הנוער העובד: נועה קירל וברק שמיר בראיון זוגי ראשון

ברק ונועה. טוטאל לוק  Lucky Laros | צילום: יריב פיין וגיא כושי
ברק ונועה. טוטאל לוק Lucky Laros | צילום: יריב פיין וגיא כושי

הוא: דוגמן השנה. היא: זמרת השנה. ביחד: פאוור קאפל שכבש כל פסגה אפשרית. ריאיון מיוחד על אהבת נעורים לעין המצלמות

88 שיתופים | 132 צפיות

החשש שמא נוקף בעדת מעריצות המתחננות לתמונה משותפת עם נועה קירל (15) וברק שמיר (17), הוביל אותנו לקיים את הריאיון עם הזמרת המצליחה ועם דוגמן השנה לשנת 2016 של "את" בביתו של כותב שורות אלה. כשהריאיון הסתיים עמדו קירל ושמיר יחד במרפסת והביטו אל הרחוב הסואן. לרגע היה אפשר לחשוב שתפסנו אותם ברגע אינטימי ורומנטי, אבל לפני שיונה אקראית הספיקה לחצות את הפריים העירוני שלפו איש יחסי הציבור של קירל והסוכן של שמיר את הסמארטפונים והתחילו לתעד את הרגע הספונטני. שעה אחר כך התמונה התפארה בעשרות אלפי לייקים בעמודי האינסטגרם הפעילים עד מאוד של השניים.

הזוגיות הפוטוגנית תורמת לקריירה?

קירל: "ברור, אבל זה ממש לא העיקר. זאת לא המהות שלנו. אנחנו באמת אוהבים".

שמיר: "שמענו הכל. 'קשר יח"צני', 'הם לא באמת אוהבים אחד את השני'. אבל שנינו הצלחנו והתפרסמנו עוד לפני שהכרנו".

והפרסום לא פוגע באינטימיות?

שמיר: "אין אינטימיות בחוץ. אינטימיות זה כשאנחנו בבית לבד".

קירל: "לא היה עוד מקרה של זוג צעיר כמונו בארץ ואני מאמינה שזה קשה יותר מזוגיות מתוקשרת של מבוגרים. אנחנו דואגים לשמור על דיסקרטיות ולא לשתף בהכל כי כל דבר יכול להרוס לנו. יש תגובות רעות ואנשים שמנסים לסכסך וצריך עור של פיל כדי להתעלם. אם להיות כנים, זה לא תמיד מצליח".

לא פשוט להיות פאוור קאפל. אפשר לקרוא לכם כבר פאוור קאפל?

קירל: "אני חושבת שכן, אי אפשר לברוח מזה".

שמיר: "זה לא משהו רע. זה משהו מדהים".

ברק: חולצה דיזל | נועה: שמלה ג'וסי קוטור לפקטורי 54 | צילום: יריב פיין וגיא כושי
ברק: חולצה דיזל | נועה: שמלה ג'וסי קוטור לפקטורי 54 | צילום: יריב פיין וגיא כושי

קשה שלא להתרגש כשמולך יושבים שניים מהכוכבים הכי גדולים של הרגע בעולם המוזיקה והאופנה. קירל, זמרת, רקדנית ושחקנית מרעננה שהתגלתה על ידי הסוכן רוברטו בן שושן, גדלה במהירות שיא מפעוטה המפיקה הופעות בסלון הוריה לתופעת יוטיוב מתפרצת שמעוררת באזז שכמוהו לא ראינו הרבה זמן מכוכבת פופ ישראלית. ערוץ היוטיוב שלה מתפאר בקרוב ל־30 מיליון צפיות, לאחרונה היא זכתה בפרס זמרת השנה בטקס נבחרי הילדים 2016, כבשה את הפלייליסט הנוקשה של גלגלצ, הופיעה בהיכל נוקיה, בלייב פארק ראשל"צ, באמפי פארק רעננה ובזאפה וכיכבה בקמפיינים כמו של קרביץ ופיוז טי. בדרך הייתה גם הכוכבת של הסדרה "פושרז" בערוץ הבידור הישראלי בהוט, שם הוצגה מערכת היחסים עם אביה שלוקח חלק משמעותי בקידום הקרירה שלה.

"הקושי הכי גדול היה לשמוע את הביקורות עליי בהתחלה", מגלה קירל ומתייחסת לקיתונות הביקורות שנשפכו עליה ועל הוריה עם יציאת הקליפ לסינגל השני שלה, "קילר", בטענה כי הוא מיני מדי עבור זמרת בת 14. "השתדלתי לא להתייחס ולהמשיך הלאה, להוציא עוד שירים ועוד קליפים. עכשיו התחילו להבין שלא מדובר בגימיק של ילדה שרוצה להיות מפורסמת אלא לקלוט שזה אמיתי. עובדה שהביקורות דעכו".

המילה פרובוקציה הייתה מקושרת אלייך.

קירל: "הייתה. לא לבשתי משהו שלא הייתי אמורה ללבוש. כשאנשים נחשפו לעובדה שנערות צעירות מתלבשות במיני ורוקדות הם איבדו את זה. אני שמה מראה לכל המתיפייפים שחושבים שבנות לא לובשות חולצות בטן ומתאפרות. קל להעביר ביקורת, אבל זאת המציאות שלנו היום וצריך להתעדכן לפיה".

ברק בתצוגה של דיסקוורד2 בשבוע אופנת הגברים במילאנו | צילום: GettyImages
ברק בתצוגה של דיסקוורד2 בשבוע אופנת הגברים במילאנו | צילום: GettyImages

בצמוד אליה יושב שמיר, בן זוגה בחצי שנה האחרונה, שחקן כדורסל בנבחרת ראשון לציון ודוגמן בינלאומי מצליח שהתגלה במקרה לפני שלוש שנים על ידי הדוגמן לשעבר ניר סנדלר, שמנהל בימים אלו את סוכנות Passion Management ביחד עם אלינור ליאת מליח קסל. שמיר התחיל את צעדיו הראשונים בדוגמנות לפני שנתיים וכיום אף תצוגה או קמפיין מקומיים לא שלמים בלי רעמת התלתלים שלו. בזירה הבינלאומית הוא כבר צעד על מסלולי שבועות האופנה בלונדון, מילאנו ופריז בתצוגות של ורסאצ'ה, מיסוני ודיסקוורד, הופיע בקטלוגים וקמפיינים של דזיגואל, בנטון וארמאני אקסצ'יינג', וזוהי רק רשימה חלקית.

"בתחילת הדרך הייתי מגיע לסוכנות אחת לשבועיים והיינו מתאמנים על הליכות, מדידות וצילומי פולארויד", נזכר שמיר, "אבל התגובות לא היו מוצלחות. הייתי נמוך יותר והגוף לא היה מפותח בכלל".

"היה חוסר התלהבות סביבו, אבל אנחנו ראינו את הפוטנציאל", מוסיף סנדלר. "הוא הצטלם ל־12 טסטים עד שהוא יצא יפה. אני זוכר שכשהתחלנו להאריך לו את השיער אמרו שהוא דומה לקוף".

אאווץ'. איך הרגשת כששמעת דבר כזה?

שמיר: "לא ייחסתי לזה חשיבות. אם כל הזמן תיקח ללב לא תוכל להתקדם. בשורה התחתונה, יש תוצאות, עשיתי דברים שאף דוגמן ישראלי לא עשה לפניי ונפגשתי עם אנשים שלא ידעתי על קיומם".

כמו מי?

שמיר: "הגעתי לאודישן בוורסאצ'ה על פי בקשה שלהם, ואחרי שעברתי הגעתי למדידות. דונטלה ורסאצ'ה נכנסה לחדר ולא היה לי מושג מיהי. מאז שהתחלתי לעשות את הדברים הגדולים התחלתי להיות יותר מעורב. לפני כן לא חשבתי שאגיע למקום הזה, הראש שלי תמיד היה בכדורסל".

ואיפה הראש היום?

שמיר: "הייתי צריך לבחור דרך, או ללכת ללמוד באקדמיה ולהתמקצע בכדורסל, או לנסות את המזל שלי בדוגמנות. חשבתי שהאקדמיה תהיה תובענית, לחיות בווינגייט ולא לראות את המשפחה. החלטתי לנסות את המזל בדוגמנות".

נועה: ז'קט קסטרו | ברק: גופייה Thom Krom ל־Inn7 | אוברול רנואר | צילום: יריב פיין וגיא כושי
נועה: ז'קט קסטרו | ברק: גופייה Thom Krom ל־Inn7 | אוברול רנואר | צילום: יריב פיין וגיא כושי

מעטפת צמודה

בילוי של כמה שעות במחיצתם חושף שני צעירים שמפגינים שילוב מרשים של צניעות לצד מקצוענות חסרת פשרות. במהלך צילומי השער, למשל, הם לא נתנו לעשרות האנשים שהסתובבו על הסט לבלבל אותם וברגע שהמצלמה נדלקה הם היו איתה בריכוז שגם הרבה חיות תקשורת משופשפות לא מגיעות אליו. אבל כשהם מתבקשים לדבר על עצמם הם נתקפים בחיוכים חמודים של ביישנות נעורים. החיבור בין השניים התרחש ביולי האחרון כשהכירו דרך עומרי מזרחי, בעל בלוג אופנה אינסטגרמי מצליח מאוד בקרב בני נוער שהכיר בינהם.

שניהם מנוהלים בכל צעד ושעל ונתונים לפיקוח של מערכת משומנת שסובבת אותם. את הריאיון ערכנו בהשגחתם הצמודה של שיר פינטו, איש יחסי הציבור של קירל, וסנדלר, הסוכן של שמיר, שמתלווים אליהם לכל ריאיון. ההורים של קירל נוהגים להגיע איתה לכל סט צילומים ולאשר כל בגד שלה.

יש סביבכם מעטפת הגנה הדוקה וצמודה. אפשר להבין מכך שיש אנשים שמחליטים עבורכם מה נכון ומה לא?

שמיר: "בהתחלה אימא שלי הייתה יותר מעורבת אבל בשלב כלשהו התחלתי לפעול באופן עצמאי. תמיד חשוב להם לדעת איפה אני נמצא ולהיות מעורבים".

קירל: "ההורים שלי פתוחים לגבי הדרך שלי. הם שומרים עליי אבל נותנים לי חופש ביטוי וסומכים על שיקול הדעת שלי. לפעמים הם יודעים יותר טוב ולפעמים יש גם ויכוחים על הלבוש אבל תמיד מוצאים פתרון".

מתוך הקליפ "קירל" של נועה קירל
מתוך הקליפ "קירל" של נועה קירל
מתוך הקליפ "תן לי סימן" של נועה קירל
מתוך הקליפ "תן לי סימן" של נועה קירל

היית מאחלת לבת שלך חוויה דומה?

קירל: "שאלה קשה. אם לא הייתי מגשימה את החלום שלי הייתי מבואסת. אין מדהים יותר מהורים שנותנים חופש ביטוי ודוחפים את הילדים להגשים חלומות. אם לבת שלי יהיה חלום כזה אני אעמוד מאחוריה במאת האחוזים, ויחד עם זאת אשמור עליה. המעטפת הזאת שומרת עליי מהתרסקויות".

בהמשך תהיה לך יד יותר חופשית?

"אי אפשר לדעת. ככל שהזמן עובר אני צוברת יותר ניסיון ושיקול הדעת שלי הופך חד יותר. הייתי רוצה שהם ישמרו עליי כמו בר רפאלי וציפי. לה זה עובד".

אתם לא מרגישים שאתם מפספסים את הנעורים שלכם?

שמיר: "לא כל אחד זוכה לחוות את מה שאנחנו חווים. אתה יודע כמה נערים ונערות היו רוצים להיות במקומנו?"

נקודה מעניינת.

קירל: "זה עניין של אופי, יש ילדים שלא בנויים לזה נפשית, אבל אנחנו כן. אנחנו לא רואים את עצמנו עושים משהו אחר. הנעורים אולי מתפספסים, אבל אנחנו מגשימים חלום".

קירל: "ההורים שלי שומרים עלי אבל נותנים לי חופש ביטוי. לפעמים יש ויכוחים על הלבוש אבל תמיד מוצאים פתרון". נועה קירל וברק שמיר | צילום: יריב פיין וגיא כושי
קירל: "ההורים שלי שומרים עלי אבל נותנים לי חופש ביטוי. לפעמים יש ויכוחים על הלבוש אבל תמיד מוצאים פתרון". נועה קירל וברק שמיר | צילום: יריב פיין וגיא כושי

לבד בברלין

החלום הזה גוזל הרבה שעות שינה. כך למשל את יום הצילומים לשער שלנו קירל התחילה בלימודים בבית ספר, משם המשיכה לצילומים לקמפיין של פיוז טי. משם לצילומי השער שכללו גם הפסקה בדמות צוות של גיא פינס שבא לראיין את הצמד על הסט. משם היא המשיכה להופעה בטקס מלכות היופי של אשקלון ומשם לבת מצווה בפתח תקווה. למחרת – בית ספר. בשמונה בערב, לפני שתי ההופעות, קירל נראית רעננה מתמיד ולא מתרגשת מהאינטנסיביות.

"אני רגילה", היא מחייכת.

אתם לא גמורים? הלימודים לא נדפקים? אתם מצליחים לעשות בגרויות?

קירל: "אני נמצאת במסגרת שנותנת המון תמיכה בלי הנחות. הם מבינים את הצרכים שלי ואם אני צריכה לצאת מוקדם הם מאפשרים לי כי הם יודעים שאשלים. אני לומדת בדרך להופעות וככל שההופעה רחוקה יותר כך יש לי יותר זמן ללמוד. זה בלחץ אבל אני מתפקדת כך טוב יותר".

שמיר: "אני בי"ב ועשיתי את רוב הבגרויות. גם עברתי בית ספר בגלל הדוגמנות. הייתי נעלם לתקופות ארוכות והתיכון הקודם לא הצליח להכיל את זה".

לחץ הוא הסיבה שכוכבים מתרסקים.

קירל: "כבר קרה שאחרי יום צילומים ארוך כואב לי כל הגוף, אני מרגישה עומס ומתפרקת ובוכה. אלה תקופות. בסביבות חנוכה היו לי 26 הופעות. זה שתיים־שלוש הופעות ביום, ואל תשכח שאני צריכה להקליט, להצטלם ולשלב לימודים באמצע".

שמיר: "בתקופת החגים טסתי לעבודה והייתי לבד שבועיים. זה הקושי הכי גדול. אתה אמור להסתדר לגמרי עם עצמך. מזג האוויר חורפי, גשום, הבגדים רטובים ואין מי שיכבס לך. זה יכול להיות מאוד משעמם אבל אני אוהב להצטלם וללכת על המסלול. כל הלפני, הטיסות, המזוודות, זה לא כיף".

קשה להיות לבד, בגיל 17, באירופה. איך אתה מתמודד עם זה?

שמיר: "הכרתי דוגמן צעיר מהולנד שלהורים הגרושים שלו לא היה אכפת מה קורה איתו. הוא עושה סמים, שותה אלכוהול והולך בדרך לא נכונה. זה בגלל שאין לו את התמיכה והאהבה שאני מקבל מהמשפחה שלי. כשאני נמצא בדירת דוגמנים בחו"ל אני רואה הרבה אלכוהול וסמים, אבל אני לא נותן לדברים האלה להתקרב אליי".

נועה, איך את לא מאבדת את הראש?

קירל: "אני מודעת לעובדה שהיום אני למעלה ומחר אני יכולה להיות למטה, אז אני תמיד מזכירה לעצמי מי הייתי לפני שהתפרסמתי ואני לא מרשה לעצמי לעוף על עצמי בשום מחיר. בית הספר זה המקום שבו אני שומרת על הילדות שלי".

נועה: מעיל toppatsy.com | חצאית זארה | ברק: ז'קט מוסלין בראדרס | מכנסיים באמוס סקוור | צילום: יריב פיין וגיא כושי
נועה: מעיל toppatsy.com | חצאית זארה | ברק: ז'קט מוסלין בראדרס | מכנסיים באמוס סקוור | צילום: יריב פיין וגיא כושי

הכסף מחכה

אלו ימים של פריצת דרך חדשה עבור השניים. שמיר יוצא החודש לסיבוב בשבועות האופנה באירופה ומצטלם לקמפיין של אורבן אאוטפיטרס בלונדון. קירל תנחה בקרוב תוכנית מוזיקה חדשה בערוץ הילדים, תצטלם לסדרת טלוויזיה בכיכובה ובפסח נוכל לצפות בה בסרט "להיות מפורסמת". "זה התפקיד הראשון שלי וזו חוויה מדהימה", היא משתפת.

על פי הפירסומים על צילומי הסדרה תקבלי סכום של 150 אלף שקל. יוצאת לשופינג?

היח"צן פינטו: "זה פינאטס לעומת הכסף מההופעות".

קירל: "כשמצליחים יש כסף. אבא שלי מנהל את הכסף והוא נשמר עבור הוצאות עתידיות כמו לימודים, רכב או עסק. אני לא מבזבזת אותו על שופינג, אבל זה לא מה שמעניין אותי. אני קמה בבוקר ומגשימה את החלום הכי גדול שלי".

ברק, יש לך גם מחשבות לשנות כיוון?

שמיר: "התחלתי ללכת לאודישנים ואני מתחיל ללמוד משחק מול מצלמה".

זה בכלל אפשרי? הגיוס מתקרב.

סנדלר, הסוכן, מתערב: "אנחנו מאמינים שברק יקבל אמן פעיל. אנחנו בעיקר מודאגים שכשיתגייס יגזרו לו את השיער. כולם מעוניינים בגיוס שלו, אבל הבוק והקמפיינים שלו מזוהים עם התלתלים. צריך לעודד צעירים להתגייס, אבל הם לא ילדים רגילים וצריך למצוא את המקום הראוי עבורם כדי שיוכלו לתרום ולהימנע מאי נעימויות".

יהיה קשה לשבור שוב את השיאים של עצמכם בתעשייה קטנה כמו בישראל.

שמיר: "הרוב תלוי ברצון האישי. בחו"ל זה נפוץ שדוגמנים מפתחים קריירה ארוכה. צריך להיות דינמי, זה מקצוע מאוד תובעני".

קירל: "אני לוקחת בחשבון שמחר הכל יכול להיגמר. אני דואגת להביא מוזיקה עדכנית שתיראה טוב על המסך. הסינגל האחרון שלי 'תן לי סימן' הוא באווירה של אר אנד בי טרופיקל שעובד חזק בחו"ל".

כמה את באמת מעורבת בהפקה?

קירל: "במאת האחוזים. אני בוחרת את הצוות, אני מעורבת בכוריאוגרפיה, במי יכתוב את הטקסטים ומי ילחין אותם. אם לחן לא מוצא חן בעיניי, משנים. בסופו של דבר זה הפרצוף שלי והשם שלי. יש לי יתרון על הצוות שעובד איתי כי אני בת הגיל של הקהל שלי ויודעת מה הם רוצים לשמוע ולראות".

הצוות הזה מורכב מבולדוגים שרובם גברים. איפה הגירל פאוור?

קירל: "אימא שלי מאחורינו, שומרת וממתנת את כולם. בורכתי בסביבה הזאת כי לבד לא הייתי מסוגלת לעשות כלום על אף הכישרון והנחישות שלי. חוצמזה, מה זאת אומרת איפה הגירל פאוור? אני הבולדוגית הראשית".

ברק ונועה. טוטאל לוק Lucky Laros | צילום: יריב פיין וגיא כושי
ברק ונועה. טוטאל לוק Lucky Laros | צילום: יריב פיין וגיא כושי
ברק בקטלוג של H&M | צילום: יח"צ
ברק בקטלוג של H&M | צילום: יח"צ
מתוך צילומי קולקציית הקפסולה של נועה קירל ל-TNT | צילום: שי קדם
מתוך צילומי קולקציית הקפסולה של נועה קירל ל-TNT | צילום: שי קדם

צילום יריב פיין וגיא כושי | ניהול קריאייטיב טל קליינבורט | סטיילינג שי לי נסים |
איפור נירית הירשמן ללנקום | שיער לירז אגם | ע. איפור רוזה שוורצמן