אבוקדו יכול לעשות פלאים לעור הפנים. כך תכניסי אותו לשגרת הטיפוח

אבוקדו לפנים שלך | צילום: shutterstock
אבוקדו לפנים שלך | צילום: shutterstock

הפרי הפוטוגני והטרנדי הוא כבר מזמן לא רק למאכל: הוא יכול להרגיע עור מגורה ולסייע לאנטי אייג'ינג. הצעות לטיפולים ביתיים ומוצרים עם אבוקדו שכדאי לך להכיר

88 שיתופים | 132 צפיות

בשנים האחרונות האבוקדו, הפרי עתיק היומין הזה, נכנס יותר ויותר לעולמות הביוטי. הוא טעים, הוא מזין, הוא נראה מצוין, והוא בריא. גם למאכל, אבל לא פחות מזה: גם לעור שלנו. הקראש של עולם הביוטי על אבוקדו, הוא מקדמת דנן וידוע עוד מתרבויות קדומות כשהיו יוצרים מהפרי שלו מרקחות לצורך ריפוי והיו עורכים טקסים עם אבוקדו, שכן שמן האבוקדו הוא אחד השמנים הבודדים שאפשר למרוח ישירות על העור. 

אז איך זה שדווקא עכשיו האבוקדו זוכה לעדנה כל כך גדולה בעולם הקוסמטיקה והטיפוח? לדברי שירן אליצור מנהלת פיתוח ויבוא מותגים בסופר פארם זה קשור להתפתחות הגדולה של מגמות ה-Clean Beauty. כאשר חברות גדולות שמות דגש על שימוש במזונות על (סופר פוד).

"אחד ממזונות העל הוא האבוקדו, ושמן האבוקדו הפך להיות חלק אינטגרלי גם בקוסמטיקה הסלקטיבית וגם בעממית. הצמיחה והנחשקות של האבוקדו ניכרת גם מאז התחזקות האינסטגרם, כי מדובר בפרי פוטוגני שמככב בתמונות סביב עולם הקולינריה מה שמוסיף לחיזוק מעמדו גם בתחום הביוטי", מסבירה אליצור, "ראוי לציין שלמרות העדנה הגדולה של הפרי, בעולם ישנם קולות לגדל אותו פחות שכן כדי לגדל אבוקדו צריך 320 ליטרים של מים. לא בדיוק טוב לאיכות הסביבה אבל מול כל התועלות שלו, אין ספק שהאבוקדו כאן  כדי להישאר". 

האבוקדו נולד במרכז יבשת אמריקה וככל הידוע, האצטקים, קבוצה אתנית בעמק מקסיקו, הייתה הראשונה שהשתמשה בו כבר במאה ה-15. אחרי דרום אמריקה הוא הגיע לספרד ובמאה העשרים נחת בארצות הברית וכיום רוב המטעים שלו הם במדינות דרום אמריקה, בראשן מקסיקו, אוסטרליה וניו זינלנד ארצות הברית, קניה וגם ישראל. 

למה אבוקדו כל כך טוב לעולם הביוטי? ורד אורנשטיין סלוצקי, פסיכותראפיסטית ורוקחת טבעית, הבעלים של מותג הביוטי VOS שמפתחת פורמולות טבעיות כולל תכשירים לפנים ולגוף עם אבוקדו, מסבירה: "התועלות שלו הן עצומות לפנים, לגוף, לשיער וציפורניים. הוא נוגד חמצון מצוין, ומונע דלקות בעור, הוא עשיר בויטמינים שמספקים הגנה נרחבת מנזקים סביבתיים לעור, ומהווים מרכיב חשוב ביצירת קולגן, יש לו חומצות שומן, אומגה 3 ואומגה 6' הוא מעודד ייצור סרטונין, ההורמון התורם לשיפור מצב הרוח שלנו ולתחושה טובה, הוא אנטי אייג'ינג מעולה, מחדש רקמות, הוא מעניק שפע לחות והזנה לעור, מונע קמטים וקמטוטים ונותן לעור ברק, הוא נפלא במקרים של יובש בעור ומרגיע עור מגורה, מגרד, קרקפת יבשה, אדמומיות לאחר חשיפה לשמש, הוא מטפל בשפתיים סדוקות, מתקלפות ויבשות, והוא מעולה גם במקום קצף גילוח. הוא נספג מהר ובקלות ועל פי האנרגיה הסינית לאבוקדו יש אנרגיה קרירה ולכן השימוש בפרי מעולה בקיץ. בנוסף הוא מחזק את הצ'י – אנרגיית החיים".  

טיפולים ביתיים לפנים ולגוף עם אבוקדו 

אורנשטיין-סלוצקי: "לפני ההנחה חשוב לוודא שאתן לא רגישות או אלרגיות לפרי הזה. בעת השימוש באבוקדו (רצוי אורגני עד כמה שניתן) יש לזכור שהשאריות בחלק הפנימי של האבוקדו הן היותר מרוכזות של הפרי. לכל המתכונים שיצויינו אפשר להוסיף גם שקדים טחונים ולהרוויח את התועלות של הפילינג. אם הוספתן שקדים, בצעו פעולת עיסוי לפני שטיפת המסכה. כשמדובר בעור שלנו אני תמיד ממליצה על שמן בכבישה קרה". 

טיפים לשימוש ביתי
"לפני תחילת שגרת הטיפוח: עסו את הפנים עם חמש טיפות של שמן אבוקדו. אחרי – שאר החומרים ייספגו מצוין על העור .לא רבות יודעות אבל החלק הבריא ביותר באבוקדו הוא הגלעין עצמו. מומלץ לחתוך את הגלעין לחתיכות על מנת שהטחינה תעשה בקלות ולהכניסו לבלנדר, ניתן להוסיף אותו לכל שייק של פירות הוא יתמזג בהרמוניה, לא ישפיע על הטעם אבל יעניק עוד בוסט של בריאות".  

מתכונים לבית

מסכת פנים וצוואר לאנטי אייגינג: העור יהיה מלוחח, רך וגמיש. 
החומרים:
חצי אבוקדו בשל
כף שמן זית
(ניתן להוסיף לימון אם רוצים להשיג גם הבהרת עור).
ההכנה: אחרי שמועכים את האבוקדו, מוסיפים את שמן הזית,  מניחים ל-10 דקות ושוטפים היטב.

מסכה לעור שמנוני (עם פצעים): המסכה עוזרת להפחית את השמן הטבעי העודף של העור, מפחיתה תופעת אקנה ומסייעת ביצירת עור אחיד יותר.  
החומרים:
חצי אבוקדו 
1 בננה
1 חלמון ביצה
ההכנה: לערבב הכול עד יצירת משחה אחידה ולמרוח על עור נקי למשך עשר דקות.
הערה: במקרים של עור מעורב אפשר להוסיף כפית דבש.

מסכת הזנה לבעלות עור יבש: העור יספוג את כל הטוב הזה ויראה רך וגמיש יותר.
החומרים:
חצי אבוקדו
חצי כפית דבש
2 כפות ביו יוגורט שמכיל חומצה לקטית
ההכנה: לערבב הכול יחד ולהניח למשך 10 דקות.

מסכה קייצית לפנים, לצוואר וגם לגוף: לעור מלוחח ומלא ברק.
החומרים:
2 מלפפונים
2 בננות
2 אבוקדו
ההכנה: לגרד בפומפיה את שני המלפפונים, להוסיף את הבננות והאבוקדו , למעוך ולערבב הכול יחד להניח על העור לעשר דקות. 

ולמקרה שאת פחות אוהבת לרקוח בעצמך, הנה מוצרים המכילים אבוקדו:

JOHN FRIEDA – שמפו עשיר בתה ירוק הנוגד חמצון ושמן אבוקדו מחיר 34.90 שקל I צילום יח"צ
JOHN FRIEDA – שמפו עשיר בתה ירוק הנוגד חמצון ושמן אבוקדו מחיר 34.90 שקל I צילום יח"צ
SKIN TREATS, מסכת אבוקדו מזינה, מחיר 12.90 שח I צילום: יחצ
SKIN TREATS, מסכת אבוקדו מזינה, מחיר 12.90 שח I צילום: יחצ
SO.KO – מסכת חימר אבוקדו ושיבולת שועל לניקוי, מחיר 14.90 שֲח I צילום קית גלסמן
SO.KO – מסכת חימר אבוקדו ושיבולת שועל לניקוי, מחיר 14.90 שֲח I צילום קית גלסמן
דאב תחליב רחצה I צילום: סטודיו 0304
דאב תחליב רחצה I צילום: סטודיו 0304
VOS מוצרים על בסיס שמן אבוקדו I צילום: עדי הרמן
VOS מוצרים על בסיס שמן אבוקדו I צילום: עדי הרמן