כתבה

אודליה אלכסנדרוביץ: "אושר הוא לא מטרה – הוא תוצאה"

אודליה אלכסנדרוביץ' | צילום: שרון אלדר
אודליה אלכסנדרוביץ' | צילום: שרון אלדר

כמו שלפני שיפוץ או בניית בית לוקחים ארכיטקט שיתכנן את הבית לפי הצרכים והרצונות שלכם, כך שיטת האימון "ארכיטקטורת חיים" בונה תוכנית על פי הנתונים האישיים שלכם

88 שיתופים | 132 צפיות

אודליה אלכסנדרוביץ מגדירה את עצמה כ"ארכיטקטית חיים", ואחרי שתשמעו אותה, תבינו כמה חשוב להכניס לחייכם מישהי כמוה ואיך גם אתם יכולים להפוך בקלות לסיפור ההצלחה שאתם שואפות ושואפים להיות. 

"מרק טווין אומר ששני הימים הכי חשובים בחייו של האדם הוא היום בו הוא נולד והיום שבו הוא מבין למה", היא אומרת. "אני עוזרת לאנשים להבין את הלמה, למצוא את הרצונות, הכישורים היכולויות שלהם כדי לחיות חיים טובים ומלאי סיפור ועניין". 

חשוב לזכור, היא מדגישה, שהטבע לא מייצר דברים זהים, כל פרח שונה, כל גרגיר תירס שונה ואין גם אנשים זהים. לכל אחד מאיתנו טביעת האצבע שלו וכל אחד יחיד במינו וגם הדרך אל האושר לא זהה אצל כולם. 

כשמדובר בארכיטקטורת חיים, שיטת אימון שהיא פיתחה ושזוכה להצלה רבה, למה הדבר דומה? כשאתם עוברים לדירת החלומות שלכם, ואתם רוצים בית שתפור למידותיכם, אתם לוקחים לרוב ארכיטקט שיתווך לכם במדויק איך אתם רוצים שהבית יראה, מה הרצונות שלהם ממנו, הטעם שלכם, הסגנון האישי והפנטזיה שלכם. כמובן שצריך להתחשב בתנאי השטח של הבית, גודלו, התקציב ששיש לכם להגשמת הפנטזיה. ואיך זה מתקשר לארכיטקטורת חיים? "השיטה היא ייחודית ופרקטית, וכמוני, באה מהשטח. כמו שארכיטקט ניגש למלאכת העיצוב אני בונה לאנשים ארכיטקטורה לחיים שלהם עם החלומות, הרצונות והיעדים שהם רוצים להשיג ולשם כך בודקת את תנאי השטח שלהם: מצבם המשפחתי, מצבם הכלכלי, השותפים שלהם לדרך, הצרכים שלהם, המחויבויות שלהם, השאיפות שלהם וגם כאן, את הפנטזיה שלהם, ואני בונה להם תכנית חיים שמחברת בין הכול כדי שהם לא ימשיכו לשאול את עצמם שוב ושוב מה יהיה, אלא קובעים מה יהיה ולא שואלים מה עושים אלא מחליטים איך עושים ולוקחים אחריות על חייהם וככה להפוך לסיפור ההצלחה שאתם רוצים ויכולים להיות. לכל אחד שאיפה אחרת, מה ללמוד, במה לעסוק, מה לא תרצו לעשות, מה ישמח אתכם ויגרום לכם אושר מה המסר שלכם ולי יש את הזכות להיות חלק בחיים של אנשים רבים במקום הטוב שהם נמצאים בו, ולתרום לאיכות חייהם, למקום היותר שמח ועם יותר סיפוק שהביא אותם למצוא את ייעודם בחיים והם חוגגים את החיים כל אחד בדרכו הייחודית". 

אודליה אלכסנדרוביץ' | צילום: יח"צ
אודליה אלכסנדרוביץ' | צילום: יח"צ

אודליה, אישה מרשימה, וורבלית מאוד, מתגוררת ברעננה, נשואה לאסף אותו היא מגדירה "החבר הכי טוב שלי" ואם לשלוש בנות ("ילדות נפלאות שמלמדות אותי שיעורים על החיים ברמה היומיומית"), פיתחה את שיטת "ארכיטקטורת חיים". וכבר 15 שנה היא הבעלים של המרכז להתפתחות אישית ומקצועית מרצה ומנחת סדנאות בישראל ובחו"ל עם ותק רב ומכשירה מאמנים בשיטתה. בהכשרתה המקצועית היא בעלת תואר בתקשורת בוגרת לימודי פסיכולוגיה חיובית, יועצת ארגונית, מאמנת אישית ועסקית, מגשרת מוסמכת, בוגרת שיטת NLP , מטפלת בהתמכרויות , דירקטורית בחברות, בעלת ניסיון רב בעולם השיווק והמכירות, והיא גם מחברת ספרים רבי מכר בתחומי התמחותה. ספרה הראשון " אשרייך וטוב לך – המדריך לאושר" השני "להיות אני במיטבי" והשלישי "להפוך לסיפור הצלחה", שני האחרונים הפכו גם לרבי מכר באמזון, בתרגום האנגלי. 

מלבד אנשים פרטיים רבים שמייחלים לשינוי הגדול בחייהם, בין לקוחותיה גם משרדי ממשלה, חברות הייטק, בנקים, חברות ביטוח ועוד. מי שהייתה מכורה מגיל 16 לאופנועי שטח נפצעה לפני מספר שנים בתאונה: "שם בשטח הרגשתי התעלות נפשית, זה היה המקום בחיי שהיה רק שלי., יום אחד נפצעתי פציעה קשה, החלמה של שנה, במהלכה הייתי מושבתת זה היה חתיכת שיעור. אבל אחריה חזרתי לסדנאות ולטיפולים וכעבור זמן, גם לרכיבה". 

מי קהל היעד שלך?
"נשים וגברים שמחפשים את השלב הבא בחיים שלהם, אם זה בחיים האישיים, למשל, להישאר או להתגרש, מול התהיות מה יגרום להם אושר, מה ישמח אותם, כולל בזוגיות וגם בקריירה שלהם. יש לנו הרבה שנות קריירה ואנחנו כבר לא בתקופה שמסיימים שירות צבאי, נכנסים לחברת חשמל ויוצאים לפנסיה. הימים האלה נגמרו. היום הרבה פעמים אנשים מחפשים את עצמם כל כמה שנים ושואלים את עצמם מה לעשות ומה הכי מתאים להם, כי בחיים הדינמיים שלנו רצונות וצרכים משתנים והם שואלים את עצמם הרבה שאלות: מה הכי מתאים לי?, האם לפתוח עסק ואיזה? ממה אעשה יותר כסף? היום העבודה היא רק למען הפרנסה, אנשים רוצים להגשים את עצמם ולהביא לידי ביטוי את הכישרונות והכישורים שלהם. ועדיין יש מקרים רבים שאנשים נתקעים, ואומרים לעצמם שהם אחראיים אז הם נשארים באותו מקום כי זו פרנסה ויש משכנתא לשלם והם מתפשרים . אם זה חלום חייכם, גבר או אישה, לחכות לילדים שישובו מהגן או מבית ספר ולהכין להם ארוחת צהריים חמה, ובחרתם בזה באמת אז הכול נהדר אבל אם אתם עושים את זה מתוך התפשרות אז אתם לא מרוצים ואם אתם לא מרוצים אז איך הבית שלכם יראה שמח. למשל, הגיעה אלי אישה שעבדה בבנק 25 שנה, מדובר באישה נשואה, מוכשרת חכמה, עם תואר שני, והיא סיפרה לי שבדרך לעבודה היא הייתה בוכה כל יום במכונית. היא לא אהבה את העבודה שכבר לא נתנה לה סיפוק, ולא את המונוטוניות של מדי ערב סדרה בנטפליקס, היא הרגישה שיש לה שאיפות וחלומות והיא רוצה לבחור באושר שלה ולשנות את החיים. אחרי סדנה שבה קיבלה כלים לדיוק עצמי שעזרו לה למצוא את הייעוד האישי שלה ומי היא במיטבה, בשפיץ שלה, חייה השתנו, היא לקחה שליטה על חייה, ביטלה את המקום המרצה והמתפשר ובחרה סולם עדיפויות שונה, עבודה אחרת והיום היא אישה שטוב לה , והיא מודה בקול רם שהיא אימא טובה יותר, בת זוג טובה יותר ועובדת טובה יותר". 

יש הבדל בין נשים וגברים במקום המתפשר?
"כן. גברים פחות מתפשרים ומשקיעים יותר משאבים, כסף, קורסים, ייעוצים ליוויים, הרפתקאות עסקיות, וגם משאבי זמן על חשבון המשפחה. הם יודעים לקחת זמן לעצמם. נשים יותר מתפשרות בגילאי השלושים. הילדים שלהן עדיין קטנים, ההורים שלהן מתבגרים והן חשות שזה על הכתפיים שלהן, הן מקבלות את הדין על ההתחייבויות הכלכליות על עבודה מסודרת, על הנוחות, יש להן יותר פחדים וחששות והן לא מהמרות על עצמן כמו גברים. אבל כשנשים כבר קמות ועושות לעצמן, אם זה פתיחת עסק או קריירה אחרת, הן מצליחות כי הן אחראיות ומשקיעניות ועושות הכול עם הרבה אכפתיות".

סיפור החיים של אודליה מרתק בפני עצמו. בגיל 13 וחצי החליטה שהיא גדולה מספיק ועברה לאילת, גרה בדירת שותפים בסגנון פנימייה ולמדה שם בתיכון "הייתי בחוג תיאטרון ומשוכנעת באותם ימים שאני שחקנית ברמה של אוסקר, אבל אז גיליתי שיש מוכשרים ממני אבל גיליתי גם את היכולת שלי להיות לבד לחזור הביתה אחת לשלושה שבועות בסופ"ש. הגעתי לטירונות, סיימתי חניכה מצטיינת ובסוף הטירונות קיבלתי שיבוץ שלא רציתי אבל הייתי מ"כית בנים פגשתי אנשים מדהימים, יריתי במאג וניהלתי מטווחים. הצבא לימד אותי מנהיגות ושיכולת זה ידע. בהמשך מכרתי ביטוחים בטלפון, המשכתי לתפקיד תקציבאית במשרד פרסום והיו לי לקוחות גדולים וככה הגעתי לגיל 30.

חיפשת שינוי?
"הייתי נשואה עם ילדה ומשכנתא כל יום מהעבודה, התייצבתי בחמישה לארבע בגן והייתי מתוסכלת. נכנסתי להיריון שני, והחלטתי על תכנית חומש, שינוי חכם וטוב ידעתי שאני צריכה ללמוד, להיפטר מהדיי ג'וב שלי. למדתי בקורס איפור והלכתי לעבוד כמאפרת בטלוויזיה מבלי שידעתי אם אני טובה בזה, עבדתי בין השאר בחדשות הבידור ובכוכב נולד ורוקדים עם כוכבים וגם בקולנוע עבדתי עם דניאלה פיק, איפרתי את שמעון פרס ז"ל והיה לי נוח אבל לא טוב הייתי צריכה עניין במשהו שירתק אותי ככה הגעתי למקום אולי פחות נוח אבל היה לי טוב. למדתי השקעתי, השתלמתי ומצאתי את הייעוד שלי בחיים".

זו הרוח שאת מעבירה לבנותייך?
"דניאל בת 22, שירה בת 18 והילה בת 13 ואני משתדלת לגדל אותן כנשים דעתניות, חזקות ועצמאיות שמראות את הכישרונות וההעדפות שלהן, לא חולמות על גבר עשיר ויודעות שאושר הוא לא מטרה – הוא תוצאה". 

* בשיתוף אודליה אלכסנדרוביץ