איך לנצח במלחמות המזגן המשרדיות?

מלחמות המזגן. לידן המלחמה על הכס נראית כמו סכסוך לא מזיק | צילום מסך מתוך "משחקי הכס"
מלחמות המזגן. לידן המלחמה על הכס נראית כמו סכסוך לא מזיק | צילום מסך מתוך "משחקי הכס"

חשבתן שבחורף אפשר יהיה להפסיק לריב עם אנשים שמפעילים מזגן על קירור? ובכן, טעות. אבל יש דרכים להגיע לשלום יחסי במלחמות האלה

88 שיתופים | 132 צפיות

נופית, הצילו! כאילו לא מספיק שקר כל-כך בחוץ, חבר לעבודה מקפיא את המשרד עם המזגן בטענה שמי שסובל מהקור תמיד יכול ללבוש עוד שכבות, בעוד שלמי שסובל מהחום אין מה לעשות מלבד להוריד את הטמפרטורה. לא בא לי לריב איתו על זה, אבל גם לא בא לי למות מהיפותרמיה. מה עושים?

מלחמות המזגן המשרדיות עתיקות יותר מהמלחמות על כס הברזל, וגם גבו יותר קורבנות מהן. בעיקר עכשיו, כשכל האזהרות התממשו, ולא רק שהחורף הגיע, נראה שהוא פה כדי להישאר. זאת לא השאלה היחידה שקיבלתי בנושא. תאמיני או לא, הגיעה גם שאלה הפוכה, של מישהי שלדבריה החימום "צולה לה את המוח". 

אז קודם כל, אני בצד שלך. ראשית, קר לי. ושנית, עובדים הם בני אדם (ברובם), לא פינגווינים, ואין סיבה שהם ייאלצו לעבוד בקוטב. אבל למרות האמפתיה, הקולג שלך לא לגמרי טועה, כי להתלבש תמיד אפשר ולהתפשט במשרד, ובכן, טכנית אני מניחה שגם אפשר, אבל לגמרי עדיף שלא.

אבל הוא גם לא לגמרי צודק. וכן, לרוב זו שאלה של מגדר – לנשים אכן יותר קר מגברים, וזה לא עניין של פולקלור אלא של ביולוגיה. וזה גם לא עניין של פינוק, או אפילו נוחות: מחקרים מראים שעבודה בטמפרטורה לא מתאימה, בין אם גבוהה מדי ובין אם נמוכה מדי, אשכרה פוגעת בפריון העבודה. יותר מזה, מחקר מהשנה האחרונה לא רק אישש את ההנחה הזו, אלא גם מצא שקור משפיע לרעה על עבודתן של נשים הרבה יותר משחום משפיע לרעה על עבודתם של גברים.

עד כאן הכול הגיוני, פחות או יותר. מה שלא הגיוני זה ש-22 מעלות צלזיוס, הטמפרטורה שהוגדרה מדעית אי אז בסיקסטיז כאידיאלית, הביאה בחשבון את המטבוליזם הגברי בלבד. מה שאפילו יותר לא הגיוני זה שכיום, שישים שנה אחרי, משרדים ומבני ציבור עדיין משמרים את הנורמה המטופשת הזו בה הסביבה כולה מותאמת לגברים (דוגמאות נוספות ומטופשות לא פחות הן גובה האסלה הסטנדרטית, או, נגיד, זוטות כמו מחקרים רפואיים). 

>> מחלות לב אצל נשים: הרופאים לא מתעדכנים והנשים משלמות

כל זה מסביר המון דברים אבל עדיין לא פותר את הבעיה שלך, שהיא, ובכן, שלאנשים שונים, לא משנה מאיזה מגדר, יש ויסות טמפרטורה שונה ומקום עבודה זהה. אז מה עושים בכל זאת? פתרון מתבקש אחד הוא להתפשר על משהו באמצע בין קוטב למדבר. טמפרטורה משרדית ממוצעת תיצור קונצנזוס, גם אם מדובר בקונצנזוס של אנשים לא מרוצים, במסגרתו אף אחד לא מקבל מה שהוא רוצה. 

פתרון טוב יותר הוא להחזיק במשרד עוד סוודר או צעיף או אפילו שָׁל, רחמנא ליצלן, למרות הסיכון שתיראי כמו הסבתא של עצמך, או כמו חברה בכת מוזרה שאיך נגיד, פריון עבודה זה לא בדיוק מה שהיא ידועה בו. במקרה של קור משרדי קיצוני, אפשר להחזיק בסביבה אפילו כרבולית או שמיכה, או להביא מהבית מפזר חום קטן שיישב מתחת השולחן שלך. המקרה הכי קיצוני עליו שמעתי, אגב, הוא של חברה שנהגה להקפיא את משרדיה לטובת פרודוקטיביות דמיונית, וכאמצעי הגנה חילקה לעובדים סווטשירטים עם לוגו החברה, שזה פשע כפול: נגד האנושות, ונגד אותם חלקים ממנה שאכפת להם איך הם נראים.

פתרון אופציונלי נוסף הוא לבדוק אפשרות לעבור למקום אחר במשרד – כולנו ישבנו פעם קרוב מדי למזגן או רחוק מדי ממנו, וכולנו יודעים כמה זה משנה. אם גם זה לא אפשרי ואת עדיין סובלת, לא נותר מה לעשות מלבד לגנוב את השלט של המזגן. כן, אני יודעת שזו אופציה בעייתית, אבל אם המזגן המשרדי הספציפי לא נמנה על אלו שאפשר לתפעל עם שלט אוניברסלי ו/או אפליקציה, הבעיה שלך נפתרה.  

* *   * *   * *

מתלבטת איך לבקש העלאה? לא יודעת איך להעיר לקולגה המרעישה באופן ספייס? לא מצליחה לדבר בישיבות? טינפת על קולג והוא שמע? מתלבטת מה ללבוש לפגישה חשובה או להזמין לצוהריים?

אתר "את" משיק טור עצות עם תשובות לכל השאלות שלך בענייני עבודה, מהדברים הקטנים שעלולים להרוס לך את היום ועד לדברים הגדולים שיכולים לעשות לך את הקריירה: את שואלת, נופית לוי-איתן עונה

למשלוח שאלות למדור: AskNofit@gmail.com

* השאלות המופנות למדור מפורסמות ללא שמות או פרטים מזהים, ולעיתים עוברות עריכה מטעמי אורך או בהירות *

>> מה אומרים לקולגה שמסריחה את המשרד עם סנדוויץ' טונה?