אופטימיות קוסמית – המתנה שלנו לחג

עבודה של ליאור פלד
עבודה של ליאור פלד

12 חודשים, 12 אמנים. לכבוד השנה החדשה בחרנו עבודות אמנות מתחומים שונים שיתנו לנו תקווה לשנה החדשה

88 שיתופים | 132 צפיות

דקה לפני הסגר השני, שמחות לשתף בפרויקט מרגש במיוחד, שנותן במה לאמנות מקומית, מקורית ומבטיחה. מערכת "את" בחרה 12 עבודות של אמנים מתחומים שונים, המשקפות מסר של אופטימיות ותקווה לעתיד שפוי.

זוהי הזדמנות נפלאה להכיר מעט יותר את האנשים שמאחורי היצירה. אנחנו מקוות שעזרנו ולו במעט לחשוף ולתווך את הכישרון שיש לדור הזה להציע.שתהיה לכולנו שנה נפלאה.

אלרן רוז / צלם

עבודה של אלרן רוז
עבודה של אלרן רוז

"אנסטסיה, הבחורה שבתמונה, היתה בת זוגי ובחרתי להנציח את הרגע הטהור הזה של הבוקר בתחילת הזוגיות, של תחילת האינטימיות וההיכרות אחד עם השנייה. כשאני מביט בתמונה הזו אני נשטף בכל האהבה שחלקנו יחד. 

אני שואב השראה מהסביבה, מהחיים ומהאינטראקציה שלי עם כל מי שאני מצלם. בכל פעם מחדש אני נרגש לחוות את העדינות שיש במסע האנושי שכולנו עוברים. 

מאחל לעצמי בשנה החדשה להמשיך לחוות את החיים במלואם תוך כדי סקרנות בריאה".
>> לאינסטגרם של אלרן רוז

יעל ברק / מעצבת אופנה

עבודה של יעל ברק | צילום: עידו לביא
עבודה של יעל ברק | צילום: עידו לביא

"ההשראה לפרויקט היא שבירת סטריאוטיפים שבאים לידי ביטוי בלבוש, סיפור של ילדה המורדת בנורמות החברתיות, מתירה את קשרי ההגדרות נותנת חופש ביטוי ומטביעה את החותם על הגדרות האני. מי אני באמת? איך אני בוחרת להגדיר את עצמי? מה עיצב אותי? שאלות שהתעוררו בחיי הבוגרים. כחלק מתהליך גילוי האני שלי.

הסגנון העיצובי שלי מונע ממוסכמות לבוש ומגדר, אני משלבת חיבורים וטכניקות מהעולם המסורתי עם העולם הגלובלי עכשווי.

הקווים המנחים שלי מתרכזים בהתבוננות פנימה והחוצה כחלק מהתקשורת עם היקום והסביבה. אופנה עבורי היא דרך ביטוי והשפעה, שבה אני יכולה לדמיין, לחלום ולהגשים.

השאיפה שלי לשנה החדשה היא להמשיך את התהליך הפנימי חסר המעצורים של גילוי ולמידה והתפתחות, להיות ערה להזדמנויות, לדמיין ליצור ולהגשים". 
>> לאתר של יעל ברק >> לאינסטגרם

הדר טל / כותבת 

עבודה של הדר טל
עבודה של הדר טל

"העבודה שלי היא למעשה תזכורת יומיומית לכל אחד מאיתנו. נקודת המוצא הנוכחית שלנו היא תמיד הנקודה הנכונה, וכל מה שאנחנו כל כך מצפים לו נמצא ממש מעבר לפינה. 

הטקסטים שלי הם בדרך כלל טקסטים קצרים או מספר מילים בודדות, שעוסקות בפרספקטיבה שלי על החיים, ללא פילטרים. 

אני כותבת באופן אינטואיטיבי וההשראה שלי מגיעה מכל רגע שאני עוצרת את עצמי מלשאול 'למה זה קרה לי?' ובמקום זה עוצרת את עצמי לשאול 'מה זה בא ללמד אותי?'.

אני מאמינה שנתינה היא פעולה של חיסור עם תוצאה של רווח. הכתיבה היא בשבילי נתינה ועשייה, למען עצמי ולמען אחרים. הייתי רוצה להצליח לגעת, לחבר ולעשות טוב לכמה שיותר אנשים, על ידי מילים.
>> לאינסטגרם של הדר טל >> לפייסבוק

ניצן מינץ / אמנית ומשוררת חזותית

עבודה של ניצן מינץ
עבודה של ניצן מינץ

"העבודה שבחרתי לפרויקט היא עבודת שירה חזותית שיצרתי בסטודיו שלי מחומרים שניתן למצוא באתרי בניה. הטקסט שכתבתי מכיל בתוכו המון אופטימיות והתרגשות שחוויתי במפתיע דווקא בעת הסגר.

ההשראה שלי מגיעה בעיקר מהאזנה למוזיקה. השראה גדולה נוספת עבורי הוא המרחב הציבורי, הטקסטורות, המרזבים המטפטפים, הטלאים של האסבסט והמתכת שנערמים זה על זה ברחוב, במיוחד בדרום תל אביב המוזנחת. האסתטיקה ההרוסה המתפוררת משמשת עבורי מקור עצום של השראה ואני עוסקת בחיקוי של המרחב הזה. 

אני מאחלת לכולנו, לכל החברה בה אני חיה, לאהוב זה את זו ולהיות מונהגים על ידי מנהיג שאוהב את האנשים בארץ כמו שהוא אוהב את עצמו, אם לא יותר. אני מאחלת לנו לנהוג זה בזו בכבוד ושאחת ולתמיד נפתור את בעיות האלימות שלנו ונפסיק לזרוע עוד ועוד הרס ולחרב לעצמנו ולאחרים את החיים".
>> לאתר של ניצן מינץ >> לאינסטגרם

עמית שמעוני / מאייר

עבודה של עמית שמשוני
עבודה של עמית שמשוני

"היצירה שנבחרה היא חלק מהפרויקט 'היפסטורי', פרויקט חינוכי שמטרתו להנגיש לדור הצעיר מנהיגים חשובים מהעבר וההווה שיצרו שינוי והשפיעו על העולם ומערכת 'את' בחרה במישל אובמה כי היא מסמלת שפיות כוח ותקווה בעולם של כאוס. 

השראה מבחינתי מגיעה מכל מקום. אני אוהב לחקור את התרבות העכשווית, לנסות לזהות טרנדים ואופנות עוד לפני שהם הופכים להיות נחלת הכלל ולהביא אותם לתוך האיורים שלי. בנוסף אני מאוד אוהב ללמוד על ההיסטוריה שלנו, להבין איך תהליכים ארוכים קורים ואיך נבנות אגדות. 

אני מאוד אשמח להמשיך וליצור את הפרויקט הזה, להביא לתודעה מנהיגים גדולים ולהנגיש אותם לדור הצעיר. הייתי מאוד שמח ליצור שיתופי פעולה עם גופים בעלי אג׳נדה דומה.

בקרוב אתחיל ליצור גם כמקעקע. אם עד עכשיו ציירתי בצורה דיגיטלית ותמיד הייתה לי את האופציה למחוק ולשנות כמקעקע המצב יהיה קצת אחר… מקווה שאסתר בלי ה-ctrl z!

מאחל לכולנו שנה טובה והגשמה של חלומות חדשים.
>> לאינסטגרם של עמית שמעוני >> לאתר פרויקט היפסטורי

מיכל ישראלי / אומנית פרחים ומתנות של אהבה

עבודה של מיכל ישראלי | צילום: סיגל לדנהיים
עבודה של מיכל ישראלי | צילום: סיגל לדנהיים

"בחרתי לתפוס רגע אחד. המקום: נווה צדק, השנה: 2021, הבחור: בדרך, התחושה: פשטות, תנועה, נתינה. עוד רגע נסיים לצלם, נגיד לו תודה והוא ירוץ אליה. עוד רגע תהיה לה ההפתעה מרגשת. עוד רגע למרות הכל הטוב ינצח והעולם יתמלא באהבה.

ביצירה שלי יש צבעים עזים או רכים, תרגום לרגשות ומצבי החיים מכל הסקאלה, שאת כולם הרגשתי בעצמי.

ההשראה שלי באה בעיקר מאבא שלי. הוא היה צייר, פסל ואלוף ישראל בשזירת פרחים של האינטרפלורה. ממנו למדתי שביצירה כל החומרים והצבעים לרשותי, אין שיפוט ואין ביקורת. הכל מותר כל עוד אני מתייחסת לאנשים ולטבע בכבוד. 

בזמן קורונה פתחתי עסק קטן. הצעד הזה היה אמיץ ואיפשר לי לחבר בתוכי את החוטים ולהעביר לילדים שלי את מה שלמדתי מהוריי. ככל שהעסק יתקדם אוכל לממש עוד ועוד את היצירה. 

אני מתפללת שכולנו נמצא את מקומנו בעולם החדש, שנתחבר לטוב שהתקופה המיוחדת הזאת מביאה, שנחזור לחיים רומנטיים, כנים ופשוטים שבהם הלב פועם ויש מקום לאהבה. שנזכה לאהוב ולשמוח".
>> לאינסטגרם של מיכל ישראלי

אור לפיד ז׳קונט / אמנית

עבודה של אור לפיד
עבודה של אור לפיד

"הכנתי את הדפסי המשי של החמניות כמתנה לאורחים בחתונה שלנו וגם במטרה לגייס כספים לתרומה עבור קהילה מדהימה שזכיתי להכיר בהתפרצות הקורונה – תרבות של סולידריות שמפיצה כל כך הרבה טוב ועוזרת לנשים ואנשים בכל כך הרבה דרכים. 

הסגנון שלי פיגורטיבי וההשראה באה משוטטות בעיר ומהתרגשות מרגעים קטנים ופשוטים שאני מבחינה בהם בחיי היומיום.

החלום והשאיפה האישית שלי לשנה החדשה הם להמשיך להתפתח אישית ומקצועית, למצוא יותר רגעי שלווה ולהיות שמחה בחלקי.
>> לאינסטגרם של אור לפיד ז'קונט

ליאור פלד / אמן

עבודה של ליאור פלד
עבודה של ליאור פלד

"העבודה שיצרתי היא מחווה לאמן גוסטב קלימט והיא משקפת את האמונה שלי שאין טוב בלי רע והתקווה הגדולה שבקרוב האור יעלה ונצליח לראות את הטוב שהרווחנו מהתקופה האחרונה.

אני עובד בסגנון של ריבוי פרטים וצבעים שמגיע מתוך החוויה האישית שלי בעולם ה-ADHD – סדר מבולגן שכל כך נוח לי לחיות בו.

השאיפה שלי לשנה הקרובה היא שנבין את כוחה וחשיבותה של התרבות כאוכל לנפש והבסיס לכל חיינו באשר הם. 
>> לאינסטגרם של ליאור פלד

שיר גרטנברג / מקעקעת  

עבודה של שיר גרטנברג, GARTY STUDIO
עבודה של שיר גרטנברג, GARTY STUDIO

"הקעקוע שבחרתי לפרויקט הוא סקיצה שציירתי והלקוחה שלי התחברה אליו ובחרה לקעקע אותו על גופה. סקיצה של פרפר נדיר בטבע, חיה שאני מאוד מתחברת אליה מאחר שברגע שהיא יוצאת מהגולם ששהתה בו תקופה ארוכה היא יוצאת לחופשי ומנצלת את היממה היחידה שלה ברמה האפקטיבית ביותר.  

הסגנון שלי הוא פיין ליין. קו מאוד נקי, מדוייק ועדין, בשחור לבן ובצבעים.

ההשראה שלי מגיעה מחוויות שצברתי במהלך החיים, תרבויות שונות, אמנים משמעותיים,  אנשים מיוחדים שסובבים אותי, אופנה, טבע ומהחזון האומנותי שלי.

השאיפה שלי לשנה החדשה היא להתפתח, לצבור עוד ידע וניסיון,  להעשיר את התפיסה האמנותית שלי, לפתח כיוונים ותחומים נוספים (כגון תחום האופנה) ולבסס את ההכרה האמנותית שלי אצל קהלי יעד רבים ומגוונים".
>> לאינסטגרם של שיר גרטנברג

עמרי פלד / משורר

עבודה של עמרי פלד
עבודה של עמרי פלד

"הניגודיות בין כאוס לשלווה, בין רעש לשקט, בין חושך לאור ובין בלגן לאהבה היא התמצית שלנו כבני אדם והיא תמציתה של התקופה האחרונה. החיים הם ניווט בלתי נגמר בשבילים מנוגדים, אבל בסופו של דבר כל מה שיש לנו זה את עצמנו ואת המשפחה. אופטימיות הובילה אותי לשים בפרספקטיבה את החודשים האחרונים מול השנה החדשה. 

השראה מגיעה מבפנים. סערת רגשות, עצב, פחד, אדרנלין, כל רגש מייצר הרגשה. במיידי. אבל זה הקל. החוכמה למצוא אותה גם בשגרה, כי אני כותב כל יום. גם כשאני לא עם לב שבור. אז אני פשוט מחפש אותה. בנרות. היא מגיעה מהדברים הכי קטנים שיש לעולם להציע. שיחות, משפט בספר, חיוך של אישה מבוגרת עם קמטים, הצבע של השמים בזריחה. אני מוצא אותה בכל הניואנסים הכי קטנים של החיים. 

לכולם יש חלומות אבל אני מעדיף להתמקד בזה שאני אשכרה חי ביום יום את החלומות שלי. כל מה שתמיד רציתי זה לכתוב וזה מה שאני עושה. החלום שלי זה לקחת לפטופ על הגב ולשבת בבית קפה השכונתי. אנחנו כל כך עסוקים בחלומות שיום אחד עוד יגיעו אבל מפספסים את הרגעים האמיתיים של החיים. לימדתי את עצמי למצוא את החלומות שלי בשגרה, בהווה. 
>> לאינסטגרם של עמרי פלד

ליטל גוראי / במאית ומעצבת קליפים, פרסומות והפקות סטילס

עבודה של ליטל גוראי
עבודה של ליטל גוראי

"התמונה שבחרתי היא אחת האהובות עליי ולקוחה מתוך הפקת צילומים מיוחדת שעשיתי עבור מובמנט, בית ספר לריקוד בקרית גת.

הסגנון שלי הוא כשצבעוניות מהפנטת פוגשת סימטריה מרהיבה לצד רעיון יצירתי.  ההשראה שלי באה בעיקר מצבעים, מוזיקה וטבע.

השאיפה שלי לשנה החדשה היא אהבה (בנימה אישית) וקליפ לזמרת רוסליה (בנימה מקצועית).
>> לאינסטגרם של ליטל גוראי >> לווימאו

צילה זק / פסיכולוגית חברתית ואמנית

עבודה של צילה זק
עבודה של צילה זק

"בעבודתי אני משלבת אמנות ועיצוב עם מחקר בפסיכולוגיה ליצירת כלים יישומיים והרגלים פשוטים לחיים מאוזנים ונעימים יותר.

כל שנה חדשה מציעה לנו הזדמנות לצמיחה ומציגה בפנינו אתגרים שונים. השנה עומד לפנינו אתגר עולמי המייצר לא מעט מתח ואי נוחות. למרות הרצון הטבעי והפיתוי להימנע מאי נוחות, מחקרים מראים שיציאה מאזור הנוחות שלנו היא דרך טובה להתפתח ולצמוח. כשאנחנו בוחרות להתמודד עם אתגרים הם מתחילים להיתפס כפחות מאיימים ומייצרים חוויות והזדמנויות ללמוד מניסיון, לחזק את הביטחון העצמי שלנו, לצמוח ואפילו לפרוח.  

הסגנון שלי הוא טבעי פשוט ונקי, מתוך שאיפה ליצור חוויות נעימות אך גם חדות ומדויקות ככל שניתן. ההשראה שלי באה בעיקר מהתבוננות בסביבה, מאמנות ועיצוב מקומי וממחקר מדעי.

מה שיעזור לי לממש את האמנות שלי זה לקחת כל יום ביומו. לזקוף את הגב, להרפות כתפיים, לקחת נשימה עמוקה לבטן וכל יום בנפרד, לצעוד צעד אחד קדימה ולמעלה. 
>> לאינסטגרם של צילה זק