איך נוסעים עם תינוקות?

איך נוסעים עם תינוק לטיולים או לנסיעה ארוכה? הנה כמה טיפים ודברים שחשוב לקחת איתכם לדרך

88 שיתופים | 132 צפיות

ישנם תינוקות שלא מסוגלים לנסוע דקה, בדיוק כמו שיש כאלה שרק שומעים את המנוע ומיד מתחילים לעפעף בעייפות. את אלה שנשארים ערים צריך להעסיק – איך עושים את זה? בכתבה הבאה תמצאו כמה רעיונות ודברים שכדאי שיהיו לכם ברכב.

מבקבוקים ועד לספרים

* בקבוקים: מים, מזון ובקבוקים צריכים להיות במצב הכן לנסיעה וצריך להיות מבוגר שיכול להגיש ולפנות אותם, גם אם זה אומר שאותו מבוגר אומלל נדון לשבת מאחור ולהשתכשך בבמבה. לא רק בשביל שלוות הנסיעה שלכם, אלא בעיקר בשביל הבטיחות. אתם לא רוצים תינוק נשנק מאחור כשאתם דוהרים במהירות מקסימלית בכביש מהיר.

אימהות מיניקות חייבות להתגבר על הדחף להיניק בזמן נסיעה, ולא משנה כמה לאט אתם נוסעים. תינוק חגור בכיסא, חובה, ורצוי מאוד שמישהו ישב לידו.

* מוזיקה: חובה. לא נכנסים לאוטו עם תינוק בלי הדיסקים החביבים עליו. מצאתם אותם בזול? שמרו ערכת נסיעה קבועה באוטו, בנוסף לאלו שבבית.

* משחקי אצבעות: נדמה כאילו שנסעתי אלפי קילומטרים כשידיי מעוותות בצורות שונות, וגרוני ניחר. אין על משחקי אצבעות: תמהיל משעשע ויעיל בין אמא/ אבא, גירוי שכלי למוח ומוזיקה. ישנם הקלאסיים, כמו "עשר אצבעות לי יש", ישנה שוב, דתיה בן דור, בספר החובה "דגדוגים" (שירי אצבעות פלוס הסבר איך ומתי) ותמיד טוב לעקוב בגינה ובגן וללמוד משהו חדש.

* צעצועים מתחלפים: כמו לגדולים, גם לקטנים אין טעם להשקיע בצעצוע מוביל לרכב. כמה אפשר להביט באותה פיסת בד ולא משנה כמה היא יפה ומוצלחת? אז מה כן? לקחת כמה חוליות פלסטיק גדולות, שהן אולי הצעצוע היעיל מכולם, ולתלות בעזרתן צעצועים מתחלפים על גב המושב ובכל מקום אפשרי.

* מובייל: דבר אחד שכדאי מאוד להשקיע בו הוא מובייל לרכב. משהו קטן, מסתובב ומנגן שיכול להיות כל ההבדל בין צרחות לרגיעה. ועוד טיפ קטן: תינוקות עד לגיל חודש בערך אינם מקדישים תשומת לב מיוחדת למוביילים, אולי בגלל שהם עדיין לא רואים אותם היטב, והורים רבים מוותרים על נגינת המובייל מתוך מחשבה שזה לא מעניין את הילד.

כדאי מאוד להשקיע בנגינה של מוביילים בכל זאת, גם כשלכאורה אין תגובה. כי מיד לאחר גיל חודש התינוק מגלה את המובייל, מוסיף את המראות למוזיקה שהוא כבר מכיר, והתוצאה היא התמכרות, לא פחות. כל שלושת ילדיי היו נרגעים כבמטה קסם עם הפעלת המובייל, ואני הייתי משקיעה זמן רמזורים ושרירי צוואר תפוסים כדי לסובב את המובייל כמה שיותר. כמה סיבובים והתינוק ישן.

* ספרים, רבותי, ספרים: תינוק בן שישה חודשים יכול ליהנות מספרייה קטנה משלו. המהדורות הקרטוניות, הקטנות, שידי תינוק יכולות לאחוז, הן דרך מצוינת לפתח אהבה לספרים, וליצור שקט באוטו.