אופירה אסייג חוגגת 50. אלה הרגעים שגרמו לנו להעריץ אותה

אופירה אסייג לרשת גולף | צילום: דודי חסון
אופירה אסייג לרשת גולף | צילום: דודי חסון

אשת התקשורת הקשוחה והנערצת במדינה פוסעת אל עשורה השישי, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר ברגעים שעיצבו אותה כמובילת דעת קהל בשנים האחרונות. אנחנו חולות עליך

88 שיתופים | 132 צפיות

אופירה אסייג היא הוונדר וומן הישראלית. מיירטת פצצות על המסך, מפסלת איברים בפילאטיס ועכשיו מחליפה קידומת ונכנסת לעשור השישי בחייה כשהיא חזקה, חטובה ודעתנית מתמיד – ואנחנו פה כדי להרים לה על כל הפעמים שאמרה ועשתה את מה שלרבים ולרבות אין אומץ לעשות.

>> סופרת לייקים? הגיע הזמן לשאול את עצמך כמה שאלות

את כל הישגיה האישיים והמקצועיים השיגה אסייג בעשר אצבעות שחפרו, פירקו, בנו ועיצבו. במשך השנים התעקשה למצב את עצמה כאשת תקשורת מובילה, פרזנטורית (ואולי בקרוב גם שחקנית) ואמא גאה לשלושה צאצאים הקשורים אליה בחבל הטבור. גם את המהפך המטורף בגזרה השיגה לאחרונה עם אותה העקשנות וכוח הרצון. עם 25 ק"ג פחות, תזונה בריאה ושגרת כושר קפדנית – אסייג משוויצה היום בפיגורה מעוצבת ושרירית. אבל לא משנה במה מדובר – אם זה פוליטיקה, דיאטה, או זוגיות – היא פשוט לא עוצרת באדום. אם זה לא ביי דה בוק, היא תזעק, תמחה, תעמיד אנשים במקומם ותצא מול כל מי שצריך גם כשזה עולה לה במתקפה אישית. לכבוד יום הולדתה ה-50, אספנו כמה ציטוטים ורגעים בחייה של אשת התקשורת החזקה בישראל.

"מעולם לא אמרו עליי שאני נחמדה"

"אישה זה היצור הכי טוב של בורא עולם", ביקשה אסייג להבהיר מי מבין המינים בעיניה הוא השולט בטור האישי שלה במאקו בחודש אפריל. "אישה היא עולם ומלואו בכל תחום, בכל מקום ובכל רגע נתון ואני תמיד מודה לאלוקים 'ברוך שעשני אישה'". במסגרת אירועי יום האישה במרץ 2022, נערך כנס ועידת המשפיעות של קשת 12 בבנייני האומה בירושלים במסגרתו ישבה אופירה לשיחה צפופה עם העיתונאית דנה ויס. "נשים נחמדות לא מחוללות מהפכות״, שטחה ויס את המשפט המפורסם בפני אסייג, שלא התחברה להצהרה. ״אני יכולה להגיד שמעולם לא אמרו עליי שאני נחמדה או מתוקה", הצהירה מי שנחשבת לאחת הנשים החזקות והקשוחות בעולם התקשורת, תדמית שאומנם יצרה סביבה הילה של יראת כבוד, אך גם כזו של כעס ורתיעה מצד אנשים שרואים אותה כדורסנית. "אין רגישה ממני, אך החיים לימדו אותי להיות קשוחה. החיים הכתיבו לי את הדרך הזו", אמרה בראיון לעכבר העיר בשנת 2007 כשביקשה להבהיר מי האישה האמיתית שעומדת מאחורי החזות הקשוחה.

אופירה אסייג | צילום: דביר כחלון, שמלה: אורי שלי, טבעת: פדני, ריטוש תמונה: קרן סעד
אופירה אסייג | צילום: דביר כחלון, שמלה: אורי שלי, טבעת: פדני, ריטוש תמונה: קרן סעד

"למי אתה קורא פקידה?"

"למי אתה קורא פקידה?", הטיחה בזעם אסייג בעורך הדין עודד פורר שהגיע להתראיין ב"אופירה וברקוביץ" והתייחס בזלזול אל היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. "אתה והחברים שלך בממשלה, איך אתם מדברים על היועצת המשפטית לממשלה?! אתה זלזלת בה", הטיחה בו בזעם. "באולפן שלי אף אחד לא יזלזל באף אישה, אתה צריך להתבייש", שתלה אותו בכיסאו והוכיחה שבשטח שלה – היא המפקדת. אסייג לא הסתפקה בהתנצחות באולפן והמשיכה בקו הבלתי מתפשר שלה גם בטור שלה באתר מאקו. "אני הייתי פקידה במשרד הרישוי", הזכירה למאות אלפי הקוראים את תחילת דרכה. "תנוח דעתכם שלא אצא נגד עצמי ולא נגד אף אישה (אלא אם היא פליליסטית, שונאת ישראל או מחבלת) כי כל עבודה מכבדת את בעליה, אבל פורר לא ישכח אותי לעולם ועד", הבטיחה והוסיפה פנייה אישית ליועצת המשפטית לממשלה ונשיאת בית המשפט העליון: "גלי בהרב מיארה, אני מאחורייך, וגבירתי השופטת אסתר חיות, אנא אל תעזבי אותנו בעוד שלושה חודשים כשהמדינה שרופה".

"אופירה וברקוביץ" | צילום מסך, קשת 12
"אופירה וברקוביץ" | צילום מסך, קשת 12

"טעיתי כשהגנתי על אייל גולן"

בראיון שהעניקה אסייג לדנה ויס לחדשות סוף השבוע ביולי 2020, מי שהייתה פעם חברתו הקרובה של אייל גולן ובהמשך הסתכסכה איתו (ומאז גם הכריזו על סוג של הפסקת אש) הישירה מבט למצלמה והודתה כי טעתה כשיצאה להגנתו בתקופת פרשת הקטינות. "אני אגיד לך את זה במילים הכי פשוטות", אמרה לויס. "טעיתי כשהגנתי על אייל גולן. גם לאופירה אסייג מותר לטעות. אני טועה כמו כל בני אדם בעולם ומפחדת רק מאלוהים. אני כאישה, כאמא וכעיתונאית יכולה לומר לך שמוסרית טעיתי כשהגנתי על אייל גולן. ידעתי שאשלם מחיר כבד. חטפתי מארגוני נשים, מאימהות ומילדות שנפגעו. היה לי קשה".

אייל גולן | צילום מסך מהתחקיר של אורלי וגיא ברשת 13
אייל גולן | צילום מסך מהתחקיר של אורלי וגיא ברשת 13

"אני אמא שפוטה, מכורה"

לפני הכל ובעדיפות עליונה, אסייג דואגת להבהיר כי היא אמא בכל רמ"ח איבריה לשלושה צאצאים: אמילי, אייל ואריאל. "אני אמא שפוטה, מכורה", העידה על עצמה בעבר והוסיפה: "אני מודה שאני צריכה להיות קצת יותר קשוחה". ואכן, אסייג מצהירה שהיא מרבה לפנק את ילדיה, מגיעה לבקר אותם בכל שנה במחנה הקיץ שהם לוקחים בו חלק בארצות הברית ומקדישה להם זמן איכות ופוסטים מאוהבים, שלא לדבר על חגיגות יום ההולדת המטורפות והארוחות המפנקות שהיא דואגת להכין להם ולחבריהם. אמא אווזה.

"שייקח את עצמו ויילך הצידה"

 בדיון סוער שהתקיים באולפן של "אופירה וברקוביץ" באוגוסט בנושא הנפיץ של הדרת נשים, אסייג הזועמת אמרה לאורחת בפאנל: "תסכימי איתי רגע שאם לגבר חרדי קשה עם לבוש של נערה מסוימת, שייקח את עצמו ויילך הצידה", והבהירה במשפט זה בדיוק מה היא חושבת על חוסר השיוויון המזעזע שבין גברים לנשים בכל הקשור למרחב הציבורי.

אופירה אסייג | צילום: ערן לוי
אופירה אסייג | צילום: ערן לוי

"אישה רעה!"

 במרץ האחרון, עת סערו הרוחות בהפגנות על הפרורמה המשפטית, התבטאה חברת הכנסת אורית סטרוק במילים הבאות: "המכתזיות בדרך? למה בדרך? כשמתוכננת הפגנת חרדים/ימין, המכתזיות עומדות הרבה לפני המפגינים. מדובר בכישלון ידוע מראש, אפילו מתוכנן מראש". בתגובה, שיתפה אסייג את דעתה ברשת מבלי להתבלבל: "אישה רעה! ואני חשבתי שאת מקיימת מצווה מינימלית "ואהבת לרעך כמוך". 

 "אני לא מאמינה בתקרת זכוכית"

"אני לא מאמינה בתקרת זכוכית", זה המשפט המדויק שאסייג נתנה בראיון לאתר אייס בשנת 2021 כשנבחרה בדירוג האתר לאשת התקשורת המובילה במדינה. "כל אחד וכל אחת יכולים להגשים חלומות. השאלה כמה אנחנו הולכים עד הסוף בלי לוותר וזה מה שאני עושה, ושלא תחשבו שלא קשה לי בדרך. נכנסתי לנישת התקשורת מלמטה עם רעב שלא יגמר לי לעולם", הכריזה, תוך התעלמות בוטה מאלמנטים חברתיים שמקשים על נשים להתקדם בתחומים רבים. בסדר גמור, אנחנו עדיין מעריכות את התושיה.