אביה מלכה: "אני לא יודעת אם אני יפה. יש יפות ממני. אני מרגישה לא לפה ולא לשם"

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם

היא שחקנית, שדרנית רדיו ודוגמנית ועדיין לא כולם מזהים אותה: אביה מלכה הצטלמה לפקטורי 54 אבל זה לא מספיק לה כדי להרגיש יפה. דיברנו איתה על הקריירה, האירוסין, החרם בילדות ונועה קירל

88 שיתופים | 132 צפיות

העשייה שלה בהחלט אינטנסיבית, היא נחשבת לסיפור הצלחה, הייתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה בסדרת נוער וגם זכתה בפרס פריצת השנה של אתר הנוער פרוגי, ובכל זאת: "באוניברסיטה לא ממש מזהים אותי", מודה אביה מלכה, "אבל בקניון כן", היא מוסיפה בחיוך. היא בת ה-26 (וחצי, אם נרצה לדייק). היא שחקנית, אשת תקשורת, סטודנטית שנה ב' לקולנוע, נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב וגם דוגמנית, והיא מאורסת טרייה לאיש המוזיקה והדי ג'יי עופרי גופר.

אולי עכשיו אחרי תפקידה ב"לשחרר את שולי", הממתק הגדול של הקיץ מבית שלישיית מה קשור שהפך לסרט קאלט ולאחד מארבעת הסרטים הישראלים הנצפים בכל הזמנים, גם באוניברסיטה כולם יכירו אותה. מלכה מגלמת בסרט בלוגרית מפורסמת (אנטי-תזה מוחלטת למי שהיא במציאות), המלווה את השלישייה במסעם לקולומביה. "אני מרגישה חלק מהיסטוריה ואני אסירת תודה לשלישייה שהימרה עלי. כבר במהלך הצילומים שנערכו לפני שנתיים, כשהתגלגלנו שם מצחוק, הייתה הבנה גורפת שנוצר כאן משהו גדול שיהיה שובר קופות ואכן, נשבר כאן כל שיא אפשרי ומבחינתי הסרט הזה הוא אחת המתנות הכי גדולות שקיבלתי כשחקנית", היא מתפייטת.

קיבלת הרבה הצעות בעקבות הסרט האחרון?
"יש כל הזמן הצעות אבל אני מאמינה שזה בגלל הכל ולא רק בגלל סרט אחד. אני שחקנית עובדת, ישנם על הפרק אודישנים לתפקידים גדולים, ואני מאמינה שאת ההבטחה שלי אממש, בינתיים אני אוספת כלים לדרך. בקורונה הייתה לי הצעה מהתאטרון, אבל הכול נעצר. לא מזמן דיברתי עם מישהו מהמקצוע על התחום הזה של משחק, שהוא קשוח, והוא אמר לי משהו שאיפס אותי: 'תישארי בפוקוס'. אימצתי את זה ואני מרכזת את עיקר האנרגיה שלי במשחק. שם אני מרגישה כמו פיטר פן, וגם אם זה ישמע קלישאתי, התחושה הזאת מאפשרת לי לעוף ולהתנתק מהעולם. אין לי פנטזיות מקצועיות, אני עובדת לאט ובזהירות, אני מסתכלת על נועה קירל האדירה איך בסבלנות והתמדה היא מגשימה חלומות. אז אני מאמינה בדרך ויורה לכל הכיוונים ואני מאמינה שדברים יקרו".

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם

תעזבי לחו"ל בשביל הקריירה?
"בשביל תפקיד אעבור לכל מקום בגלובוס. יש לי אנגלית טובה ואפילו פטור באוניברסיטה בזכות זה. אני גם חקיינית לא רעה, החיקוי הכי טוב שלי הוא של השחקנית אן הת'אווי, שכל הסרטים שלה אצלי בריפיט. אם יום אחד תבוא הצעה, עופרי ואני נארוז וניסע".

"בבית הספר ספגתי דחייה וחרם ואלימות, ילדים לא רצו לשחק איתי ואני יודעת שזה לא הגיע לי…אני זוכרת זמנים מרים, זה לא באמת משתחרר עד הסוף גם בחלוף השנים"

יש לך התמכרות טלוויזיונית?
"אחד העם 1 ובעצם חופשי כל מה שאילן פלד עושה".

את לומדת גם מגדר ונשים, פוליטיקה זה נושא שקרוב לליבך?
"לא, זה מרגיש לי מקום קשוח וכוחני. יצא לי להיחשף לעולם של ארגונים ועמותות וגיליתי שם מקומות של פחות אינטרסים וכוחנות, ושאפשר לעשות טוב בלי להרוויח שום הון. אני יכולה להגיד שחוש צדק מנחה אותי מאז שהייתי ילדה ברחובות. בבית הספר ספגתי דחייה וחרם ואלימות, ילדים לא רצו לשחק איתי ואני יודעת שזה לא הגיע לי. הייתי היפר-אקטיבית עם הפרעת קשב מאובחנת שהראש שלה רץ למיליון אפיקים, ואני זוכרת זמנים מרים, וזה לא באמת משתחרר עד הסוף גם בחלוף השנים. בגלל הבעיה החברתית מצאתי מגיל קטן שהופעה מול קהל מחזקת אותי, וכל השנים הוספתי עוד ועוד חוגים. היום, ככל שאני לומדת וצוברת ידע, אני מבינה עוד יותר עד כמה יש לתקן ולסדר את התחום הזה גם של ילדות ושל נשים בחברה. אין לי סיפור על הטרדה מינית נקודתית לשמחתי, אבל אני מבינה את הבעייתיות הגדולה ואת העבודה העצומה שצריך לעשות בתחום הזה. אני עוזרת לעצמי כבר שנים ועד עכשיו אני סאקרית של טיפולים פסיכולוגיים של אחת לשבוע, ואני חושבת שאסור לנו לשכוח את הצורך לטפל בעצמנו".

הגדרת את עצמך גם כאשת תקשורת. התחום הזה מדגדג לך?
"יש לי שאיפה שעולם התקשורת יהיה חלק מחיי בעתיד, רדיו או טלוויזיה. החלום הרטוב הוא להנחות תכנית טלוויזיה בפריים טיים ואם תבוא הצעה אעזוב הכל ואתיישב במשרדים של אחת הזכייניות".

יש כשרון שאין לך והיית רוצה?
"כן, להבין יותר טוב במתמטיקה, אין לי את היכולת ואני מקנאה בכל האנשים הריאליים האלה".

יש לך חרטות?
"לא. רק הבנה שאני לא יכולה לבוא בטענות לאביה של גיל 21 שלא ידעה את מה שאני יודעת היום".

 יש שיחת טלפון שאת מצפה לה?
"יש לי הרבה חלומות ולכן אני מצפה לשיחות טלפון. אני אוהבת לראות על הצג את השם של הסוכן שלי יוני דותן, תמיד כשהוא מתקשר אני יודעת שמשהו טוב עומד להגיע".

הצעירים כבר מכירים אותה ככוכבת ילדים בזכות "כדברא" בערוץ ניקלודיאון, שהביא לה את פרס תגלית השנה 2017 של "פרוג'י" ומועמדות ל"שחקנית השנה" – עד היום, למרות שהסדרה ירדה אחרי שלוש עונות (אבל זוכה לשידורים חוזרים), היא מקבלת הודעות על בסיס יומי מילדים וגם מהאימהות שלהם שצופות בה. היא כיכבה גם ב"צא משליטה 2" ב"יס", הנחתה עם דפנה לוסטיג את "ערב טוב אירופה" בכאן 11 לקראת אירוויזיון 2019, וגילמה צעירה אקטיביסטית, פמיניסטית ולסבית בסדרה "נעלמים", עליה היא אומרת: "וזו הייתה חוויה מעניינת כי היא עסקה במיניות, הומואים ולסביות, נושאים שלא מרבים לדבר עליהם בעולם של הנוער שלנו וזה נתן הרבה כוח ואומץ לצעירים רבים".

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם

"אני לא יודעת מי אני ומה אני ואם אני בכלל מרגישה יפה, הרי יש יפות ממני. בואי נגיד שאני מרגישה לא לפה ולא לשם"

היה לה רומן ארוך כשדרנית רדיו בתחום המוזיקה, תחילתו בשירות הצבאי בגל"צ, דרך האזרחות – עד אשתקד: "פעם מישהו אמר לי שביום שעוזבים את הרדיו משהו ממך מת, ויש בזה משהו, אני מודה שזה קשה לי". היא למדה בקורס עיתונות עליו היא אומרת: "ספגתי שם הרבה על אינטגריטי ויושרה, ואלה דברים שמלווים אותי עד היום". היא גם הגישה ב"הצינור" של גיא לרר ובהמשך לצד טל ברמן באותה התכנית, במה שהיה אז עוד ערוץ 10. גם עולם הדוגמנות קיבל אותה בסבר פנים יפות בזכות יופי אצילי, עמוק, איכותי ולא מאיים – ותודה לויוי בלאיש, שהיה הראשון שגילה אותה לעולם האופנה. בשנים האחרונות היא השתתפה בקמפיינים וביניהם: סטורי, משכית, קיפלינג ושוז פיפל, ככה ש-37 אלף העוקבים שלה התרשמו מהלוקים האופנתיים והמגניבים שהיא חושפת ברשת לעיתים קרובות.

ברשתות החברתיות את מקפידה על שימוש בפוטושופ?
"לא. בחיים לא ערכתי תמונה מעבר לפלאשים של צבעים בגוף. אני בעד להעביר סיפור עם תמונה ולא את הסיפור שמאחורי התמונה. להציג שלמות זה חסר סיכוי מראש, היופי הוא אולי בונוס אבל הדבר האמיתי הוא להיות רגישה וחכמה".

אבל תודי שכיף להיות יפה.
"אני שמחה על הנתונים הפיזיים שלי שעוזרים לי בתחום הדוגמנות, אבל אני לא דוגמנית בהגדרה. ולגבי היופי, אני לא יודעת מי אני ומה אני ואם אני בכלל מרגישה יפה, הרי יש יפות ממני. בואי נגיד שאני מרגישה לא לפה ולא לשם".

הפתעת. באמת ככה את מרגישה?
"בתחום המהולל הזה מדברים הרבה על איך את נראית והרבה פעמים הכל מתחיל ונגמר בזה, והתיאורים הם פשטניים בנוסח 'גבוהה מדי או נמוכה מדי', קשה לי ליפול לקטגוריות האלה. עופרי אומר לי 'את נורא יפה' ואני עונה לו 'לא מאוד', אני לא ממש מצליחה להרגיש יפה, אבל כשהוא אומר לי 'את חדה' או 'את חריפה' זה עוזר לי להרגיש יותר יפה".

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם

נפגשנו איתה לרגל הצילומים שערכה למגזין של "פקטורי 54", וגם לעולם האופנה לא חסרה לה תשוקה: "אני מאוד אוהבת אופנה וכל הזמן משתכללת בתחום גם בזכות בן זוגי שיש לו הבנה גדולה בתחום, וממנו למדתי הרבה על מותגים ועל איכויות של בגדים ובדים, איך לשדרג את התלבושת ואיך הנעל יכולה להתאים לבגד".

מה יש לך הכי הרבה בארון?
"מכנסי ג'ינס. 35 זוגות מכנסיים".

היכן את קונה את הבגדים שלך?
"גם אצל מעצבים ישראלים כי זה חלק מהדי אן איי שלי ועד פקטורי 54. כי בסוף, אין כמו ג'ינס שיושב עליך מושלם, נעל טובה ותיק טוב".

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם

מה לעולם לא תלבשי?
"אני עם ראש פתוח לכל דבר, גם חולצות בטן הן אחלה, אבל לעולם לא אתלבש חשוף מדי, כי לא נוח לי בבגדים מאוד חשופים".

>> איך תלבשי טופ גם אם עברת את גיל 25

נהנת מהצילומים?
"להצטלם למגזין של פקטורי 54 מבחינתי זו סוג של פנטזיה, צילמתי פריטים לקולקציית החורף הקרוב – לוקים בסגנון צרפתי קלאסי, שיקי ולא מתאמץ ששואבים את ההשראה שלהם משנות השישים והשמונים ומדמויות אייקוניות כמו ג'ין ברקין ובתה שרלוט גינזבורג, של בתי אופנה כמו ולנטינו, סאן לורן, בוטגה ונטה, איזבל מארה".

אז מה נלבש החורף?
"אני יכולה להגיד שהולך להיות לנו חורף נהדר עם מכנסיים בגזרות גבוהות, מראה השכבות, שילוב בין מחויט למשוחרר, והרבה מגפיים, שילובים של עור וצמר, זמש ודנים ושפתון אדום נצחי".

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם

>> אדום: קייט מידלטון בטרנד החם של העונה

עכשיו היא בתקופה נפלאה בחייה, היא מתגוררת במרכז תל אביב עם בן זוגה בשלוש השנים האחרונות, שלפני חודש הפך גם ארוסה, עופרי גופר בן ה-37, די ג'יי מצליח, אספן תקליטים עם תקליטייה ענקית מפוארת וביום-יום גם מנהל תחנות המוזיקה ברדיו של תאגיד השידור, כולל את כאן 88, קול המוזיקה וכאן ג'. למרות שדירתם שכורה היא מתוקתקת ומושקעת, ויש בה אוסף של 6,000 תקליטים וגינה שהם מטפחים בגג. יחד איתם מתגוררת הכלבה שוש, האסקית מעורבת אותה הם אימצו אחרי ששהתה במכלאה, ועליה היא אומרת: "אני משוגעת עליה, היא כמו הבת שלי".

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם

איך את ועופרי הכרתם?
"הכרנו במסיבה שהכי לא קשורה אלי ומהר מאוד התברר ששנינו הגענו אליה בטעות. באותו מפגש ראשוני הבנו שקורה כאן משהו קוסמי שהוא חזק מאיתנו. הייתי אז בתקופה גרועה בחיי, הייתי בין לבין, ניסיתי לפרוש כנפיים ונסעתי לגור בניו יורק וחזרתי עם זנב בין הרגליים והרגשתי לוזרית. עבר חודש שלם בין הפגישה הראשונה והשנייה שלנו ואז האדמה רעדה. כשהתחלנו לצאת לא היה לי מושג בן כמה הוא ושיש בינינו הפרש של עשור וזה ממש לא משנה לי היום כשאני יודעת. מיום שהכרנו ידעתי שזה זה בלב, עוד לפני שידעתי בראש. הלב יותר חזק מהשכל. עברנו לגור יחד חצי שנה מיום שהכרנו".

"לא בא לי להתחתן על הדרך, אני רוצה להשקיע בזה מחשבה וזמן. אולי זה יקרה עוד שנה, אני לא מפחדת להיות מאורסת וממילא משפחה עוד רחוקה ממני, אני מרגישה קצת קטנה ולגברים ממילא אין שעון ביולוגי וגם מצידו אין לחץ"

ציפית להצעת הנישואין?
"האירוסין הפתיעו אותי. מצד אחד ידעתי שלשם האנרגיה מכוונת והיינו מדברים על טבעות וצוחקים. לעופרי היה ברור יותר מאשר לי, הוא היה יותר נחוש, אני קצת פחדנית, אישה של כן לא והססנות. לפני חודש נסענו למסיבה במדבר, עופרי היה בעבודה, תקלט שם. בדיעבד התברר לי שההצעה הייתה אמורה להיות תוך כדי תקלוט, מול כל הקהל ואני שמחה על הטעות שעשה. ההצעה באה למרגלות המצדה והייתה של שנינו, הוא ביקש שאתחתן אתו ואמרתי כן".

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם

החתונה בקרוב?
"אני עוד לא יודעת, זה רחוק. צריך להתארגן לזה וכרגע אני לא ממש פנויה ולא בא לי להתחתן על הדרך, אני רוצה להשקיע בזה מחשבה וזמן. אולי זה יקרה עוד שנה, אני לא מפחדת להיות מאורסת וממילא משפחה עוד רחוקה ממני, אני מרגישה קצת קטנה ולגברים ממילא אין שעון ביולוגי וגם מצידו אין לחץ. רק דבר אחד כבר סגור, מהיום שהכרנו כבר היה לנו שיר חתונה. שיר שכל אחד מאיתנו חשב עליו בנפרד ועופרי אפילו תהה כששמע שזה השיר שחשבתי עליו, כי היה בטוח שהוא הכי לא הסגנון שלי. אז שיר כבר יש וגם זמר ששר אותו ילווה אותנו בלייב".

אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם
אביה מלכה לפקטורי 54 | צילום וקריאייטיב: סיימון אלמלם