אביגיל עידן בת ה-4 שבה ארצה

אביגיל בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס | צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
אביגיל בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס | צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

אחרי כמעט חודשיים מורטי עצבים, אביגיל עידן בת ה-4 שהוריה נרצחו על ידי חמאס ונחטפה לעזה, חזרה ארצה - והלב שלנו פועם שוב

88 שיתופים | 132 צפיות

״אביגיל, שימי ראש ילדה קטנה, ארץ מלטפת שיערך, נשיקת לילה טוב, חיבוק ושמיכה, מחכים,מחכים לבואך. רעפים אדומים וקירות לבנים, פרפרים מציירים תלתלייך, שזיפים מתוקים, מגדל משחקים, ללכת שבי אחריך. אביגיל, את לא לבד, אנחנו לא עוזבים לך את היד. זה סיבוב ארוך על גלגל ענק, תיכף חוזרים הביתה הזמר אבי טולדנו שר לאביגיל עידן בת הארבע״.

>> "אימא לביאה": דניאל אלוני ובתה אמיליה חזרו הביתה

ביום שישי האחרון מלאו לה ארבע שנים. היא הייתה במנהרה החשוכה, בלי זר על הראש, בלי ברכות, בלי מתנות, עוד יום שנמשך ונמתח בשבי החמאס, וכנראה שאפילו לא זכרה שזהו יום הולדתה, כי מי ידע שם איזה יום היום, מתי יום ומתי לילה ואם יש עדיין דבר כזה שנקרא שמש באמצע השמים.

אביגיל בת ה-4 שנחטפה לעזה, מצולמת עם אמה סמדר עידן ז"ל שנרצחה בשבעה באוקטובר | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' רשתות חברתיות
אביגיל בת ה-4 שנחטפה לעזה, מצולמת עם אמה סמדר עידן ז"ל שנרצחה בשבעה באוקטובר | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' רשתות חברתיות

ואולי עבר לה בראש שפעם, הייתה לה יום הולדת נהדרת, חגיגה נחמדת עם המשפחה והחברים והעוגה, הנרות והמתנות. אבל זה היה בימי התום, כשהיא עוד חשבה במושגים של ילדה נאיבית שהעולם הוא יפה ובטוח, וכמה כיף להיות בו. היא אפילו לא ידעה שהבתים בקיבוצה שרופים או נטושים. איך עברו עליה הימים? מה היא הבינה? מה היא חשבה ומה היא חלמה? על מי בכתה? עד כמה חיכתה לסיפור שלפני השינה ולנשיקת הלילה טוב מאימא ואבא שכל כך אוהבים אותה, וניסתה לדמיין היכן הם ולמה הם לא באים? כמה היא בוודאי התגעגעה אליהם.

אז הינה, עכשיו היא איתנו. חזרה מהגיהנום. אביגיל הקטנה, ילדה שכולה אהבה, עם החיוך המלא שכאילו הצלחנו לשמוע בעדו את בת צחוקה ואת העיניים השובבות, פתחה לכולנו את חדרי הלב. הילדה ששרדה בשבי 51 ימים לבדה, בלי אף בן משפחה לצדה, בלי חיבוק או נחמה, הבהירה שוב לכולנו את שיאי האכזריות שהביאה המלחמה הזאת עם רוצחים שפלים, תתי אדם, וכי נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן – גם כשהדם הוא של ההורים שלך, וכל עולמך המוגן והבטוח התפרק באחת.

>> הסלבס מתגייסים להחזרת אביגיל בת ה-3: "לעולם לא תהיי לבד"

עם פרוץ המלחמה יצא אביה הצלם רועי עידן לתעד את כניסת המחבלים לקיבוץ ובידו האחת החזיק באביגיל. המחבלים השטניים ירו עליהם, היא הצליחה להשתחרר מאחיזת אביה ולהימלט לבית השכנים, משפחת ברודץ. אביחי האבא, מיהר לאסוף אותה אליהם ויצא מהבית לכיוון הנשקייה כי ראה כבר את הרעה הקרבה, אבל כששב, כבר לא היה בבית איש. אשתו הגר וילדיו עופרי, יובל ואוריה, יחד עם אביגיל, נלקחו בשבי החמאס. הוריה רועי וסמדר נרצחו עוד בבוקרו של אותו יום. הם נטמנו זה למד זה בכפר הרי"ף. אחיה מיכאל 9, ועמליה, 6, התחבאו 14 שעות בתוך ארון הבגדים אחרי שראו את רצח אימם וניצלו.

אביגיל בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס | צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
אביגיל בת ה-4 ששוחררה משבי חמאס | צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

משפחת ברודץ חזרה גם היא. אי אפשר לכתוב שהם או אביגיל באמת שבו הביתה, כי הם עקורים מביתם, אבל היא חזרה אל משפחתה שנותרה – אל הסבים כרמל וליזה, שכבר שיוועו לחבק ולנשק אותה, אל הדודים האוהבים אל אחיה, ואל מדינה שלמה שמנסה לאסוף שבריה, ושעדיין כולם חיים בה בממשות קשה, בלתי נסבלת.

יעבור עוד זמן עד שנצליח בכלל להתחיל בניקוי הרעלים הנפשי שמחלחל בתוכנו מאז השבעה באוקטובר, אבל עכשיו את בבית, אביגיל. מוקפת בהרבה חום ואהבה. ואף שאנחנו בטוחים שהפכת כאן לסמל, אנחנו נניח לך ויבוא יום וניפגש.

>> מה עובר על הילדים שחזרו מהשבי?

את ילדה קטנה אביגיל, קטנה אך נבונה. אל תפחדי יותר, ואת תמצאי מזור. הפצעים הפתוחים יסגרו עם הזמן, את תגלי את הכוחות הטמונים בך, תלמדי לחבק רגעים יפים, ותגלי שיש לך חיים שלמים לבלוע. אנחנו הגדולים, נמשיך לקושש את הפצעים שלנו, בלי הביטחון שנחזור להיות מה שהיינו לפני השבעה באוקטובר. רק נבקש בשבילך, בשביל חבריך, בשביל כולנו, שכל החטופים ישובו לארץ ונתפלל שהרשע והרוע ייעלמו מהעולם.