אם אין קרם תמרחו פירות

חמוציות, אוכמניות, מנגו ופסיפלורה הם רק חלק ממה שמוגדר כ"פירות על". מהי תרומתם לטיפוח העור ושיער ואילו תכשירים אפשר לרקוח מהם בבית?

88 שיתופים | 132 צפיות

פירות העל (Superfruit) העשירים בוויטמינים ובמרכיבים חיוניים, מוגדרים כבעלי תכונות אנטי אוקסידנטיות ייחודיות וגבוהות מהרגיל. קבוצת פירות העל האקזוטית, הכוללת בין היתר את תות האסאי, מנגו, רימון, חמוציות, דובדבנים, ענבים ואוכמניות, עשירה במיוחד ברכיבים תזונתיים, כמו ויטמינים ורכיבי הזנה ואף עוזרת לטפל ולמנוע בעיות כרוניות.

  • דובדבנים: עשירים בפלאבונים, סידן ואשלגן ומסייעים לחיזוק סיבי הקולגן. מכילים מלטונין הידוע בשם הורמון הנעורים כמסייע בהאטת הזדקנות העור.
  • אוכמניות: מכילות אנטוציאנינים נוגדי חימצון הפועלים להגנה מנזקי השמש והסביבה, ויטמינים C ו-K ומרכיבים בעלי תכונות אנטיספטיות, הנלחמות בהזדקנות העור.
  • ענבים: מכילים פוליפנולים – חומרים בעלי פעילות גבוהה ביותר נגד נזקי הרדיקלים החופשיים בעור. זרעי הענבים בעלי תכונות של רטינול טבעי וגורמות לקילוף עור עדין של תאי העור המתים.
  • חמוציות: עשירות באנטי-אוקסידנטים ובוויטמינים C ו-E, המלחחים את העור.
  • תות האסאי: מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון וויטמינים A, B1, B2, B3, C ,E, תורם ללחות ולברק של השיער וכן מכיל Glucosamine התורם לגמישות.

כך למשל, נוגדי החמצון והוויטמינים הנמצאים בפירות העל, תורמים להזנת השיער ומעניקים לו לחות חיוניות ומעשירים אותו ברכות. ככל שמשתמשים ביותר פירות על, כך ההשפעות על השיער גדלות.


עולם הקוסמטיקה מפיק מפירות העל העשירים בוויטמינים – קרם לעור הפנים, הגוף, תכשיר לשיער וגם לשפתיים

מוצרי הטיפוח המכילים תמציות טבעיות של פירות העל, למעשה, מעניקים לחות מוגברת לעור הפנים והגוף ומרככים את מרקם העור. גם מוצרי טיפוח לשיער (שמפו וקונדישינר) המכילים את התמציות האלו, מסייעים לבריאות השיער, חיוניותו, וכן מוסיפים לו רכות וברק. המובילים שבפירות האלה היא הפסיפלורה:

פרי התאווה:

הפסיפלורה, פרי התשוקה, מגיעה במקור מברזיל. לפסיפלורה סגולות רפואיות המעניקות תחושת שלוה ורוגע. היא מכילה כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, עשירה בוויטמינים (בעיקר C, B, E), ומכאן, יתרונותיה לשימוש גם בעולם הקוסמטיקה. פרי הפסיפלורה יעיל בשימוש חיצוני לשיפור מראה עור הפנים והגוף.

מוצרי קוסמטיקה המכילים את פירות-העל:


מימין לשמאל: קרם לחות פסיפלורה של כריסטינה, שמפו חמוציות ואסאי של הוואי, קרם גוף פסיפלורה של קרמה, קרם פנים של גרנייה, קרם לחות רימונים של ג'ייד, תחליב רחצה פפאיה של כיף, תחליב רחצה רימון של דאב, מסכה לפנים של כריסטינה ולחות לשפתיים פסיפלורה של בודי שופ

מה עושים בבית עם פסיפלורה?

אם בדיוק אזל לך קרם הלחות, את לא מוצאת את הפילינג ולא מתחשק לך לקפוץ לקוסמטיקאית לטיפול ממריץ עם מסכה, יש כמה דברים שתוכלי לעשות בעצמך בבית. עם כמה פירות, תושייה וזמן.

אמבטיה מרגיעה
מה צריך? 6 כפות דבש (להמיס תחילה את הדבש במעט מים חמים), פרי הפסיפלורה (3 פירות)
מה תעשי? ערבבי ובחשי היטב את כל החומרים. שיפכי את התערובת לתוך אמבט מלא במים חמים, ואז הוסיפי גם מעט עלי כותרת מפרחי העונה.
מה תקבלי? אמבטיה כזאת תעניק לך תחושת רעננות ממריצה ופרץ חושניות.

פילינג פסיפלורה לאזור מחשוף וצוואר
מה צריך? אחד לבן/אשל, פרי פסיפלורה, 2 כפות דבש.
מה תעשי? עלייך לטחון את התערובת בבלנדר ולמרוח ולשפשף בתנועות קלות את אזור הצוואר והמחשוף, לחכות כ-10 דקות ולשטוף.
מה תקבלי? החלב החמוץ מכווץ את כלי הדם ואף מלבין את העור, גרגירי הפילינג מסירים בעדינות את תאי העור המתים, הדבש מזין, וסך הכל העור נראה חלק וזוהר יותר.

מסיכה לעור פנים זוהר

מה צריך? קחי גביע גבינה לבנה 9% , לתוכה טפטפי 10 טיפות מיץ לימון והוסיפי את נוזל פרי הפסיפלורה (ללא הגרעינים)
מה תעשי? ערבבי היטב את החומרים ומרחי על הפנים. השאירי את המסכה על הפנים כרבע שעה ושטפי היטב במים פושרים.
מה תקבלי? בגבינה יש חומצה לקטית המנקה את העור, בלימון יש כמות גדולה של ויטמין c שהוא נוגד חימצון, ופרי הפסיפלורה מרענן, מרגיע ומנקה. שילוב בין כל החומרים הללו גורם לעור להיות זוהר וחלק כמו משי.

מסיכה שבועית לשיפור מראה העור
מה צריך? כף שמרים, חצי כף גבינה לבנה שמנה, כפית מיץ לימון, כפית מיץ תפוזים, כפית מיץ ענבים, כפית שמן זית ו-2 שיני שום כתושות.
מה תעשי? הכיני תערובת סמיכה מכל המצרכים, מרחי על הפנים למשך 20 דקות ושטפי במים פושרים.
מה תקבלי? שיפור במרקם העור וסיוע להשגת מראה עור חלק ונעים.

 

צילומים: אפרת אשל, מוטי פישביין, יוסי סליס, אבי כהן, דן לב ויח"צ