תן ביס מהזאכר

אוסטריה, ובעיקר וינה, היא לא רק שניצל ושטרודל, יש בה עוד שפע אפשרויות טעימות. יצחק בן עוזר מביא כמה המלצות

88 שיתופים | 132 צפיות

מרתף היין של המנזר

עם רדת החשכה, לאחר שהתמקמנו במלון על כביש הטבעת של וינה, צעדנו לעבר מסעדת המרתף מלקר שטיפטסקלר (Melker Stiftskeller), שממוקמת בתוך מתחם בניינים ברובע העתיק. המתחם נרכש בשנת 1438 על ידי הבישוף של מנזר מלק (Melk, כ-90 קילומטר ממערב לווינה), ובעבר שכן במקום מרתף יינות ששימש לאחסון יין שיוצר במנזר ונמכר בעיר וינה. במהלך השנים הוסב מרתף היינות למסעדה, והיא מנוהלת היום על ידי משפחת קליינלהנר.

עוד כשירדנו במדרגות המוליכות למרתף ידענו שהגענו למקום מיוחד. קשתות האבן החשופה שמרכיבות את התקרה הגבוהה והקירות המעוצבים המקושטים באביזרים עתיקים יוצרים אווירה שקשה למצוא כמותה במסעדות מודרניות. למנה הראשונה בחרתי במרק כופתאות כבד, ולמנה השנייה הזמנתי את ה"פיאקר גולש" (Fiaker Goulasch), מנה שמורכבת מגולש בתוספת נקניקייה בגריל, ביצת עין וכופתת לחם. המנות, המייצגות בכבוד את המטבח הווינאי, לוו בבירה מקומית והתגלו כבחירה מוצלחת.
איפה: Schottengasse 3 | פתוח: ג'-שבת 24:00-17:00, א' ו-ב' סגור | טלפון: 43-1-5335530

לאכול בחדר של מארק טוויין

בערב שלמחרת החלטתי לפקוד מסעדה ותיקה בשם גריכנבייזל (Griechenbeisl,הפונדק היווני). המסעדה ממוקמת ברובע העתיק, צפונית לקתדרלת סן סטפן (St. Stephan), והיא נפתחה כפונדק באמצע המאה ה-15. שמה המקורי היה "פונדק העיט הצהוב" (Zum gelben Adler), אחר כך "הגג האדום" (Rotes Dachl) ו"מלאך הזהב" (Goldener Engel), אך במאה ה-17 השם השתנה בעקבות נוכחותם הבולטת של סוחרים מיוון ומהלבנט שהתיישבו באזור שוק הבשר שברובע העתיק, אשר זכה גם הוא לימים לכינוי הרובע היווני.

התרגשנו לאכול במקום שסעדו בו מוצרט, שוברט, ברהמס, שטראוס, מארק טוויין ואלברט איינשטיין. כל אלה השאירו את חתימותיהם על אחד מקירות המסעדה. המסעדה כוללת כמה חדרים, שלכל אחד סגנון וצבע משלו, והמפורסם בהם, ובו קיר החתימות, נקרא מארק טוויין. האווירה מרגשת, האוכל טוב והמחירים סבירים.
איפה: Griechenbeisl Betriebsgesellschaft GmbH – Fleischmarkt 11 | פתוח: 24:30-11:00 | טלפון: 43-1-5331977


צילום: באדיבות קפה דמל

מגה-שניצל

לא יכולנו להתעלם גם ממסעדת השניצלים המפורסמת פיגלמילר (Figlmüller), שקיימת כאן משנת 1905, סמוך לקתדרלה. היום מנהלים את המסעדה הנינים של המייסד, יוהאנס פיגלמילר, והם אף הקימו סניף נוסף בעיר. לפני ביקורנו במקום שמענו על גודלו העצום של השניצל המוגש כאן, ובכל זאת די נדהמנו כאשר המנה הונחה על שולחננו. השניצל הענקי (מבשר לבן), שקוטרו מגיע ל-34 סנטימטר, כיסה את כל הצלחת והיה דק ופריך. המלצרים מודעים לבעייתיות הכרוכה בחיסולו, והם כבר רגילים לבקשת הסועדים לקבל צלחת ריקה נוספת.
איפה: Figlmüller Wollzeile 5 | פתוח: 22:00-11:00 | טלפון: 43-1-5126177

עוגה ששווה לעמוד בתור בשבילה

לקינוח מומלץ לבקר באחד מבתי הקפה שבעיר, או לבלות בשתיית יין צעיר (Heuriger) באחד מבתי היין בפרבר גרינצינג (Grinzing) שבצפון העיר. בית הקפה זאכר (CaféSacher) נמצא במלון הנושא את אותו השם, מאחורי בניין האופרה. אל תופתעו אם תיקלעו בכניסה לתור ארוך של תיירים שלא רצו להחמיץ את עוגת הזאכר המפורסמת – עוגת טורט שוקולד שבמרכזה שכבה דקה של ריבת משמש ומעליה ציפוי שוקולד. את העוגה הזאת אפה לראשונה ב-1832 פרנץ זאכר עבור רעייתו של הנסיך קלמנס פון מטרניך. ב-1876 פתח בנו של זאכר את המלון הצמוד לבית הקפה, ומאז הפכה העוגה למותג בינלאומי.
איפה: Kohlmarkt 14 | פתוח: 19:00-10:00 | טלפון: 43-1-5351717/0

תשכחו מהדיאטה

בית הקפה-הקונדיטוריה דמל (Demel) נפתח בראשית המאה ה-18 ליד מתחם ארמון הופבורג (Hofburg). המבנה הדו-קומתי הומה אנשים שבוחנים בעניין את שפע העוגות, העוגיות והמאפים המגרים שנאפים פה מדי יום בעבודת יד, בהתעלמות מוחלטת מצווי הדיאטה. טיפסנו במדרגות לקומה השנייה אגב הצצה מבעד לחלונות הזכוכית הגדולים בקונדיטורים ששוקדים במרץ על עיצוב עוגות. השוקו הסמיך והעוגות שהוגשו לשולחננו היו סיום הולם למסע המענג.
איפה: Philharmonikerstrasse 4 | פתוח: 24:00-8:00 | טלפון: 43-1-514560