חתיך, חמוד ומשעמם: גמר "האח הגדול VIP" נראה כמו הזוכה שלו

אסף גורן זוכה בגמר "האח הגדול VIP" | צילום: מיכה לובטון
אסף גורן זוכה בגמר "האח הגדול VIP" | צילום: מיכה לובטון

אסף גורן זכה "באח הגדול VIP" כשהוא ממשיך את שושלת האלפא-מאמים הלאומית של קותי, ג'קי ואלירז. אז למה נשארנו עם טעם של החמצה?

88 שיתופים | 132 צפיות

חברות, יש לנו זוכה ב"אח הגדול VIP" – אסף גורן! הבחירה הכי מפתיעה ולא מפתיעה בו זמנית. לאסף יש את כל התכונות שצריך כדי לנצח: חתיך, אמיתי, תמים ואדם שהלב שלו במקום הנכון. ניתן להתווכח בעניין "האם הוא טמבל או שהוציאו אותו כך", אבל בסופו של דבר אין זה מפתיע שהוא התחבב על הצופים מספיק כדי לזכות. הוא ההמשך הישיר של שושלת הפייבוריטים סטייל קותי, ג'קי מנחם וכו'. על הספקטרום בין 'בן השכן הלוהט' ל'דובון אכפת לי חמדמד ורומנטי' אסף הוא בול באמצע, ואף נותן לנו תקווה שאולי המריבות הגדולות קובעות את הטון בבית, אבל ברגע האמת הצופים מעדיפים את הדייר המאמי המתוק על פני הדייר המסכסך, גם אם היותר מעניין.

אסף גורן זוכה בגמר "האח הגדול VIP" | צילום: מיכה לובטון
אסף גורן זוכה בגמר "האח הגדול VIP" | צילום: מיכה לובטון

עם הזמן התרככתי גם אני כלפי אסף, במיוחד לאור העובדה שכאשר חשבתי על עצמי באותה סיטואציה – גם אני לא הייתי רוצה לריב עם כולם כל הזמן. "אני רוצה שיהיה לי כאן טוב", הוא צוטט בסרטון הסיום שלו. והרי מי לא היה רוצה שיהיה לו טוב? ב"אח הגדול" ובכלל. אם ג'קי מנחם טען ש"לא פשוט להיות פשוט" (ואלוהים יודע איך אני זוכרת את הציטוט הזה) הרי שאסף מוכיח שלגמרי פשוט להיות כזה. ונו, גם לא מזיק להיות רקדן לוהט.

כמו בכל שאר העונות גם כאן היו לנו המון ריבים וצעקות, אבל הדברים הקסומים שבאמת הופכים עונה לטובה קצת לקו בחסר. זה קלישאתי לתהות "רגע, אבל מה עם רומנים?" (להוציא את מגי וישראל הדביקים שעשו לנו בחילה), אך בפורמט הזה שכבר רץ מעל עשור במדינתנו חייבים אקשן כל הזמן.

אז נכון, היה לנו רגע סטייל "ג'קי-נופר, קותי-יאנה" בין אסף לנטלי – אבל אסף היה מספיק בוגר, או להבדיל מספיק חסר בטחון כדי להבין את הווייב ולהתייחס לנטלי כידידה. אנחנו צריכים מישהו שלא יבין את הווייב! בנוסף, היינו זקוקים ליותר משימות שייקחו אותם לקצה. ולא, לגרום לעדי לסבול בכל משימה זה לא חוכמה כי הבן אדם לא נוקף אצבע בבית שלו.

הייתה מעין הבטחה לעונה פמיניסטית עם כניסתן של אורלי רביבו, ויקי קנפו, נרי ליבנה ונטלי דדון לבית – אך בסופו של דבר רובן עברו כטייפקאסט של מתמודדות, ומרובן לא קיבלתי מסר שהעצים אותי. אפשר להתבאס על הנשים הללו, שחלקן מסמלות פמיניזם, אבל לך תעביר למישהו מסר כשאתה תקוע בבית חמישים יום. אתה קודם כל דואג לכך שלא תאבד את שפיות דעתך.

ואחרי שכל זה נאמר, אני יוצאת מכאן בקריאה נרגשת לרועי עוז, כלומר 'האח הגדול' עצמו. אני פנויה לעבודה כאשת קריאייטיב למשימות בעונה הבאה. מבטיחה שאתעלל בדיירים שלך כמו שאף אחד לא יתעלל בהם. תשלח מייל אם אתה בעניין.

אז מה היה לנו אתמול בגמר הגדול של הבית ה(כמעט) מעניין במדינה?

עדי ליאון במקום החמישי?!
מה?! שוב: מה?! הייתי בה-ל-ם-! מה קרה לצבא של עדי? לאמת הטהורה? איפה אייל גולן כשצריך אותו? הפתעת הפרק הייתה שעדי לא הגיע למקומות הראשונים וסיים במקום (הפאקינג) חמישי. ניתן היה לראות את האגו שלו נרמס אך עדי שלנו יודע להפסיד בכבוד. עברנו עם עדי עליות ומורדות: כעסנו על השוביניזם, על חוסר הטקט והרצון התמידי להתסיס. אבל גם אני אצטרך להודות שיש בעדי משהו שקשה לא לחבב. הוא כמו הילד השובב בכיתה שמקלל את המורה ויורק על בנות אבל בסופו של דבר עושה צחוקים עם כולם, ואתה יודע שהוא ייתן מכות אם מישהו יציק לך. כן, הוא רואה צחוקים – אנחנו רואות התעללות – אבל בסופו של דבר הכוונות שלו לא רעות. הוא סתם בעל מנעד רגשי של ילד בכיתה ו'.

עדי לאון בגמר "האח הגדול VIP" | צילום: מיכה לובטון
עדי לאון בגמר "האח הגדול VIP" | צילום: מיכה לובטון

הזוכה שלי היא נטלי דדון
כל העונה הייתי בעד נטלי. תכל'ס, אין סיבה שלא. היא חמודה, אמיתית, יפה בטירוף ואמא חד הורית לדוגמא שמוכיחה שאת יכולה שיהיו לך חיים מלאים למרות שאת אמא. כשזכתה במקום הרביעי התבאסתי מעט אך לא הופתעתי: ברגע האמת כוחה של נטלי עבד על גברי הבית ופחות על הקהל.

יש משהו כל כך משוחרר בנטלי, מתוקף זה שהיא עברה כל כך הרבה חרא בחייה, שהוא פשוט מדביק ומגניב. היא לא נותנת לאף אחד להוריד אותה ועל זה אני עפה עליה ברמות. נאום הסיום שהיא נתנה על העצמה נשית היה לגמרי במקום והעביר מסר שהיה צריך לעבור בצורה יותר ברורה לאורך כל העונה, אבל לא נורא, נטלי היא לגמרי הזוכה מבחינתי.

נטלי דדון | צילום: יח"צ
נטלי דדון | צילום: יח"צ

וואו, בן זיני באקסייטמנט
אז מסתבר שיש דבר חזק יותר מהערצה של ילדים, וזאת הערצה של טינאייג'ריות. היה בי חלק שהיה בטוח שבן זיני ייקח את המשחק הודות לצבא המעריצים שמחכה לו בחוץ – אך הוא הסתפק במקום השלישי. הוא עבר מאפס למאה כשראה את משפחתו וגיא זו-ארץ היה צריך להבין את הווייב ופשוט לתת לבן אדם רגע להירגע במקום להגיד לו "תסתכל עליי". אז איך בן זיני היה בתור מתמודד? סבבה. לא וואו. אם הוא היה סתם בחור שהיה נכנס לעונה רגילה הוא היה שורד עד החצי, אבל המזל שלו זה שהוא כוכב ילדים. ותודה לטיילור.

בן זיני | צילום: האח הגדול VIP
בן זיני | צילום: האח הגדול VIP

גיא זו-ארץ לא בן אדם אמיתי
הבנתי את זה אתמול: גיא זו-ארץ הוא רובוט שנשלח מכוכב אחר והוא מתנהג כמו מישהו שאמרו לו שככה בני אדם מתנהגים. זו אולי עובד באיים המרוחקים של "הישרדות", אבל בקור המקפיא של נווה אילן אנחנו חייבים קצת יותר רגש מהברות פלקטיות בטונים עולים ויורדים. בקיצור: לירון, את חסרה. בואי מהר לפני שאנדרואיד זו-ארץ משתלט על העולם במתקפת משובטי מנחי ריאליטי.

View this post on Instagram

הגמר הגדול – מתחילים!

A post shared by האח הגדול (@bigbrotherisrael) on

שי חי והמעגל שנסגר
כשישבתי אתמול אצל חברתי (היחידה שהסכימה לראות איתי את הגמר) היא תהתה לגבי שפיותו של מר שי חי. הסברתי לה את משנתי על שי חי (בסרט): בסרט של שי חי הדרך היחידה להיפטר משדי העבר היא לסגור מעגל. כפי שציינתי בטורים קודמים מעגל סוגרים עם אקסית ולא עם תוכנית טלוויזיה. בפנטזיית קונג פו שלו או וואטבאר זה הדבר היחיד שיביא אותו לשלום פנימי. כשבן אדם באמת מרגיש ככה בשלב מסוים זאת הופכת להיות האמת. כלומר, כן, זה נראה מוזר לאללה מהצד, יש סיכוי שכל המעגל הזה היה בכלל אמור להיסגר פנים מול פנים עם יורק זק ועוד לא הזכרנו את המוזרות הכלית של וייב הנמסטה, אבל בסופו של דבר זו המציאות של שי חי.

האם זה אומר ששי חי סופסוף יחיה בשלום עם עצמו? אל תדאגו, אנחנו לא נפרדים כך, הימור שלנו: חפשו אותו בעונת ה-VIP הבאה של הישרדות. אנחנו בינתיים נדאג כבר להתמכר לעונה הנוכחית עם ליהיא גרינרים ובי ליסטרים אחרים. היי, הכל עדיף על עדי לאון, לא?

שי חי | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"
שי חי | צילום מסך מ"האח הגדול VIP"