אירועי הלילה הלבן 2016 שלא תרצו להפסיד

לילה לבן בתל אביב | צילום: GettyImages
לילה לבן בתל אביב | צילום: GettyImages

אל תלכו לאיבוד בין כל השפע שיש לתל אביב להציע לכם בלילה הלבן. איפה תרקדו עם דיקלה ומה יש לעשות עם הילדים? כל ההמלצות בפנים

88 שיתופים | 132 צפיות

הלילה הלבן בתל אביב יתקיים ביום חמישי ה-30 ביוני, במסגרתו מציעה העיר שאף פעם לא ישנה עשרות ארועים, פעילויות ומכירות מיוחדות שיתקיימו ברחבי העיר.

סיורי לילה לבן עם האייפון

אם אתם מתכננים לצאת מהבית ולשוטט בין אירועי ״לילה לבן״, תוכלו לעשות זאת בעזרת אפליקציית Sidekix – אפליקציית הניווט העירונית, הפועלת בערים הגדולות בעולם, שמציעה מסלולי הליכה בין האירועים השונים לפי תחומי עניין, בשיתוף פעולה רשמי עם עיריית תל אביב-יפו.

אפליקציית SideKix שהושקה לא מזמן לאייפון (ובקרוב באנדרואיד), מציעה דרך קלה ויעילה לניווט רגלי בעיר, כולל בניית מסלולי הליכה לפי עניין או צורך אישי.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה להוריד את האפליקציה (היא חינמית) ולהתחיל ללכת ברחובות העיר. בתום אירועי לילה לבן ניתן להמשיך להשתמש באפליקציה ולתכנן באמצעותה את מסלולי ההליכה בעיר תל אביב כמו גם בעשרות ערים נוספות בעולם, כמו ניו יורק, לונדון, פריז, אמסטרדם, ברלין ועוד.

לילה מוטרף במוזיאון

במוזיאון תל אביב יתקיימו הרצאות, מפגשים עם אמנים וסיורים בתערוכות מתחלפות, כולל סיור ביצירות המופת של המוזיאון, בהן עבודות של ואן גוך, פיקאסו ורובנס. בנוסף יוקרן סרט על האמן הסיני הפופולרי איי ווייוויי ו"תנועה ציבורית" תציג פרפורמנס.
מוזיאון תל אביב, 20:00־23:30, 25 ש"ח

בשרונה התנהג כטמפלר

מתחת למתחם שרונה מסתתרת מנהרה תת קרקעית שמהווה מיקום מעולה לסיור לילי מפחיד. המנהרה נמצאת בעומק מספר מטרים מתחת לאדמה, משתרעת על פני 100 מטר ונחצבה בסלע כורכר על ידי הטמפלרים לפני 120 שנים, קצת לפני שהוקם הסניף של ריזילי.
דוד אלעזר 27, 19:00־22:30, 6048434־03

לקחת את הילדים

מוזיאון ארץ ישראל מזמיןאתכם עם הילדים למסיבת פיג'מות ענקית בין אוצרות המוזיאון. בין הפעילויות תמצאו תחרויות, משחקים דיגיטליים, אתגרי חיפוש, חידות ומשימות.
מוזיאון ארץ ישראל, 18:00־23:00, 30 ש"ח

ביאליק בטירוף

אם צריכים לבחור אירוע מוזיקלי אחד, אז כיכר ביאליק היפה תארח ערב גדוש במוזיקאים בתחילת דרכם, בהם דואו הדרים פופ REO, גילי יאלו וגארדן סיטי מובמנט הפופים אלקטרוניים. באירוע יתקלטו ריג'ויסר ו־Hectik.
מתחם ביאליק, החל מ־19:00, כניסה חופשית

 

בצעדיו של המלך ליר

תיאטרון מלנקי הרוסי־עברי יציג את "ליר. בובות ואנשים", פנטזיה חופשית על "המלך ליר" של שייקספיר שבמרכזה בגידת ילדים באביהם הזקן. בצד ההצגה תתקיים בפואייה תערוכה של בובות מתוך הצגות התיאטרון בשנים עברו.
מרכז תרבות גן מאיר, 21:00, 35 ש"ח לתושבי תל אביב

אינדי בחניון

בין רחובות החשמונאים והארבעה, בחניון גבעון שבכיכר החדשה יתארחו שלוש הופעות מלאות של הרכבים בולטים בסצנת האינדי המקומית: ראשונה תעלה להקת טטרן המסרבת לכל קיטלוג ז'אנרי, אחר כך לולה מארש הלנה־דל־ריים, ולבסוף החבר'ה הוותיקים מג'ירפות.
21:00, כניסה חופשית

צחוקים בבית אריאלה

מעריצי הסטנד־אפ שמתרבים בעיר ימצאו עצמם בבר החמוד של אריאלה לאנדה, שיארח לילה עמוס באנשים צעירים שהשתלטו בשנה האחרונה על משבצת הלייט נייט בטלוויזיה שלכם. יעלו ויבואו: יואב רבינוביץ', עמית הרשקוביץ, ירמי שיק בלום, דניאל רצ'קובסקי ועוד רבים ולא יציבים.
בית אריאלה, 21:00, כניסה חופשית (אלכוהול מוזל)

מרימים לשוליים בלבונטין

זו כבר מסורת: ערב המחווה לסצנת השוליים הישראלית לבונטין 7 חוזר בפעם הרביעית. אמנים שונים יעלו לבמה ויבצעו גרסאות כיסוי להרכבים מקומיים שאנחנו אוהבים להיזכר בהם. בין המשתתפים: אביגייל רוז, שני פלג, רחל ירון ו-The Shakes.
לבונטין 7, 23:00, 10 ש"ח

אופרה להמונים

כרטיס לאופרה זה לא משהו שהולך ברגל, אבל בלילה הלבן חובבי הז'אנר יהנו החל מחצות ועד השעות הקטנות משלוש שעות של אופרטות, אריות, להיטים והפתעות מוזיקליות שונות במחיר של מנה עיקרית. הזמינו כרטיסים מראש.
בית האופרה, 24:00, 65 ש"ח

ניחוח אירופי

האיחוד האירופי הביא השנה לתל אביב את Street Art Europa, אירוע של אמנות בסימן קיימות שבו יוצגו פרויקטים רב תחומיים שונים של אמנים בינלאומיים – מאוסטריה, פינלנד, איטליה, פולין, צ'כיה, רומניה וצרפת – חלקם פרי עבודה משותפת עם תושבים מקומיים.
רחבת שדרות רוטשילד 1, 20:00־1:00, כניסה חופשית

רב ממדיות בסינמטק

על הקיר הקדמי של הסינמטק יוקרן משעה 21:00 סרט פנורמי שמורכב משוטים שצילמו תושבי העיר, ובלובי יוקרנו סרטים קצרים ב־360 מעלות לצפייה במשקפי מציאות מדומה. בחצות יוקרן הסרט "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" בתלת ממד.
סינמטק תל אביב, החל מ־21:00, 10 ש"ח לכל סרט

בטופ

דיקלה מרימה הופעה בגן הפסגה שביפו העתיקה. לפניה תעלה הלהקה הכי מתועדת בריאליטי בשנה האחרונה, מופע הארנבות של דוקטור קספר, ולפניהם מישה סוחינין, חביב הקהל מהעונה השנייה של "דה וויס".
גן הפסגה, 20:00, כניסה חופשית

יד ראשונה מרופא

אחד האירועים המקוריים של הלילה הלבן הקרוב יתקיים בביה"ח איכילוב (סוראסקי). רופאים בכירים בבית החולים יספרו לבאים על לילה לבן שנחרט בזיכרונם, ויעבירו הרצאות על החידושים בתחום הרפואה. כמו כן ייצאו סיורים אל אחורי הקלעים של בית החולים.
בית החולים איכילוב, חיים ויצמן 6, 20:00, הכניסה חופשית בהרשמה מראש

יותר זול מפסיכולוג

בחלל האמנותי תיאטרלי הקטנטן שברחוב העלייה תמיד קורה משהו מעניין. בלילה הלבן יתקיים שם ליל מיקרופון פתוח בשם "עששית", שבמסגרתו יוגרלו אנשים מהקהל לעלות לבמה ולחלוק סיפור מפתיע על הרפתקה לילית. אז קחו את ה 300 ש"ח שחסכתם על הפסיכולוג השבוע ותקנו לעצמכם משהו חמוד.
גלריה תיאטרון החנות, 20:00, כניסה חופשית

פרח השכונות

כמדי לילה לבן עיריית תל אביב מארגנת סיורים מרתקים ברחבי העיר שיכללו הרבה היסטוריה, סיפורים מיוחדים ומפגשים עם תושבים בעלי סיפור מעניין. השכונות בהן יתקיימו הסיורים: כרם התימנים, נווה שאנן, דרום תל אביב (סיור גרפיטי), יפו והעיר הלבנה.
ברחבי העיר, שעות שונות, לכרטיסים 5166188־03 (שלוחה 1)