לא רק בסרטים: 5 רכבות היוקרה הכי מטורפות בעולם

דייזי רידלי | צילום מסך מהסרט "רצח באוריינט אקספרס"
דייזי רידלי | צילום מסך מהסרט "רצח באוריינט אקספרס"

עם מסעדות שף, תזמורת פרטית ונופים חלומיים, להיט התיירות החדש הוא רכבות יוקרתיות. אבל האם זה שווה 3,000 דולר ללילה?

88 שיתופים | 132 צפיות

תזמורת חיה שמקבלת את פני הבאים ברציף, סוויטות מפוארות שמשקיפות לנוף המתחלף, חדר רחצה פרטי ומשרת צמוד 24 שעות ביממה הם רק חלק קטן ממה שממתין לנוסעי רכבות הפאר של ימינו אנו. הרכבות הללו לוקחות את הנוסעים לא רק למסע בין כמה מהאתרים המרהיבים בתבל, אלא גם למסע בזמן אל ימי הזוהר של בני האצולה משנות ה־20 וה־30 של המאה הקודמת, שנהגו להתנייד כך ממקום למקום. קוד הלבוש בהתאם – שמלות ערב וחליפות טוקסידו בארוחת הערב וכך גם העלויות שעשויות להאמיר עד לעשרות אלפי דולרים. מוכנות לעלות על הרכבת?

כל הסלבס כבר תפסו טרמפ. הרכבת הכחולה בדרום אפריקה | צילום: יח"צ
כל הסלבס כבר תפסו טרמפ. הרכבת הכחולה בדרום אפריקה | צילום: יח"צ

דום פריניון וקונצרט פרטי בערבות סיביר

קו הרכבת הטרנס־סיבירית גולדן איגל הוא הארוך בעולם ומאפשר לנוסעיו לחצות בסטייל ובתנאי נוחות מפנקים כשליש מכדור הארץ, תוך מעבר בין שמונה אזורי זמן ותנאי אקלים שונים. הטיול החווייתי מתחיל במוסקבה, בירת רוסיה, ממשיך דרך הערבות הקפואות של סיביר, חולף על פני מדבר גובי שעל גבול סין ומונגוליה, ומסתיים בוולדיווסטוק שלחוף האוקיינוס השקט מול חופי יפן. הדרך רצופה חוויות, נופים ותרבויות ולכל אורכה מוזמנים האורחים ליהנות מארוחות גורמה, קונצרטים ומופעים פרטיים, סדנאות בישול, הרצאות ואפילו שיעורים ללימוד השפה הרוסית למעוניינים. תאי השינה הפרטיים נחלקים לשלוש רמות: כסף, זהב והסוויטה האימפריאלית, שאורחיה נהנים בין השאר ממיטה זוגית גדולה ומפנקת, חדר אמבטיה עם רצפה מחוממת, טרקלין עם ספרייה, שידת איפור ושמפניה דום פריניון.
החל מ־17 אלף דולר לאדם לתא הצנוע ביותר עד 37 אלף דולר עבור הסוויטה היקרה במסלול של 15 ימים.

קו הרכבת הארוך בעולם. רכבת "גולדן איגל" | צילום: יח"צ
קו הרכבת הארוך בעולם. רכבת "גולדן איגל" | צילום: יח"צ
עוברת בין שמונה אזורי זמן ותנאי אקלים שונים. רכבת "גולדן איגל" | צילום: יח"צ
עוברת בין שמונה אזורי זמן ותנאי אקלים שונים. רכבת "גולדן איגל" | צילום: יח"צ
ארוחות גורמה, קונצרטים פרטיים, סדנאות בישול, הרצאות ואפילו שיעורים ללימוד השפה הרוסית. רכבת "גולדן איגל" | צילום: יח"צ
ארוחות גורמה, קונצרטים פרטיים, סדנאות בישול, הרצאות ואפילו שיעורים ללימוד השפה הרוסית. רכבת "גולדן איגל" | צילום: יח"צ

מנות גורמה ואמבט עץ יפני

הרכבת היפנית שיקי־שימה הושקה ב־2018 ועוררה הדים רבים ברחבי העולם. היא מעוצבת בסגנון עתידני עם קירות זכוכית שקופים וסוויטות מפוארות המאובזרות בריהוט יפני מודרני, כשעל מלאכת העיצוב הופקד המעצב התעשייתי קן אוקויאמה, המוכר בעיקר כמעצב רכבי היוקרה פרארי אנזו, שברולט קורבט ופורשה 911. בסוויטות, שחלקן משתרעות על פני שתי קומות, ממתינים לאורחים אמבט יפני מעצי ברוש לצד מחצלות טאטאמי מסורתיות ופריטי אומנות יפנית. בבר, אל מול האח הבוערת, מגישים משקאות איכותיים ומעדני גורמה מעשה ידיו של שף יפני עטור כוכבי מישלן. מסלול הרכבת נע בין טוקיו לאי הוקאידו ובמהלך הנסיעה מתוכננות עצירות לטיולים רגליים ולפעילויות שונות כמו סדנאות יין וביקור במרחצאות חמים. בכל מסע מתארחים 34 נוסעים בלבד, דבר שתורם לתחושת האקסקלוסיביות ולרשימות ההמתנה הארוכות של המעוניינים להצטרף לחוויה, אלה שלא נבהלים מתג המחיר.
החל מ־3,000 דולר לאדם בסוויטה זוגית בנסיעה של יומיים ועד כ־10,000 דולר לאדם בסוויטה היוקרתית ביותר במסלול של ארבעה ימים.

מעוצבת בסגנון עתידני עם קירות זכוכית שקופים וסוויטות מפוארות המאובזרות בריהוט יפני מודרני. הרכבת "שיקי־שימה" | צילום: Gettyimages/STR
מעוצבת בסגנון עתידני עם קירות זכוכית שקופים וסוויטות מפוארות המאובזרות בריהוט יפני מודרני. הרכבת "שיקי־שימה" | צילום: Gettyimages/STR

שמפניה מול הטאג' מהאל

אם אי פעם תהיתן איך נראים חייו של מהרג'ה, דעו שרכבת המהרג'ה אקספרס מספקת תמונה טובה למדי. הסטייל הוא של פאר קולוניאליסטי, הפאסון – קרונות הקרויים על שמות תכשיטי מלוכה אגדיים. תאי השינה הפרטיים כוללים אינטרנט חופשי ומסכי פלזמה ומחולקים לחדרי דלוקס, סוויטות וגולת הכותרת – הסוויטה הנשיאותית המתפרשת על פני קרון שלם. בגזרה הקולינרית, ארוחות גורמה המוגשות בכלי קריסטל סברובסקי וצלחות מעוטרות זהב. לנוסעים יש גם סיבות מצוינות לצאת מהחדר, שכן חמשת המסלולים שהיא מציעה כוללים כמה מאתריה המרשימים של הודו תוך שילוב פעילויות יוקרתיות: ארוחת בוקר עם שמפניה מול הטאג' מהאל, פולו פילים בעיר הוורודה ג'איפור, טיפולי ספא וטקסי פולחן על הגנגס, רכיבה על גמלים בדיונות ועל פילים למבצר עתיק, ספארי ג'יפים בשטחי הציד הפרטיים של מלכים בדימוס, מופעי פולקלור מיוחדים ועוד.
החל מ־7,000 דולר לנוסע בתא דלוקס ועד 24 אלף דולר בסוויטה הנשיאותית במסלול בן 8 ימים. החל מ־3,850 דולר בתא דלוקס במסלול בן ארבעה ימים.

הקרונות קרויים על שמות תכשיטי מלוכה אגדיים. רכבת "מהרג'ה אקספרס" | צילום: יח"צ
הקרונות קרויים על שמות תכשיטי מלוכה אגדיים. רכבת "מהרג'ה אקספרס" | צילום: יח"צ
פאר קולוניאליסטי. רכבת "מהרג'ה אקספרס" | צילום: יח"צ
פאר קולוניאליסטי. רכבת "מהרג'ה אקספרס" | צילום: יח"צ
תאי השינה הפרטיים כוללים אינטרנט חופשי ומסכי פלזמה. רכבת "מהרג'ה אקספרס"| צילום: יח"צ
תאי השינה הפרטיים כוללים אינטרנט חופשי ומסכי פלזמה. רכבת "מהרג'ה אקספרס"| צילום: יח"צ

פיאנו בר וקוויאר אירופאי

בלתי אפשרי לדבר על רכבות יוקרה בלי להזכיר את הרכבת המיתולוגית הזו, שכיכבה בספרה של אגאתה כריסטי "רצח באוריינט אקספרס", וכך הפכה בן לילה לרכבת המפורסמת בעולם. רכבת היוקרה הוותיקה יצאה לדרך בשנת 1883 ובקרונותיה המפוארים התארחו אצילים אירופאיים וכוכבות הוליוודיות כמו גרטה גרבו. במאי 1977 נסעה הרכבת את נסיעתה האחרונה, אך כיום ישנן רכבות חדשות המשמרות את הסגנון (ואת השם), כמו ונציה סימפלון אוריינט אקספרס. הקרונות האלגנטיים מעוצבים בסגנון ארט דקו המשלב קטיפה ועץ והם כוללים שלוש מסעדות גורמה שבהן מוגשות ארוחות בנות ארבע מנות הכוללות קוויאר ולובסטרים טריים, לצד קרון פיאנו־בר ותא שירותים עם אריחי פסיפס. והדובדבן שעל הקצפת: הסוויטות החדשות מעוצבות בהשראת היעדים המרכזיים של הרכבת, כמו סוויטת איסטנבול שעוצבה בהשראת עושרה של האימפריה העות'מאנית, סוויטת פריז האופנתית או סוויטת ונציה המעוטרת בנברשות מוראנו וזכוכית ונציאנית בעבודת יד. מלבד המסלול הוותיק שחוצה את אירופה בשישה ימים מפריז לאיסטנבול עם עצירות בבודפשט ובבוקרשט, ישנו מגוון רחב של מסלולים החולשים על ערי אירופה הקלאסית, בהן לונדון, ורונה וברלין.
החל מ־2,900 דולר לאדם בנסיעה של יומיים.

הקרונות האלגנטיים מעוצבים בסגנון ארט דקו המשלב קטיפה ועץ. הרכבת "ונציה סימפלון אוריינט אקספרס" | צילום: יח"צ
הקרונות האלגנטיים מעוצבים בסגנון ארט דקו המשלב קטיפה ועץ. הרכבת "ונציה סימפלון אוריינט אקספרס" | צילום: יח"צ
שלוש מסעדות גורמה שבהן מוגשות ארוחות בנות ארבע מנות הכוללות קוויאר ולובסטרים טריים. רכבת "ונציה סימפלון אוריינט אקספרס" | צילום: יח"צ
שלוש מסעדות גורמה שבהן מוגשות ארוחות בנות ארבע מנות הכוללות קוויאר ולובסטרים טריים. רכבת "ונציה סימפלון אוריינט אקספרס" | צילום: יח"צ
סוויטת איסטנבול שעוצבה בהשראת עושרה של האימפריה העות'מאנית, סוויטת פריז האופנתית או סוויטת ונציה המעוטרת בנברשות מוראנו וזכוכית ונציאנית בעבודת יד. רכבת "ונציה סימפלון אוריינט אקספרס" | צילום: יח"צ
סוויטת איסטנבול שעוצבה בהשראת עושרה של האימפריה העות'מאנית, סוויטת פריז האופנתית או סוויטת ונציה המעוטרת בנברשות מוראנו וזכוכית ונציאנית בעבודת יד. רכבת "ונציה סימפלון אוריינט אקספרס" | צילום: יח"צ

סיגרים ואמבט שיש איטלקי בדרום אפריקה

נלסון מנדלה, מרגרט תאצ'ר, מיה פארו, קיילי מינוג ופול סיימון הם רק כמה מנוסעיה המפורסמים של הרכבת הכחולה, שכבר למעלה מ־70 שנה עושה את דרכה בסטייל ברחבי דרום אפריקה. מסלול הרכבת נע בין שתי ערי הבירה פרטוריה וקייפטאון במסלול שאורכו 31 שעות וכיום מוצע מסלול נוסף וחדש המוביל אל הקרוגר פארק, הפארק הלאומי, במסע שאורכו 19 שעות. כך יכולים הנוסעים לתצפת מהתא הפרטי על הפילים והג'ירפות שמחוץ לחלון הרכבת בעודם טובלים באמבט שיש איטלקי מעוטר זהב ורווי מלחים ריחניים. מחוץ לאמבט ממתינים חלוקים מפנקים ומשרת אישי צמוד, 24 שעות ביממה, שצמוד לכל סינג'ור, כולל מאנץ'. ארוחת הערב כוללת חמש מנות, החל מצדפות וכלה בבשר צבי ויען, בליווי יינות עטורי פרסים וקונצרט של רביעיית מיתרים. לאחר מכן מוזמנים האורחים להתכבד בסיגרים וקוניאק בלאונג' המהודר. החל מ־1,170 דולר לאדם.

נלסון מנדלה, מרגרט תאצ'ר, מיה פארו, קיילי מינוג ופול סיימון הם רק כמה מנוסעיה הקבועים של הרכבת הכחולה | צילום: יח"צ
נלסון מנדלה, מרגרט תאצ'ר, מיה פארו, קיילי מינוג ופול סיימון הם רק כמה מנוסעיה הקבועים של הרכבת הכחולה | צילום: יח"צ
דרום אפריקה ב-31 שעות. הרכבת הכחולה | צילום: יח"צ
דרום אפריקה ב-31 שעות. הרכבת הכחולה | צילום: יח"צ
הנוסעים מוזמנים להתכבד בסיגרים וקוניאק בלאונג' המהודר. הרכבת הכחולה | צילום: יח"צ
הנוסעים מוזמנים להתכבד בסיגרים וקוניאק בלאונג' המהודר. הרכבת הכחולה | צילום: יח"צ