המדריך לתינוק החסכוני

לגדל ילד מבלי לקרוע את הכיס | צילום: shutterstock
לגדל ילד מבלי לקרוע את הכיס | צילום: shutterstock

האתרים שיעזרו לך להשיג אקססוריז לתינוק בזול, איך להתקמבן על ציוד בחינם ומה לא להתבייש לבקש: הטיפים שיעזרו לך לצלוח את הצטרפות הרך הנולד מבלי להפרד מחשבון העו"ש

88 שיתופים | 132 צפיות

"תינוקות", כפי שזמזמו לי כל מי שעמד לידי מהרגע שהבטן יצאה החוצה, "עולים הרבה כסף. המון". והם צדקו. כי תינוקות, מלבד אהבה אינסופית ולילות ללא שינה, מביאים איתם גם שינויים חדים במצב העו"ש. במיוחד אם מדובר בתינוק ראשון ופרסומים ל"חבילות לידה" באלפי שקלים מציפים אותך מכל עבר. על פי מחקרים עדכניים, עלות תינוק בשנה הראשונה לחייו היא סביב 8500-10,000 ₪ וזה לא כולל את כמות הפחמימות שאת טוחנת כשאת תקועה לבד בבית ב"חופשת" לידה ואת המנוי ליס שעשית כדי לא להשתגע. מחירי העגלות מאמירים, החיתולים מתחסלים בקצב רצחני וחשבון החשמל מזנק למקומות שלא ראית מאז השרב של 2012. אז מה עושים? האם אפשר לגדל תינוקות בתקציב מוגבל? כן ולא. זה דורש התפשרות, ויתורים מנטליים (לתינוק בן חודש לא משנה אם הוא לובש רק בגדים חדשים, רק לך זה משנה) ותפעול נכון של משפחה וחברים. הנה כמה עצות שנכתבו בדם מול הפקידה בבנק ושיעזרו לכם לחסוך בתפעול של הקטן:

אתר אגורה

אתר אגורה הוא חברך הטוב ביותר. הוא ממכר, הוא חברתי והכי חשוב – הכל שם בחינם. מחלקת "האם והילד" מתעדכנת תדיר ומציעה לרוב פריטים במצב חדש עד משומש במצב טוב לאיסוף מיידי. הוא כן דורש להקדיש זמן ולעקוב אחרי מוצרים טובים (שנחטפים מהר, בעיקר באזור המרכז), אבל הוא משתלם בהחלט. דרך אגורה הצלחתי להשיג גם אמבטיה, גם דפני וגם מנשא לתינוקת. רציתי גם כיסא לרכב, אבל הבעל התנגד מטעמי בטיחות.

ועוד משהו: למען הקארמה השמימית, תציעי גם מוצרים למסירה באתר, במיוחד כאלו שעכשיו אין לך מקום אליהם עם התינוק החדש.

אתרי יד2 למיניהם

יודעת כל אמא עם קילומטראז' כי העגלה היוקרתית שפיזרת עליה כמה אלפים טובים בתקופת הקינון שלך, הופכת להיות בלתי אפשרית לקראת התקופה שצריך להיפטר מהאמבטיה ואת רק מפנטזת על טיולון דק-שלדה. למזלך, כל האימהות הללו מנסות להיפטר מהבוגבו והבייבי ג'וגר שלהן ביד2 במחירים שהם חצי ופחות מהמחיר המקורי. לא רע בשביל מוצר שהיה בשימוש רק שלושה חודשים.

ועוד משהו: אל תתעצלי לעשות השוואות מחירים ולהתמקח. עגלה ענקית ויקרה לילד אחרון במשפחה סתם תופסת מקום בבית ויש מצב שהמוכרים הפוטנציאלים יסכימו להוריד עוד כדי להיפטר מהצרה.

יד שרה – לשכור במקום לקנות

בעודי טרוטת עיניים במחלקת היולדות, כואבת את העובדה שכנראה לעולם לא אדחס יותר לסקיני באופן וולנטרי, ציוויתי על הבעל לסור מיד לסניף 'יד שרה' בבית החולים ולקחת כל מה שאפשר. כל מה שאפשר התגלה בתור עריסה ומשאבת חלב שבפוקס בדיוק חזרה מרשימת ההמתנה. יד שרה הוא מקום נפלא והגיוני שמאפשר לשאול שפע של מוצרים לתינוק ולאם תמורת פיקדון (שבדרך כלל נמסר כתרומה בסוף השימוש). אין טעם לקנות רהיטים יקרים שבשימוש לזמן מוגבל ועדיף לשאול. או לפחות להצטרף לרשימת ההמתנה.

ועוד משהו: יד שרה היא עמותה ללא כוונת רווח ועל כן הפריטים בה מושאלים בחינם, אבל גם החברות המסחריות מאפשרות להשאיל מהן חפצים תמורת דמי שימוש והאופציות מרובות ממיטה ועד עגלה, מבייבי סנסור ועד צעצועים. שווה לבדוק.

לשאול מבני משפחה וחברים

גיסתי היא האדם הטוב ביותר בעולם. ואני לא אומרת את זה רק כי היא כבר אמא לשניים והעבירה לי כרית הנקה, מלתחה שלמה לשנה הראשונה, שני ספרי היריון ומנשא. אם יש לכן גיסה עם ילדים, אחות גדולה, בת דודה או פשוט חברות קרובות – זה הזמן לחזק איתן את הקשרים החברתיים. רק כשאת הופכת לאמא את מגלה כי מתקיים מסחר ער וחינמי של מוצרי תינוקות וילדים בתוך מעגלי החברים שלך וכולן נותנות לכולן. בחברותא.

ועוד משהו: אם השאלת או שאלת ואת רוצה שהפריטים שלך יחזרו אלייך יום אחד, נגיד בילד השני, דאגי לסמן על כל פריט בטוש לא מחיק ("טוש כביסה") את שמך או שם התינוק. תתפלאי איך דברים הולכים לאיבוד.

הבו לי דוגמיות וקופונים!

כל אמא צעירה מבינה מהר מאד שההוצאה הגדולה ביותר על תינוק בחודשים הראשונים היא על חיתולים ותמ"לים למיניהם ועם כל הכבוד, קצבת הילד בסך 140 ש"ח בחודש, ממש לא מכסה אותם. זה הזמן להתחיל להירשם לכל מיני ניוזלטרים של מוצרי תינוקות (האגיס, פמפרס, מאמי קייר, ג'ונסון אנד ג'ונסון) ולקבל הטבות וקופוני הנחות למייל או להוריד את אפליקציות הקופונים לנייד. יש גם קבוצות אימהות בפייסבוק (ע"ע) שמשתפות מדי פעם קופונים רלוונטים. ותמיד אפשר לפנות לשירות הלקוחות של החברות הללו ברשת ולבקש ערכת התנסות.

ועוד משהו: רוב בתי החולים נמצאים בשת"פ מסחרי כזה או אחר עם חברת חיתולים והם מחלקים דוגמיות במחלקת היולדות. קחי וקחי שניים אם אפשר. אין מה להתבייש. בנוסף, עם הצגת תעודת הלידה בסופר פארם או בניו פארם תקבלי ערכת נסיעה (עם חיתולים, מגבונים וקרם החתלה) ב-12.90 ₪. לא לפספס.

גיפט קארד לכל פועלת

בשלב מסוים את תקבלי את אותה חליפת לידה בשלושה צבעים, חמש מגבות שונות לאמבטיה וצעצוע נשיכה שהיא לא תתעניין בו בכלל. לקנות מתנות לתינוקות זה כיף, אבל תצטרכי להחליף כמעט 50% מהם ועל השאר תצטערי שלא הוסיפו פתק החלפה. במקום זה בקשי גיפט קארד – גם לחנויות הילדים ובעיקר לפארמים למיניהם, מה שיאפשר לך לקנות חיתולים, קרם החתלה ואת התרופה נגד הגזים. גיפט קארד, כמו בימי הולדת, הוא המתנה הטובה ביותר.

ועוד משהו: כששואלים אותך לפני הביקור "מה עוד חסר לך" אל תעני "שום דבר, רק תבואו". צניעות זה לחלשים ולנשים עם בעל שעובד בהאגיס. בקשי גיפט קארד.

איזור נטול מותגים

מודה, אין כמו להשוויץ בתיק החתלה מעוצב או לפרוש עליה את השמיכה של הביוקר כשאנחנו מטיילות בפארק, אבל לפעמים שווה לבחור בפריטים הפחות ממותגים שהפערים ביניהם מגיעים למאות אחוזים. חיתולים "שקופים" בלי סימן המותג שלהם שנמכרים באזורים של אוכלוסיה חרדית (בני ברק, גאולה בירושלים) זולים משמעותית ולא פחות טובים מאלו של הסופר פארם ורוב הבגדים של התינוקות נקנו בבזארים במרכזים מסחריים מ-100% כותנה. כל עוד זה נוח, נעים ומתכבס בקלות, למי אכפת איזה שם כתוב על זה?

ועוד משהו: לחוצה להשאיר רושם? בטח תקבלי בין המתנות שלך גם בגדי ילדים שווים ונהדרים של גולף בייבי או נו-נו-נו. אני שמרתי את הפריטים המוצלחים הללו לתמונות ולחגים, כי לפעמים את פשוט רוצה להשוויץ.

קבוצות בפייסבוק – מאמי מרקט, מאמזון, אימהות קונות ביחד, אימהות מבשלות ביחד

קבוצות האימהות בפייסבוק הן אולי קהל היעד הכי נחשק עבור המפרסמים. הן תמיד שם (כי מה עוד יש לעשות בחופשת לידה), הן פעילות, אמוציונאליות ומנפקות תגובות וחוות דעת על כל דבר קטן. בקבוצות הללו יש לעתים קרובות שרשורי יד שנייה, המלצות על קופונים, הנחות קבוצתיות ומסירת חפצים אין כסף. מצאי לך את הקבוצה שמתאימה לך לאופי והתחילי ללרלר.

ועוד משהו: עם כמה שהקבוצות הללו מכילות, ממכרות ותומכות, מוטב לנקוט משנה זהירות ולקחת את ההערות שמפריחים שם מדי פעם בערבון מוגבל. לכל אמא יש מה להגיד על כל דבר ולא כדאי לקחת ללב כל הערה.

עלי אקספרס, איביי, דיל אקסטרים

החסרונות של אתרי הספקים הגדולים ידועים: משלוח שלוקח נצח ולפעמים קשר מקרי בהחלט בין מה שהזמנת למה שקיבלת בפועל. ועוד לא דיברנו על התור בדואר. אבל, וזה אבל גדול, יש מוצרים שממש שווה להזמין מחו"ל ולא לקנות בארץ. חיתולי טטרא למשל, שעולים שקלים בודדים בעלי אקספרס, דילים מצוינים על בקבוקים של אוונט שמצאתי באיביי או תחפושת לפורים (שהוזמנה חמישה חודשים מראש!) שמצאתי בדיל אקסטרים. אם יש לך זמן ואת יודעת להשוות מחירים, זה בשבילך.

ועוד משהו: פונטציאל ההתמכרות להזמנות מחו"ל הוא, איך לומר בעדינות, גבוה. לפעמים מרוב שזה זול, את מזמינה 15 כובעי בד לתינוק (סיפור היפותטי לחלוטין, כן?) ואז מוצאת את עצמך עם מלאי מיותר עד הבר מצווה. דעי מתי לעצור.

להתאפק

תינוקות קטנים מעוררים גם באישה המחושבת ביותר את חווית הקינון ואחותה הגדולה – בילוי בקניון. גם נשים מיושבות בדעתן ימצאו את עצמן מתמוגגות מול שמלת מלמלה ורודה ולא פרקטית לתינוקת בת שלושה חודשים ויצרפו לה אייס קפה גדול, כי יאללה אני מניקה. הדרך הכי טובה להיכנע לפיתויי השופינג שמזמנת חברת השפע היא פשוט להימנע. לטייל במוזיאון במקום בקניון. לבלות בפארק במקום בבית קפה ולחסוך את הכסף שאין. ממילא עוד מעט תצטרכי מטפלת.

ועוד משהו: חייבת את הקפה\תה\מיץ כשאת יוצאת לטייל? בררי על אפשרות של כרטייסיה בקפה השכונתי. זה אולי לא יוצא יותר זול, אבל לפחות את משכנעת את עצמך שהעשירית בחינם.