אוכלים אצל אידי

מסעדת אידי מעדכנת את התפריט לימי הקיץ ושומרת על המוניטין שיצא לה בזכות האוכל ובזכות האיש שהקים ומנהל אותה

88 שיתופים | 132 צפיות

חלל מסעדת אידי שופע פריטים מעולם השיט והדיג, כמו עששיות נחושת שפורקו מספינות דיג ישנות, עוגנים ופוחלצי דגים, פרי איסוף ידיו של אידי ישראלוביץ במשך עשרות שנים. חותמו העיקרי של אידי ניכר, לפני הכול, בבקיאותו רבת-השנים בתנובת הים ובהקפדתו חסרת הפשרות על איכות התוצרת.

מלבד קשר עם דייגים מקומיים, הדואגים לספק תוצרת טרייה ומשובחת מדי יום, הטונה הטרייה מוטסת ארצה מסרי לנקה, אויסטרים וצדפות מוטסים משוק ראנגי'ס – השוק הסיטונאי בפריז, ודגי הדניס הם פרי חקלאות ימית ממדינות שכנות.

קלאסיקה במיטבה

פתחנו בלחם הבית – לבאש – לחם שטוח מקמח לבן שגרסאותיו מוכרות מהמטבח הגרוזיני-קווקזי, והוא הוגש לוהט חרוך. בצענו ממנו חתיכה וניגבנו איקרה מתוצרת בית העשויה מביצי קרפיון וגונבת את ההצגה משאר מנות הפתיחה: חומוס, לבנה וסלט חצילים טבעי. סחטנו את שיני ראש השום האפוי מקליפותיהן ומרחנו על הלחם.

למזטים נלווה "סלט דודו", הכולל עגבניות קצוצות עם שום, לימון ופלפל חריף ונקרא על שם דודו, הלקוח הקבוע שהתעקש שיכינו לו את הסלט הטרי שהוא מכיר מהבית. גישה זו היא חלק מהמוטו של אידי, הקשוב לגחמות של לקוחותיו.

טעמנו גם שתי מנות ראשונות קיציות: סביצ'ה דניס, הוא הותיר בפינו טעמים של רעננות (55 שקלים) וסלט אבוקדו ופיסות טונה טרייה וירקות שאידי כובש בעצמו, אך לא היה מתובל מספיק לטעמנו. לעיקריות בחרנו מתפריט הקיץ החדש פילה מוסר ים (110 שקלים), שנמצא בשפע בים התיכון בעונה זו, על מצע ירקות, שבלטו בהם בזוהרם גרגירי אפונה טרייה שבושלה בישול קצר ושמרה על פריכות. תוספת של תפוחי אדמה אפויים פרוסים דק מתלווה לכל המנות העיקריות.

מהתפריט הקבוע בחרנו בשרימפס קריסטל טריים, ענקיים ובשרניים ברוטב חמאה ויין בציר דגים (130 שקלים) שמקלפים באצבעות. מנות ספיישל יומיות מוצעות בהתאם להיצע הדגה היומית. לקינוח, כיאה למסעדה ים-תיכונית, בחרנו במנת הקדאיף של המקום (35 שקלים). אהבנו את שילוב שערות הקדאיף הדקיקות לצד הגלידה ורוטב הקרמל. דגמנו גם פבלובה ברוטב פירות יער, זו הייתה טעימה אך סטנדרטית.

יצאנו, כמו בימים עברו, מחויכים ומרוצים. מקורו של הטעם המשובח לא רק באוכל, אלא גם בחום האנושי של המארח. בטריות והמקצועיות חסרת הפשרות ובשירות נעים וחייכני.

אידי | רחוב הבושם 6 אשדוד | טלפון: 08-8524313 | חניה: לא | כשר: לא