רוצה לצעוד על המסלול של שבוע האופנה? האודישנים לבנות 40 פלוס מתקיימים השבוע

רייצ'ל דורון בתצוגה של החממה פרוג'קט אריאל טולדנו וברנוביץ קוננברג בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: יח"צ
רייצ'ל דורון בתצוגה של החממה פרוג'קט אריאל טולדנו וברנוביץ קוננברג בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2022 | צילום: יח"צ

הניסיון להרחיב את אידאל היופי במסגרת שבוע האופנה תל אביב עולה שלב והשנה כל המעצבים יחויבו לשלב נשים בשלל מידות וגילאים. האודישנים לבנות 40 ומעלה יתקיימו השבוע והם פתוחים לכולן

88 שיתופים | 132 צפיות

זה כבר כמה שנים ששבוע האופנה קורנית תל אביב, בניהולו של המפיק והיזם מוטי רייפ, חרט על דגלו את נושא שינוי אידאל היופי ועל המסלול שולבו גם דוגמניות מבוגרות וגם דוגמניות מלאות, יותר מהמקובל. בשבוע האופנה שיתקיים במרץ הקרוב, רייפ מבטיח לעלות מדרגה בייצוג מגוון של דוגמנים ודוגמניות: "לראשונה אנחנו מחייבים את כל מעצבי האופנה שמבקשים להשתתף להציג מגוון רחב של מודלים נשיים וגבריים", הוא מסביר, "וזה אומר בכל הגילאים, הצבעים, המידות והמגדרים. אם עד השנה המעצבים היו  יכולים לבחור את המודל שהם מעדיפים, השנה קבענו חוק אחר וזה תנאי מחייב את כולם ומי שלא ישתף פעולה – לא ישתתף".  

חנה רוזנברג, אימו של המעצב נדב רוזנברג, בתצוגה שלו בשבוע האופנה קורנית תל אביב | צילום אבי ולדמן
חנה רוזנברג, אימו של המעצב נדב רוזנברג, בתצוגה שלו בשבוע האופנה קורנית תל אביב | צילום אבי ולדמן

מה עומד מאחורי זה?
"החיים. בחיים כמו בחיים, למדנו שאין מודל יופי אחד ואין הגדרה אחת ליופי. יש יופי בכל גיל, צורה, גובה, צבע ומגדר. אני חושב שלאורך שנים, תעשיית האופנה עשתה עוול כשהציגה רק מודל אחד של יופי ולא היינו מצליחים להביא מודלים שונים, הנשים בעצמן לא היו באות. אבל הזמנים השתנו ושבוע האופנה קורנית שהתחיל עם זה בשנתיים האחרונות ממשיך עם זה בווליום גבוה יותר. אנחנו עושים תיקון למה שהיה וזה מהמם בעיניי, זה יחלחל ותוך כמה שנים זה יראה לכולם טבעי לגמרי". 

ובכל זאת איזה סגנון של דוגמנית אתה מחפש? לא כולן מתאימות לדוגמנות.
"אני מחפש נשים בסגנון של רייצ'ל דורון בת 52, שהיום היא אחת העסוקות בתחום, יש לה שיער שיבה, היא הובילה קמפיין עם מסר "תהיי שלמה עם עצמך" והיא אישה עם נוכחות וכריזמה". 

רייצ'ל דורון בתצוגה של Rotem בשבוע האופנה קורנית תל אביב | צילום: קובי ביצ'אצ'י
רייצ'ל דורון בתצוגה של Rotem בשבוע האופנה קורנית תל אביב | צילום: קובי ביצ'אצ'י

האודישנים לנשים הבוגרות (יהיו  גם אודישנים לנשים במידות גדולות במועד נפרד, שעדיין לא פורסם), יתקיימו ביום רביעי הקרוב ה-1 בפברואר בנמל תל אביב, ב-PORT UP, מבנה 25, בשעות 10-13:00. האודישנים פתוחים לנשים מגיל 40 ומעלה. כל מי שתגיע תקבל מספר וכל אודישן יערך דקות ספורות.

לצד מוטי רייף, תוביל את האודישנים דוגמנית העבר סמדר גנזי, בעלת סוכנות הדוגמנות ProAging Models  לייצוג דוגמניות לגילאי 45 פלוס, בה רשומות כרגע 35 מיוצגות. בעקבות האודישנים היא שוקלת להרחיב את הסוכנות ולחלק אותה לשתי מחלקות:  מחלקה אחת לגילאי 40-50 ומחלקה אחרת לגילאי 50 ומעלה.

סמדר גנזי | צילום: ליה יפה
סמדר גנזי | צילום: ליה יפה

"עד כה נשים בוגרות הופיעו בשבוע האופנה רק בנגיעות", אומרת גנזי, "אני מורידה בפני מוטי רייפ את הכובע על ההחלטה לחזק את נושא הגיוון בתצוגות ולהעלות על מסלול התצוגות נשים מבוגרות, עם קמטים ושיער שיבה ולהנכיח אותן על הבמה כי מגיע ייצוג לכולן. מבחינתי זוהי אג'נדה ברורה וגם שליחות ומרגע שפרסמנו "קול קורא" קיבלנו צונמי של פניות לבוא לאודישנים וזה גם יחזק בסופו של דבר את הסוכנות שלי שחוגגת שנתיים ואני מודה למוטי שעוזר לי להגשים אותו. אנחנו נבחר נשים מגוונות שיש להן את הבייגלע למעלה ואת התנועתיות. אני כבר 30 שנה בתחום, מתקמטת לי בנחת ובכיף, לא מפריעים לי הקמטים, אני לא מתעסקת בזה וחיה איתם בשלום. אני חושבת שהאמונה העמוקה שלי במראה הטבעי לא גורע ממני יופי אלא מוסיפה לו" .