תארזי את עצמך וטוסי!

צלם: צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | haveseen, Shutterstock
צלם: צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | haveseen, Shutterstock

כמה בגדים לקחת לחופשה בחו"ל, איך אורזים מזוודה נכון, מה את חייבת לקחת ואיך שומרים על מראה רענן במהלך הטיסה? כל מה שחשוב לדעת לפני שאת עולה על המטוס

88 שיתופים | 132 צפיות

לא משנה לאיזה טיול את יוצאת – לחופשה באתר אקזוטי, לטיול ממושך בנופים פראיים או לשייט בקריביים, את חייבת לעבור את השלב המייגע והארוך של האריזה, שבו את מתלבטת אילו תמרוקים, ספרים, מוצרי איפור ובגדים כדאי לקחת, ובלי לשים לב, את אורזת כמעט שליש מביתך.

אין ספק ששלב ה-"Pack & Fly" שצריך לעבור לפני הפאן הגדול, גורם לרובנו לחרדות. אך אם תתבונני על המצב דרך משקפיים בגוון ורוד-פוקסיה עם הדפס עצי דקל ירוקים, תקחי נשימה אחת עמוקה וכמעט תריחי את ניחוח נתב"ג המתקרב אלינו לטובה, תוכלי לעבור את משימת האריזה בצורה קלה יותר.

הנה כמה כללים שיעזרו לך לעבור את שלב האריזה בקלות, ברוגע, והכי חשוב – בסדר שיעזור לכך לא לשכוח שום דבר מאחור, אבל גם לא לקחת איתך את כל הבית.

לפני הכל: בראש ובראשונה על כל המשתתפים בטיול להכין רשימה של הפריטים האישיים והחשובים שהם רוצים לקחת. באופן הזה כולם שותפים לחוויית הנסיעה ולוקחים חלק פעיל בהכנת רשימת הפריטים החשובים הכללית, וכך נחסכות טענות עתידיות כמו "איך שכחת את המטען למצלמה?" ועוד.

שלב א': כך אורזים מזוודה בצורה נכונה

לפני אריזת התיק, הקפידי לתכנן מראש את סדר לבישת הביגוד של כל אחד מהבגדים (סט לערב הראשון, סט שני לבוקר שלמחרת וכן הלאה). עתה ארגני את המזוודה לפי הסדר שקבעת לעצמך מראש, כאשר הסט שעמו תחזרי הביתה מהטיול יהיה ארוז בתחתית התיק. אל תשכחי להשאיר מחוץ לתיק סט ביגוד לטיסה.

טיפ 1: כמות הסטים היא פונקציה של משך הטיול. זכרי, חופשה מעל 4-5 ימים בהחלט מאפשרת לך לוותר על הצורך להחליף מערכת לבוש מדי יום.

טיפ 2: רצוי ליצור סטים מפריטי בייסיק, כגון: גופיות, חולצות, מכנסיים וחצאיות (ופחות שמלות, הנחרתות ביתר קלות בזיכרון האנושי). באופן הזה, תוכלי לעשות mix & match חופשי בין הפריטים.


נוסעת לשבוע? את לא חייבת ליצור מערכת לבוש לכל יום. כמות הבגדים היא פונקציה של משך הטיול (צילום באדיבות מזוודות דלסי)

איך לדחוס הרבה בגדים? נסי את שיטת הרולדה: כדי שהבגדים לא יתקמטו וגם משיקולי מקום במזוודה, מומלץ לגלגל את פריטי הלבוש כמו "רולדה". טיפ: פריטים עדינים במיוחד אפשר לגלגל בתוך מגבת יבשה. כך הם יישארו חלקים וגם יישמרו מפני לכלוך.

איך לארוז נעליים? כדאי לארוז את הנעליים (בנפרד) בפינות של התיקים, כדי ליצור משקל מאוזן ומציאה נוחה שלהם. למתקדמות, ניתן לעטוף כל נעל בנפרד בשקית ניילון.

מה עושים עם מוצרי ילדים ופעוטות? אם מצטרפים עוללים לטיול, מומלץ להכין עבורם תיק מיוחד אליו צריכה להיות גישה במשך כל הטיול. לפיכך, התיק צריך להיות פרקטי, נוח וקטן יחסית קטן, כך שניתן יהיה למקם אותו לצד תיקי הנסיעה הגדולים בלי שיתפוס לתפוס מקום רב.

טיפ: מומלץ לגלגל את כל פריטי הלבוש לרולדות קטנות. את הבקבוק, המוצץ והצעצוע האהוב, יש לאפסן צמוד לפינות התיק (בכיסים), כדי שיהיה אפשרי למצוא אותם בקלות. מומלץ לחבר את התיק של הקטנים אל התיק הגדול והמרכזי, כדי שלא יישכח בשום תחנה. את התיק ניתן לקשור באמצעות רצועת האחיזה, או לחבר עם "סקוטשים" מיוחדים שניתן להכין ולתפור בבית לבד.


הכל יכול להיכנס. צריך רק לדעת לארוז נכון. אילוסטרציה: photos to go

שלב ב': אז מה אורזים?


* פריטי לבוש
: בחירת הביגוד תלויה באופן ישיר באקלים והתנאי מזג האוויר ביעד. באופן כללי מומלץ לקחת כמה פריטי בייסיק (חולצות, חצאיות ומכנסיים בצבעים אחידים), שמלות לערב (לבילוי במסעדה, הצגה וכדומה), עליונית או סווטצ'ר, מעיל במקרה הצורך, ז'קט קליל ליום ובגדי-ים. מומלץ לקחת בחשבון סט נוסף לארוחות הבוקר המוגשות במלון, עוד סט קליל לבילוי בחדר וכמובן כותונת לילה, תחתונים, גרביים וחזיות.

* נעליים: בהתאם לעונה – מגפיים, סנדלים או כפכפים, קרוקס ונעלי ספורט. הכי חשוב לקחת זוג נוח נוסף, למקרה שנעל תיקרע.

* אקססוריז: כובעים, צעיף, מטרייה וכפפות בעת הצורך, תכשיטים (ברוח הסטים שבחרתן. זכרי, שרשרת דומיננטית יכולה בקלות להפוך גם חולצת בייסיק לטופ מעניין לעת ערב), וחגורות.

* תמרוקים, כלי רחצה וטיפוח: סבון נוזלי, שמפו ומרכך, מסרק, מברשת ומשחת שיניים, סבון פנים, מסיר איפור וצמר-גפן (או מגבונים להסרת איפור), קרם פנים וקרם גוף, מקדם הגנה, כלי גילוח, מגבונים, טמפונים, טישו ודאודורנט. קטנים יותר: פצירה, פינצטה, סיכת ביטחון, מספריים (במזוודה בלבד, אחרת הם יוחרמו בבדיקה הביטחונית בשדה התעופה), עדשות ראייה עם חומר עבורן (למשתמשות בעדשות), גומיות לשיער, מוצרי איפור, לקים ובושם. למחמירות, גם חוט דנטאלי ונוזל לשטיפת הפה.

* פלז'ר: מגזינים, משחקים, מחברת וכלי כתיבה, דיסקים, ספרים. למשודרגות יותר: די.וי.די נייד (לא לשכוח סרטים), נרות קטנים (לאווירה או לערב שבת). גם אם אין ילדים בסביבה, כדאי לארוז משחק קלפים כמו טאקי, ליתר ביטחון.

* שונות: ארנק (ת.ז, רישיון נהיגה, כרטיס אשראי ומזומנים), מסמכי טיסה (דרכון, כרטיס טיסה, אשרת כניסה במידת הצורך, ואוצ'ר למלון אם יש. משקפי שמש, טלפון נייד, מצלמה פלוס קייס, מטענים (לסלולארי, למצלמה). טיפ: מומלץ לעשות העתקים של הדרכונים ולשמור אותם במקום אחר בתיק.

* עזרה ראשונה: נורופן, אופטלגין, קל בטן, פלסטרים, טיפות אוזניים, פנסטיל ודוחה יתושים.

* חפצים שימושיים: מומלץ לארוז גם שקיות גדולות (לכביסה), נייר טואלט, מגבונים וטישו (תלוי ביעד).

* חפצים קטנים: מפתחות, מצלמה, טלפון נייד ואפילו ליפסטיק או צעיף, מומלץ לארוז בתאים חיצוניים ולנעול עם מנעול. טיפ: מומלץ לשאת את המנעול צמוד לגוף לאורך כל הנסיעה (מחובר לשרשרת או צמיד, או מונח בארנק האישי).

* לא לשכוח! תג זיהוי: רצוי להצמיד לתיק סממן מזהה ייחודי, שיוכל לסייע באיתור התיק על המסוע (יכול להיות צעיף צבעוני, סרט בד ואפילו בובת בד קטנה). למתקדמות, ניתן לבחור מזוודה בצבע מרהיב ומיוחד, כגון: ירוק תפוח, כתום, צהוב או ורוד. בזמן שכולם ימתינו לכבודה השחורה או הכחולה, אתן תוכלו לנוח עד שהצבע הניאוני ישתלט על המסוע.


הגודל לא קובע, העיקר שתארזי בתבונה. הצילום באדיבות מזוודות דלסי

שלב ג': עלייה למטוס

בכל הנוגע לכמויות הנוזלים שניתן לעלות למטוס קיימות הגבלות רבות. בדקי מהן ההגבלות במדינת היעד והעבירי את התכשירים לבקבוקוני פלסטיק קטנים. רכזי אותם בשקית פלסטיק עם רוכסן סגירה, כך שאפשר יהיה לראות את הכמות (העדיפי אודם על פני גלוס, כיוון שאינו נחשב לנוזל).

זכרי, ברוב המדינות עדיין נותנים להעלות למטוס בקבוקונים של נוזלים (מייק אפים, ליפ גלוסים, לקים, ואפילו בשמים), כל עוד הם קטנים ובעלי נפח פחות מ-100 מ"ל.

טיפים לטיסות ארוכות:

השהייה במטוס באוויר יבש ודחוס (כ-10% לחות, לעומת %50-60 על הקרקע), גורמת לאובדן לחות אינטנסיבי בעור, לתחושה של יובש ולעיתים אף לנפיחות באזורים שנוטים לצבור נוזלים (מתחת לעיניים, הקרסוליים, כפות הרגליים).כך יוצא שהירידה מהמטוס מתאפיינת במראה עייף, מותש ויבשושי.

אז מה עושים?

* מים – הקפידי על שתיית מים מרובה לפני העלייה למטוס, וכמובן במהלכה. טיפ: מומלץ להוסיף למים בטיסה מעט לימון ונענע, המרעננים ומחזירים לגוף קצת מהויטמינים הדרושים. המעיטי בשתיית משקאות המכילים קפאין, שיוצרים את הפעולה ההפוכה.

* איפור קל – איפור כבד אינו מאפשר לעור לנשום, ועד סוף הטיסה הוא עלול להיות דהוי ולא אחיד. העדיפי להשתמש במוצרים על בסיס מים ומרחי כמויות קטנות ולא מכבידות. כדאי למרוח קונסילר לקראת הנחיתה, טריק קטן שיסתיר גם עייפות גדולה.

* תרסיס לחות מרענן/תרסיס מים טרמליים – להפחתת תחושת היובש, ניתן לרענן את עור הפנים במהלך הטיסה על ידי תרסיס לחות, המעניק תחושת רעננות וחוסך את הצורך בשטיפת הפנים במהלך הטיסה.

* ידיים – השהייה במטוס חושפת אותנו למגע באזורים לא היגייניים רבים, לכן שטפי את ידייך לפני כל מגע עם הפנים ואזורים רגישים או השתמשי במחטא ללא שטיפה. לאחר כל שטיפה מירחי קרם לחות לידיים, כדי להחזיר להן את הלחות והשמנוניות.

* כפות רגליים – הישיבה הממושכת וחוסר החמצן גורמים לכפות הרגליים להתנפח. אחת לשעה או כשמתאפשר, הקפידי ללכת במשך 2-3 דקות כדי להסדיר את זרימת הדם. בנוסף, מומלץ לעסות את כפות הרגליים עם קרם או מעט שמן, המרגיעים את העור ומורידים נפיחות.

* שפתיים – עור השפתיים הוא אזור רגיש במיוחד, הנוטה להתייבש בקלות. החזיקי בכיס המכנסיים או בתיק האישי שפתון לחות ומרחי כמה שיותר. אגב, חשוב לא ללקק את השפתיים, על אף האינסטינקט הראשוני, שכן הרוק מכיל מלחים והרטבתן גורמת רק לייבוש מוגבר.

* שיער – גם השיער מתייבש בטיסה! אפשר לתת נגיעות קלות של מסכת לחות או מסרום לפנים על קצוות השיער. למקפידות יותר, ניתן למרוח על השיער מסיכה שאין צורך לשטוף, לטוס עם שיער אסוף ולפזר אותו בירידה מהמטוס. כך יתקבל שיער מסודר, ריחני ולח.

ייעוץ מקצועי:
רינת אביבי, המדריכה הראשית של דקלאור בישראל
סלביה שוורצמן, בעלת בוטיק "אניגמה"
גלי פלטינוב, קוסמטיקאית מחברת 'כריסטינה'