אכילה ללא הפרעה

מתוך הקמפיין את לא סקאץ' | צלם: צילום מסך מתוך האתר adweek.com
מתוך הקמפיין את לא סקאץ' | צלם: צילום מסך מתוך האתר adweek.com

דוגמניות שאוכלות טוב נצפו על סט צילומי בגדי הים של מגזין BelleMode. מאיה פולק, עורכת המגזין, מספרת על דוגמניות שאוכלות ועל אחת התופעות המסוכנות בתעשיית האופנה

88 שיתופים | 132 צפיות

החודש צילמנו שתי הפקות בגדי ים ביום אחד על חוף ביפו. תחילה הגיעה ליאל דניר המדהימה והצטלמה לשער שלנו בהרבה צבע עם השמש של הבוקר. בהמשך, עברנו חוף וצילמנו את הדוגמנית שני זיגרון להפקת שחור לבן עם הקרניים הקסומות של בין הערביים.

בניגוד להפקות אחרות שבהן הסטיילינג מגיע קולבים קולבים עם הררי אקססוריז, הסטיילינג של שתי ההפקות הללו נח בשני תיקי ים סבירים בגודלם. מהתיקים הללו נשלפו בגדי ים רבים ומדהימים שהתאימו להפליא לשתי הבנות. מה צריך יותר? אה, אוכל. בגלל שמדובר היה ביום צילומים כה ארוך, הקפדנו שכל הזמן יהיה מה לנשנש על הסט.

ישנה שמועה שדוגמניות לא אוכלות כלום. בטח לא כשהן מצטלמות בבגד ים. אז שתי הדוגמניות שהצטלמו אצלנו לא חסכו מעצמן ולא נשארו רעבות. הייתי שם וראיתי. ולמרות שהן אכלו, הן עדיין יצאו מדהים בצילומים.

>> צפו: אפשר ללבוש ביקיני גם את לא רזה

>> צפו בהפקת בגדי הים עם ליאל דניר

>> איך בוחרים בגד ים מחמיא? קבלי כמה טיפים חשובים

נשים הן לא איור!

בגד ים הוא פריט לבוש קל ללבישה, אבל לרבות קשה מנטלית ללבוש אותו כי הן מתביישות בגוף שלהן. מחקרים באמריקה אף מראים כי גיל הפרעות האכילה יורד בהתמדה. האתר rehab.com מדווח שארבע מתוך חמש בנות בגיל 10 חוששות מלהיות "שמנות", וחשות טוב יותר כלפי עצמן כשהן בדיאטה. גם הצלם עדי ברקן, שמרצה בנושא בתי ספר, סיפר לי שהוא נדהם מכמות הבנות הצעירות שמודות במהלך ההרצאה שגם להן יש הפרעות אכילה.

אבל לא כולם מנסים להילחם ולמנוע. קראנו החודש באתר האמריקאי metro שסקאוטרים שוודים שמחפשים דוגמניות להפקות בגדי ים ארבו לבנות במרכז להפרעות אכילה בשטוקהולם בתקווה למצוא שם את הדבר הבא בעולם הדוגמנות. יש משהו כל כך ציני ואכזרי באקט שכזה, כי רבות מהנערות הללו נמצאות על סף מוות בגלל שהן לא מצליחות לחזור לאכול.

קמפיין שעלה בחודש החולף כנגד אנורקסיה והשלכותיה, מפגיש ויזואלית סקאצ'ים – איור של אופנתי של דוגמנית – עם תמונות של דוגמניות בשר ודם שעוותו כדי להיראות רזות כמו באיור. תחת הכותרת: "את לא סקאץ'", ממחישים כמה הדקות של הדוגמניות עושה אותן דקות לא פחות מהאיור, ושבאיור זה יפה אבל במציאות זה רחוק מלהיות חינני.


מתוך הקמפיין "את לא סקאץ'" (צילום מסך מתוך האתר adweek.com)

עשו דיאטה בצורה מושכלת

אז אל תתחילו עם זה אפילו. אם אתן רוצות לעשות דיאטה, לכו לדיאטנית. שלבו אכילה נכונה עם ספורט. אל תקשיבו לכל שטות שאיזו מכשפה אומרת לכם במסדרון של בית הספר ואל תפרשו כל מבט של מישהו עליכם כאילו הוא נגעל מהגוף שלכן. גם אני מנסה בימים אלה לחזור לגזרתי אחרי הלידה ונרשמתי לתכנית המשלבת תזונה נכונה והתעמלות. זה בהחלט ייקח לי זמן, כי מדובר בלידה שלישית, אבל בינתיים אני נהנית להיות בתנועה.

שלכם,

מאיה פולק
עורכת ראשית
דוא"ל: mayap@allmag.co.il

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון לתפוחי אדמה פריכים>>

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון לטורטייה במילוי נתחי עוף ובקר>>