איה כורם: "עשרת החודשים האחרונים הפכו אותי לנזירה"

איה כורם (צילום: אוהד רומנו)
איה כורם (צילום: אוהד רומנו)

מהו הדבר שבלעדיו היא לא יכולה לשמוח, מהי הסיבה המביכה שגרמה לה לבכות בהיסטריה ולמה היא הפסיקה לקנות נעליים? איה כורם משתפת

88 שיתופים | 132 צפיות

תעודת זהות בבקשה.
"מוזיקאית, אישה, אימא לילדה אוצר, בת זוג לגבר הכי מדהים שנולד אי פעם, נצרתית־תל אביבית וכל מה שבאמצע, ישראלית".

מאיפה את?
"במקור מנצרת עילית – השנה שינו את שמה של העיר לנוף הגליל, אבל אני עדיין בהכחשה. עברתי אחרי הצבא לרמת השרון לטובת לימודים ב'רימון', וכמו כל אמנית מתחילה, עם סיום הלימודים עברתי לתל אביב. מאז אני כאן, כיום ביפו, שונאת ומאוהבת לסירוגין ברעש ובצפיפות. ההורים שלי עדיין מקללים בכל פעם שהם צריכים להגיע לעיר. אבא שלי דורש לדעת את הכתובת בווייז יום לפני שהוא יוצא לדרך".

איפה אנחנו תופסות אותך?
"בבית, אחרי ארוחת בוקר. הילדה כבר בגן ויש לי עכשיו שעה פנויה לענות על כל השאלות האלה ועל כמה מיילים, לשלם חשבונות ולהטעין מדיח. צפוף".

מהו הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"עשיתי לאחרונה הופעה פיצית בחצר של בית, ובסוף ההופעה ניגש אליי מישהו ואמר שהאלבום שלי '2023', שיצא ב־2016, הציל אותו. זהו האלבום הכי פחות מוכר שלי, אבל אני חושבת שהוא זה שנכנס הכי עמוק ללבבות של אנשים. זה אחלה, כי הוא יצא מעומק הלב שלי".

מהו הדבר שהכי מטריד אותך כרגע?
"הממשלה הנוראית הזאת ומה שהיא מעוללת לאנשים".

מהי הקללה האהובה עלייך?
"'כוס אוחתק' – היא שימושית לכל סוגי הכאבים. למשל, זרת ברגל שנתקעת ברהיט, נודניק שמתקשר בדיוק כשאני ממש לא רוצה לדבר איתו או ילדה שמוציאה אותך באמצע הלילה מהשמיכה החמה, בדיוק כשסוף־סוף הצלחת להירדם".

מתי בכית בפעם האחרונה?
"ממש אתמול! ראיתי את 'הנשף' בנטפליקס – מחזמר קיטשי להחריד לחובבי הז'אנר בלבד! – ובכיתי בהיסטריה, כולל נזלת".

למה את מתגעגעת?
"אני מתגעגעת לחיים לפני הסלולרי. לאפשרות לא להיות תלויה בשטות הזאת, וליכולת להרהר, להשתעמם ולתת למחשבות לנדוד".

מיהי הסול מייט התרבותית שלך?
"אן שרלי – מהספרים, לא מהסדרה הנוראית. הילדה הזאת שמדברת בשפה גבוהה מדי, ששוקעת בדמיונות, שלעתים קרובות מדי היא בלתי מובנת. מכירה אותה".

מהי העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"אני לא יודעת אם זוהי העצה הכי טובה שקיבלתי אי פעם בחיים, אבל לפני כמה שנים הקלטתי קולות רקע לשיר של אלון עדר והייתי צריכה ללמוד תפקיד מסובך בן לילה. כשאמרתי לו שאני מקווה שאצליח, הוא אמר לי: 'שטויות, זוהי רק מוזיקה'. המשפט הקטן הזה מלווה אותי מאז. בשביל קונטרול פריק כמוני, מועיל מאוד לזכור שתכלס, זוהי רק מוזיקה. אני לא מנתחת מוח".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"אני מודה שעשרת החודשים האחרונים הפכו אותי קצת לנזירה. בלי קשר בהכרח למצב בעובר ושב, אני מרגישה שזה לא לעניין להוציא את הסכומים שפעם הוצאתי על בגדים או נעליים. נולדה איזו חרדה קיומית ממשית יותר, ולצדה ההבנה שוואלה, לא חסר לי שום דבר. במקום זאת, כרגע אני נהנית מאוד לקנות בגדים ונעליים לילדה. היא גדלה בכל יום, כך שהיא באמת צריכה, מה גם שהכול יפה לה".

מי בעינייך האדם הכי סקסי בעולם?
"אדם בן אמיתי, בן זוגי. כי איך יכול להיות שאתה גם הגיטריסט הכי טוב בארץ, גם האבא הכי מושלם וגם חתיך?".

מהו הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"לחזרה של ההופעות. תמיד הייתי קצת אמביוולנטית לגבי כל העניין הזה של לעלות על במה ולדרוש מאנשים להסתכל עליי במשך שעה וחצי. תמיד חששתי שאולי זהו לא לגמרי המקום הטבעי שלי. אולם בשנים האחרונות, ובתקופה הנוכחית במיוחד, אני בטוחה יותר ויותר שלשם אני שייכת ושבלי זה אני כנראה לא יכולה לשמוח באמת. מעבר לזה, אני מתגעגעת לצוות שלי ודואגת לתעשייה שלנו, שברובה לא התפרנסה כזה מדהים גם לפני המשבר הנוכחי. בכלל, אני מחכה בקוצר רוח לסיום כל הפרק המתיש הזה שנקרא 'קורונה' בחיים שלנו. כולנו כבר כל כך עייפים מלכעוס ולדאוג, אין ספק שיהיה נחמד לחזור לכעוס ולדאוג מהדברים הרגילים כמו פעם".

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"את הרצון לשנות בעצמי דברים. וברצינות? נראה לי שכנשים, השנאה העצמית מושרשת בנו כל כך עמוק, כך שהיכולת לשמוח במי שאנחנו הולכת ונעלמת. הרי כבר לא יהיו לי עוד 15 סנטימטרים בגובה, פרופורציות של דוגמנית או עור של בת 18. אז די, הכול טוב".

על מה יש לך רגשות אשם?
"על כך שאני לא מתקשרת מספיק לאימא".

מה מפחיד אותך?
"להפסיק לכתוב, וזה קורה לפעמים. תמיד כשאני מסיימת לכתוב אלבום ומתחילה לעבוד על ההקלטה וההפקה שלו, אני נכנסת לתקופת יובש ארוכה שבה אני לא מתקרבת בכלל לכתיבה. לצאת מזה ולהתחיל מחדש בכל פעם זה כמו לזכות בלוטו שוב ושוב, וגם מפתיע בערך באותה מידה".

מהו הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"זה די צפוי, אני יודעת, אבל ב־5 בינואר 2015 קיבלתי מסמכים מבית המשפט העליון ששחררו אותי סופית מהחוזה עם חברת התקליטים שלי. בתאריך הזה קיבלתי את החופש שלי ואת היכולת לחזור לעבוד, להופיע ולהתפרנס, אבל לא רק. קיבלתי גם כמויות רציניות מאוד של פרספקטיבה, שמחת יצירה ואומץ להגיד מה שאני רוצה איך שאני רוצה. בלי שבע השנים האלה, כנראה הייתי מגיעה לשם אולי רק בגיל 70. מוזר להגיד על השנים הכי קשות בחיים שלי שאני שמחה שהן קרו, אבל זהו המצב".

איה כורם (צילום: אוהד רומנו)
איה כורם (צילום: אוהד רומנו)

איה כורם, 41, היא זמרת, יוצרת ומוזיקאית. לאחרונה שחררה את הסינגל "כוח", הלקוח מתוך אלבומה השישי שיראה אור בקרוב