אביב של סדנאות

סדנת פסיפס בקיבוץ יחיעם. צילום: אורלי גינוסר
סדנת פסיפס בקיבוץ יחיעם. צילום: אורלי גינוסר

פריחת האביב היא כמו יצירת אמנות מלאת השראה, ותקופה זו היא הזדמנות מצוינת לבילוי משפחתי עם שלל סדנאות יצירה בגליל המערבי

88 שיתופים | 132 צפיות

אחד היתרונות הבולטים של הגליל המערבי הוא הצבע הירוק המלווה אותו כל השנה, אך האביב הוא שעתו המיוחדת והיפה ביותר של האזור. בעיניי, הטבע שמתעורר ומתחדש הוא כמו יצירת מופת. הריח והמראות המשכרים גוררים אחריהם תחושת יצירתיות מתפרצת ומעוררים בי דחף פנימי עצום למלאכת כפיים. ברחבי הגליל המערבי יש בתי מלאכה ואומנים מוכשרים שמציעים סדנאות נהדרות לכל המשפחה, במנעד רחב של תחומי יצירה ואומנות. סדנאות שכאלה הן הזדמנות מושלמת לאירוע משפחתי מגבש, מהנה, יצירתי ומחזק.

לראות את העור

בקיבוץ אפק מסתתר בית מלאכה מיוחד במינו – בית מלאכה לעבודת יד בעור. אלדד בכר, הבעלים, הוא דמות שמחה וחייכנית שמסבירה פנים לכל דכפין, וסדנאות היצירה כאן מגוונות ומתאימות לכל גיל. היה לי כל מה שדרוש: מרחב, ציוד מקצועי ומורה רוחני – בכר, ולכן בחרתי במראה עם מסגרת עור וניגשתי למלאכה. כדי להטביע דוגמה מסוימת בעור יש להניח עליו חותמת מתכת ולהכות עליה קלות בפטיש. מבחר החותמות גדול מאוד וקשה לבחור מהן אחת, אבל זה חלק מהכיף. המשתתפים בסדנה יכולים לבחור מתוך מגוון גדול של מוצרים את הפריט שירצו ליצור בכוחות עצמם, למשל: צמידים, סיכות, ארנקים, יומנים, חגורות ואפילו סנדלים ותיקים. יש סדנאות קצרות ויש גם קורסים מקצועיים. מלבד זאת, תמצאו במקום חנות עם שלל פריטי עור ייחודיים למכירה ורחבת אירוח עם פינות ישיבה.

פתוח: א'-ה' 17:00-9:00, בתיאום מראש

מחיר: סיור במקום- 20-10 שקל לאדם; סדנאות – 200-120 שקל לסדנה בת שעה-שעתיים (מגיל שלוש בעזרת ההורים, מגיל חמש – עצמאית)

טלפון: 04-8784330

אינטרנט: omanya.co.il

סדנת העור אומניה. צילום: אורלי גינוסר
סדנת העור אומניה. צילום: אורלי גינוסר

 

דרך המשי

לשלומית עזתי יש בקיבוץ בית העמק מפעל משי קטן ומיוחד – "משי בגליל". כאן לוקחים את בד המשי הגולמי ועושים אתו פלאים. צובעים אותו בצביעה אמנותית בשלל טכניקות וגוונים, ונשות המתפרה, כמו נמלים עמלות, מייצרות ממנו מוצרי טקסטיל ויודאיקה שנמכרים בכל העולם. בתוך העשייה הססגונית הזאת יש גם סדנאות לציור על משי שבהן מכינים צעיפים. לפני כ-20 שנה שטף את הארץ טרנד הציור על משי וגם אני חטאתי בו, וכשהגעתי לסדנה התעוררה בי נוסטלגיה נהדרת. כל משתתף מקבל סינר (זהירות, הצבעים מכתימים) ופיסת משי (צעיף קטן או גדול, תלוי בגיל המשתתף) ועל השולחן ממתינה ערכת צבעים. צבעי המשי מגיעים בבקבוקונים קטנים; הם מרוכזים ונוזליים וצריך לצייר איתם על ידי טפטוף. החוויה נמשכת כשעה, שבמהלכה הראש חושב, הידיים מיישמות וההנאה מרובה!

מתי: הסדנאות מתקיימות בימים א'-ו', בתיאום מראש

מחיר: 80-50 שקל למשתתף (מגיל שלוש), תלוי בגודל הצעיף

טלפון: 052-2849079

אינטרנט: galileesilks.com

תרפיה ושמה פסיפס

בשולי השביל המוביל לסטודיו של דלית בן שלום בקיבוץ יחיעם, נחים חלקי קרמיקה וכלים שבורים ומחכים ליום שבו היא תיקח אותם ותפיח בהם חיים. אמנות הפסיפס היא מלאכת מחשבת שדורשת המון סבלנות וריכוז, אבל היא מרגיעה ומספקת, כך שהסבלנות משתלמת. הסטודיו של בן שלום גדול ומתקיימות בו מגוון סדנאות, מסדנאות חד-פעמיות ועד חוגים ארוכי טווח. בסדנה הקצרה שחווינו הספקנו לייצר פריט נחמד לקישוט. בן שלום הכינה מראש פיסות עץ בצורות שונות וסלסילות עם חתיכות זכוכיות עליזות שמוינו לפי צבע. לנו נותר רק להדביק אותן ולחתוך את הסוררות שלא התאימו. זו הייתה ממש תרפיה, עבודת נמלים שצריך להקדיש לה זמן ומרחב נוחות פנימי, וכשמסיימים את היצירה זוכים גם בתחושה נהדרת.

מתי: פתוח כל השבוע, בתיאום מראש

מחיר: מאה שקל למשתתף (מגיל שלוש) לסדנה בת שעתיים הכוללת פריט קישוט קטן

טלפון: 052-3224431

אינטרנט: mosaica.co.il

 

"משי בגליל". צילום אורלי גינוסר
"משי בגליל". צילום אורלי גינוסר

אמני זכוכית ליום אחד

דני קלדרון הוא אמן זכוכית מרתק ויצירתי, ולו שפה עיצובית מיוחדת. בעברו היה ראש מסלול זכוכית בבצלאל ולפני כעשור עבר לגליל והקים בכפר ורדים בית מלאכה, שאותו פתח לפני כשנה לקהל הרחב לביקורים וגם לסדנאות. האורחים במקום מוזמנים לסיור מקיף בין תחנות העבודה השונות, לרבות בחירת חומר הגלם, החיתוך, הליטוש, השטיפה ועוד. המונח "רצפת ייצור" מקבל משמעות חדשה אצל המבקרים, שבשלב הבא עוברים ליצירה ומרגישים אמני זכוכית ליום אחד. לכל גיל יש מבחר אפשרויות יצירה: ילדים (מגיל חמש) יעסקו בצביעת זכוכית ומבוגרים יותר יכולים להתנסות בחוויה מלאה שכוללת חיתוך, ליטוש ועיצוב של פריט אישי, של כלי, של קישוט ועוד. הבונוס הוא האזנה לסיפורו האישי של קלדרון, שמסביר גם על מקורות ההשראה שלו, וכן צפייה באוסף הכלים המרהיבים שהוא מעצב ומייצר. שימו לב, את העבודות לא לוקחים הביתה בסוף הסדנה שכן הן נדרשות לעבור שלב נוסף בתנור, אבל הן תגענה אליכם עד הבית עם שליח.

מתי: פתוח כל השבוע, בתיאום מראש

מחיר: 22 שקל לסיור במקום, 150-70 שקל לסיור + סדנה בת שעה וחצי-שעתיים

טלפון: 04-9823030

אינטרנט: kalderonmd.com

צלחות זכוכית מבית המלאכה של דני קלדרון. צילום: טל גליק
צלחות זכוכית מבית המלאכה של דני קלדרון. צילום: טל גליק

 

בית מלאכה ליצירה מקצועית

לפני כחצי שנה נפתח ברגבה בית מלאכה חדש ויוצא דופן. ענת וזהר חורש לקחו חלל בגודל של אלף מטר רבוע והפכו אותו למיזם יצירתי ייחודי שמחולק לשמונה סדנאות בתחומי עניין שונים, בהם נגרות, טקסטיל, מטבח, קדרות ועוד. המקום מיועד ברובו למבוגרים, מציע סדנאות מקצועיות – קבועות ומתחלפות – ומעורר השראה רבה. אפשר לשקוע כאן בקלות במשך שלוש-שש שעות בפעילות יצירתית, לשכוח את העולם ולצאת עם מוצר מוגמר שנעשה בעבודת יד. את המוצרים המקוריים תכננו ופיתחו אנשי מקצוע שעובדים ומדריכים בסדנאות, ובין היתר תוכלו ליצור כאן מדף תבלינים למטבח מעץ ממוחזר; מוצרים לעיצוב הבית ולאירוח כמו מגשים, שרפרפים ופמוטים; ואפילו פריטי טקסטיל כגון כריות ממכנסי ג'ינס ישנים. במקום יש גם גלריית תצוגה ומכירה של מגוון מוצרים וקיר תצוגה של האמן קובי סיבוני שעושה עבודות ברזל מופלאות ואף ינחה כאן סדנאות בעתיד. ההיצע הנרחב מפורסם בלוח חודשי בפייסבוק (אפשר לבר גם בטלפון) ויש להירשם מראש. לילדים מוצעות סדנאות ייעודיות, בעיקר בחגים ובחופשות, שמתאימות לעונה ולחג.

מתי: ב'-ו' 16:00-9:00

מחיר: 70-50 שקל לילד לסדנה בת שעה-שעה וחצי, 350-250 שקל למבוגר

טלפון: 054-9701706

פייסבוק: he-il.facebook.com/betmelacha

מתחם סדנאות ברגבה. צילום: זהר חורש
מתחם סדנאות ברגבה. צילום: זהר חורש

ים של גליל

כמדי שנה בחמש השנים האחרונות, מתקיים במהלך חודש מאי פסטיבל "ים של גליל מערבי". במשך שלושה סופי שבוע (השנה בתאריכים 23-1 במאי) רצופים מציע האזור מגוון עשיר של פעילויות ותכנים מיוחדים. בכל סוף שבוע יתקיים אירוע מרכזי אחד גדול, כמו הפנינג האופניים גלגליל עם מקצי הרכיבה השונים (גם למשפחות) או משחה אכזיב המסורתי. פרט לכך, היצע האטרקציות בגליל המערבי מרשים ואת כולן תוכלו לפגוש ביישובים, בקיבוצים ובמושבים וכמובן בין לבין בחיק הטבע ובאתרי התיירות. מופעים, סדנאות, סיורים, ספורט, אירועי תרבות, טיולים מודרכים, תערוכות, מוזיקה ומחול – כל הטוב הזה מחכה לכם בפינות החן והחמד. ואל תשכחו ליהנות מהים וממזג האוויר החמים. www.bgalil.co.il