איך להחזיר את החשק?

אינטימיות טובה תוביל למיניות. יצירת קרבה רגשית ופיזית שאינה מובילה לסקס, מחזקת בהמשך את התשוקה | צלם: shutterstock
אינטימיות טובה תוביל למיניות. יצירת קרבה רגשית ופיזית שאינה מובילה לסקס, מחזקת בהמשך את התשוקה | צלם: shutterstock

איך ליצור אינטימיות עם בן הזוג בשגרת ההורות-בית-ילדים, לשפר את היחסים ועל הדרך להעיר מחדש את החשק המיני? עצות בין הסדינים

88 שיתופים | 132 צפיות

בכל קשר זוגי בדרך כלל אחד מבני הזוג הוא בעל חשק מיני גבוה והשני בעל חשק מיני נמוך. הקובע את תדירות יחסי המין במצב כזה הוא בעל החשק הנמוך. כשהפערים בתשוקה בין בני הזוג גדולים מאוד – במקום מרחב של אינטימיות טובה ואוהבת ושל מיניות מהנה, נכנסים אלמנטים של תסכול, אכזבה, תחושה של חוסר נאמנות לעצמי ולצרכים שלי וריחוק בין בני הזוג במקום קרבה. איך מחזירים את תדירות יחסי המין לקדמותה? מתחילים מבניית אינטימיות. אינטימיות טובה תוביל למיניות. יצירת קרבה רגשית ופיזית שאינה מובילה לסקס, מחזקת בהמשך את התשוקה. הנה כמה עצות:

1. לבוא בטוב: הבהירו לבן הזוג כמה האהבה שלו חסרה לכם, וכמה אתם מתגעגעים למגע ולחיבור איתו.

2. חיבוקים: יצירת מרחב אוהב נעשית בהדרגה. מתחילים בנתינה של שני חיבוקים ביום. אני קוראת לזה "חיבוק יוצא – חיבוק נכנס". בבוקר, העניקו דקה מזמנכם לחיבוק לפני שמתחילים את היום. אם אתם יוצאים מהבית בזמנים שונים, אפשר אפילו לחבק את מי שעדיין ישן. גם כשחוזרים הביתה תנו חיבוק. מי שנמצא בבית מפסיק את העשייה שלו, וקם לחבק את מי שנכנס, לא משנה איך עבר היום.

3. ליטופים: כשעוברים בבית זה לצד זה, לשלוח יד אוהבת ומלטפת – על השיער, על הגב, על היד. מגע אוהב שאינו מוביל לסקס.

4. זמן ביחד: לפנות ערב אחד בשבוע שיהיה רק שלכם. אפשר לצאת לבית קפה, לסרט, להצגה, לחוג משותף, לטיול בים, להליכה בטבע, ואפשר גם לשוחח בבית עם כוס קפה (בהייה מול טלוויזיה דלוקה לא נחשבת).

5. נפרדות: לדאוג פעם בשבוע לפרגן לעצמכם זמן (מפגש עם חבר/ה, חוג, חדר כושר, לימודים), ולעודד את בן הזוג לפרגן זמן לעצמו. אנשים מאושרים מקיימים יותר יחסי מין מאנשים לא מוגשמים, שאין להם חיים מלבד ללכת לעבודה ולטפל בילדים.

6. פרגון: לפרגן, להעצים, להכיל ולעודד את בן הזוג. כך הוא יבין שאתם רואים בו הרבה מעבר למי שבא לענות על הצרכים המיניים שלכם.

7. להשאיר בחוץ: תלונות, ביקורת, שיפוטיות, הטחת האשמות וחשבונאות. לבוא בלי לצפות, ובלי להתלונן "אבל הוא לא…". לפעול ממקום של לקיחת אחריות אישית ועשייה. הרי אתם רוצים שהחיים שלכם יהיו מאושרים, שמחים, ומלאי אהבה ותשוקה.
בשורה התחתונה: בן זוג שמח, מאושר ומפרגן – מושך הרבה יותר מבן זוג מבקר, מאוכזב וכעוס, נכון?

לימור בנדל, יועצת זוגית, מגשרת וסקסולוגית