון נעליים בבית?
"כן. לא ספרתי כמה זוגות יש לי אבל זה בעשרות, לא במאות, וחוץ מנעלי ספורט, כל הנעליים בארון שלי הן שלי".

>> כך תשלבי נעליים עם הדפס נחש כדי לשדרג את הלוק