אז למה אתה לא עוזר?!

אם גם את מחכה לרגע שבן הזוג ישוב מהעבודה ויחלוק איתך בנטל, אך כשהוא חוזר עייף אתם מתחילים לריב - קבלי 5 טיפים להתמודדות עם הפער שבין הציפיות למציאות

88 שיתופים | 132 צפיות

ערב. את גמורה מעייפות, מחכה שבן זוגך יגיע כבר הביתה ויחלוק איתך בנטל. אך הוא חוזר סחוט מהעבודה ורק רוצה שיניחו לו. ואז את מרגישה את זה: הכעס וההתמרמרות מבעבעים בך ואת מסבירה לו מה עבר עלייך כל היום, ועד כמה הוא לא בסדר, והוויכוח הופך למריבה שהולכת ותופסת תאוצה.

"הכל נובע מאי הבנת הצרכים בתוך המערכת הזוגית", מסבירה פזית ניסים, יועצת זוגית מ"מבינים", המרכז לזוגיות והורות בישראל. "גברים מחפשים באישה מישהי שתזכיר להם את הדאגה האימהית שהם חוו כילדים. הצד הזה בה גורם להם לתחושה של ביטחון ושייכות, כך הם מקבלים את צרכיהם הפיזיים והרגשיים.

"מרבית הגברים מצפים שבמערכת הזו יספקו להם את צרכיהם המיניים, שיאהבו אותם על מי שהם, שיעריכו אותם ויוקירו את תרומתם הכלכלית ושיאפשרו להם להיות משוחררים ולא מוגבלים. רבים מהם מצפים לא רק שלא יכבלו אותם בגידול הילדים, אלא שבת הזוג תיקח את האחריות על כך. סדר העדיפויות של רוב הגברים שונה משל הנשים. הם אינם מוכנים להקריב את כל מה שיש להם למען הילדים.

"הם מייחסים ליחסים אינטימיים חשיבות גדולה מזו של הנשים, והם בסך הכל רוצים להרגיש שייכים. עם זאת, גבר מבין היגיון ולכן עלייך להבהיר לו כי הבית, שאתם מנהלים יחד, הוא עסק כלכלי, וכי כך יש להסתכל על הדברים".

אז מה כדאי לעשות?

1. צרי דיאלוג

אל תלעיטי אותו בנאומים חוצבי להבות על כמה את עייפה וכמה עבדת היום. קודם כל, הנמיכי טונים. אם את מתקיפה, זכרי שאת עלולה להיות מותקפת. אין טעם להיכנס למלחמה, שממנה כולם יוצאים מובסים. דברי בטונים נמוכים במטרה ליצור דיאלוג.

ספרי לו בצורה מעשית על היום שלך, לא מתוך כעס ואומללות ו"אתה אף פעם לא עוזר לי", אלא ממקום שלו וקורקטי: אני עושה כך וכך, אני זקוקה לעזרה שלך. במה אתה חושב שתוכל לסייע או לקחת על עצמך באופן עקבי? לאחר מכן שתפי אותו איך תרגישי ומה מבחינתך היתרונות המתלווים לסיוע: גברים שעוזרים בבית זוכים ליחס אוהד, למחמאות, ליחסים אינטימיים וכן הלאה.

2. זמן לעצמך

למדי משהו מעניין, זכרי לפתח את עצמך, לעשות התעמלות, לצאת לקפה עם חברות. כך תלמדי את הגבר שלך להכיר אותך לא רק כשאת נרגנת ורוטנת, אלא שקיים בך עולם שלם שהוא יכול להתענג עליו.

3. שבחים

אל תשכחי להודות לו על כך שעזר ותמך (גם אם "רק" הוריד את הזבל/ החליף נורה). זכרי והדגישי בפניו את ההצלחות שלו, ולא את החסרונות.


חייכי ותני לו את התחושה שאת לא לוקחת אותו כמובן מאליו. אילוסטרציה: ingimage

4. חייכי

אל תשכחי לחייך. תני לו את התחושה שאת לא לוקחת אותו כמובן מאליו ושאת מוקירה אותו וזקוקה לו, על מי שהוא ועל מה שהוא נותן.

5. עקביות

זכרי שגם רומא לא נבנתה ביום אחד. עקביות מובילה לתוצאות, לא תמיד באופן שיענו על כל הציפיות שלך, אך זה יותר טוב מכלום.