אמא על ספסל הלימודים

כיצד אפשר להיות גם הורה וגם סטודנט במקביל? אספנו עבורכם מספר טיפים על מנת שתצלחו את שנת הלימודים האקדמית בשלום

88 שיתופים | 132 צפיות

שנת הלימודים האקדמית נפתחת, ולכל ההורים שהם גם סטודנטים החיים הולכים להיות קצת יותר מורכבים: אם עד היום ג'ינגלתם בין העבודה לילדים, הרי שכעת יתווסף אלמנט משמעותי, שכולל לא רק שעות היעדרות מהבית/מהעבודה, אלא גם צורך למצוא זמן להתרכז ולהתכונן למבחנים, להגיש עבודות ועוד.

אז איך מכניסים את הלימודים לקלחת הרותחת של היום-יום? שירית בן-ישראל, מנכ"ל חברת STS לייעוץ ואימון לניהול רב תחומי, מייעצת:

חשיבה ושחרור

מכיוון שהכל מתחיל במחשבה, תוודאו שאתם חושבים שאפשר, ושלא צריך לוותר על אף אחד מהתחומים. אומרים עליכם שיש לכם רף ציפיות גבוה מעצמכם? כנראה שתצטרכו להנמיך אותו עוד קצת. שחררו את השאיפה לפרפקציוניזם, פשוט כי הוא מחבל לכם בתהליך. באותה נשימה, תתחילו כבר מעכשיו לעבוד על ייסורי המצפון שכמעט בטוח שתפתחו, בגלל הזמן הקצר יחסית שיישאר לכם לבית, למשפחה ולזוגיות.

תכנון

השקיעו בהכנת תכנית שבועית אישית ומשפחתית. שבו יחד, חלקו שעות, הגדירו משימות, וגם עגלו פינות במשימות שלא ממש הכרחי לבצע. תלו את המערכת השבועית במקום מרכזי בבית, כדי שהילדים יידעו מתי נמצא כל אחד מכם בבית, ואתם – תזכרו מי אחראי על מה ומתי.

עזרה

אם ברצונכם להצליח בשילוב לימודים והורות, תצטרכו ללמוד לבקש עזרה. ברוב המקרים, ההורים שלכם, במינון הגיוני, ישמחו לעזור. ודאו שהם מבינים שמדובר בהתחייבות (לפחות) שנתית.

שיתוף

שבו ללמוד יחד עם הילדים – אתם תכינו את הסמינריונים לתואר והם יכינו שיעורי בית. כך אתם גם מהווים מודל חיקוי, וגם מייצרים זמן משותף. זכרו, על פי המחקרים, ילדים להורים משכילים נהנים מסיכויי הצלחה משופרים בעולם הקריירה והעסקים.

תקציב

מומלץ לייחד את כספי קרן ההשתלמות שתיפרע למטרת לימודים, מאשר לקנות בהם בגדים או רהיטים שממילא תסתדרו בלעדיהם. קחו בחשבון מראש כי הוצאות הטיפול בילדים יגדלו, משום שתזדקקו למטפלת/בייביסיטר בימים ובשעות שאתם נעדרים מהבית לצורך לימודים.

זוגיות

רעננו וטפחו את הזוגיות ביציאה שבועית קבועה. בהמשך לסעיף הקודם, הקצו סכום קבוע לבייביסיטר לתחזוקת הזוגיות.

הכתבה המלאה תתפרסם בגיליון נובמבר של המגזין "הורים וילדים"