אחרי עשרים שנה: הקאמבק המטורף של אורנה בנאי

אורנה בנאי | צילום: רפי דלויה
אורנה בנאי | צילום: רפי דלויה

אורנה בנאי הביאה אותה בהפתעה גמורה כשנכנסה שוב לנעליה של הדמות המיתולוגית שגילמה בטלוויזיה בסוף שנות התשעים עד תחילת שנות האלפיים. אתן מוכרחות לצפות בזה

88 שיתופים | 132 צפיות

אי שם בסוף שנות התשעים הפציעה על המסך "רק בישראל", תוכנית הסאטירה שהפכה למיתולוגיה טלוויזיונית של ממש, הודות למוחם הקודח של ארז טל, אורי גרוס ותמר מרום. לצדו של טל, שגם כתב וגם כיכב בה, כיכבה לא אחרת מאשר אורנה בנאי בתפקיד לימור, במלעיל. בנאי נפרדה מדמותה המיתולוגית בשנת 2000, אחרי שלוש עונות מצליחות, עד ששלפה אותה פתאום מהארכיון להופעה מיוחדת – וסופר עוקצנית – באינסטגרם שלה.

>> "הלב שלי שבור": רותם סלע נפרדת מסרן שאול גרינגליק ז"ל

בסרטון מיוחד שהעלתה לאינסטגרם, נכנסה בנאי לנעליה של לימור, עטתה על עצמה חולצה מנצנצת, הרימה את השיער ונכנסה דוך בראש הממשלה בנימין נתניהו, בביקורת נוקבת מתמיד. אלו הדברים שאמרה בסרטון:

"שלום, כאן לימור, יושבת ראש דוברות לאומית, או בקיצור מחד"ל. החלטתי לצאת אל התקשורת כיוון שאינני יכולה עוד לשבת בפיסוק ידיים מול ההסתה נגד ראש ממשלתנו האהוב, הראשון לשמו, שמש העמות, והאיש שמסתובב עם דיסקית של השבעה באוקטובר עוד מהשישה באוקטובר, האחד והיחיד, בנימין נתניהו, שיבדל לכיסים עמוקים.

>> עזבו אתכן מליביאנה, אודי כגן ריסק אותנו ב"ארץ נהדרת"

"רבותיי, אין גבול לעלילות השווא נגד ראש ממשלתנו. למשל הכותרת שהייתה בעיתון הזה, הניו יורק טיימס, שביבי ידע שלחמאס יש מיליונים בהשקעות והתעלם מזה. חברים, זה פייק ניוז. אם ביבי היה יודע שלחמאס יש מיליונים, הוא בחיים לא היה מתעלם, הוא במינימום היה מבקש להתארח אצלם בבית או לפחות מבקס מהחמאס שיקנה לשרה איזה סט יהלומים ושבע או שבעים ארגז של אלכוהול. אז תשאלו ובצדק מי כן אשם, או! הסכם אוסלו, ההסכם שנחתם לפני 30 שנה וגרם לכל הבעיות, כמו שנאמר: 'אבות אכלו קבב וכל הבית סובל מגרפצים'. מאיפה הגיע ההסכם הזה? מאוסלו. ומי הביא לנו את הסכם אוסלו המשוקצץ? יצחק רבין. כן, כן, אותו רבין שהתקשורת כל כך אוהבת. אותו רבין שקראו על שמו כל כך הרבה דברים – כיכר, בית חולים, אצטדיון כדורגל, יש אפילו רצח על שמו. כל מי שעיניו באוזניו מבין שהוא האשם היחיד. לסיכום על שם רבין קרויים רק דברים מעפנים.

"אני מבטיחה שעל שם ביבי יהיו רק דברים שאנחנו אוהבים – תהיה שמפניה נתניהו, שמפניהו, סיגר יוקרתי – סיגריהו, ויהיו גם סיפורי מעשיות על שמו – מעשיהו. אוקיי, דוגמה קצת פחות טובה. עד כאן דבריי להיום, מי שרוצה לראות עוד חומרים שלי ושל מחד"ל, מחלקת דוברות לאומית, מוזמן להירשם לערוץ שלי בפנגו, ותזכרו, אין לי ארץ אחרת. גם אם חצי ממנה חי בסרט. יום מועיל לכולם, ביחד ננצח".