בגוצ'י מפסיקים להשתמש בפרווה אמיתית כי "זה לא מודרני"
אחרי שבמשך שנים היו ידועים לשמצה בשימוש שלהם בפרוות בג'וצי מחשבים מסלול מחדש. בעולם האופנה מדברים על צעד שישנה את חוקי המשחק. בינתיים ברשת תוהים האם זה לא יותר מטרמפ ציני על טרנד הטבעונות
רק לפני כשנתיים הציגו ג'וצי מעיל פרוות שועל ורוד במחיר של 19,000 דולר על המסלול. והיום? מהפך. עם ההכרזה של מותג העל שיחרים שימוש בפרוות של חיות החל מ-2018.
ההודעה של ג'וצי, שבמשך שנים נרדפה על ידי ארגוני בעלי חיים כמו PETA, מתרחשת בתקופה בה נראה שעולם האופנה התאהב מחדש בפרווה. דווקא בשנים בהן המודעות לטבעונות גדולה כל כך נראה כאילו המעצבים נמשכים אפילו יותר לערכים שמסמלת הפרווה: יוקרה, עושר והדוניזם חסר גבולות.
במקביל עוד ועוד חברות הבינו שאין צורך באכזריות כאשר החיקויים והפרוות הסינטטיות נראים לא פחות טוב מהמקור, לפעמים אפילו יותר. מותגי על כמו קלווין קליין, אראמני, טומי הילפיגר וסטלה מקרטני הודיעו כבר בעבר שיפסיקו להשתמש בפרוות.
בכירים בעולם האופנה כבר הודיעו שההכרזה של ג'וצי היא צעד מכונן שישנה את כללי המשחק בתעשייה כולה. "להשתמש היום בפרוות זה לא מודרני אלא מיושן. וזו הסיבה שהחלטנו להפסיק עם זה. יצירתיות יכולה לבוא מכל מיני כיוונים, ממש לא חייבים להשתמש בפרווה כדי להפגין אותה" נאמר בהודעה שיצאה מטעמה של החברה.
השינוי נזקף בעיקר לזכותו של אלסנדרו מיקלה, נער הזהב הנוכחי של עולם האופנה והמעצב הראשי של המותג החל מ-2015. מאז כניסתו לתפקיד הצליח מיקלה להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך את גוצ'י למותג אופנה רלוונטי, מה שהתבטא לא רק על המסלול אלא גם במכירות. בדיוק בגלל זה תוהים לא מעט גולשים באינטרנט האם מדובר במחויבות אמיתית לזכויות בעלי חיים או פשוט בעוד מהלך שנועד לקדם מכירות, ומכוון בעיקר לדור הצעיר של הקונים – מילניאלס עם מודעות גבוהה לנושאים כמו איכות הסביבה ובעלי חיים.
"אופנה היא היכולת לצפות מה תהיינה התשוקות של הלקוחות שלך. המעצבים הכי טובים הם אלה שמסוגלים לקלוט לפני כולם מה עומד לקרות. זו אופנה" אמר מנכ"ל ג'וצי מרקו ביזארי על מיקלה ורמז כי הוא זה שעומד מאחורי ההחלטה.
כאמור, על שימוש בחומרים כמו עור או צמר לא התייחסו בחברה. מצד שני – לא בטוח שהכל ציוניות טהורה. ההכרזה היא חלק מקמפיין רחב יותר של בית האופנה שעתיד להימשך לאורך העשור הקרוב ואמור לקדם את המחויבות של ג'וצי לאיכות הסביבה, לאנושות ולייצור בר קיימא. ללא ספק מדובר בשאיפות גבוהות. האם הן אותנטיות או שהכל רק תרגיל בשיווק ובתדמית? את זה ניתן לכן לנחש.
ואגב, אם תהיתן מה יהיה גורלם של פריטי הפרווה של המותג שעדיין קיימים – הם יוצעו למכירה באתר ג'וצי וכל הרווחים מהם יועברו לתרומה.
[interaction id="59df3c3218cbbe0001ff24e8"]