אמסטרדם בזול: כל הטיפים לטיול מהמם ומשתלם

אמסטרדם | צילום: shutterstock
אמסטרדם | צילום: shutterstock

החורף מחמיא לאמסטרדם, שהופכת בעונה הקרה ליפה מתמיד, מרווחת מתמיד וזולה מתמיד. אז איפה ישנים, איפה מסתובבים ועל מה מוותרים?

88 שיתופים | 132 צפיות

החגים הנוצריים מאחורינו והמחירים ממשיכים לצנוח יחד עם הטמפרטורות, אז אם נשארו לכן קצת בגדים תרמיים מהפעם היחידה ההיא שנסעתן לסקי וקצת כסף בעובר ושב, הרשו לנו להציע לכן להתארגן על חופשת אוף-סיזן מהממת ומשתלמת באחת הערים היותר יפות, כיפיות וחביבות על הישראלים – אמסטרדם! נכון לכתיבת שורות אלה מצאנו טיסות שנעות בין 160 ל-270 דולר לאדם, אבל היופי הוא שיש לנו אחלה טיפים שיחסכו לכן הרבה כסף ויהפכו את הנסיעה להרבה, אבל הרבה יותר כיפית!

שוק אלברט קאופ | צילום: shutterstock
שוק אלברט קאופ | צילום: shutterstock

עוד נסיעות מהממות ומשתלמות:
>> לישון בטירה אירופאית ב-30 יורו ללילה
>> חנויות הווינטג' והיד שנייה הכי שוות בברלין

שוק אלברט קאופ | צילום: shutterstock
שוק אלברט קאופ | צילום: shutterstock
שוק אלברט קאופ | צילום: shutterstock
שוק אלברט קאופ | צילום: shutterstock

לא חייבים להתגורר במרכז

כיכר דאם היא אחד הספוטים המפורסמים והמרכזיים באמסטרדם, אבל מי אמר שתמיד חייבים להתגורר בלב העניינים? אמסטרדם היא קטנטונת והכל קרוב להכל, לכן דירות או מלונות מסביב למרכז, קצת צפונה או קצת דרומה – יהיו זולים משמעותית וגם פחות צפופים. בנוסף, האוכל טעים יותר וההולנדים הרבה יותר נחמדים כשיוצאים מהמרכז העמוס. ולמען האמת, כל האזור מסביב לכיכר דאם די דוחה ונותן תחושה שכולם רוצים למכור לך דברים זולים ביוקר. כמו כן, הקופי שופס פחות איכותיים, בתי האוכל סתם עמוסים ואובר-מתויירים וזה ממש לא הווייב שאנחנו רוצות לקבל בחופשה שלנו. לעומת זאת, שכונת דה פייפ (De Pujp), היא אחד המקומות הכי מגניבים ונעימים שתוכלו להגיע אליהם. הרחובות צרים, הבנייה ישנה (אך שמורה היטב), הפארקים יפהפיים, היצע המסעדות האותנטיות מטורף ובתי הקפה הם בגדר חלום אינסטגרם רטוב. השכונה המגניבה (שהיא גם ביתו של המפעל המפורסם של בירה הייניקן) נמצאת במרחק רבע שעה נסיעה (גם ברכב וגם בתחבורה ציבורית) מכיכר דאם וכחצי שעה הליכה ממנה. בונוס נוסף: כל השכונה סובבת סביב השוק המפורסם ביותר שלה, שוק אלברט קאופ (Albert Cuyp Markt), מה שנותן טעימה, תרתי משמע, מהתרבות ההולנדית האסלית.

אם אתן יותר בקטע של מרחבים ירוקים, כדאי לכן לבדוק את שכונת ווסטפארק (Westpark) – השכונה הירוקה הקרויה על שם הפארק המפורסם שממוקם בה, היא מעוז של חובבי אקולוגיה וחיי לילה מחתרתיים. הבנייה בשכונה מאוד מושפעת מארכיטקטורה של שנות העשרים המוקדמות, מה שיוצר אווירה אורבנית-קלאסית של בניינים עשויים לבנים אדומות.

>> למציאת מלונות באמסטרדם

לא צריך לקחת תחבורה ציבורית

אם כבר עסקנו במרחקים, אז תשכחו מכרטיסי מטרו ומוניות יקרות (חוץ מהמונית/חשמלית לשדה התעופה). הכל בר הליכה באמסטרדם, אז הצטיידו בנעליים נוחות ובאפליקציה שסופרת את הצעדים (יש אחת מובנית באייפון ואחת להורדה בגוגל פליי המותאמת במיוחד לאנדרואיד), וצאו לדרך. מה גם שהדרכים באמסטרדם מאוד נוחות, ללא עליות מסובכות או ירידות תלולות, משמע גם ילדים חובבי הליכה יכולים לעמוד בזה. לצורך ההמחשה: להגיע לתחנה המרכזית של אמסטרדם משכונת ווסטפארק, למשל, לוקח כ-31 דקות הליכה.

באשר לתחבורה ציבורית, אמסטרדם מחולקת לשלושה אזורים: 1,2,3 – כאשר הנסיעה באזור 1 היא הזולה ביותר והנסיעה ב-3 היא היקרה ביותר. כעיקרון, אם אתן באות לכמה ימים ולא מתכננות לגמוע מרחקים בתחבורה ציבורית אפשר לקנות כרטיסים בתחנות עצמן, לפי מרחק הנסיעה. אם בכל זאת אתן רוצות לקנות כרטיסים מראש, תוכלו לרכוש כרטיסיית סטריפנכארט בכל קיוסק שני/דוכן עיתונים או באינטרנט.

אמסטרדם בחורף | צילום: shutterstock
אמסטרדם בחורף | צילום: shutterstock

אין סיבה להסתובב עם מזומן

כחלק מהרפורמה העולמית בניסיון להפסיק תשלום במזומן, מקומות רבים באמסטרדם לא מקבלים מזומן – אלא רק אשראי. זה לא אומר שלא ניתן להסתובב עם מזומן – כותבת שורות אלו הגיעה גם עם יורואים וגם עם אשראי, אך השתמשה באשראי הרבה מעל המצופה. על כן, בפעם הבאה שהיא תיסע לאמסטרדם היא לא תגיע עם מזומן בכלל. בכללי, אני ממליצה לכן להתארגן על כרטיס דביט, או בשמו העברי כרטיס חיוב מיידי, שזו בעצם שיטת חיוב אלקטרונית שמתבצעת במקום רק על בסיס העו"ש שלכן ולא על מסגרת האשראי. החיסרון היחיד בכרטיס הזה הוא שלא ניתן לבצע תשלומים ושאפשר לשלם רק כשיש כסף בחשבון, יענו אי אפשר להיכנס למינוס – שבתכלס זה גם פלוס. הכרטיס הזה כבר די פופולרי ושימושי ברחבי אירופה וגם בארצות הברית, לא תאמינו כמה זה כיף להפסיק להסתובב עם מזומן.

פארק אפטלינג | צילום: shutterstock
פארק אפטלינג | צילום: shutterstock
פארק אפטלינג | צילום: shutterstock
פארק אפטלינג | צילום: shutterstock

אפשר להשתעשע גם בחורף

אמרתן אמסטרדם – אמרתן אפטלינג. פארק השעשועים המפורסם, הנמצא במרחק של שעתיים נסיעה בתחבורה ציבורית ובמרחק שעה ברכב, הוא בגדר חוויית חובה לילדים ולילדים ברוחם. הפארק פתוח 365 ימים בשנה, גם בימים גשומים, כפי שגילינו בן זוגי ואנוכי, ומתברר שנסיעה בחורף לאפטלינג (לאו דווקא ביום גשום) זולה משמעותית הן מבחינת רכישת הכרטיסים והן מבחינת התורים. בשביל לסבר לכן את האוזן: ב"עונה החלשה" (יעני חורף) מחירי הכרטיסים נעים בין 38-50 יורו. לעומת זאת בקיץ המחירים יכולים לטפס לקרוב ל-100 יורו. הרכישה באתר נוחה מאוד ורובו הגדול מוצג בתרגום לעברית אם נכנסים לאתר מישראל. אגב, מתברר שווינטר אפטלינג זה מושג של ממש בקרב המקומיים, שמתייחס לרוב לביקור חורפי וקז'ואלי בפארק מטעם בית הספר של הילדים. כן, בהולנד לוקחים את הילדים ללונה פארקים מטעם בית הספר. בשורה התחתונה, היינו כמעט לבדנו בפארק, לא עמדנו בתורים, החלקנו על קרח כמו בקומדיה רומנטית, שתינו שוקו משוקולד אמיתי, התחממנו מול מדורה והרגשנו על גג העולם.

אמסטרדם בחורף | צילום: shutterstock
אמסטרדם בחורף | צילום: shutterstock