אלה לי להב: "אני מקווה שהממשלה החדשה תהיה מכבדת יותר"

אלה לי להב ועדן חסון | צילום: קורל חדד
אלה לי להב ועדן חסון | צילום: קורל חדד

עדן חסון ואלה לי להב משיקים את המנון הגאווה החדש "שימי פס", מספרים על המסר מאחורי השיר ולמה היה חשוב להם להעביר אותו

88 שיתופים | 132 צפיות

חודש הגאווה כבר כאן, וכל שנה מחדש אירועי הגאווה הם חגיגה אמיתית שמקדמת שיח של שוויוון וקבלת האחר מצד אחד ורצון עז שב-2021 יהיה שוויון זכויות מלא לקהילת הלהט"ב מצד שני. חלק בלתי נפרד מאירועי הגאווה הוא השירים של הכוכבים שמתגייסים ושרים כדי לתת עוד זרקור לנושאים החשובים האלה. בשנה שעבר היה זה "חביב אלבי" של נסרין קדרי עם סטטיק ובן אל. השנה הם אלה לי להב ועדן חסון עם השיר "שימי פס" שיקדם את מצעד הגאווה ב-25.6 בתל אביב. השיר נחשף אמש במסיבת עיתונאים בנוחכותם של חסון ולהב, "ללא ספק לא הייתה לי התרגשות כזאת כבר הרבה זמן, כשהציעו לי לשיר את שיר הגאווה יחד עם עדן חסון לא חשבתי אפילו פעמיים ואמרתי להם 'תסגרו עכשיו אני הולכת לשיר את השיר הזה'. אני חושבת שזה מרגש מאוד, אני רק בהתחלה שלי ונותנים לי לייצג את שיר הגאווה של ישראל, זה ממש לא מובן מאליו", הצהירה להב.

השיר "שימי פס", כשמו כן הוא, מדבר על מישהי שצריכה פשוט להפסיק לחשוב על מה שאומרים ולחיות חיים חופשיים מהגדרות, בלבוש, באוכל וביציאות ובילויים. "קודם כל שעושים שיר לפרויקט חשוב כזה צריך לבוא אליו בידיעה שיוצאים מהקווים וההגדרות, עושים באמת מה שנכון לאותו פרויקט. המסר של השיר הוא להיות יותר חופשיים ולשים פס, וזה מורגש גם בכתיבת המילים גם בלחן עצמו וגם בהפקה המוסיקלית, אני חושב שכל אחד מאתנו צריך להפסיק עם השיפוטיות העצמית ולעשות מה שהוא אוהב", מספר חסון.

בתור אחד שגדל בבית דתי איך החיבור לקהילה הגאה באה לידי ביטוי?
"בתור ילד בכלל לא ידעתי מה זאת הקהילה הגאה. הגעתי מפרדס חנה, זה לא ידוע ונפוץ כל כך. עם הזמן הכרתי עוד אנשים מהצבא, מוזיקה והתעשייה עצמה. והכרתי קהילה מדהימה, חמה ומחבקת שצריך לחבק אותה".

מה אתה חושב על אנשים שמפחדים לצאת מהארון?
"אני אדרבן כל אחד שנמצא בארון, להיות אמיץ ולצאת ולא לחיות בתוך קופסא".

אלה לי להב ועדן חסון | צילום: קורל חדד
אלה לי להב ועדן חסון | צילום: קורל חדד

אלה לי, השיר מדבר על בחורה חזקה ששמה פס ועושה מה שבא לה, את מזדהה עם המילים של השיר?
"כן חד משמעית. אני חושבת שכל בן אדם צריך להזדהות עם השיר ולהרגיש שהוא חופשי מהגדרות, ושהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה ומה שיעשה לו טוב. במילים אחרות לשים פס על העולם ועל כל מי שאומר לך שאתה לא טוב מספיק".

האם יש קשר בין היציאה שלך מהארון לבין הבחירה שלך לקחת חלק בפרויקט הזה?
"אני לא חושבת שהחיים האישיים שלי קשורים לחיים העסקיים שלי, אני עושה הפרדה גדולה בין שניהם. אני חושבת שזאת הזדמנות מאוד גדולה ומדהימה להיות חלק מהפרויקט המטורף הזה, גם בלי קשר לזוגיות שלי ולחיים הפרטיים שלי".

היתה שמועה שהבת זוג שלך מאיה ג'ריס רצתה להציע לך נישואים האם זה נכון?
"לא. זאת סתם שמועה".

היית מעדיפה לחיות בעולם שבו זוגיות עם אישה זה לא דבר שימשוך כל כך הרבה תשומת לב?
"החיים הפרטיים שלי הם החיים שלי, וצריך לדעת לשחרר מידי פעם ולתת לי לשתף כשנוח לי. צריך להתעסק יותר בעובדה שאני זמרת וליהנות מהשירים שלי".

השירים שלך מדברים על יחסים בין גבר לאישה, זה הולך להשתנות בקרוב בעקבות היציאה שלך מהארון?
"לא. כי אני לא מגדירה את עצמי כמישהי שנמשכת רק לנשים או רק לגברים, זה יישאר גברים".

אלה לי להב | צילום: קורל חדד
אלה לי להב | צילום: קורל חדד

איך זה להיות תגלית השנה?
"ואו, אני לא מעכלת אני לא מצליחה לחבר בין תגלית השנה ביחס אליי. אני רוצה להגיד תודה בכלל לאנשים שמסתכלים עליי בצורה הזאת. אני עובדת קשה, ומנסה לתת מעצמי כמה שאפשר. ואני שמחה שאנשים אוהבים את זה, ואני מקווה שימשיכו לאהוב את זה".

ואיזה מסר את רוצה להעביר לבנות צעירות שרוצות להגשים את החלומות שלהן?
"תעבדו קשה, זאת לא עבודה קלה, זה רק נראה קל. עם עבודה קשה הכל יצליח בסופו של דבר, הכל יקרה ויתגשם".

האם את מאמינה שהממשלה הנוכחית תהיה מכבדת יותר כלפי הקהילה הגאה?
"אני מקווה. אני תמיד מקווה שהממשלה תהיה יותר מכבדת כלפי כל בן אדם, וגם בלי קשר לממשלה אני חושבת שאנחנו משתפרים משנה לשנה כמדינה, קהילה ועם באהבת האחר".

אלה לי להב | צילום: קורל חדד
אלה לי להב | צילום: קורל חדד

עדן, כמה אתה מוצא את עצמך שם פס?
"בכנות אני משתדל תמיד לשים פס, יש פעמים שאני נכשל, אבל אני חושב שזאת השיפוטיות העצמית שמדברת שאותה אנחנו שואפים לבטל, ולהשאיר אותה רק במקרים שבאמת צריך אותה"

אלה לי התחילה את הקריירה שלה בגיל מאוד צעיר יחסית אליך, ציפית בעבר לפרוץ בגיל צעיר?
"אני חושב שזה מדהים לפרוץ מוקדם בגיל צעיר, אך מצד שני גם יכול להיות גם מבלבל. אני לא מצטער על זה שלא פרצתי בגיל צעיר, פרצתי בדיוק בזמן שלי בגיל 23, כל אחד והשלב שלו. בעברי עשיתי אודישן לכוכב נולד, אני מאוד שמח שלא התקבלתי כי זה מאוד עיצב אותי להיות מי שאני היום".

מי מהשופטים של כוכב נולד לא העביר אותך?
"מרגול, כפרה עליה וכל השאר אהבו".

מתי אתה רואה את עצמך נשוי כשתמצא את האחת?
"אני מודיע לכולם לפני גיל 30 אני לא מתחתן".

אלה לי להב ועדן חסון | צילום: קורל חדד
אלה לי להב ועדן חסון | צילום: קורל חדד