אינסטגרם

הסלבס חושפות: איך להיות משפיענית עם עשרות אלפי עוקבים

נטלי דדון  | צילום: תום מרשק
נטלי דדון | צילום: תום מרשק

מה הטיפ שלהן לחשבון מוצלח, כמה שעות ביום הן משקיעות באינסטגרם וכמה זה תורם לפרנסה. 6 אושיות רשת מגלות את הסודות שלהן

88 שיתופים | 132 צפיות

מאי גורפינקל, צעירה אמיצה ונחושה, עם עוצמות נפש נדירות, תיעדה את סיפור התמודדותה הממושך עם מחלת הסרטן ברשתות החברתיות עד מותה בגיל 15. מאי, בתם של השף גולן גורפינקל ושל גרושתו, הציירת ענת עמישי, זכתה לקהל של עשרות אלפי עוקבים אדוקים ונאמנים. בהשראתה ועל שמה הקימה בימים אלה קבוצת החברות של אסתי לאודר בישראל, הכוללת את קליניק, מאק, גלאם גלואו ובובי בראון, מרכז משפיענים ייחודי, מהפכני בתחום התוכן הדיגיטלי, שהוא ראשון מסוגו בעולם. המטרה: לקדם יוצרי תוכן ברשתות החברתיות בתחומי הביוטי והלייף סטייל. המרכז כולל מתחמי הדרכה מאובזרים, עמדות צילום ועריכה, קורסים והדרכות מאנשי מקצוע, והכל ללא תשלום וללא מטרות רווח. בערב הפתיחה פגשנו משפיעניות רשת ולמדנו איך זה עובד אצלן. 

אלכסה דול 

מספר עוקבים: 127 אלף. בנוסף יש לה ערוץ IGTV באינסטגרם והיא עובדת על ערוץ יוטיוב משלה בנושא הפרעות אכילה. 

View this post on Instagram

Bangkok ????

A post shared by Alexa Dol | אלכסה דול (@alexa_dol) on

 

הטיפ שלי לחשבון מוצלח: "לבוא עם אני מאמין שלך, עם משהו אמיתי. לכן אני חושפת את הפרעות האכילה שהיו לי כי דרך זה אני יכולה לדבר על מוטיבציה ועל העצמה נשית. כדי לנהל חשבון מוצלח את צריכה להיות בררנית במה שאת מעלה". 

מה זה אומר להיות משפיענית רשת: "לנצל את הכוח שיש לך לטובה. זה גם אומר שיש לך הרבה אחריות ואת חייבת לשים לב היטב למה את מעלה. אם משפיענית תעלה תמונה שהיא נראית בה רזה מדי, זה עלול לעודד הפרעות אכילה וזה מסוכן". 

כמה זמן את משקיעה ביום לניהול החשבון: "לפחות שלוש שעות, משעה ארבע אחר הצהריים. בסופ"ש פחות. אני לא עושה פוטושופ כי זה מנוגד למסר שאני מנסה להעביר. אני מעלה סרטוני העצמה לנשים ומקבלת מאות תגובות ביום". 

כסף: "יש פרנסה משיתופי הפעולה אבל יש לי גם דוגמנות וגם הרצאות שמפרנסות אותי. בדיגיטל אני מקפידה לא להפוך ללוח מודעות כמו הרבה מפורסמות, שאני לא שופטת אותן אבל אני אישית מעדיפה להישאר קלאסית ולברור את העשייה שלי שם". 

עוקבת אחרי: "אני ממליצה לעקוב אחרי עמוד העצמה נשית girlbossempires. אם את אישה ורוצה להתקדם בחיים – זה המקום שלך". 

מה לסטורי ומה לפיד? "רוב העבודה שלי היא בסטורי. שם הכול ספונטני ואפשר לחפור, ולספר למשל מה הרגע אכלתי, איזה אימון עשיתי, מה שגרת הטיפוח שלי. בפיד התמונות יותר מושקעות ועם מצלמה יותר מקצועית". 

עד כמה מוכנה לחשוף חיים אישיים?: "פעם הייתי חושפת הכול. אבל עם הזמן למדתי שבנסתר יש ברכה כשזה נוגע לחיים האישיים וחשיפה עלולה לפגוע בקשר. תמיד יש גם תגובות רעות לצד הפירגון הגדול, אז החבר הכי טוב שלי באינסטגרם הוא הסנן ואני פשוט עושה בלוק. מצד שני אני אוהבת להגיד את דעתי על האקטואליה ושם אני לא עושה חשבון לאיש". 

נטלי דדון

מספר עוקבים: 670 אלף, וגם עמוד אינסטגרם נוסף של בנה ריף שבו היא מתרכזת באימהות שלה. 

 

הטיפ שלך לחשבון מוצלח: "להיות אותנטית ובעיקר למצוא את הייחודיות שלך".

מה זה אומר להיות משפיענית רשת: "הזדמנות לכתוב על דברים שאת אוהבת ושיכולים להעצים אחרים". 

כמה זמן את משקיעה ביום לניהול החשבון: "אני משקיעה כשעתיים מדי יום. אין לי שעות קבועות, אבל אני מעלה כל יום וזה אתגר גדול, כי יש רגעים שזה משתלט עליhך. בשבת אני עושה ברייק". 

כסף: "מבחינתי זו עבודה שיש בה גם הכנסה אבל כמובן שזה גם תחביב". 

מה לסטורי ומה לפיד? "בשוטף מה שקורה במהלך היום יהיה בסטורי, אם יש פריים שהוא ייחודי ומיוחד, הוא יהיה בפיד". 

עוקבת אחרי: "בלוגריות אופנה ואחרי פאולינה אלברשטיין". 

עד כמה מוכנה לחשוף חיים אישיים: "אצלי הגבולות מאד ברורים. לא רואים זוגיות". 

מה תעשי אם בנך ריפ יגדל ולא ירצה להיות כוכב אינסטגרם? "אם הוא לא ירצה – אסגור". 

רומי פרנקל

מספר עוקבים: 186 אלף. 

View this post on Instagram

New collection! @adikastyle

A post shared by ROMI FRENKEL (@the_romi_frenkel) on

 

הטיפ שלי לחשבון מוצלח: "להיות את לגמרי, לא לנסות לחקות אף אחת כי אז תשעממי. הייחוד שלך הוא מי שאת". 

מה זה אומר להיות משפיענית רשת: "זה להביע את עצמך לקהל רב של אנשים. לייצר תוכן ולהיות השראה לאחרים. היום האינסטגרם הוא העיסוק העיקרי של בני נוער ומבחינתי זו אחריות גדולה". 

כמה זמן את משקיעה ביום לניהול החשבון: "יש ימים שאני לא מעלה וכשיש לי משהו מעניין אני מעלה בלי להתחשב בשעה. בשישי אני מעלה יותר כי אנשים פנויים יותר לראות. חשוב לי שתהייה תאורה טובה. מעבר לזה אני לא עורכת כי אם יש תאורה טובה, אפשר להשאיר הכול טבעי. מה שחשוב לי זה שיראו את הסטייל הייחודי שלי ושלא אשעמם".

כסף: "אני מתפרנסת מזה יפה. נושאים עסקיים שמגיעים אלי עוברים דרך עמרי הסוכן שלי". 

עוקבת אחרי: "ג'יג'י חדיד, גל גדות, ברברה פלווין. בארץ אחרי נטלי דדון, מאיה קיי וקים אור אזולאי. בגדול אני עוקבת בעיקר אחרי דוגמניות כי אני לומדת מזה". 

מה לסטורי ומה לפיד? "רגעי אמת הם לסטורי, לפיד – תמונות מושקעות". 

עד כמה מוכנה לחשוף חיים אישיים: "אני הולכת עם מה שמרגיש לי נכון. עד היום החשיפה הכי אישית שלי הייתה בעקבות מותה של חברתי מאי גורפינקל, שם תיארתי את הרגשות שלי. אם ירגיש לי נכון לחשוף חבר – אולי אחשוף אותו. אבל נכון לעכשיו עוד לא היה לי חבר".

טיטי איינאו

מספר עוקבים: 63 אלף, "והמספר בעלייה". 

מה זה אומר להיות משפיענית רשת: "עד לאחרונה התייחסתי לרשת כאל מקום להעלות בו תמונות ושם זה נגמר. לאחרונה, בעקבות מחאת האתיופים ונושא הגזענות שצף חזק, שיניתי פאזה כי הבנתי את הכוח שלי להשפיע והחלטתי שאני לא שותקת יותר. נכון שאני מקבלת גם תגובות עוינות אבל ככל שאני מביעה את דעתי, אני רואה עד כמה אשכרה אנשים קוראים אותי, מושפעים ובזכותי גם משנים את דעתם ומבחינתי יש לי היום פלטפורמה שהיא מעין מגזין קטן משלי". 

כמה זמן את משקיעה ביום לניהול החשבון: "אין אצלי דברים קבועים, לפעמים כל יום ולפעמים פעם בשבוע. האינסטגרם מראה לי מתי יש שעות שיא ואני נכנסת ורואה. מתוך העוקבים שלי יש 61% נשים ו-39% גברים כי אני לא מעלה תמונות ביקיני אלא עוסקת בתזונה ואיפור ואלה נושאים שנשים יותר אוהבות" . 

כסף: "אני מרוויחה כסף אבל משתדלת לא להתמסחר אלא 'למכור' רק מה שאני מאמינה בו. עכשיו למשל אעשה שיתוף פעולה עם שופרסל גרין שעוסק בתזונה. אני אנסה הכול על עצמי וזה יכול להיות כסף טוב. לפעמים אני מקבלת דברים שאני לא מאמינה בהם אז לא אהיה חלק מהפרויקט". 

עוקבת אחרי: "שחקנים כמו דה רוק, קווין הארט וגל גדות, ובארץ שירן סנדל, נטלי דדון, אלין כהן, עדן פינס ועדן סבן". 

מה לסטורי ומה לפיד? "בסטורי דברים קלילים שאני לא עורכת, לא חושבת פעמיים ומעלה. בפיד על כל דבר אני חושבת פעמיים".

עד כמה מוכנה לחשוף חיים אישיים: "אחרי המחאה כתבתי פוסט נוקב בעברית ובאנגלית, אבל מהר מאד הבנתי שאני פונה איתו לקהל הישראלי שלי והרגשתי שאני יורה לעצמי ברגל אם הוא עובר לחו"ל אז מחקתי אותו. עד לפני שנתיים פרסמתי הכול אבל לקחתי החלטה שמי שלא נמצא איתי שנה פלוס – לא אעלה תמונות איתו. אם אני עולה ויורדת במשקל ואם מציקים לי דברים שקשורים במשקל, אני פותחת ומדברת בגילוי לב". 

קים אור אזולאי 

מספר עוקבים: 404 אלף, "וזה גדל בקצב מטורף". בנוסף היא מתחזקת ערוץ יוטיוב בנושא לייף סטייל ואופנה שיש לו 100.000 עוקבים.

הטיפ שלי לחשבון מוצלח: "להיות אתה בלי שום זיוף ולא לערוך את עצמך, כי אם כל אחד יערוך אף אחד לא יהיה משפיען. חשוב שכל אחד יביא את הסגנון שלו בצילום, בעריכה ובשפה הייחודית לו". 

מה זה אומר להיות משפיענית רשת: "זה להיות מישהי שיוצרת תוכן נכון, מעודכן, רצוף ומדויק ודואגת להעביר מסרים אישיים". 

כמה זמן את משקיעה ביום לניהול החשבון: "אני משקיעה בממוצע שעה ביום כולל בשישי. שבת הוא יום קדוש, יום מנוחה. השעה ביום היא 12 בצהריים כי זה הזמן היותר פנוי שלי. מעלה כל יום תמונה מהלייף סטייל שלי וגם שיתופי פעולה עם מסר אישי". 

כסף: "זו פרנסה נהדרת אבל אני קודם כל שחקנית וקורעת את התחת מצטלמת לסדרות ויש פרויקטים ויש גם אינסטגרם. אני משקיעה בהכול. אני בוחרת את המותגים שאני מפרסמת בקפידה. כאלה שאני מאמינה בהם, והאינסטגרם שלי אף פעם לא יראה לוח מודעות". 

עוקבת אחרי: "אימא שלי, רויטל אזולאי, שהיא אושיה מהלכת. טרוול בלוגר, שמטיילת בכל העולם והיא פאשניסטה ובלוגרית". 

מה לסטורי ומה לפיד? "בסטורי מהרגע להרגע כל היום, גם בשעות הקטנות של הלילה. בפיד הכול יותר מושקע ותמונות שאני יותר אוהבת. בסטורי יכולים לראות שיצא לי חצ'קון בפיד זה לא יהיה". 

עד כמה מוכנה לחשוף חיים אישיים: "לפעמים יושב לי משהו על הלב ואני מרגישה צורך לפרוק. קרה לי שהייתי מבולבלת ולא מצאתי את עצמי. קיבלתי הרבה פירגון, אנשים התחברו וזה עזר לי מאד. אחר כך ירדה לי אבן מהלב". 

עדן יוחנן

מספר עוקבים: 56 אלף. "המספר גדל כל הזמן. שמעתי שיש הרבה שקונות עוקבים, אצלי כולם שלי. לפני האח הגדול היו לי 14 אלף". 

הטיפ שלך לחשבון מוצלח: "שיהיה אמיתי ושיהיה בו הכול: גם כששמח לך וגם כשעצוב. אצל אף אחד מאיתנו לא תמיד הכול ורוד". 

מה זה אומר להיות משפיענית רשת: "מבחינתי היכולת שלי לבוא עם כל האמת שלי ועם הלב שלי יוצרת אהדה גדולה כלפיי וגם השפעה עצומה שלי על אחרים. אני מספרת איך נולדתי גבר ואיך אני כל כך אישה ומה הסוד שלי להצליח להשתנות. יש אליי הרבה מאד פניות של כאלה שכבר מוכנות להתחיל בשינוי, והרבה בני נוער שנולדו כמוני ולא שלמים עם עצמם. אני עונה לכולם". 

כמה זמן את משקיעה ביום לניהול החשבון: "אני מעלה כל יום 5-4 תמונות לפחות, ואם יש אירוע חשוב אז בלי הגבלה. השעות שאני מעלה הן בדרך כלל מ-11:00 ועד 15:00, אלה שעות שהרבה אנשים בהפסקת צהריים וזה הפרסום הכי טוב. אבל בגדול לסטורי אין שעות, אם הטיסה שלי היא בארבע בבוקר אז אעלה בשעה הזאת. אני משקיעה ביום בממוצע לפחות שעתיים-שלוש. אני בוחרת את העיצוב ואת הפילטרים, לפעמים שולחת לחברים קודם ומתייעצת איתם לפני שאני מעלה". 

כסף: "אני מרוויחה מזה יפה. אם למשל אני עושה יחסי ציבור לפילה או לאחרים, תלוי מה כל אחת רוצה מהחיים שלה. אבל זה לא ברמה של לחיות רק מזה". 

עוקבת אחרי: "500 אנשים, כולל דוגמניות גדולות בעולם וגם אחרי מותגי אופנה גדולים כמו שאנל וגוצ'י". 

מה לסטורי ומה לפיד: "תמונות ספונטניות ואירועים בסטורי, אם יש תמונה שאהבתי במיוחד ובא לי להוסיף לה פוסט היא תהייה בפיד". 

עד כמה מוכנה לחשוף חיים אישיים: "ב'האח הגדול' חשפתי הרבה ואני מרגישה שאין לי מה להסתיר, אבל לגבי בני זוג, אני שומרת לעצמי. יש לי קשר של שלשה חודשים והתקשורת לא יודעת עליו".