אדל בספלוב מתחתנת בגיל 25, מה היא הבינה שאתן לא?

אדל בספלוב כלה | איפור וצילום: נאור אפל, שיער: זיו אמסלם
אדל בספלוב כלה | איפור וצילום: נאור אפל, שיער: זיו אמסלם

דנה זרמון, אדל בספלוב ונטע אלחמיסטר מיהרו להתחתן בגיל צעיר. אבל זה לא שהן לחוצות חתונה, הן פמיניסטיות ועצמאיות, אפילו יותר מכן

88 שיתופים | 132 צפיות

יום חמישי האחרון היה יום עמוס לכתבי הבידור – שני אירועים שעונים להגדרה "חתונת השנה" יתקיימו כמעט במקביל: ב-16:00 אחר הצהריים תחל חתונתה של אילנית לוי, וב-19:00 תתקיים חתונתה של אדל בספלוב.

יחסי השנאה-אהבה שלי עם חתונות אילצו אותי לעצור ולחשוב רגע. כלה מספר 1, היא אילנית לוי, 36, שזוהי חתונתה השנייה, הפעם עם אלירז שדה אחרי 8 שנות זוגיות. היא הייתה נשואה בעבר לאייל גולן, שהוא אב שני ילדיה. לוי כבר יודעת משהו על העולם הזה, סביר להניח שהיא מגיעה אל החופה הרבה יותר בשלה, שלמה ומודעת מאשר אחותה ליום הנישואין– כוכבת הריאליטי הלוהטת של הרגע אדל בספלוב.

יודעת משהו על החיים, אילנית לוי והילדים ליאם ואלין גולן | צילום: קמילה אומנות הצילום
יודעת משהו על החיים, אילנית לוי והילדים ליאם ואלין גולן | צילום: קמילה אומנות הצילום

בספלוב, בוגרת תכניות ריאליטי בעיקרה, רק בת 25, מה שמדליק את נורת האזהרה הראשונה (אבל תמיד יש נורות אזהרה כשזה מגיע לנישואים). המצקצקות ילבשו שמלה יפה ויבואו לטעום מהבופה, ותוך כדי הביס בוודאי יגידו "היא ילדה! איזו לחוצת חתונה!", "מי מתחתן בגיל הזה", "מה היא יודעת על העולם הזה", או את ההערה הגרועה מכל: "נראה כמה זמן הם יחזיקו".
אז תרשו לי רגע להתנצל בשמן, או בשמי, בעצם. אני גרושה, בת 38, התחתנתי בגיל 31, לכאורה לא ילדה, אישה מודעת לעצמה, אחרי שש שנות זוגיות עם מי שחשבתי שאהבתי. נישואים אלו החזיקו פחות משנתיים. חיכיתי הרבה שנים להצעת הנישואין, פחדתי לומר את זה בקול רם, פחדתי להיתפס כ"לחוצת חתונה". אבל כשחושבים על זה רגע, זה בדיוק מה שהייתי. כי את הרבה יותר לחוצה להתחתן בגיל שבו השעון הביולוגי יושב לך על העורף. כי בגיל שבו היצע הגברים מצטמצם לכדי רק גברים מזן אבוקדו (לא בשל/רקוב) את פחות עוצרת להתבונן באמת בגבר שאתו את אמורה לחיות לנצח.

פתאום אני מבינה שאדל ודנה זרמון שהתחתנה בגיל 25, או נטע אלחימסטר ובר זומר שבגיל 24 כבר מאורסות כנראה מבינות משהו שאני לא ידעתי בגילן. בעוד אני בשנות העשרים לחיי התנהלתי בצורה ארעית למדי, נערות האיט גירל האלו יודעת בדיוק מה הן רוצות ובדיוק איך להשיג את זה. אפשר להתווכח על איכות הקריירה של כל אחת מהן, אבל אי אפשר להתווכח עם הכסף שהן מכניסות הביתה בכל חודש. הן מבינות היטב שחתונה היא אירוע שיניב להן סיקור נרחב בכלי התקשורת ויקפיץ את המניה שלהן לעוד 15 דקות לכל הפחות. הן רוצות להתחתן, הן לא מפחדות להגיד את זה, ויודעות בדיוק איך לגרום לבן הזוג שלהן לכרוע ברך. הן גם יודעות איך לגרום לו לקנות בדיוק את הטבעת שהן רצו, מבלי שהוא בכלל יבין את מה שקרה פה. הן לא מפחדות שתקראו להן לחוצות חתונה, הן גם לא מפחדות להתגרש, הן לא מפחדות מכלום הבחורות האלו. אולי רק מלהימחק מהתודעה הציבורית, אבל תסמכו עליהן שיידעו לייצר סקנדלים שישאירו אותן בכותרות. אלו לא נשים חלשות, אלו נשים חריפות, מנהלות, הישגיות, נשים שעושות בדיוק את מה שהן רוצות, גם אם זה להעמיד לצדן חתן בחליפת טוקסידו. יכול להיות שבמקום לצקצק, צריך להוריד את הכובע, אולי ללמוד מהן משהו ובעיקר להודות שגם הן סוג של פמיניסטיות.