אי קטן-גדול

הרי געש, מצוקים ופארקים. אטרקציות בטנריף שבאיים הקנריים

88 שיתופים | 132 צפיות

האי טֵנריף (Tenerife) הוא האי הגדול והמפותח בקבוצת האיים הקנריים שבאוקיינוס האטלנטי. הוא ממוקם 1,300 קילומטרים דרומית לספרד ורק 300 קילומטרים מיבשת אפריקה, שטחו כאלפיים קמ"ר וגרים בו כמיליון תושבים. למרות זאת נוהרים אליו כעשרה מיליון תיירים בשנה, בין היתר בזכות מזג האוויר הנוח לאורך כל השנה וההיצע המגוון במיוחד של סוגי נוף שונים על שטח קטן – החל בנופי בזלת ייחודיים ובחופים מדהימים עם חול טוף וולקני שחור, וכלה במרחבים ירוקים ובנופים מדבריים.



מרכז התיירות הגדול ביותר בצפון הוא בפוארטו דה לה קרוז

מרכז התיירות הגדול ביותר בצפון הוא בפוארטו דה לה קרוז

חופים יפהפיים, גנים בוטנים וקרנבל

שלוש הערים הגדולות באי הן: סנטה קרוּז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife), בירת האי הממוקמת בחלק הצפון-מזרחי של האי; פוארטו דה לה קרוּז (Puerto de La Cruz) הממוקמת בחלק הצפון-מערבי; ולָאס אמריקאס (Las Americas) בחלק הדרומי. צפון האי מושך אליו תיירים רבים במשך כל השנה בשל נופיו הייחודיים ומגוון הפעילויות שבו, המתאימים לכל המשפחה.

מרכז התיירות הגדול ביותר בצפון הוא בפוארטו דה לה קרוז. זוהי עיר חוף עם כיכר מרכזית, שורת מלונות המשקיפים אל הים, גנים בוטניים, בתי קפה, חנויות, קזינו ועוד. בפוארטו דה לה קרוז אפשר ליהנות מכמה חופים יפהפיים עם חול וולקני שחור הנפגש עם המים הכחולים, או מחוף מלאכותי שתוכנן בקפידה – עם בריכות שחייה ממי ים המעוצבות להפליא, מזרקות, עצים וסלעים. בכל פברואר נערך בפוארטו דה לה קרוז קרנבל ענק הנמשך שלושה שבועות, שבו כל העיר רוקדת ברחובות.

מוקד משיכה נוסף למטיילים עם נופים עוצרי הנשימה, הוא עמק האוֹרוֹטָבה (Valle de La Orotava) הנמצא גם הוא בצפון. העמק משתרע מרגלי הר הגעש הגדול טיידה (Teide) עד לקו החוף, וכולל מרחבים ירוקים, שטחי מטעי בננות וצמחייה היורדים עד לחוף, בתים ואתרים היסטוריים. העיר לה אורוטבה ((La Orotava והכפרים באזור בולטים בבתיהם הצבעוניים ובבתי אחוזה עם מרפסות עץ יפהפיות, שנבנו לרוב סביב חצרות פַטיו ושימשו את הדיירים כמקום אירוח. כדאי להתהלך בסמטאות הצרות, לנסוע בזהירות בכבישים התלולים ולהתרשם מיופייה של העיר.



לוֹרוֹ פארק הוא עולם שלם של חיות וצמחים המשתרע על שטח של כ-135 אלף מ

לוֹרוֹ פארק הוא עולם שלם של חיות וצמחים המשתרע על שטח של כ-135 אלף מ"ר

פינגווינים במשך 6 שעות טיסה

לינה ואוכל

לינה – בפורטו דה לה קרוז יש מגוון רחב של מלונות ודירות לכל טעם ולכל כיס. לאורך החוף יש שורת מלונות הצופה אל הים ומציעה את כל השירותים, קרוב לכל מקום.

אוכל – האוכל באי טנריף מגוון כמעט כמו הנופים שלו, אבל שלושה מרכיבים נפוצים בו במיוחד – גבינות, תפוחי אדמה ודגים. גבינות מותכות עם רוטב מתקתק ושחור יפתחו כמעט כל ארוחה, "פאפאס ארוגדס" (תפוחי אדמה שבושלו במלח ים) הוא המאכל הלאומי ודגים מסוגים שונים מופיעים כמילוי בתוך קרוקנטים של תפוחי אדמה, עם רטבים שונים ועל הגריל. אוהבי הבשר יוכלו למצוא סטייקים מצוינים ולילדים יש גם "מקדנולדס".
אל תחמיצו את הרטבים הלאומיים של ספרד, המוֹחוס, אדומים או ירוקים. הם מגיעים בחריפות משתנה ומורכבים מפפריקה, מכוסברה ומתבלינים מקומיים, וטעימים ביותר עם כל דבר – בשר, דגים, וכמובן לחם.

לוֹרוֹ פארק (Loro Parque) שבעיר פוארטו דה לה קרוז הוא עולם שלם של חיות וצמחים המשתרע על שטח של כ-135 אלף מ"ר. הוא החל את דרכו כחוות תוכים עם 150 סוגי תוכים (האוסף הגדול ביותר בעולם) ומאז הפך למעין שמורת טבע ענקית בה חיים אלה לצד אלה, כל אחד בטריטוריה הטבעית שלו – גורילות ושימפנזים, נמרים, יגוארים, תנינים, צבי ענק מגלפגוס, כרישים, שקנאים, עופות פלמינגו, עגורי כתר ואקווריום ענק עם 1,200,000 ליטרים של מים וחיות אוקיינוס.

אי אפשר גם שלא להתפעם מהפינגווינים (איפה עוד תוכלו להראות לילדים פינגווינים במרחק של כשש שעות טיסה?), מאריות הים, מהדולפינים ומהלווייתנים – הנותנים מופע מרהיב ומשעשע במיוחד. הפארק נועד לשמור על החיות, והפעילות בו מתקיימת תוך דאגה מרבית לשלומן.

בכניסה לפארק, המרהיב ביופיו ובניקיונו, יש כפר תאילנדי עם שישה מבני עץ שגגותיהם מעוטרים בעלי זהב של 24 קראט, מעשי ידי אמנים תאילנדים. הכפר התאילנדי נוצר בזכות הקשר בין תאילנד לטנריף, שהחל בשנת 1913 עם ביקורו של נסיך סיאמי שהתאהב במקום ומאז נוצרו קשרים מסחריים בין קבוצת לורו פארק (שבבעלותה גם פארק סיאם, ראו בהמשך) ותאילנד.

מידע חיוני – Loro Parque
מיקום
: Avenida Loro Parque s/n – 38400 Puerto de la Cruz
הגעה: רכבת צבעונית (על גלגלים) לוקחת ומחזירה אורחים בחינם ממרכז העיר פוארטו דה לה קרוז לפארק הנמצא במרחק של עשר דקות משם
דמי כניסה: 31 אירו למבוגר, 20 אירו לילד בגיל 11-6. יש אפשרות לשלב כרטיס מוזל עם פארק סיאם בחלק הדרומי של האי (ראו בהמשך)
טלפון: 34.922373841



כדאי להתהלך בסמטאות הצרות ולהתרשם מיופייה של העיר

כדאי להתהלך בסמטאות הצרות ולהתרשם מיופייה של העיר

סלעי בזלת ומצוקים שחורים

גילם של האיים הקנריים מוערך בכשלושים מיליון שנה. לא ברור בדיוק עדיין כיצד נוצרו – אם כתוצאה מפעילות וולקנית ביבשת אפריקה או בעקבות התפרצויות געשיות תת מימיות. השריד הבולט ביותר של הפעילות הוולקנית באזור הוא ללא ספק הפארק הלאומי של טיידֶה (Parque Nacional del Teide), אתר מורשת של אונסק"ו שנמצא במרכז האי. זהו פארק וולקני שבמרכזו הר הגעש הגבוה ביותר בספרד, שגובהו 3,718 מטרים ומסביבו טבעת של הרי געש (קלדרה).

איך מגיעים

בטנריף שני שדות תעופה בינלאומיים: לוס רודאוס (Los Rodeos) או טנריף צפון (Tenerife Norte), וריינה סופייה (Reina Sofia) או טנריף דרום (Tenerife Sur). נכון להיום (ועם הבטחה לשינוי בעתיד הקרוב מחברת מונה טורס המשווקת העיקרית של טיסות לטנריף), אין טיסות ישירות,
ומרבית הטיסות הן של חברת התעופה איבֶּרְיה

הטיידה הוא הר געש רדום שנוצר כתוצאה מפעילות געשית ויצר מעין מכתש ענק, המושך אליו כארבעה מיליון מבקרים בשנה בזכות נוף מרהיב של סלעי בזלת ומצוקים שחורים. הטיפוס עד לפסגת ההר אסור (למעט באישורים מיוחדים), ורכבל מהיר מסיע את המבקרים עד לחלק הגבוה ביותר המותר לביקור בתוך שמונה דקות בלבד (לא מומלץ לילדים ולבעלי לב חלש).

למיטיבי הלכת יש גם מסלול רגלי המעפיל עד לגובה של כ-1,200 מטרים מן החניון. למטפסים מובטחת תצפית מרהיבה על האזור וגם על חלק מהאיים האחרים, אבל למעשה די גם בשיטוט בין סלעי המכתש ובתצפית על המצוקים השחורים כדי להתרשם מיופיו של המקום ומעוצמתו של הטבע.

מידע חיוני למבקרים ב-Parque Nacional del Teide
שעות פעילות הרכבל
: 9:00-14:00
טלפון: 34.922290129

בחלק השני של הכתבה: אטרקציות בפוארטו דה לה קרוז, בעמק האורוטבה ובפארק סיאם שבדרום טנטריף»

 

מתוך: מגזין מטיילים

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה