"אמרו לי שבזכותי יהיה דור שני למלכות היופי. חייכתי בנימוס, זה לא עניין אותי"

אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל
אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל

היא נולדה לאימא מלכת יופי ואבא רופא ועורך דין אבל הגנים שהוריש לה סבה, הבמאי האגדי יואל זילברג ז"ל, ניצחו הכל. אלכס זילברג בת ה-23 שורפת את המסך, מאוהבת בטירוף בחבר המוזיקאי שלה (והבן של דודו טופז) ורק מחכה כבר שכל החטופים יחזרו הביתה

88 שיתופים | 132 צפיות

"כשהייתי ילדה נהגו לומר לי שבזכותי יהיה לראשונה דור שני למלכות היופי", אומרת אלכס זילברג, ומוסיפה בלי להתבלבל: "הייתי מחייכת בנימוס, אבל היה ברור לי שזה לא מעניין אותי, זה נראה לי שטחי ומיושן".

>> עדן גולן מדהימה, אבל האם היא הבחירה הנכונה לאירוויזיון?

זילברג (23) היא שחקנית מבטיחה וגם מאוד יפה. היא בתם של עו"ד דור זילברג ויאנה קלמן, מלכת היופי של ישראל לשנת 1995, והגנטיקה המשובחת לא דילגה על דור ההמשך. בדם שלה זורמת גם האהבה למסך ולבמה, בכל זאת היא הנכדה של הבמאי המיתולוגי יואל זילברג, שנפטר לפני 11 שנה וחתום על שלל קלאסיקות ישראליות – מהגרסה הקולנועית ל"חסמב"ה" ועד סבוניית הקאלט "רמת אביב ג".

"קיבלתי חינוך רוסי שהוא ברכה וקללה. מצד אחד הוא נוקשה, יש ממך הרבה דרישות ולא מוותרים לך. אבל מצד שני, בסוף זה מביא תוצאות"

 

היא החלה את הרומן שלה עם עולם הבמה כרקדנית מצטיינת, וכמעט הגיעה ללהקת בת שבע וניבאו לה עתיד מבטיח בתחום. אחרי השירות הצבאי כמש"קית יח"צ בבסיס חיל הים בחיפה היא חישבה מסלול מחדש ובחרה במשחק. בימים אלה ניתן לראות אותה מככבת בסדרה "בת השוטר" (שחזרה לעונה שלישית ב"ניקולדיאון"). זילברג מגלמת שם את בל, דתל"שית שגדלה בבני ברק ומגששת את דרכה בעולם החילוני. בל רוצה להיות שחקנית וזמרת אבל לוקח לה זמן להשתלב בעולם החדש.

אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל
אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל
אלכס זילברג בימי המחול | צילום: פרטי
אלכס זילברג בימי המחול | צילום: פרטי

גם את כמו בל, נפרדת, אבל מתחום הריקוד. איך נפרדים מתחום שהשקעת בו הרבה שנים?
"כילדה שיחקתי והתשוקה למשחק תמיד הייתה שם, אבל הייתי ילדה קצת ביישנית. לא הייתי מאלה שיעלו על שולחן ויופיעו לפני הכיתה, והריקוד היה דבר שנכון היה לי להתחיל איתו. הריקוד הוא עולם מאוד מורכב ותובעני, והוא עזר לי לפתח עם השנים עור של פיל. אבל ככל שהשנים עברו, הרגשתי כרקדנית כמו פלקט. הביטוי העצמי לא היה שם עד הסוף. מיד כשהתחלתי לשחק, ידעתי שחזרתי הביתה ושמצאתי את המקום שלי. הריקוד העניק לי כלים של מוסר עבודה ומשמעת, ומגיע לו קרדיט על האדם שהפכתי להיות".

גם להיות שחקנית זה לא ממש פיקניק.
"נכון. צריך לדעת לשמוע ולקבל לא. אני מועמדת עכשיו לתפקיד של אימא צעירה ונשארנו שתיים. היום אני מבינה שאם לא אקבל את התפקיד, זה לאו דווקא קשור לכישורים שלי, אלא להרבה דברים נוספים שקשורים לליהוק".

קעקוע של סבא על היד

זילברג הספיקה לעשות לא מעט זמן קצר: ראינו אותה במיני סדרה "כל עוד בלבב" בכאן חינוכית; היא גילמה את לו קידר, העוזרת האישית של גולדה מאיר בסרט "גולדה"; שיחקה בסדרת הדרמה המותחת "מלאך משחית" של של כאן 11 וב-"מג"ב" של הוט, ועוד.

אלכס זילברג עם אימה יאנה קולמן ואחותה | צילום: פרטי
אלכס זילברג עם אימה יאנה קולמן ואחותה | צילום: פרטי

אמה של זילברג, יאנה קלמן, עלתה לישראל לבדה מסיביר כשהייתה בת 18 בלבד. במשך שנים ארוכות עבדה כאחות מוסמכת במחלקה האונקולוגית, וכיום היא אחות בחדר ניתוח בבית החולים איכילוב. אביה ד"ר דור זילברג היה מנתח מוח לפני שהחליט לעבור לתחום המשפטים, וכיום עוזר לפצועים בתביעות נזיקין.

היא גדלה ברמת אביב ג' בתל אביב ולמדה בתיכון "אליאנס", והיא הבכורה משלושה. אחריה נולדה סטפני (21), חיילת לקראת שחרור, ואדם (18) העומד להתגייס לצה"ל. "ההורים שלי שניהם השראה בשבילי, אנשים עם קריירות תובעניות שלא ויתרו לעצמם", היא מספרת על משפחתה. "גדלתי עם מטפלת רוסיה ודיברתי איתה רוסית, ובאופן כללי קיבלתי חינוך רוסי שהוא ברכה וקללה. מצד אחד הוא נוקשה, יש ממך הרבה דרישות ולא מוותרים לך. אבל מצד שני, בסוף זה מביא תוצאות של משמעת ושל קבלת אחריות".

גם סבא יואל זילברג השפיע מאוד על חייה. "הוא החדיר בי תשוקה לאמנות מגיל אפס. עד יומו האחרון הוא ישב מול המחשב, כתב וערך, הייתה לו חדוות עשייה והוא השראה בשבילי. הוא נפטר בגיל 86 בפתאומיות בשנתו, ממפרצת באבי העורקים. קעקעתי את החתימה שלו על היד שלי". על סבתה מרים, היא מספרת כי היא "נהדרת, חיה ובועטת".

"הוא החדיר בי תשוקה לאמנות מגיל אפס. הוא נפטר בגיל 86 בפתאומיות בשנתו, ממפרצת באבי העורקים. קעקעתי את החתימה שלו על היד שלי"

 

אלכס זילברג וסבה יואל זילברג ז"ל | צילום: באדיבות המצולמת
אלכס זילברג וסבה יואל זילברג ז"ל | צילום: באדיבות המצולמת

עכשיו, לתוך כל שלל הייחוסים שאופפים אותה, אתן יכולות להוסיף עוד אחד. בשנה וחצי האחרונה היא נמצאת במערכת יחסים עם יהונתן טופז, מוזיקאי, יוצר ומפיק בן גילה, שהוא גם בנו הצעיר של דודו טופז מנישואיו לרוני חן. טופז האב שם קץ לחייו ב-2009, בעת שהיה במעצר בעקבות הפרשה שנשאה את שמו והרעידה את המדינה. חן חזרה לימים בתשובה ונישאה לשחקן חיים זנאתי. את יהונתן היא הכירה דרך חבר משותף.

>> אוולין הגואל: "מרים לי כשאישה אחרת מסתכלת על הגבר שלי"

ספרי על ההיכרות עם יהונתן.
"אנחנו מכירים שנתיים. שנינו במקור מאותו אזור ולמדנו בתיכונים מקבילים. כששחבר משותף הכיר בינינו, כל אחד מאיתנו היה בקשר אחר אבל נוצר בינינו קשר אפלטוני חברי. כעבור חצי שנה הוא צילם קליפ וביקש ממני שאשתתף בו. לאחר מכן הקשר נותק, הוא טס ללמוד בלונדון ואני בינתיים עברתי שברון לב מקצועי אחרי שלא קיבלתי תפקיד שמאוד רציתי. החלטתי לקחת פסק זמן ולטוס לכמה ימים ללונדון".

איפה שיהונתן היה באותו הזמן.
"שהיתי אצל מכר, שגם הוא שחקן, וליהונתן נודע שאני שם. הוא כתב לי, נפגשנו והטיול שלי הפך להיות מלא בו ובחברים. יהונתן ואני התקרבנו, גיליתי שיש בו הרבה בגרות, עומק ורגישות, היה לנו כיף יחד והתאהבנו בטירוף".

אלכס זילברג ובן זוגה יהונתן טופז | צילום: פרטי
אלכס זילברג ובן זוגה יהונתן טופז | צילום: פרטי

מה עשית כשהיית צריכה לחזור לארץ?
"ידעתי שאני מרגישה אליו מלא ולא הפסקתי לחשוב עליו, ועדיין – הוא חי בחו"ל. במשך שלושה וחצי חודשים היינו בקשר אבל לא דיברנו על רגשות. בחגים אשתקד הוא הגיע לארץ, ואז הכל התחיל ומאז זה הולך ופורח. היו לי בעבר קשרים זוגיים, אבל אף פעם לא הרגשתי כמו שאני מרגישה ליהונתן".

העובדה ששניכם בשואו ביזנס עושה לכם חיים קלים או קשים?
"זה מקל עלינו. החיים של שנינו מאוד אינטנסיביים, עם תשוקה לאמנות ולעשייה מקצועית, וזר לא יבין זאת. שנינו צעירים, יהונתן מתחיל לחפש את דרכו גם בתחום המשחק, והוא על דרך המלך. אנחנו מחזיקים את עצמנו ועובדים גם במלצרות. אני עובדת ב'צפון אברקסס' של אייל שני, ואנחנו מסתדרים".

את רוצה לקחת את הזוגיות שלכם גם לפן המקצועי?
"האמת? אני מתה לעשות לו קולות רקע. יש לי קול טוב, אבל אני לא מגדירה את עצמי זמרת. יהונתן היה בעבר בלהקה, היום הוא כותב, מלחין, מבצע ומפיק מהאולפן בבית שלנו. הוא מוכשר בטירוף ויהיה לי לעונג לשתף איתו פעולה, אבל כל דבר בזמנו".

אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל
אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל

את דודו טופז יצא לך להכיר בזמנו?
"את דודו אני מכירה בעיקר מסיפורים ויודעת שיצאו לו שלושה בנים מהממים. אני בקשר טוב עם משפחתו של יהונתן, גם עם אמו רוני, אבל יהונתן הוא חילוני כמוני, ובין שלושת האחים יש קשר טוב. אחיו הגדול דניאל הוא בתחום העסקים, לעומר אחיו, שהיה מקום שני בצה"ל בקרב מגע, יש סטודיו לאימונים והוא תותח. אבל את העיניים הכי יפות קיבל יהונתן, יש לו עיני תכלת, כמעט זכוכית, והעיניים הם הרי חלון לנשמה".

לצד הזוגיות הפורחת זילברג לגמרי ממשיכה לחלום, ומתמקדת בקריירה שלה: "ממש בא לי על תפקיד גדול בסדרה למבוגרים. אני מרגישה בשלה להחזיק על כתפיי תפקיד נשי ראשי, של אישה פמיניסטית, חזקה. אני דוברת רוסית פחות או יותר, וגם צרפתית שלמדתי בתיכון, אני שולטת שליטה מלאה בעברית ואנגלית, אז אני מקווה שזה יהיה לטובתי. בנוסף אני רוצה להתחיל להתנסות גם בקולנוע".

והוליווד קורצת לך?
"בוודאי שקורצת, אבל ישראל היא הבית שלי והמדינה שלי לתמיד. אני מבינה שכדי להגדיל את הכוח שלך וההשפעה, אז לשחק בחו"ל זו אופציה מעניינת. אבל בגיל 23, אני ממקדת את השאיפות שלי כאן בארץ. בעתיד נראה לאן החיים יתגלגלו".

אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל
אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל

לצד ההתמקדות בקריירה גם אצל זילברג הכל נעצר באותה שבת שחורה של השבעה באוקטובר, והיא זוכרת אותה היטב בראש. באותו ערב היא ויהונתן תכננו ללכת להופעה של ברונו מארס. הם מאוד התרגשו לקראת זה. "יהונתן הגיע מלונדון כמה ימים לפני, והיה אמור לחזור ללונדון כדי לסגור שם דברים כי הבין שהמקום שלו הוא כאן", היא מספרת. "בשבת היינו בדירה שלנו בלב תל אביב והתעוררנו מאזעקה, היינו קצת מבולבלים אבל חזרנו לישון. כשהייתה אזעקה נוספת הבנו שזה רציני. בדירה שלנו אין ממ"ד אז עברנו להוריי. המראות בטלוויזיה היו מזעזעים, וככל שחלפו הימים התבררה לנו הזוועה הגדולה".

"אנחנו דור שלישי לשואה. גדלנו בתחושת ביטחון שלא יכולה להיות שואה בארצנו. ומה קרה? חברות שלי איבדו בני זוג. אנשים שעבדו איתי היו במסיבה ברעים. עם ידין גלמן צילמתי פיילוט לסדרה, וגם הוא נפצע ביום הראשון של הלחימה"

 

"השתתפתי בסדרה 'כל עוד בלבב', שעוסקת בשואה במסע של תיכוניסטים למחנות ההשמדה בפולין", היא מספרת בהקשר הזה. "אני מגלמת את שני שמנסה בשלב מסוים להתחקות אחרי ההיסטוריה של משפחתה. הייתי גם אני במסע לפולין במסגרת התיכון, ועכשיו כשראיתי את ממדי הרוע האנושי, את העולם שותק ואת ארגוני הנשים שותקים, קלטתי את גודל העניין. הכי נורא שזה קורה לנו כאן, מול העיניים, במדינה שלנו".

אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל
אלכס זילברג | צילום: ערן לוי, סטיילינג: שי מיכאל

"אנחנו דור שלישי לשואה", היא אומרת, "גדלנו בתחושת ביטחון שהכל אצלנו נעשה כמו שצריך ולא יכולה להיות שואה בארצנו. ומה קרה? חברות שלי איבדו במלחמה בני זוג. אנשים שעבדו איתי במסעדה היו במסיבה ברעים. עם השחקן ידין גלמן צילמתי פיילוט לסדרה וגם הוא נפצע ביום הראשון של הלחימה. האובדן שלנו נוראי: גם לאומי, גם אישי וגם נפשי".

"היינו תמימים וגזלו מאיתנו את האמונה בטוב", היא ממשיכה, "במשך חודש בקושי הצלחתי להרים את עצמי מהמיטה, ואז התנדבתי – גם באריזות של מנות אוכל לחיילים וגם עם הקאסט של 'בת השוטר' במקומות בהם היו מפונים".

מה זה עשה לך?
"הרגשתי תחושת שליחות אמיתית, אבל גם את הקושי – הרי מה כבר אפשר להגיד? ואיך לנחם ולנסות לשמח? מה שעברנו מהשבעה באוקטובר הוא בסדר גודל שאי אפשר להכיל. עכשיו אני מרגישה שלא רק אני השתניתי, כל העולם נעצר. הכל נהיה מבלבל ומרגיש הבל הבלים, גם כשאני צריכה להופיע בעוד עונה של 'בת השוטר'. אבל אין לנו ברירה, החיים נמשכים וצריך לשמור על שפיות וזה אתגר. אני מרגישה שכולנו בארץ מגלים יותר חמלה, רבים מחברינו ומבני משפחתנו נמצאים בעזה או בצפון וישנם חטופים שלא חזרו. שום דבר לא חשוב יותר מאשר להחזיר אותם הביתה, ומהר".