איחוד, מאוחד ומה שליד

לה-פלאם.  צילום: בועז לביא
לה-פלאם. צילום: בועז לביא

קפצנו לבקר בקיבוצים גבעת חיים איחוד ומאוחד, למדנו קצת היסטוריה וראינו איך הפכו מבני הקיבוץ ההיסטוריים לחנויות עדכניות ומדליקות. יש לכם לפרוט?

88 שיתופים | 132 צפיות

Final Touch

בבניין דו קומתי שהיה בעברו בית הילדים של הקיבוץ, פתחו לפני מספר חודשים אוריה גנור ונטלי אבירם חנות קטנטנה ומקסימה. גנור, מעצב גרפי בהכשרתו ובעל סטודיו למיתוג של עסקים קטנים, חבר לאבירם, מעצבת אופנה בהכשרתה ובעלת הסטודיו לתכשיטים NA design. מרבית הפריטים בחנות הם תוצר של החיבור המעניין בין השניים והם משלבים את ההבנה של אבירם בטקסטיל עם הדפסים גרפים מוצלחים של גנור. תמצאו שם בעיקר מוצרי טקסטיל לבית כמו כריות, מגבות, שטיחונים ופלייסמטים וגם מספר מוצרים מעץ ממוחזר כמו מתלים, שלטים ופרטי דקורציה קטנים.

מחירים על קצה המזלג מגבות מטבח עשויות בד פיקה, שלוש ב־100 שקלים; כריות, 230־359 שקלים; שטיחונים לאמבטיה או למטבח, 149־289 שקלים; מתלים ושלטים 129־149 שקלים.

גבעת חיים מאוחד, 8368866־052, 6360130־054 בתיאום מראש

שילוב מוצלח בין מעצב גרפי ומעצבת טקסטיל. Final Touch
שילוב מוצלח בין מעצב גרפי ומעצבת טקסטיל. Final Touch

בובק'ה

את החנות שלה מגדירה דנה מרן כחנות וינטג' ויד שנייה לקטנטנים, המכילה וינטג', שמונצס ופיצ'פקס. מרן, בוגרת החוג לעיצוב תפאורה וחלל בשנקר, השכירה גם היא חנות קטנה במתחם ששימש עד לפני מספר שנים כמוזיאון למורשת הקיבוץ וכולל היום מספר חנויות קטנות ומיוחדות, מכולת אורגנית ובית קפה קטן. בחנות הצבעונית של מרן תמצאו פריטי דקורציה לחדרי ילדים, רהיטים משופצים ומחודשים, צעצועי עץ ועוד. את חלקם יוצרת מרן בעצמה ואת השאר אוספת משוקי פשפשים בעולם. אם תרצו ייעוץ וסטיילינג לחדר הילדים הפרטי שלכם, מרן תשמח להתגייס למשימה ולהביא עמה כל טוב מחנותה.

מחירים על קצה המזלג בובות בד בעבודת יד, 69 שקלים; ראשי אייל עשויים קאפה, 149 שקלים; מוביילים, 85 שקלים; מחברות ממוחזרות מצ'כיה, 25 שקלים; קופסאות פח, 100 שקלים לסט של שלוש.

גבעת חיים איחוד, 2056701־050, רביעי־שבת 10:00־16:00

וינטג' לקטנטנים. בובק'ה
וינטג' לקטנטנים. בובק'ה

לה־פלאם (La Plume)

חלל גדול ומרווח המאגד תחת קורת הגג שלו ארבע נשים מופלאות שמתמחות כל אחת בתחום אחר לגמרי ויוצרות הרמוניה מושלמת. מרים לביא יוצרת אהילים בעבודת יד בשלל טכניקות וממגוון רחב של חומרים, בהם נצרים, קש, בד, נייר פרגמנט ועוד. תוכלו לרכוש אצלה מנורות עומדות, מנורות תלויות, מנורות שולחן, מנורות לחדרי ילדים וגם להזמין גופי תאורה מיוחדים לפרויקטים מסחריים.

ליאת אושר שוזרת פרחים ויוצרת זרים רעננים ויפים. לבד מזרים לבית ניתן לרכוש אצלה גם בוקטים קטנים (וזולים) לכלות, או להזמין את שירותיה בתחום עיצוב וסידור פרחים באירועים קטנים.

אהילים, פרחים, מאפים ותכשיטים תחת קורת גג אחת. לה־פלאם
אהילים, פרחים, מאפים ותכשיטים תחת קורת גג אחת. לה־פלאם

אביבה לנג, צורפת במקצועה, פתחה סטודיו קטן בתוך החלל המשותף, שם היא יוצרת ומוכרת צמידים, טבעות, שרשראות, סיכות ראש ועוד.

אלה גורן הבעלים של בית הקפה אלה פטיסרי, שממוקם ביציאה מהקיבוץ (מומלץ בחום לבקר גם שם), מתחזקת עמדת מאפים שהיא טעימה קטנה אך מייצגת ממה שהיא מייצרת עבור בית הקפה שלה. תוכלו להתענג באכילה במקום או לרכוש הביתה מגוון מאפים צרפתיים ובעיקר המון מאפים בריאים כמו לחמים מקמח כוסמין מלא או שיפון אורגני, קרקרים מקמח שיפון מלא אורגני ועוד. אם תרצו להפיק איזה אירוע קטן ואיכותי, תוכלו לפנות לבנות ולקבל חבילה הכוללת סידורי פרחים, קייטרינג משובח ועיצוב חלל.

מחירים על קצה המזלג אהילי קליפס שנתפסים על נורה, 60 שקלים; אהילי בד לחדרי ילדים, 230־270 שקלים; זרי בוקט קטנים, 35־40 שקלים; צמידים, מ־80 שקלים; בריוש שוקולד, 39 שקלים; עוגת דלעת מקמח שיפון מלא, 39 שקלים.

גבעת חיים איחוד, מרים 5594333־050, ליאת 052-362261, אלה 5916161־050, אביבה 9369266־050, רביעי־שישי 9:30־19:00

גם טרי וגם בריא. המאפים של אלה גורן, לה־פלאם
גם טרי וגם בריא. המאפים של אלה גורן, לה־פלאם

מול הלול

אם בא לכם לחזור קצת בזמן, אל תפסחו על ביקור בחנות יד שנייה זו, שלבד מהעובדה שכל הפריטים בה שייכים לתקופות אחרות, גם ההוויה שבה כולה שייכת לזמן אחר. נירה וחנו'ש, הבעלים של החנות, מנהלות את העסק ממש כמו שהיו עושים זאת פעם. את רוב הפריטים הן מקבלות מאנשים פרטיים, אז הן מסמנות כל פריט במדבקה הנושאת את שם בעליה ואם וכאשר הפריט נמכר הדבר נרשם בכרטיסייה אישית של בעל הפריט, וזה מגיע בסוף החודש לאסוף את שללו המצטבר. אם תרצו להתעדכן בקצת רכילות קיבוצית אתם מוזמנים להצטרף לפינת הפרלמנט הממוקמת בחנות. חוץ מכל זה תמצאו שם הרבה כלים ופריטים של חברות ישראליות כמו לפיד ובצלאל, מסמכים ישנים, רהיטים, תכשיטים ועוד.

מחירים על קצה המזלג קופסאות כלי תפירה של פעם, 180־220 שקלים; מגירות דפוס ישנות מעץ, 200־220 שקלים; כלי אמייל, 45־85 שקלים.

גבעת חיים איחוד, 6369817־04, 7371482־050, שישי 10:00־16:00, שבת 10:00־17:00

 

יד שנייה מחבר קיבוץ.  מול הלול
יד שנייה מחבר קיבוץ.  מול הלול

Yonoplay

המותג הזה נמצא בתחילת דרכו ועדיין מתנהל מחצר ביתם של ערן ויעל ישראלי, אך כבר עכשיו מעט המוצרים שהם מייצרים נכון להיום מעידים על פוטנציאל גדול. ערן, מסגר בהכשרתו ובוגר לימודי אמנות, החל את העבודה על האב טיפוס הראשון בתקופה שבה החלים בבית מבקע. בתור אבא לארבעה ילדים זיהה ערן את הצורך שלהם לבנות ולאלתר מקומות מסתור בסביבת הבית – הם לא היו צריכים הרבה תנאים פיזיים, בעיקר הדמיון הוא שעבד. הדגם הראשון שבנה היה בית ולאחר התגובות הנלהבות של הילדים החליטו יעל והוא להתקדם ולהביא את הדגם לכדי מוצר מוגמר בעזרת מעצבי מוצר. כיום מציע המותג שלושה דגמים: בית, טירה וסירה – כולם עשויים מעץ מייפל איכותי, קלי משקל וניתנים להרכבה מהירה ופשוטה שאינה מצריכה כלים מיוחדים או הברגות מסורבלות. אנחנו ראינו בזמן אמת איך מלאכת ההרכבה עצמה יכולה להיות חלק מהפעילות עם הילדים. המוצרים מגיעים באריזת קרטון רב שימושית, המאפשרת אחסון פשוט של המוצר מתחת למיטה או לצד הארון. מתאים לבני 3־6

המחיר 1,200 שקלים לערכה.

דרך הכפר 141 כפר ויתקין, 3666376־052, בתיאום מראש

כיף להרכיב וכיף לשחק. yonoplay
כיף להרכיב וכיף לשחק. yonoplay

Mama וינטג'

חנות חדשה במתחם בית חרות שאסור לפספס. מרטין ומירי הכירו בטיול בהודו והתאהבו. מירי נסעה בעקבות האהבה לשווייץ, ארץ מולדתו של מרטין, שם הם חיו כמה שנים ולאחריהן החליטו לנסות את החיים בארץ. חוץ מאהבתם הביאו עמם בני הזוג מכולה מלאה כל טוב משווייץ, ולאחר שראו את התלהבות הסובבים אותם מהפריטים המיוחדים שהביאו החליטו לעשות זאת שוב והפעם לצורך עסקי. בתחילה מכרו את הפריטים דרך אתר יד2 או מפה לאוזן, ולאחרונה החליטו לפתוח חנות. הפריטים בחנות הם וינטג' שווייצרי מקורי, כל פריט הוא יחיד מסוגו, ואנחנו יכולים להעיד שהשווייצרים יודעים לשמור על החפצים שלהם כך שרוב הפריטים במצב פשוט מעולה. תמצאו שם שלל שידות וארונות למטבח, קמינים מיוחדים, מזוודות ישנות וצעצועי עץ מדהימים לילדים.

מחירים על קצה המזלג מכונת כתיבה, 600 שקלים; ערכה של קוביות עץ לילדים, 150 שקלים; שידות למטבח, 150־300 שקלים; אופניים לילדים, 400־500 שקלים; חילזון נדנדה מעץ, 450 שקלים.

מתחם בית חרות, 7296072־054, ראשון־חמישי 9:30־19:00, שישי 9:00־15:00

וינטג' שווייצרי איכותי. mama vitage
וינטג' שווייצרי איכותי. mama vitage