המהפכה השקטה: טרנד האיפור לחורף הקרוב הוא נקי ואורגני

איפור טבעי. ירין שחף | צילום: תבל גלעד
איפור טבעי. ירין שחף | צילום: תבל גלעד

טבעי, אורגני, שקוף ולא מתאמץ – זה הקו שישלוט באיפור שלנו בעונה הקרובה. ירין שחף מסביר איך לעשות את זה בצורה הכי יפה, בריאה ואקולוגית

88 שיתופים | 132 צפיות

העונה החמה מאחורינו, וכשמזג האויר מתחיל להתקרר אפשר לשוב ולהתאפר בלי חשש שהאיפור יימרח או ייזל. לאורך הקיץ כיכבו הגוונים הבהירים בעוד שבחורף שולטים הצבעים הכהים והעזים. אלא שהפעם מהפך: על פי הטרנדים המסתמנים, העונה הקרירה המתקרבת תתאפיין באיפור מינימליסטי קליל עד שקוף. חדל שכבות של מייק-אפ, צלליות ססגוניות ושרטוטי אייליינר. המראה הבא הוא נקי, לא חושש להסתיר את הגוון הטבעי של העור, ובעיקר משלב מוצרי איפור אורגניים ובריאים.

לא חוששות להסתיר את הגוון הטבעי של העור. איפור: ירין שחף | צילום: מיכה קיזנר
לא חוששות להסתיר את הגוון הטבעי של העור. איפור: ירין שחף | צילום: מיכה קיזנר

איפור לא מתאמץ

בחורף הקרוב נהיה טבעיות ובטוחות בעצמנו, עם איפור לא מתאמץ ומחמיא לאישיות. המייק-אפ דק במיוחד ולא מתיימר להסתיר את העור אלא רק לאחד אותו. העיניים מאופרות בצלליות מינרליות, שנעות במנעד העדין של חום-ורדרד (בדומה לצבע הטבעי של העפעפיים). אזור ה-T (מצח, אף סנטר) עם הארות והצללות שמחטבות את הפנים. השפתיים בטקסטורה משתנה בשעות היום במרקם אטום, ובערב – שקוף ובוהק. והכי חשוב: לא לשכוח את עיצוב, איפור וסירוק הגבות. כשהאיפור נקי ועדין, הגבות הופכות לנקודת מיקוד.

מתמקדות בגבות. איפור: ירין שחף | צילום: תבל גלעד
מתמקדות בגבות. איפור: ירין שחף | צילום: תבל גלעד

לכל מדריכי האיפור של ירין שחף 

מה הוא איפור אורגני?

במובנים רבים מדובר באיפור רגיל, כשהשוני העיקרי מתבטא בתרכובת החומרים שהוא מכיל: בעוד שבאיפור רגיל ניתן למצוא חומרי שימור, סיליקון, פראבן, פרופילן גליקול, סודיום, רכיבי ריחות סינטטיים או רכיבים מהונדסים גנטית, הרי שהאיפור האורגני מורכב לרוב מחומרים טבעיים כמו תמציות צמחים ומינרלים מהטבע. החומרים הללו מסייעים לשמור על עור הפנים גמיש ובוהק, אינם סותמים נקבוביות וברובם משולבים מסנן קרינה.

מוצרי האיפור מסורתיים מופקים מתוצרי לוואי של תעשיית הנפט. תוצרי לוואי אלה מספקים שומנים, סיליקון ושעווה על מנת שהאיפור ייצמד היטב אל העור. כדי לאחד את הצבע במוצר, נעשה שימוש בפראפין שסותם את הנקבוביות. החומר הזה ידוע כמייבש עור ואף ועלול להפריע להספקת החמצן לעור. מכאן החובה להסיר את האיפור לפני השינה. האיפור האורגני, לעומת זאת, מכיל מרכיבים טבעיים ידידותיים למשתמש. אין בו חומרי שימור, והוא מופק ממינרליים ותמציות צמחים.

מינימליסטי קליל עד שקוף. איפור: ירין שחף | צילום: הילה אלקיים
מינימליסטי קליל עד שקוף. איפור: ירין שחף | צילום: הילה אלקיים

5 מוצרי איפור אורגני מומלצים 

יתרונותיו של האיפור האורגני הם מגוונים: הוא מאפשר לעור והגוף לנוח מכימיקלים; האיפור המינרלי נצמד ללחות הטבעית של העור ומשווה לו מראה קליל הנשמר לאורך זמן; הוא מכיל תמציות טבעיות של ריח ואפילו טעמים כמו וניל וקינמון. כשמורחים על הפנים באופן תדיר מוצרי איפור סינטטיים, חילוף החומרים בעור משתבש, גורם לו לאבד מגמישותו, ולעיתים אף מתפתחים תסמיני יובש וקמטוטים. האיפור אורגני הוא נטול חומרי שימור כימיים, ונותן מענה לאלה שעד היום התקשו במריחת מייק-אפ עקב בעיות עור כמו אקנה או אלרגיה.

אבל יש בו גם כמה חסרונות: אורך חייו של האיפור האורגני קצר עקב חוסר בחומרים משמרים. כמו כן, מוצרי איפור מסוימים מהסוג האורגני נוטים להיות בעלי פיגמנט עדין ופחות עוצמתי ממוצרי איפור מסורתיים. חשוב לזכור גם כי שוק האיפור האורגני נמצא בחיתוליו, וכחדש בתחום אין לו הרבה מתחרים, לכן הוא משווק כאיפור בוטיק ומחירו יקר באופן יחסי.

זכרי לקרוא את השורות הקטנות. איפור: ירין שחף | צילום: בן לאון
זכרי לקרוא את השורות הקטנות. איפור: ירין שחף | צילום: בן לאון

איך תזהי מוצר איפור אורגני?

בשל הפופולאריות ההולכת וגוברת לצרכנות ירוקה, יותר ויותר חברות עוברות לייצר מוצרי איפור אורגניים כחלק מדרך חיים, גישה אחראית והבנת הסביבה. עם זאת, חשוב לדעת שלא כל מוצר המתקרא אורגני הוא באמת כזה. למעשה, תו התקן מבטיח 90 אחוזים של חומרים אורגניים, בעוד שהרכב עשרת האחוזים הנותרים נשאר עלום. לכן, כדאי לקרוא גם את השורות הקטנות על האריזות ולוודא שהמוצר אכן הופק ממינרלים טבעיים. יש לבדוק את תאריך התפוגה. במידה ואין, ניתן להריח את המוצר. אם ריחו רע וצבעו דהה – סביר להניח שפג תוקפו. יש להעדיף שימוש במוצרים אבקתיים במקום נוזליים, כי הם אינם נספגים בעור וניתנים להסרה מלאה. מוצרי איפור אורגניים מתהדרים באריזות קרטון מתקלות, ועטופות צלופן. חפשו את סימן המיחזור שעל האריזה.

* ירין שחף הוא מנהל בית הספר למקצועות היופי

 

איך יודעים אילו מוצרי איפור לא נוסו על בעלי חיים?