שבוע האופנה תל אביב

אלון ליבנה מכשף

אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל

אלון ליבנה הבריק עם קולקציית קוטור, התצוגה של שנקר בלבלה ודרור קונטנטו מחזר. סיכום יומו הראשון של שבוע האופנה

88 שיתופים | 132 צפיות

שנקר

המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר חילקה השנה את התצוגה לשני חלקים. ראשונים הועלו דגמים של תלמידי שנה ב׳ מהקורס "מחקר בתולדות הלבוש", הכוללים שחזור בגדים תקופתיים מהמאות הקודמות, לפי טכניקות עיצוב ותפירה מקוריות. בחלק השני הועלו על המסלול כ-30 דגמים אקספרימנטלים, שעוצבו על ידי הסטודנטים בקורסי האופנה השונים. מתוך רצון לתמוך בקהילת הלהטב"ק ובדרישה לשוויון זכויות בנושא הפונדקאות ובכלל, דיגמנו את הבגדים חברי הקהילה.

מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. דמענו בקהל. צילום אדריאן סבל
מתוך התצוגה של שנקר בשבוע האופנה תל אביב 2019. דמענו בקהל. צילום אדריאן סבל

למרות שקשה היה לסמן כשרונות עולים בתצוגה (ונדמה שזו אמורה להיות בין הכוונות המקוריות) שהורכבה מפרויקטים של סטודנטים משנים ב׳ וג׳ ובוגרים ממחזור קודם; ולמרות שלא נראה כי יש ערך כלשהו לקהל הצופים מהתבוננות בדגמים ההיסטוריים (למרות שזהו תרגיל למידה נהדר לסטודנטים), תובנה אחת חזקה כן עלתה מהתצוגה והיא קשורה לדיסוננס שהתקבל בין הנוקשות של דגמים מהמאה ה-16 והתקופה הוויקטוריאנית, שגרמו באופן טבעי לדוגמנים ולדוגמניות (כולם סטודנטים של שנקר) להזדקף ולהימנע מלחייך לבין הדגמים המופרעים, המשוחררים וחסרי הגבולות של החלק השני של התצוגה. לעומת החוקים הברורים שקבעו את הלבוש והמגדר של העבר, היום אין חוקים. מה שראינו על מסלול לא היו באמת בגדים או נעליים, אלו היו פריטי לבוש לא בהכרח פונקציונליים, והמוח לא ידע תמיד לפרש אם מה שעומד מול העיניים הוא דוגמן או דוגמנית וזה גם לא ממש משנה. המאה ה-21 היא עידן ללא גבולות בכל כך הרבה תחומים, וזהו מצד אחד הישג למין האנושי, ומצד שני ממש כמו ילדים, לפעמים גם אנחנו זקוקים לגבולות.

 

דרור קונטנטו

הרבה קרדיט מגיע לדרור קונטנטו, האיש שמלביש את מירי רגב, שרה נתניהו,מיכל אנסקי ונטע ברזילי. בעיקר בשל האומץ לחזור בשאלה ולצאת מהארון– עניין שבלי קשר לעמדתכם האישית כלפי הדת, דורש אומץ לב בלתי רגיל, חשיבה מחוץ לקופסה והליכה נגד הזרם; ועל היותו אוטודידקט בלימודי האופנה ועיצוב ללא שרכש ידע מקצועי בצורה מסודרת. חלק מהתכונות המבורכות האלה ניכרו בתצוגה, בעיקר האוטודידקטיות. הדגמים שהעלו על המסלול נראו עשויים היטב, וישבו יפה על הגוף, על דוגמניות פלאס סייז ועל דוגמניות במידה מידה 34, ונראה שהוא השכיל להתאים את הגזרות למבני הגוף השונים. גם העובדה כי הוא מעצב לכל הנשים באשר הן היא מבורכת. בתחום התעוזה ניכרה מעט אכזבה. הקולקציה לא היתה חדשנית, ועל המסלול נראה מחזור גזרות ואלמנטים משנה שעברה, רק בבדים שונים. הקולקציה שהתבססה על בלוקי צבע של סגול, ירוק זרחני וכתום, שידרה מונטוניות, בזמן שאלמנטים דומים החליפו מקום בדגמים שונים. לעומת כל אלה בלטה ביופייה קולקציית ניוד במה שנראה כמו בדי אורגנזה ושיפון, ממנה יצר קונטנטו אוברולים, שמלות וחליפות.

דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
קולקציית הניוד בלטה לטובה. דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
קולקציית הניוד בלטה לטובה. דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
דרור קונטנטו מתוך שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל

 

 

שי שלום

בקולקציית הקרוז לנשים ולגברים שהציג שי שלום הוא חוזר לאלמנטים האהובים עליו משנים קודמות, ביניהם צבעי הגלידה שהציג בתצוגת הגברים שלו בשבוע האופנה ב-2012, לחגורות בטן רחבות ולשמלות בעלות אורכים משתנים. את כל אלה הפגיש עם מגמות עולמיות שנראו בקולקציות קיץ 2019, כמו למשל הא-סימטריות ומכנסיים עם מותניים מכווצים של בלמיין והשרוולים התפוחים עם החגורות הרחבות והשרוולים תפוחים של לואי ויטון. אבל יותר מבגדים נראה שהמנצחים הגדולים של התצוגה הם דווקא התיקים הגיאומטרים שמדברים באופן מושלם עם השפה של הקולקציה ומוגדרים על ידי שלום כתיקי חוף ופנאי. הם עשויים מעץ ופרספקס ומיועדים להכיל משקפי שמש, סמארטפון וספר כיס.

התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל
התיק הנחשק. התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל
התיק הנחשק. התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של שי שלום בשבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל

אלון ליבנה

מלאכת מחשבת, אמנות, גאונות, רק ככה אפשר להגדיר את הבגדים שהציג אלון ליבנה. תחת הכותרת Aconitum, שמשמעותו היא פרח רעיל הידוע גם כ"קליפת השטן", התחיל מצעד של שמלות לבנות רכות שהפך לקולקציה מכשפת בשחור, עם משחקי בדים מרהיבים של תחרות, שיפון ועור ומסכות בד שנראו כמו הומאז׳ לעבודתו של אלכסנדר מקווין האהוב מאוד על ליבנה. הקולקציה נוצרה בהשראת  סיפור היסטורי שהתרחש ב- 1590 בסקוטלנד. קבוצת נשים הואשמה ע"י מלך סקוטלנד – ג'יימס ה-6 במעשי כישוף ובגידה במלוכה. נשים אלו נחשדו בכך שעוררו סופות עזות בים וגרמו לצי הספינות של המלך לטבוע, וזאת באמצעות עריכת טקס סגידה לשטן שכלל ריקוד ומין שבמהלכו הן סומנו על ידו באיזורים אינטימיים בגופן. לפי המסופר, סימנים אלו שהתגלו על גופן של הנשים, היוו את ההוכחה הניצחת לאשמתן והן הוצאו להורג.

אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל
אלון ליבנה, שבוע האופנה תל אביב 2019. צילום אדריאן סבל

עבודת התפירה שהעניקה תחושה כאילו נלכדה עין הצופה בקורי עכביש, הקצב האיטי של צעידת הדוגמניות והמוזיקה הדרמטית היפנטו את הצופים. בזמן שכל הקולקציה נעשתה בעבודות יד, והעבודה על כל אאוטפיט נמשכה כמעט שבוע, העביר אותנו ליבנה למחוזות ההוט קוטור.