אהבה בימי קורונה – 6 טיפים שיעזרו לך לשרוד את הזוגיות

איור: GettyImages
איור: GettyImages

כי מערכות יחסים זה אף פעם לא פשוט ומגפה עולמית לא תורמת פה

88 שיתופים | 132 צפיות

1. איך להיות רווקה ולהישאר בחיים / אפרת וכטל

אז אי אפשר לצאת לדייטים, השעון הביולוגי מתקתק וכך גם כל מי שחלמה לעצור את הזמן ולהקפיא ביציות אך נאלצה להתמודד עם הקפאת התהליכים. אם זה לא מספיק, עוד אומרים לך להגיד תודה שאת רווקה כי אין לך ילדים לכלכל או בן זוג לריב איתו ובסך הכל החיים שלך פיקניק על גדת הסיין. אז מה אם בעצם כל עלויות החיים מוטלות על גבך, ולא רק שאין לך מישהו להתמודד יחד איתו בעתות משבר, אין לך גם עם מי לחלוק את נטל ההוצאות בימים נטולי הכנסות?

אז קודם כל תירגעי, ותסתכלי על חצי כוס היין המלאה. אולי עכשיו תוכלי דווקא להוריד את הרגל מהגז ולעשות דיטוקס דייטים? תנצלי את התקופה הזאת בשביל להתרכז בעצמך, להבין מה את באמת רוצה ממערכת יחסים ולשפר את היחסים שלך קודם כל עם עצמך. תצפי סוף סוף בסדרה שרצית ולא היה לך זמן, צאי לדייט עם עצמך ועם ספר בים בשקיעה, תשקיעי בתחביב האהוב עלייך, ואם כבר זמן איכות יחידני אז תלמדי לענג את עצמך, מה יש?

בקיצור, הברייק מהדייטינג יאוורר אותך מתחושות התסכול, האכזבה וההתשה הנלוות לביזנס. לא בא לך לצאת לחל"ת מהדייטים, אבל מצד שני לא יכולה לצאת עם הדייט לבר? לא סוף העולם. להפך, אולי דווקא טיול רומנטי בחוף בשעת בין ערביים כשרוח של ים מנשבת עוד יביא לרוחות של שינוי בעידן היכרויות הבזק? הקורונה זימנה לנו הזדמנות לחזור לפתח היכרות עמוקה יותר, אולי אפילו רומנטית יותר. קחו את הזמן ותפתחו שיחה – אם זה בזום, אם באפליקציה ואם בטלפון כמו פעם. אין זרימה? תזכרי שאת תמיד יכולה להתנחם בסקסטינג.

2. איך למצוא אהבה בימי קורונה / ד"ר יעל דורון, פסיכולוגית שיקומית, מטפלת אישית וזוגית, חברת פאנל המומחים של "חתונה ממבט ראשון"

"אנחנו חיים בתקופה שהכל קורה נורא מהר, מה שגורם לנו לדפדף יותר מהר ולפסול יותר מהר. בזכות הקורונה אפשר ללמוד להאט, לתת עוד מבט ולתת צ'אנס שני. אם יש משהו מסוים שפחות עובד זה לא אמור לפסול את כל הבן אדם. קורה שמפשלים, בטח בהתחלה כשאנחנו נרגשים".

3. המיזם Zooming For Love שנולד בתחילת הקורונה מציע קודם כל לשמוע את הצד השני ורק אחר כך לראות אותו. למה זה טוב? כי ככה תוכלו לנטרל את הלחץ שכרוך במה ללבוש/מה לטשטש במייקאפ/יום שיער רע ופשוט להתמסר לסיטואציה מבלי שתצטרכו לזוז מהספה.

4. איך לעבור את אוגוסט ולהישאר יחד/ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית:

"הקורונה היא לא הדבר הכי גרוע שקרה בעולם אי פעם, העניין זה שאין לנו מושג מתי כל זה ייגמר וזה מה שמערער אותנו. מלחיץ אותנו שאין לנו שגרה, כאילו שגרה זה בהכרח דבר טוב כל כך. שונה זה לא בהכרח פחות טוב, פחות אוהב או פחות משפחתי, זה פשוט אומר שצריך למצוא את הדרך הנכונה לחיות יחד עכשיו. איך? אפשר לגלות יוזמה בתוך היחסים ובתוך ההתנהלות המשפחתית, לגלות עניין וסקרנות חדשים בצד השני, לנסות להכיר צדדים חדשים אחד בשנייה, לשנות הרגלים, למשל, לקום בשעות אחרות ולעשות יחד דברים שלא עשיתם קודם. החיים משתנים וצריך לזרום עם השינוי, מצב של חוסר ודאות מדייק אותנו, וזה המפתח לצליחת המשבר".

5. יש שטויות ששווה לריב עליהן ויש שטויות שלא, בתקופת הקורונה מומלץ להיות בררנים במיוחד

6. איך להתחתן בזמן הקורונה/סלי בן אריה, צלמת, נישאה תוך חמישה ימים בגינה של אחיה במושב.

"תדייקו את רשימת המוזמנים, תקיפי את עצמך בחברים טובים, תחשבו על פתרונות בזק יעילים, למשל ליהוק חבר עם חוש עיצוב. אני עיצבתי הכל לבד וזה יצא הכי מרגש והכי מהלב. הדבר החשוב ביותר הוא להבין שלכל מצב יש פתרון, גם אם הוא נראה בהתחלה כמו פתרון גרוע. זה לא באמת משנה איזו חתונה תהיה בסוף, הכי חשוב זה להגיד תודה שמצאת את אהבת חייך. ולנשום עמוק".