אהבתן את Sleep No More בניו יורק? קבלו את הגרסה הישראלית לארוחה שהיא הצגה, ולהפך

ברבי, ממתקים וודקה. אימרסיב דיינינג בא לעיר | צילום חיים יוסף
ברבי, ממתקים וודקה. אימרסיב דיינינג בא לעיר | צילום חיים יוסף

בין סעודה להצגה, נמצא האימרסיב דיינינג – אירוע רב חושי שמשלב אוכל, דרינקים והצגה דינמית במיוחד. אחרי שהתחיל בלונדון והצליח בניו יורק, הוא נוחת בשבוע הבא בתל אביב

88 שיתופים | 132 צפיות

אם את מתעניינת בקולינריה – ולנוכח שפע תכניות ריאליטי האוכל סביר להניח שרובנו כבר מכורות – את ודאי ערה לחידושים וטרנדים בתחום. אחד החמים שבהם, שבקרוב מאוד ינחת בארץ, נקרא "אימרסיב דיינינג". שכחי כל מה שידעת על ישיבה במסעדה, צלחת וסכו"ם, כי הפעם מילת המפתח היא דמיון. וככל שהוא צבעוני ומוטרף יותר, רמת ההנאה נוסקת.

עולה על כל דמיון. פסטיבל אימרסיב אדוונצ'ר ביי בלוודיר | צילום חיים יוסף
עולה על כל דמיון. פסטיבל אימרסיב אדוונצ'ר ביי בלוודיר | צילום חיים יוסף

כמו הרבה דברים טובים כך גם האימרסיב דיינינג, "ארוחה סוחפת" בתרגום מילולי, נולד בלונדון. תחת המותג Gingerline השיקו המייסדים סוז מאונפורט וקרי אדמסון את Chambers of Flavour, "חדרי הטעם", אירוע שמשלב אוכל ושתיה, תיאטרון, תפאורה ומופע בחבילה אחת. הקו המפריד בין ארוחת ערב להופעה – דייט קלאסי, אם תרצי – הוסר, והארוחה הופכת למופע אוונגרדי. האורחים לוקחים חלק פעיל בהפקה, נעים בין החללים ומתמסרים לחוויה הנוגעת בכל החושים. בניו יורק התופעה מוכרת בעיקר בזכות Sleep No More: הפקה יוצאת דופן הנשענת באופן רופף על המחזה "מקבת" מאת שייקספיר. האורחים משוטטים בין קומות וחדרים במבנה שנראה כמלון יש והשחקנים צצים בהפתעה בחדרים ובמסדרונות והקהל יכול לבחור אם ללכת בעקבותיהם או לעבור לחדר אחר ולשנות בכך את מהלך העלילה או פשוט לשבת בבר על דרינק וליהנות מהמזיקה וההתרחשות. כל האפשרויות נוכחות וצריך רק ללכת אחר הלב או אחר הארנב, המוביל למחילה ובסופה עולם דמיוני ומופלא.

אימרסיב דיינינג: מה מסתתר בקצה מחילת הארנב | צילום חיים יוסף
אימרסיב דיינינג: מה מסתתר בקצה מחילת הארנב | צילום חיים יוסף

כעת כאמור מגיעה חוויית האימרסיב דיינינג לתל אביב במלוא צבעוניותה. פסטיבל Immersive Adventures by Belvedere מכניס את האורחים למשך שבוע אחד לעולם קולינרי רב חושי שנבנה במיוחד עבורם, ושבו הם לוקחים חלק פעיל. חיבור בין אנשי קולינריה ואמנים מציע שלל אירועים שבהם השמיים הם הגבול מבחינת דמיון. לדוגמה: ארוחת קינוחים מושחתת בלב גן פרחוני שמובילים הקונדיטור אלון שבו ושוזר הפרחים רן גולן, ואלבום קולינרי אישי שיצרו יחד השף תומר טל ממסעדת "ג'ורג' וג'ון" המוערכת ואשת הקולינריה הילה אלפרט. בתפריט שנבנה על פי תחנות מחייו של טל זיכרונות הופכים למנות יצירתיות וסוערות, המוגשות על רקע פלייליסט, שכל שיר וקטע בו מתכתבים גם הם עם סיפורו האישי של השף המוכשר.

זיכרון קולינרי אישי. תומר טל והילה אלפרט | צילום חיים יוסף
זיכרון קולינרי אישי. תומר טל והילה אלפרט | צילום חיים יוסף

אם את עוקבת אחר הסטוריז המושלמים של נועה רוזין את ודאי מכירה את בן זוגה אריאל לייזגולד, מיקסולוג שחתום על ההצלחות של כמה מברי הקוקטילים האהובים בתל אביב ובעולם. בפסטיבל ילבש המיקסולוג המטורזן את דמותו של מר פנטסטיק, שיערוך משתה חגיגי, משונה ומסתורי, לקומץ אורחים שנבחר בקפידה. בני מזל שישיגו כרטיס לאירוע הייחודי ייהנו מסעודה דקדנטית, דרינקים מטורפים, מופעים מרהיבים ומפגשים מסתוריים עם דמויות מעולמו המטורלל של מר פנטסטיק.

אריאל לייזגולד מיסטר פנטסטיק | צילום חיים יוסף
אריאל לייזגולד מיסטר פנטסטיק | צילום חיים יוסף

באירוע אחר, מסקרן וצבעוני לא פחות, נפגשות יצרנית הממתקים הארטיזנלית רונית צין קרסנטי ו־Barbie cute, רקדנית המחול וכוכבת הדראג חני סירקיס. "ההשראה למופע מגיעה מהממתקים שמייצרים אסתטיקה חזקה מאוד. הנראות שלהם והלוק הסופר מתוק מדברים אליי ומתאימים לשם הבמה שלי ברבי קיוט", היא מסבירה. בערב Barbie's candy night צפוי נשף ממתקים מתקתק ומפתיע שבו יתחרו מלכות, מלכים ורקדנים כוכבי דראג במגוון קטגוריות שונות, שכולן מקבלות את השראתן מהמתוקים שילוו את הערב. את הזוכה בתחרות יבחר הקהל, שבשלב זה כבר יהיה ודאי מסטול ממתיקות מבורכת. הפסטיבל יתקיים בימים ראשון-חמישי (11-15.9) במקומות שונים בעיר. מחיר: 100-560 ש"ח לאדם. להזמנות.