אוכלים בעיניים

המסעדות עם הנוף הכי יפה בעולם | צילום: יח"צ חו"ל
המסעדות עם הנוף הכי יפה בעולם | צילום: יח"צ חו"ל

שש מסעדות מסביב לגלובוס מוכיחות שכוכבי השמים חשובים לא פחות מכוכבי מישלן. לקראת חופשת הקיץ: ספיישל מסעדות עם הנוף היפה בעולם

88 שיתופים | 132 צפיות

על הר געש

6.8 Palopó – גואטמלה

על גדות אגם Atitlán שבגואטמלה, בלועו של הר געש קדום, חבויה מסעדה המשקיפה על נופים שמולם גם הלב הקשוח ביותר יחסיר פעימה. למרגלות המסעדה נפרש אחד האגמים היפים בתבל ומעליו מתנשאים כמו כתר של מלכות שלושה הרי געש מחודדים. לעת ערב, כאשר השקיעה הופכת את ההרים לצללים, רוח הצ'וקומיל – שמשמעותה בלשון בני המקום "הרוח הנושאת הלאה את החטא" – מלטפת את הפנים, ומרפסת המסעדה הופכת לאחד המקומות הקסומים והרומנטיים ביותר עלי אדמות. המחיר איננו זול, אבל הנוף והאווירה שווים כל שקל.

לאתר

מתי להגיע: נובמבר עד אפריל.

על הר געש בגואטמלה | צילום: יח"צ חו"ל
על הר געש בגואטמלה | צילום: יח"צ חו"ל

 

בתוך מערה

Grotta Palazzese – איטליה

בעיירה Polignano a Mare, כ־30 ק"מ מדרום לבארי שבדרום־מזרח איטליה, חבויה מסעדת Grotta Palazzese במערה החצובה במצוק המשתפל אל הים האדריאטי, שגליו מתנפצים ממש לרגלי הסועדים. האוכל כשלעצמו מאכזב מעט בהתחשב במחיר, שרחוק מלהיות זול. ארוחת ערב תעלה כמאה יורו לאדם (מותנה במינימום הזמנה של שלוש מנות או תפריט טעימות ועשרה יורו דמי ישיבה לאדם), אבל בתוך תפאורה שכזו, מי בכלל שם לב למה שמונח בצלחת. מי שיגיע לכאן בצהריים, יהיה פטור ממינימום הזמנה ומקוד הלבוש האלגנטי ויוכל ליהנות מהנכס העיקרי של המקום – האווירה והנוף המרהיב – בעלות סבירה יותר.

לאתר

מתי להגיע: פתוח ממאי עד אוקטובר. חובה להזמין מקום מראש.

במערה באיטליה | צילום: יח"צ חו"ל
במערה באיטליה | צילום: יח"צ חו"ל

 

מתחת למים

Ithaa Undersea – האיים המלדיביים

מיקומה יוצא הדופן של מסעדת Ithaa Undersea ("אם הפנינה" בשפת המקומיים) שבאיים המלדיביים, בעומק של חמישה מטרים מתחת לפני הים, מאפשר לסועדים ליהנות במהלך הארוחה מנוף פנורמי של 270 מעלות של צבי ים, כרישים, דגים ססגוניים ושאר שוכני ים ששוחים מסביב. תפריט הגורמה של המסעדה מנסה להתחרות בנוף על תשומת לבם של הסועדים עם מנות כמו קרפצ'יו לובסטר וטרטר דגי שונית עם ביצת שליו עלומה ברוטב פסיפלורה, קוויאר, פילה אנגוס שחור בכמהין וטורטליני כבד אווז. מחיר התענוג נע בין 85 דולר לקוקטייל ומתאבן ועד ל־300 דולר לארוחת ערב בת שש מנות, לא כולל משקאות.

לאתר 

מתי להגיע: כל השנה

מתחת למים במלדיבים | צילום: יח"צ חו"ל
מתחת למים במלדיבים | צילום: יח"צ חו"ל

על צמרת העץ

Tree Pod Dining – תאילנד

רוצים להרגיש כמו טרזן וג'ין? באי Koh Kood לוקחים את חוויית הסעודה לגבהים חדשים ומזמינים אתכם לסעוד בקן אוהבים התלוי במרומי צמרות העצים ומשקיף אל נוף פנורמי מרהיב של מפרץ סיאם. את מנות הגורמה שיונחו על שולחנכם יביאו מלצרים מעופפים שיגיעו אל הקן הפרטי שלכם באמצעות ריחוף באומגות הנמתחות בין העצים. הקן הייחודי הזה ממוקם ב־Soneva Kiri, אחד מאתרי הנופש היוקרתיים ביותר בתאילנד, ובו וילות עם בריכה פרטית, חוף בתולי מבודד וכל התפנוקים שניתן להעלות על הדעת. המחיר בהתאם: 1,000־10,000 דולר ללילה. אבל אפשר לבוא ולסעוד גם אם אתם לא אורחי המלון.

לאתר

מתי להגיע: כל השנה

מסעדה על צמרת עץ בתאילנד | צילום: יח"צ חו"ל
מסעדה על צמרת עץ בתאילנד | צילום: יח"צ חו"ל

על סלע באמצע הים

The Rock – זנזיבר

מסעדת "הסלע" נהנית ממיקום ייחודי ויוצא דופן: על גבי סלע המזדקר בין גלי הים הצלול של זנזיבר. בשעות השפל ניתן לפסוע אליה מן החוף, לעתים בשילוב שחייה קצרה או דשדוש במים, ובעת הגאות מגיעים לכאן בסירה. כל שפעת הים מגיעה כאן היישר לצלחת במנות נדיבות ובמחירים סבירים (כ־10 דולרים למנת פתיחה וסביב 25־35 דולר למנות העיקריות). מומלץ להצטייד בבגד ים, ובתום הארוחה לזנק לשחייה מרעננת ולהתרווח על הספות שבמרפסת עם בקבוק יין טוב ועם המראה המרהיב של הים שמטפס ועולה מול העיניים בשעת הגאות.

לאתר

מתי להגיע: כל השנה

סלע בזנזיבר | צילום: יח"צ חו"ל
סלע בזנזיבר | צילום: יח"צ חו"ל

על גג גורד שחקים

Vertigo Grill and Moon Bar – תאילנד

לאוהבים להרגיש על גג העולם, מסעדת הגג הזו מוכיחה שלפעמים גם נופים אורבניים יותר עשויים להשאיר אתכם פעורי פה.

המסעדה, הממוקמת תחת כיפת השמים במרומי הקומה ה־61 של מלון Banyan Tree בבנגקוק על פני שטח ששימש בעבר כמנחת מסוקים, מספקת נוף פנורמי עוצר נשימה של 360 מעלות.

התפריט מגוון, האוכל טוב אם כי כשלעצמו איננו מצדיק את המחיר היקר למדי במונחים תאילנדיים (מחיר ארוחה מלאה כ־3,500 באט לאדם, אפשר להסתפק גם רק בישיבה על הבר), אבל בתוך תפאורה שכזו מי בכלל שם לב למה שמונח בצלחת. לרומנטיקנים שמחפשים קצת אהבה בשחקים מומלץ להגיע בשעה שהשמש מסתדרת לקראת שקיעה.

לאתר

מתי להגיע: הכל כאן תחת כיפת השמים. אל תטרחו להגיע בימים גשומים.

על גג גורד שחקים בתאילנד | צילום: יח"צ חו"ל
על גג גורד שחקים בתאילנד | צילום: יח"צ חו"ל