טיפוח

איך לשמור על השיער בקיץ? הטיפים לשיער מהמם גם ביולי-אוגוסט

בלייק לייבלי והשיער המושלם שלה | צילום: Michael Loccisano/Getty Images
בלייק לייבלי והשיער המושלם שלה | צילום: Michael Loccisano/Getty Images

החום, הלחות, המלח והכלור פוגעים בשיער שלנו, גורמים לו להתייבש, להתפצל, להפוך לפריזי וסורר. איך נהפוך שיער פגום לשיער בריא? כל הטיפים מהמומחים

88 שיתופים | 132 צפיות

עונת הקיץ הארוכה בישראל מחוללת שמות בשיער שלנו. האוויר החם, השמש הקופחת והשיער החשוף לשמש, מי הים והכלור של הבריכה ואחוזי הלחות הגבוהים פוגעים במרקם של השערה. "השמש מייבשת ושורפת את השערה. היא מורידה את השומן הטבעי שלה המופרש מהקרקפת, שאמור לשמש שכבת מגן מכל המפגעים הסביבתיים, וזה גורם לשיער להיות פגיע, שביר ויבש", מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור. "השערה עטופה בשכבות של קרטין, חלבון שעוטף אותה ומעניק לשיער ברק וזוהר. הכלור והמלח יחד עם השמש הם כמו דטרגנט, מפרקים את שכבת המגן של השערה. הרבה אנשים חופפים יותר מדי את השיער וגם זה מייבש אותו ומוריד את שומן הקרקפת. התוצאה: תופעות כמו יובש וגרד במקרים היותר קלים ועד לפריחה במקרים קיצוניים שמחייבים התייעצות עם רופא עור. לכן אם חופפים הרבה, יש להקפיד על מסכות שמגינות על השיער".

יום שיער רע, או כמו שאנחנו קוראות לזה: קיץ | צילום shutterstock
יום שיער רע, או כמו שאנחנו קוראות לזה: קיץ | צילום shutterstock

נותנים בהם סימנים: כך תדעו אם השיער שלכן פגום

"הסממנים לשיער פגום מנזקי קיץ ניתנים לזיהוי בקלות", מטעים אנטוניו קוראל קאלרו, המנהל האומנותי הבינלאומי של חברת מרוקן אויל. "השיער שבור, הקצוות מפוצלים, המרקם יבש וגס וגון הצבע נראה דהוי וחסר חיים. לכן יש צורך לשקם אותו ולהחזיר לו חיים וניתן לעשות זאת על ידי חומרי טיפוח נכונים. שמפו ומרכך משקמים עשירים בקראטין, פרוטאינים, שמן ארגן נוגד חמצון, מסכות שמחוללות פלאים ומסייעות בבניית השיער מחדש ושמן טיפולי שהוא בעל יכולת לשקם שיער פגום מקרינת השמש. הוא גם יכול למנוע קרזול שנובע מהלחות, שומר על הגוון של השיער הצבוע ומעניק לשיער מראה זוהר, טבעי ובעל מרקם רך". מעצב השיער טל שילוני מ"מגונדרות" בגבעתיים מסביר שאחד הפתרונות החדשים לשיער צבוע לקיץ הוא שטיפת שיער בשיטה של שוורצקופף IGORA VIBRANCE, "זוהי נוסחת צבע ללא פיגמנטים, מושלמת למריחה מהירה ובהתאמה אישית על פי מצב השיער. היא מרעננת את הצבע הקיים, מונעת דהייה ומעניקה לו הזנה, רכות, ברק וזוהר והתוצאה נשמרת למשך 24 חפיפות. אידיאלי לימי הקיץ".

ועוד עצת זהב עליה מסכימים כל המומחים: התועלות של שתיית מים ידועות וטובות תמיד, אבל בקיץ זה חשוב עוד יותר ושתייה מרובה, וגם מזון עתיר בברזל ואבץ, ישפיעו לטובה על נראות השיער ועל בריאותו.

טיפים לשמירה על השיער בקיץ 

לפני הכניסה לים או הבריכה:

לשיער יש תכונה היגרוסקופית, כלומר הוא סופח נוזלים. לכן מומלץ להרטיבו במים רגילים ולהתיז גם מרכך לפני הכניסה לים או לבריכה כדי למנוע פגיעת כלור או מלח.

אחרי היציאה מהים או הבריכה:

חשוב לשטוף באופן מיידי את השיער במים כדי להסיר את המליחות ואת הכלור שדבקו בו וכדי להשיב את האיכות הטבעית של השערה. כל זאת עד לחפיפה המחייבת בבית.

חפיפת שיער בקיץ:

מומלץ לחפוף שיער לפחות שלוש פעמים בשבוע. הקרקפת שלנו מפרישה סבום (שומן) כדי להגן על השיער אבל במזג אוויר חם השיער נהיה שמן בקלות, מה שגורם לסתימת הנקבוביות בקרקפת. בזכות החפיפה הקרקפת מתנקה משומנים ומאזנת אותו. חשוב להשתמש בשמפו שרמת החומציות שלו היא הכי קרובה ל־5.5 (הרמה האופטימלית שבה השיער צריך להימצא כדי לאזן את רמת החומציות וכדי לא לפתוח את קשקש השערה). שמפו ברמת חומציות גבוהה יותר עלול לייבש את השיער ולגרום לדהייה ולייבוש יתר. כדאי לסיים את החפיפה במים קרים כדי לסגור את הנקבוביות. כדאי להימנע ממוצרים שומניים, שכן מולקולות השומן נותרות על השיער גם אחרי החפיפה ובעצם יוצרות "טיגון" לשיער. תכשירים שיש בהם סרום וסיליקון יספגו בתוך השיער ולא יכבידו עליו.

הבוסטרים של שוורצקופף פרופשיונל BC Fibre Clinix Peptide Repair Rescue Booster. מחיר: 104 ש"ח לאחד | צילום: יח"צ חו"ל
הבוסטרים של שוורצקופף פרופשיונל BC Fibre Clinix Peptide Repair Rescue Booster. מחיר: 104 ש"ח לאחד | צילום: יח"צ חו"ל

עיצוב השיער בקיץ:

לבעלות שיער חלק – מומלץ לייבש את השיער בעזרת פן בתום החפיפה כדי למנוע ממנו לספוג לחות מהאוויר ולהתנפח, מומלץ להשתמש בסרום או בקרם לאיחוי קצוות.

בעלות שיער חלק, יבשו את השיער עם פן | צילום: shutterstock
בעלות שיער חלק, יבשו את השיער עם פן | צילום: shutterstock

לבעלות שיער גלי ומתולתל – מומלץ לספוג את המים שנותרו אחרי החפיפה במגבת ולהזין את השיער בקרם לחות על בסיס מים ולא שומן. יש להשאיר את השיער להתייבש בצורתו הטבעית.

* הטיפים באדיבות עידן בר, שגריר שוורצקופף פרופשיונל.

כמה מוצרים מומלצים להבראת השיער