ריהאנה ואני: מיומנה האישי של נעם פרוסט

"אין לי רגע עם עצמי, מישהו תמיד מלווה אותי, גם לשירותים. בין טייק לטייק אני יוצאת מכוסה בשמיכה כדי שמי שממודר לא יראה איך הדמויות שלי נראות". נעם פרוסט | חזייה: פטי פואה | ז'קט ונעליים: דיזל בלאק גולד | צמיד: נוריתמי | צילום: אייל נבו
"אין לי רגע עם עצמי, מישהו תמיד מלווה אותי, גם לשירותים. בין טייק לטייק אני יוצאת מכוסה בשמיכה כדי שמי שממודר לא יראה איך הדמויות שלי נראות". נעם פרוסט | חזייה: פטי פואה | ז'קט ונעליים: דיזל בלאק גולד | צמיד: נוריתמי | צילום: אייל נבו

נעם פרוסט הצטלמה בסודיות לסרט החדש של לוק בסון, האיש שגילה את נטלי פורטמן. זה התפקיד הראשון שלה לצדן של לא פחות מריהאנה וקארה דלווין. ביומן אישי שכתבה בזמן הצילומים היא משתפת אותנו בסודות מאחורי הקלעים של המותחן המסקרן

88 שיתופים | 132 צפיות

 

יש כל מיני מילים שיתארו את חצי השנה האחרונה: מטורפת, מסעירה, מרתקת והזויה – זו רק תחילת הרשימה. בנוסף להשתתפות בשבוע האופנה בפריז ולצילומי אופנה בארץ ובחו"ל, אני מסיימת בימים אלה להצטלם לסרט חדש של הבמאי הצרפתי לוק בסון, Valerian and the City of a Thousand Planets ("ולריאן ועיר אלף הכוכבים"), איש מוכשר ומבריק שאחראי לסרטים כמו "האלמנט החמישי" ו"לאון", שהוא אחד הסרטים האהובים עליי.

זאת הפעם הראשונה שאני טועמת מעולם המשחק. אני חייבת להודות שלא לגמרי האמנתי שאני יכולה לעשות את זה. אם להיות כנה, אני עדיין לא לגמרי מאמינה. אני למעשה מגלה את יכולות המשחק שלי עכשיו לראשונה, ביחד עם שאר העולם. גם אם קיוויתי שזה יקרה מתישהו, לא ידעתי שאקבל דריסת רגל בתחום הזה מהר כל כך, ובטח שלא חשבתי שה"כן" הראשון שאקבל יהיה מהפקה בסדר גודל כזה, בלי שאצטרך לחלטר את הדרך למעלה. זאת מערבולת רגשית מהסוג הכי מתוק שקיים, ספקטרום רחב מאוד של רגשות בעת ובעונה אחת: שמחה, התרגשות, פחד, חשש – הכל נמהל ביחד.

"אני מרגישה כמו פנטומימאי שפתאום קיבל סאונד". נעם פרוסט | אוברול וחגורה: דיסקוורד2 לפקטורי 54 | צילום: אייל נבו
"אני מרגישה כמו פנטומימאי שפתאום קיבל סאונד". נעם פרוסט | אוברול וחגורה: דיסקוורד2 לפקטורי 54 | צילום: אייל נבו

ההתחלה

הרגע שבו קיבלתי את הבשורה שהתקבלתי לסרט היה רגע של שוק מוחלט. הייתי באוסטרליה עם בן הזוג שלי, פתחתי בקבוק יין והתחלתי לצרוח. מבחינתי זה היה עוד אודישן שאני עושה בתור דוגמנית כדי לסמן וי ולהמשיך הלאה בחיי. לרגע לא חשבתי שזה יוביל למשהו אמיתי ובטח שלא דמיינתי שאתקבל על סמך אודישן אחד מצולם, בלי פגישה פנים אל פנים. מדובר בהפקת ענק של 200 מיליון יורו וזה עומד להיות אחד הסרטים הכי גדולים של לוק בסון, בפרט בעשור האחרון. כשהייתי בפריז בצילומים לחברת האופנה זאדיג אנד וולטר, התקשרו אליי מהסוכנות הצרפתית שלי ואמרו שהפקת הסרט ביקשה לראות אותי. נסעתי לאולפנים לפגוש את לוק.

זה היה ממש כמו סצנה מסרט שבה דלת שנפתחת מובילה לעוד דלת, לעוד חדר, לעוד דלת, לעוד בנאדם שמעביר אותך עוד שלב – ובסוף המבוך הזה הוא יושב. ישבנו ביחד לשיחה של חצי שעה, הרגשתי בנוח ודיברנו בגובה העיניים. לפני שנכנסתי התרגשתי מאוד. לא ידעתי למה לצפות ומה זה בכלל אומר שאני עומדת לפגוש את לוק בסון. זה נשמע כל כך רחוק ממני. הוא הבמאי הגדול שגילה את נטלי פורטמן לעולם, איך הוא קשור אליי פתאום? ואיך יכול להיות שהוא כל כך נחמד? הוא ביקש ממני לדבר איתו במבטא וזה ישר שבר ביננו את הקרח. הוא מאוד התלהב מהמבטא שלי ואמר שאני בקלות יכולה גם להפוך אותו למבטא רוסי. הוא מאוד חברותי ונעים לעבוד איתו.

לוק בסון על סט הצילומים | צילום: מתוך האינסטגרם של נעם פרוסט
לוק בסון על סט הצילומים | צילום: מתוך האינסטגרם של נעם פרוסט

 

הסרט מצטלם ב־Cité du Cinéma, בצפון פריז. אלה שלושה מבני ענק ששימשו בעבר כתחנת חשמל ושם נמצאים האולפנים שמצלמים בהם את סדרות הטלוויזיה הגדולות. נמצא שם גם בית ספר למשחק של לוק בסון שאני לוקחת בו שיעורים. לפני הצילומים לוק ציוות לי מורה שלימד אותי הכל מההתחלה. הייתי מגיעה כל בוקר ונכנסת לשיעורים עד תשע בלילה. למדתי פנטומימה, הגייה, הבעה, וצפיתי בשחקנים ותיקים.

אני גרה בעיר, בדירה שההפקה שכרה בשבילי, ולוחות הזמנים שלי משוגעים. אני קמה בשש בבוקר, עולה על מונית וחוזרת מאוחר בלילה למקלחת ארוכה, שינה וציפייה ליום חדש. אני לא ישנה, אבל דברים אחרים נותנים לי אנרגיה. בסופי שבוע, כשלא מצלמים, לפעמים אני קופצת לארץ ל־48 שעות, גונבת קצת זמן איכות עם המשפחה והחברים, משוויצה במנות החדשות שלימדתי את עצמי לבשל – וחוזרת לפריז.

"אני מגלה את יכולות המשחק שלי עכשיו לראשונה, ביחד עם שאר העולם, בהפקה בסדר גודל כזה". נעם פרוסט | כובע: ויוויאן וסטווד אוסף פרטי | וסט: ברברה בואי לבוטיק אמור | נעליים: Vasncrafts | צילום: אייל נבו
"אני מגלה את יכולות המשחק שלי עכשיו לראשונה, ביחד עם שאר העולם, בהפקה בסדר גודל כזה". נעם פרוסט | כובע: ויוויאן וסטווד אוסף פרטי | וסט: ברברה בואי לבוטיק אמור | נעליים: Vasncrafts | צילום: אייל נבו

הקאסט

החוויה על הסט לא דומה לשום דבר אחר שחוויתי בעולם הדוגמנות, בטח שלא בארץ. האנשים שאני עובדת איתם בישראל הפכו להיות משפחה, גדלתי איתם, ובפריז הכל כל כך גדול. מחתימים אותנו על חוזי סודיות וכל בוקר מחדש לוקחים לנו את הטלפונים. כמות אנשי הצוות על הסט היא בלתי נתפסת. אין לי רגע עם עצמי, מישהו תמיד מלווה אותי, גם לשירותים. לפעמים לוקח חמש או שש שעות להכין אותי לדמות ובסוף היום שישה אנשים עוזרים לי לחזור להיות עצמי. בין טייק לטייק אני יוצאת מכוסה בשמיכה כדי שמי שממודר לא יראה איך הדמויות שלי נראות. אני מגלמת שתי דמויות שונות וזה מכפיל את האתגר. אם לא הייתי חתומה על כל כך הרבה חוזים, הייתי מספרת עליהן קצת יותר. בינתיים אגיד את מה שגם גוגל כבר יודע – מדובר בסרט מדע בדיוני, רווי אפקטים עוצרי נשימה, שמבוסס על קומיקס ודורש הרבה שימוש בדמיון, בדיוק כמו שאני אוהבת.

מימין: קארה דלווין וריהאנה | צילום: GettyImages
מימין: קארה דלווין וריהאנה | צילום: GettyImages

 

למרבה השמחה, יוצא לי לעבוד על הסט עם אנשים מאוד מקצועיים שאפשר ללמוד מהם המון. ריהאנה למשל, שמשחקת יחד איתי, היא בחורה מדהימה עם כריזמה מטורפת, בחיים אפילו יותר מאשר על המסך. בפעם הראשונה שפגשתי אותה הייתי בשוק. פתאום היא בן אדם אמיתי. הייתי מופתעת מהפרופורציות שלה, מכמה שהיא קטנה לעומתי. למרות שמאוד התרגשתי, ניסיתי להיראות קולית. היא לא מאוד נפתחת על הסט, אבל בסופו של דבר כולם מתחברים עם כולם כי אנחנו שותפים לאותו סגנון חיים מטורף – הנדודים, הדינמיות, התחושה שאין לך שורשים יציבים במקום אחד.

גם קארה דלווין, שאני מכירה מתצוגות וצילומי אופנה, היא משב רוח מאוד מרענן בהפקה. היא מצחיקה כל כך, מסוג האנשים שברגע שהמונית שלהם נכנסת בשער של האולפנים, מיד יודעים שהם הגיעו. היא בדיוק כמו שכולם חושבים שהיא – מלאת אופי, תזזיתית בטירוף. זאת לא דוגמנית שנכנסת לחדר עם פוזה של דוגמנית, אלא אחת שבאה לעשות כיף. רואים שהאופי שלה הוא שדוחף ומניע את הקריירה שלה מעבר לאיך שהיא נראית, וזה מדהים בעיניי.

"לא האמנתי שאני יכולה לעשות את זה, אם להיות כנה, אני עדיין לא לגמרי מאמינה". נעם פרוסט | שמלה: אלון ליבנה | צילום: אייל נבו
"לא האמנתי שאני יכולה לעשות את זה, אם להיות כנה, אני עדיין לא לגמרי מאמינה". נעם פרוסט | שמלה: אלון ליבנה | צילום: אייל נבו

משחק בפעם הראשונה

אני מאוד ביקורתית כלפי עצמי תמיד, ואך טבעי שזה ככה גם על הסט. אני שואפת להיות הכי טובה בכל טייק אבל מנסה להפנים את העובדה שאני חדשה וזה בסדר לטעות. על הדרך אני מנקה הרגלים שסיגלתי לעצמי בעולם הדוגמנות ומשתדלת להגיע כדף חלק, נטולת המבט הדרמטי והחודר. מצד שני, כנראה שהזליגה שלי למשחק מגיעה בצורה אורגנית בדיוק בגלל המבט הזה. בתור דוגמנית אני תמיד קצת אאוטסיידרית, הלוק שלי וירדי ולכן תמיד לקחו אותי להפקות תיאטרליות שדורשות ממני לצקת לתוך הצילום משהו מתוכי. אני לא הבחורה עם הלוק המושלם שעומדת על הסט ומחייכת חיוך זוהר, אלא ניגשת לאופנה מהצד ההבעתי, האדג'י והארטיסטי. זה משהו אישי שיוצא מהבטן ושמתכתב עם תחום המשחק. הדוגמנות עזרה לי להבין איך אני מול מצלמה, איך להתנהל עם צוות ואיך להיות מקצועית. אלה דברים שאני לוקחת איתי לכל מקום.

קארה דלווין בתפקיד הראשי בכרזה היחידה ששוחררה לסרט עד כה
קארה דלווין בתפקיד הראשי בכרזה היחידה ששוחררה לסרט עד כה

 

אני משתדלת להזכיר לעצמי בכל הזדמנות אפשרית שלצד הפרפרים בבטן והציפייה הגדולה לראות את עצמי על המסך בעוד שנה, כשהסרט יעלה, זה עלול להיות מלווה גם בביקורת. העולם לא תמיד מפרגן לדוגמניות שמתחילות לשחק, בעיקר כשמדובר בבחורות צעירות שלא למדו. אני חושבת הרבה על גל גדות בהקשר הזה, כמה מהצד הדרך שהיא עשתה נראית קלה. היא וונדר וומן, וזה נראה כמעט טבעי! הצלחה של אחרים תמיד נראית לי טריוויאלית כי לא שומעים את ה"לא" שהם שמעו בדרך. גם אני שמעתי הרבה ממנו. דוגמנות היא מקצוע שבו את יכולה להיות הכי מדהימה היום ומחר זה לחלוטין לא משנה כי את נשפטת מחדש. בעל כורחי למדתי איך לשמור על חוסן נפשי שלא מושפע כל הזמן ממה שקורה מסביב, אלא מזין ומטפח את עצמו. ככה אני מתנהלת כבר שנים.

משברים יכולים לקרות על בסיס יומי. את תמיד לא מספיק רזה או רזה מדי, לא מספיק גבוהה או גבוהה מדי. הגב שלך גדול, השיער שלך ארוך, האף שלך עקום, ואני יכולה להמשיך. מאות זוגות עיניים מסתכלות עלייך בזכוכית מגדלת וזה לכאורה בסדר כי את מתפרנסת מזה ובחרת את זה, אבל בסופו של דבר אנחנו לא רובוטים אלא נפשות עדינות. בתחילת הדרך נשברתי מכל דבר קטן ולאט לאט ובהתאם לקלישאה – העור העדין הפך לעור של פיל שמתחספס עוד ועוד ככל שעובר הזמן. ברגע שהבנתי שלא אוכל להיות מדהימה בעיני כולם, התחלתי ליהנות. אבל למדתי שחוזק לא מגיע באורח פלא כגיבור־על שמציל אותך מעיניה הנוקבות של התעשייה. הוא מגיע רק בזכות העובדה שנשברת אלף פעם ולמדת ליצור משהו חדש ומוצלח מהרסיסים, במקום להשאיר אותם סטטיים על הרצפה.

"את תמיד לא מספיק רזה או רזה מדי, לא מספיק גבוהה או גבוהה מדי. הגב שלך גדול, השיער שלך ארוך, האף שלך עקום. וזה לכאורה בסדר כי את מתפרנסת מזה". נעם פרוסט | טופ ומכנסיים: אלון ליבנה | צילום: אייל נבו
"את תמיד לא מספיק רזה או רזה מדי, לא מספיק גבוהה או גבוהה מדי. הגב שלך גדול, השיער שלך ארוך, האף שלך עקום. וזה לכאורה בסדר כי את מתפרנסת מזה". נעם פרוסט | טופ ומכנסיים: אלון ליבנה | צילום: אייל נבו

הצילומים

תחושת הזרות בפריז, ובכלל בעולם, מקפלת בתוכה גם היא הרבה קושי. אני מחוברת לעשרות קבוצות וואטסאפ עם חברים ומשפחה מהארץ כי אני חייבת שיספרו לי כל מה שקורה בזמן אמת וכמובן לשתף במה שעובר עליי. כשיש לי זמן פנוי אני נפגשת עם כמה שיותר אנשים, בעיקר ישראלים שמגיעים לפריז או חיים שם, כמו הצלם עמית ישראלי או הסטייליסט סיימון אלמלם, כי זה מזכיר את הבית ועושה לי נעים. לשבת בסופי שבוע לאכול במזנון של אייל שני במארה מרחיב לי את הלב. למשפחה שלי זה נשמע מצחיק שאני בפריז ובמקום לאכול מולים עם צ'יפס אני בוחרת בפיתה עם טחינה, אבל כשנמצאים רחוק ומתגעגעים – אין דבר נעים יותר מללכת למקום שמרגיש כמו בית. אני חווה לא מעט בדידות. דוגמנות היא מקצוע נטול לו"ז, קשה לעשות תכנונים, רוב הזמן את לא באמת יודעת מה קורה עם החיים שלך. אבל זה עשה לי גם המון טוב, התבגרתי במהירות שיא.

הייתי ילדה שלא עשתה הרבה לבד, הייתי תלויה מאוד בהורים והורגלתי שהכל נסוב סביבי, ופתאום הגעתי למצב שבו אני נודדת ממקום למקום ובכל תחנה זה אני לעצמי, וזהו. עם הזמן למדתי לסגל לעצמי הרגלים פריזאיים שעושים לי טוב – למצוא קפה שכונתי שבו כבר מכירים אותי ולא מסתכלים עליי מוזר כשאני מגמגמת בצרפתית שבורה, לחזק קשרים עם אנשים שאספתי עם הזמן במסעות שלי וגורמים לי להרגיש שייכת. אלה אנשים שאני בוחרת בקפידה. בעולם שבו את נשפטת בעיקר על סמך החיצוניות שלך וכהרף עין מחליטים אם את שווה או לא, קל להתבלבל, לאבד פרופורציות ולשכוח מה חשוב באמת, בעיקר בגיל צעיר כמו שלי, גם אם לפעמים אני נוטה לשכוח שאני בעצם רק בת 22. לכן חשוב לי להקיף את עצמי באנשים מתחומים נוספים, לא רק מתעשיית האופנה, שלכולם ראייה ביקורתית ובריאה על העולם.

מתוך סט הצילומים של Valerian and the City of a Thousand Planets | צילום: יח"צ
מתוך סט הצילומים של Valerian and the City of a Thousand Planets | צילום: יח"צ
מתוך סט הצילומים של Valerian and the City of a Thousand Planets | צילום: יח"צ
מתוך סט הצילומים של Valerian and the City of a Thousand Planets | צילום: יח"צ

השגרירה

גם על הסט חשוב לי לייצר כמה שיותר קשרים ולהסביר לאנשים מאיפה אני באה. אני הישראלית היחידה בהפקה ומבחינתי להסתובב כישראלי בעולם זה תפקיד שמגיע עם אחריות, בעיקר בפריז. אין להם קצה של מושג מה קורה פה וכשאני מנסה להסביר את המורכבות, אני מבינה כמה האטימות היא גדולה. לא רק שהם לא מבינים אותנו בתוך הקונפליקט היהודי־פלסטיני, זה ממש לא מעניין אותם. מצד שני, את היופי שלנו הם כן יודעים להעריך. כשהתחלתי לעשות תצוגות בחו"ל, זה היה 20 שנה מאז שישראלית פסעה על מסלולים. דיברו איתי המון על מיכאלה ברקו ושירז טל, אין מישהו מאנשי התעשייה הוותיקים שלא זוכר אותן. פתאום יש דור חדש של בנות כמוני או כמו סופיה מצ'טנר שמדגמנת לדיור, וזה חזק בעיניי.

חזייה פטי פואה | תחתונים פטי פואה | כובע אלון ליבנה | צילום: אייל נבו
חזייה פטי פואה | תחתונים פטי פואה | כובע אלון ליבנה | צילום: אייל נבו

קאט

עכשיו, כשנגמרים הצילומים, אני מתכננת לחזור לסידני, לדירה שאני מתחזקת עם בן הזוג שלי, שהוא ישראלי שנע על קו אוסטרליה־ישראל. אני מקווה להספיק לנוח קצת, למלא מצברים ומיד להתחיל ללמוד שם משחק. אמנם אני בשנים של הטירוף מבחינת דוגמנות, אבל אני מבינה שזה מקצוע זמני, ואין מאושרת ממני על ההזדמנות לפנות לאפיק נוסף ולשלב בין שני העולמות. נפתח לי התיאבון. אני מרגישה כמו פנטומימאי שפתאום קיבל את הסאונד, ועולם חדש נגלה בפניו.

צוות השחקנים על סט הצילומים בתלבושות מיוחדות שיומרו לאנימציה | מתוך האינסטגרם של נעם פרוסט
צוות השחקנים על סט הצילומים בתלבושות מיוחדות שיומרו לאנימציה | מתוך האינסטגרם של נעם פרוסט
נעם בעת שיעורי משחק שלקחה לפני תחילת הצילומים | צילום מתוך האינסטגרם של נעם פרוסט
נעם בעת שיעורי משחק שלקחה לפני תחילת הצילומים | צילום מתוך האינסטגרם של נעם פרוסט

 

הביאה לדפוס: נעמה ביבי | צילום אייל נבו | ניהול קריאייטיב טל קליינבורט | סטיילינג סיוון חימי | איפור טלי פאוור | שיער בנג'מין רומי | עיצוב גבות מושיק טקו | ע. סטיילינג גל ויינשטיין | ע. צלם אסף שמע