אין עשן ואין אש

JUUL. צילום: גבע טלמור
JUUL. צילום: גבע טלמור

הסיגריות האלקטרוניות, שמציעות חלופת איוד במקום עישון, הפכו ללהיט בארצות הברית ולאחרונה גם בישראל. איך עובדים המכשירים המגלמים את הגאולה העולמית מעשן ומנזקי הסיגריות, ולמה הסביבה תאהב אתכם יותר אם תפסיקו לעשן ותעברו לאייד

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

ג'וני דפ ולאונרדו דיקפריו כבר מזמן העיפו אותן מהחיים שלהם, וכך גם ריהאנה, שרה סילברמן וקארה דלווין – שנפרדו מהסיגריות הקונבנציונליות לטובת התחליף האלקטרוני – מכשיר האיוד שמעניק חוויה מספקת לא פחות מזו המוכרת, אך ללא העשן, הלכלוך והנזקים המוכחים לבריאות שמתלווים לעישון סיגריות.

הסוף לסיגריות הרגילות. צילום: שאטרסטוק
הסוף לסיגריות הרגילות. צילום: שאטרסטוק

לפי התומכים בשימוש בסיגריות אלקטרוניות, מדובר בחלופה מומלצת ויעילה למוצרי טבק, בראש ובראשונה מכיוון שאינן מכילות זפת, פחמן חד־חמצני ואלפי כימיקלים שחלקם הוגדרו כמסוכנים ומסרטנים. אחת הבשורות הדרמטיות בנושא התקבלה ב־2015, כאשר הרשות לבריאות הציבור באנגליה פרסמה הצהרה שלפיה סיגריות אלקטרוניות, הפועלות על איוד נוזל המכיל ניקוטין, מפחיתות את נזקי העישון ב־95 אחוז לפחות בהשוואה לסיגריות רגילות. הניקוטין אמנם ממכר, אך צריכה שלו באיוד מלכתחילה מיועדת למעשנים שמכורים לניקוטין, ובשום פנים ואופן לא למשתמשים חדשים. נוסף על כך, על פי מחקרים החומר אינו נמצא מסוכן או מזיק בצריכה נורמטיבית.

אבל לא רק הסיבות הבריאותיות הן שגורמות למעשני סיגריות לעבור לאייד, אלא גם השינויים הנלווים בסגנון החיים. מכיוון שבשימוש בסיגריה אלקטרונית מתרחשים חימום ואיוד של הנוזל ולא שרפת טבק – אין עשן, ואיתו נשארים מאחור גם הריחות שנדבקים לבגדים, לרהיטים, לשיער ולמכונית. "ניחוחות" שבעבר היו חלק מהשגרה אינם עוד, וזה עוד לפני שמזכירים את העובדה שכבר אין צורך לצאת החוצה בשרב או בגשם רק כדי לקחת שאיפה.

החלופה האלגנטית לסיגריות

הפופולרית מבין הסיגריות האלקטרוניות, JUUL, כבשה את ארצות הברית וממש לאחרונה נחתה גם בישראל (בשורה מבורכת עבור מי שנאלצו לחכות לטיסה שלהם או לסנג׳ר חברים שבאו לביקור). מדובר במכשיר איוד בעל עיצוב אלגנטי ומינימליסטי שנוצר כדי לשפר את חייהם של מעשנים, ולעזור להם למצוא אלטרנטיבה פחות מזיקה לעישון סיגריות. מצדו האחד של המכשיר אפשר להכניס קפסולת נוזל (אליה נגיע מיד) ומהצד השני לחבר אותו לטעינה ב־USB בעזרת המתאם שמגיע איתו. הגודל והמשקל שלו זעירים למדי, כך שהנוכחות שלו לא מורגשת בכיס או בתיק.

אין צורך בגפרורים. צילום: יח"צ
אין צורך בגפרורים. צילום: יח"צ

איך זה עובד? המכשיר מגיע עם קפסולות נוזל בטעמים (טבק, מנטה, מנגו ועוד) המכילות ניקוטין. כל מה שצריך לעשות הוא להכניס את הקפסולה למכשיר ולשאוף בעדינות – פעולה זו מפעילה את מנגנון החימום שמאייד את הנוזל בטמפרטורה נמוכה. ריכוז הניקוטין בקפסולה מביא לשאיפה מספקת, שמעניקה למעשני סיגריות חוויית איוד מהנה, שעוזרת להם לעשות את השינוי ולעבור לאיוד באופן קבוע. כל קפסולה כזו מספיקה לכ־200 שאיפות, בדומה לחפיסת סיגריות, את הסוללה מספיק להטעין כשעה אחת בלבד כדי שהיא תספיק ליום שלם.

כששואפים אדים במקום עשן, משתחררים מהצורך למצוא פינת עישון, להתנצל על הריח (בפני עצמכם ואחרים) ולהתמודד עם הלכלוך – לא מפתיע שמיליוני מעשנים כבר בחרו ב־JUUL בתור האלטרנטיבה שלהם לעישון סיגריות.

כדי ללמוד עוד היכנסו לאתר ג'ול