אי קטן-גדול – חלק ב'

88 שיתופים | 132 צפיות

לחלק א'»

הדרקון הזקן

בפארק סיאם תוכלו ליהנות מאטרקציות מים, משוק צף, מבית תה, מבר, ממסעדה ומבריכת גלים מדהימה עם חול ים זהוב המיובא מפורטוגל

פוארטו דה לה קרוז ועמק האורוטבה, כאמור, מהווים מוקד למסלולי טיול רבים ולאתרים אטרקטיביים שכדאי לבקר בהם במהלך הנופש באי:

העיר גראצ'יקו (Garachico) שימשה כנמל המרכזי של טנריף עד להתפרצותו של הר הגעש טיידה ב-1706, שבה חסמו נחלי הלבה שירדו מן ההר את המפרץ ושיתקו את הנמל. מסלול נסיעה יפהפה בכביש היורד לכיוון העיר מאזור הר טיידה, חושף מבט מרהיב על העיר השוכנת על קצה לשון יבשה, ועל מפרץ קטן ובתים לבנים עם גגות אדומים הבולטים בנוף הירוק. במרחק לא גדול מהחוף אפשר לראות איים שחורים וקטנים בים.

עץ הדרקון ((Dracaena Draco נמצא במרכז העיר איקוֹד דה לוֹס וינוֹס (Icod de Los Vinos), השוכנת מספר קילומטרים מזרחית לעיר גראצ'יקו. ישנם חילוקי דעות באשר לגילו של העץ הנחשב לעתיק ביותר בעולם – יש האומרים שלושת אלפים שנה, יש האומרים אלף שנה ויש האומרים שהוא כבן שמונה מאות שנה בלבד – אולם כל זה לא מפחית מיופיו ומייחודו. היקף הבסיס של העץ הוא 12 מטרים (הסברה אומרת שיכולים להיכנס לגזעו החלול כשישים איש) וגובהו כ-14 מטרים. העץ גוּדר כדי לגונן עליו מהקהל הרב שבא להתרשם מיופיו ולכן אין גישה עד אליו, אבל הוא מרשים גם ממרחק.



עץ הדרקון נחשב לעתיק ביותר בעולם

עץ הדרקון נחשב לעתיק ביותר בעולם

פאבלוֹ צ'יקו (Pueblo Chico) העיר המיניאטורית באורוטבה, הממוקמת 35 קילומטרים מהבירה סנטה קרוז, כוללת עשרים אלף מטרים רבועים של האתרים החשובים באיים הקנריים בקנה מידה זעיר.

מיקום: TF5, Exit 5, La Orotava; פתוח: מדי יום 9:00-18:00; דמי כניסה: 12.5 אירו למבוגר, 6.5 אירו לילד; טלפון: 34.922334060. אתר האינטרנט של Pueblo Chico יעלה בקרוב.

הכפר מַסְקה (Masca) באזור לאס פוֹרטֶלַס (Las Portelas) הוא כפר קטן שבו מתגוררות כמאה משפחות בלבד. עד לשנת 1971 שבה נסלל הכביש המוביל לכפר, הכפר היה מנותק לחלוטין והדרך היחידה להגיע ולצאת משם היתה ברכיבה על חמורים או על גמלים.

הדרך הסלולה המובילה אל הכפר יפהפייה אך תלולה ומפותלת, כך ששני כלי רכב כמעט מנועים מלנסוע בה במקביל. למרות הבחילות בירידה ודפיקות הלב בכל סיבוב, הנופים המרהיבים והעצירה בכפר היפה והמיוחד שווים את הנסיעה. המשך הנסיעה כבר קל יותר ולקראת סופה תגיעו ל-Restaurante Meson del Norte, מסעדה עם אוכל טעים במיוחד שגם היא שווה את הנסיעה. (מיקום המסעדה: Ctra. Gral. De Masca, 1. Las Portelas, 38480 Buenavista del Norte; פתוח: 12:00-23:00; טלפון: 34.922128049).



אטרקציות רטובות שספק אם ראיתם במקומות אחרים בעולם

אטרקציות רטובות שספק אם ראיתם במקומות אחרים בעולם

מקונג המהיר

בדרום טנריף, במרחק כשעה נסיעה מפוארטו דה לה קרוז, נמצא פארק סיאם (Siam Park), פארק המים הגדול והחדש ביותר באירופה, שנבנה כולו באווירת הממלכה הישנה של סיאם וכולל צמחייה טרופית אותנטית ושוק צף מעץ. הפארק מציע אטרקציות מים מדהימות לכל הגילאים באווירה הקסומה של המזרח הרחוק. לקבלת הפנים החמימה בכניסה לפארק, אחראים אריות הים החביבים השוחים להנאתם. תוכלו ליהנות גם מהשוק הצף, מבית התה, מהבר, מהמסעדה ומבריכת גלים מדהימה עם חול ים זהוב המיובא מפורטוגל. במרכז הפארק זורם בנחת הנהר המלאכותי מאי-תאי (Mai Thai) שמימיו הצלולים יוצרים אווירה טבעית ונעימה.

העיר המיניאטורית באורוטבה, פאבלוֹ צ'יקו, כוללת עשרים אלף מטרים רבועים של האתרים החשובים באיים הקנריים בקנה מידה זעיר.

הילדים, שבוודאי לא באים בשביל האווירה, יוכלו ליהנות מאטרקציות רטובות שספק אם ראיתם במקומות אחרים בעולם: "מגדל העוצמה" – מגלשת מים עוצרת נשימה בגובה של כ-28 מטרים; "מקונג המהיר" – שיט רפסודות לארבעה אנשים; "הענק" – מגלשה בגובה 13 מטרים; "העיר האבודה" – קומפלקס של מגדלים, גשרים ורשתות עם מפלי מים, מגלשות ומשחקי מים (מתאים גם לילדים קטנים ולתינוקות) ועוד ועוד. הפארק מספק פעילויות ואפשרות למנוחה ליום שלם.

פארק סיאם מתוכנן לשמירה על איכות הסביבה, כולל השימוש במי ים, הפיכתם למים מתוקים בטכנולוגיה מתקדמת ומחזורם לצורך השקיית הצמחייה. מרבית הבריכות מחוממות.

Siam Park; מיקום: Avenida Siam Park s/n 38660, Costa Adeje; הגעה: הפארק ממוקם ב-Adeje בדרום טנריף, קרוב לשדה התעופה הדרומי. שירות אוטובוסים חינם אוסף אורחים מ-Los Cristianos, Playa de las Americas Costa Adeje,. יש גם תחבורה ציבורית וכמובן חניה חופשית למגיעים עם רכב; פתוח: 10:00-18:00 (בחורף עד 17:00); דמי כניסה: 28 אירו למבוגר, 18 אירו לילד בגיל 18-3. ניתן לרכוש כרטיס משולב, הכולל כניסה לסיאם פארק וללורו פארק, במחיר של 59 אירו למבוגר ו-38 אירו לילד (לרוכשים באתר האינטרנט: 49 אירו למבוגר ו-33 אירו לילד).

הכותבת היתה אורחת של לשכת התיירות של טנריף וחברת מונה טורס

 

מתוך: מגזין מטיילים

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה