אמה ווטסון: "הארי פוטר זה גן, בית ספר ואוניברסיטה יחד"

מתוך ספיישל האיחוד של כוכבי הארי פוטר | צילום: יח״צ
מתוך ספיישל האיחוד של כוכבי הארי פוטר | צילום: יח״צ

האיחוד המתוקשר של כוכבי "הארי פוטר" ממשיך להעסיק את תושבי העולם, בהם את אנשי "ווג" הבריטי שהושיבו את אמה ווטסון לריאיון. לנו זה מרגיש כאילו למישהי נגמרו הקסמים בשרוול

88 שיתופים | 132 צפיות

בפברואר 2021 הכריזה אמה ווטסון על פרישתה ממשחק עד להודעה חדשה, ושלא תקבל עוד הצעות לתפקידים חדשים. הרצנו בזריזות שנה קדימה. ווטסון אכן מילאה עד כה את ההבטחה להכניס את קריירת המשחק שלה לתרדמת, אבל זיכתה אותנו בהבלחה למסך, במסגרת הספיישל המדובר בהפקת HBO Max שבמסגרתו התאחדו שחקני "הארי פוטר" לרגל חגיגות 20 שנה לצאת הסרט הראשון. גם במגזין "ווג" התלהבו מהנוכחות הפומבית הרגעית של ווטסון, והם הושיבו אותה לריאיון כדי לברר מה מדד ההתרגשות שלה לרגל החזרה להוגוורטס. ובכן, המסקנה מהראיון המפוהק, כמו גם מפרק האיחוד של ילדי פוטר הבוגרים, היא שלא בטוח שהעובדה שווטסון ירדה למחתרת, תעציב כל כך את מי שאינו נמנה על מעריציה.

>> כל מה שכדאי לראות בטלוויזיה בינואר

מתוך ספיישל האיחוד של כוכבי הארי פוטר | צילום: יח״צ
מתוך ספיישל האיחוד של כוכבי הארי פוטר | צילום: יח״צ

ספיישל האיחוד של "הארי פוטר" הוא למעשה שעה ו-40 דקות של העלאת זכרונות משותפת על ידי המשתתפים בסדרת הסרטים האייקונית, וחשיפת המהלכים מאחורי הקלעים שהביאו ליצירת שמונת הסרטים הללו, כשבין לבין צצה טעימה של קטעים מהסרטים עצמם. באיחוד היא פגשתה את רופרט גרינט (רון ויזלי) ודניאל רדקליף (הארי פוטר), ויחד הם העלו זיכרונות כאילו היו ישישים למודי תלאות הוליוודיות. הם סיפרו על האודישן הראשון שלהם, ווטסון נזכרה בקליק שנוצר בין השלושה בפעם הראשונה שנפגשו, רדקליף נזכר בהודעה הראשונה שבישרה על קבלת התפקיד, וכך הולכת השיחה ונמשכת. מאז הקרנת הסרט האחרון בסדרה, חלק מהשחקנים כבר חלפו מהעולם ואילו ווטסון בת ה-31 הספיקה לשחק בשמונה סרטים נוספים, בהם "היפה והחיה" (2017) ו"נשים קטנות" (2019). מחוץ למסך היא הוכתרה כסטייל אייקון על ידי מגזין ELLE, ודיגמנה לברברי וקליניק.

ב"ווג", כאמור, החליטו ללוות את הארוע בריאיון מיוחד עם ווטסון, והעניקו לקוראות הזדמנות נוספת לזכות במנה הגונה של בריטיות מאופקת, מתובלת בתשובות לקוניות, שעושה רושם שנוסחו מראש. אחת השאלות הראשונות והמתבקשות, עסקה בעובדה שווטסון הודתה שהייתה מאוהבת כילדה בזמן הצילומים בטום פלטון (דרקו מלפוי), תגובתה לעניין: "דיברנו רוב השבועות האלה. אנחנו חושבים שזה פשוט חמוד". עוד סיפרה ווטסון כי השתוקקה לזכות בתפקיד בזמן האודישנים, עד שהדאיגה אפילו את הוריה, וכשנשאלה מה היה מבחינתה הרגע המרגש ביותר באיחוד – היא ענתה שרופרט אמר כמה דברים שהוא באמת התכוון אליהם, וכמה מדהים ורגיש מצידו להגיד את הדברים האלה בפומבי. ובכן, נרדמנו.

 

למעשה במהלך הריאיון ווטסון הביאה לשיא מרגש את הכישרון האנושי הידוע, של לומר כלום על כל כך הרבה, ולהציג באופן מושלם ריחוק ענק במסווה של אינטימיות. כך למשל כשנשאלה על היחסים בינה לבין גרינט ורדקליף, היא הסבירה שאין להם קבוצת ווטסאפ משותפת (באופן כללי הם לא אוהבים טלפונים ואת הרעש שהם מביאים איתם), אבל מדברים אחד עם השני בנפרד, ואף תמכו זה בזה לקראת הצונאמי של תשומת לב שהלך והתקרב אליהם.

לשאלה מה השיעור הגדול שלמדה על סט הצילומים, היא סיפרה שאין משהו שהיא לא למדה – בשבילה הצילומים של "הארי פוטר" היו גן, בית ספר ואוניברסיטה ביחד. וזה ממשיך: האם תחזרי להווגורטס לאיחוד נוסף בעוד 20 שנה? "ללא ספק". ומה התוכניות שלך ל-2022? "תצטרכו לחכות ולראות". לאורך כל הריאיון נשמעת ווטסון כמו מישהי שאילצו אותה למכור קסם, למרות שאזל לה מהמלאי. אולי היא ניסתה נורא להפגין התרגשות, אבל זה לא ממש יצא לה ואולי האשמה היא בכלל בנו, ובנטייה שלנו לחפש אוצרות נוסטלגיים במקום שבו הם לא תמיד נמצאים.

 

>> הסדרות הישראליות שיעשו לכן את השנה